PDA

Bekijk Volledige Versie : Hoe het server ip-adres niet laten doorverwijzen naar een website?



Rico77
12/03/12, 18:39
Hallo,

ik heb onlangs mijn eerste VPS ingericht, met Ubuntu Oneiric en Nginx/PHP-FPM als http server. Dat is allemaal gelukt en de twee aangemaakte Wordpress test sites draaien supersnel!

Echter, als ik het ip-adres van de VPS server in de browser intik, dan verwijst hij door naar een van die twee test websites. Hoe voorkom ik dat het server IP-adres doorverwijst naar die website? Eigenlijk wil ik helemaal voorkomen dat het server ip-adres naar welke website dan ook doorverwijst. Wat is hiervoor de gebruikelijke aanpak?

Alvast bedankt.

redbeenl
12/03/12, 18:44
Als je gebruik maakt van virtual hosts en je gaat op het ip adres naar een webserver toe dan kom je standaard uit in de eerste virtual host. De eenvoudigste manier om dit op te lossen is een derde virtualhost toe te voegen en deze als eerste aan te maken. Hier zet je dan een lege pagina in of een 'deny'.

Rico77
12/03/12, 19:06
Thx voor je snelle reply :)

Vraag ik me alleen nog af hoe ik die derde vhost nu achteraf nog als eerste krijg. Kan dat door de symlink van de twee eerdere vhosts te verwijderen in sites-enabled / sites-available, de derde aan te maken en dan de symlinks van de eerste twee opnieuw aan te maken?

The-BosS
12/03/12, 19:28
Thx voor je snelle reply :)

Vraag ik me alleen nog af hoe ik die derde vhost nu achteraf nog als eerste krijg. Kan dat door de symlink van de twee eerdere vhosts te verwijderen in sites-enabled / sites-available, de derde aan te maken en dan de symlinks van de eerste twee opnieuw aan te maken?

Gewoon door servername <ip> te gebruiken ;)