PDA

Bekijk Volledige Versie : Goedkoopst mogelijke start



candida
23/03/12, 01:47
Dag iedereen

Ik ben een eerstejaars student en al enkele jaren beheer ik in mijn vrije tijd enkele websites als hobby. Ik heb dan ook twee jaar geleden een reseller pakket gekocht om het beheer een beetje makkelijker te maken. Een deel van deze ruimte wordt gebruikt door enkele klanten, maar de rest staat grotendeels vrij.

Al enkele maanden zit ik met de gedachte om de rest op het internet te verkopen, maar na wat opzoekingswerk kwam ik terecht aan een overvloed aan informatie. Ik hoop dat enkele mensen die jaren geleden in mijn schoenen stonden, me hier wat klare, bondige informatie kunnen verschaffen over hoe je dit nu het beste aanpakt.

In het kort zoek ik dus een manier om een officiëel bedrijf op te richten zodat ik volledig legaal webruimte kan verkopen, en dit met een minimuminbreng aan kapitaal (de resellerruimte moet gekocht worden, maar die heb ik natuurlijk al!) en papierwerk. Het oprichten van een eenmanszaak, hoe verloopt dat nu precies? Wie moet ik aanspreken, en met welke kosten gaan dit gepaard?

Ik ben meerderjarig en heb een basiskennis van boekhouden. Mijn (eventueel) bedrijf zal nog niet eens een omzet van € 1000 halen per jaar, dus ik neem aan dat ik in een 'vereenvoudigde' zone van boekhouden terecht zal komen en zal genieten van een beter belastingstarief, of zelfs een (gedeeltelijke) vrijstelling. Voor het weinige beheer van een resellerhosting en klantenservice hoef ik me ook geen zorgen te maken, dat heb ik voldoende ervaring mee gekregen over de jaren heen.