PDA

Bekijk Volledige Versie : Beëindigin​g AdSense voor domeinen



Domenico
01/03/12, 18:40
Hallo,

We nemen contact met u op omdat u AdSense voor domeinen gebruikt om inkomsten te genereren uit domeinen die u nog niet heeft ontwikkeld. We hebben de voordelen van ons partnernetwerk zorgvuldig geëvalueerd en hebben besloten het product voor gehoste domeinen binnen AdSense te beëindigen. Binnenkort kunnen er alleen advertenties op niet-ontwikkelde domeinen worden weergegeven via ons bestaande AdSense voor domeinen distributienetwerk.
Uit onze gegevens blijkt dat deze geplande wijziging effect heeft op uw gehoste domeinen. De planning is als volgt:

21 maart: u kunt geen gehoste domeinen meer maken.
18 april: gehoste domeinen worden inactief en u kunt hier geen inkomsten meer mee genereren.
27 juni: gehoste domeinen zijn niet langer beschikbaar in AdSense-accounts.

Als u inkomsten wilt blijven genereren met uw niet-ontwikkelde domeinen, kunt u uw domeinportfolio overzetten naar een nieuwe provider van uw keuze voor geparkeerde domeinen. In onze migratiehandleiding leest u hoe u dit kunt doen:

Migratiehandleiding (https://support.google.com/adsense/bin/answer.py?hl=nl&topic=23388&answer=2457159)

Deze geplande wijziging heeft geen effect heeft op andere AdSense-producten die u momenteel gebruikt of op de beschikbaarheid van andere producten. Bovendien blijft rapportage voor uw gehoste domeinen tijdens de bovengenoemde periode en nog enige tijd daarna beschikbaar.
Bezoek het Helpcentrum voor meer informatie. We proberen de functies en het productaanbod binnen AdSense voortdurend te verbeteren en stellen uw begrip en geduld daarbij bijzonder op prijs.

Met vriendelijke groet,
Het Google AdSense-team

Keizer
01/03/12, 21:40
Ik had het net sinds een week of 2 in gebruik genomen. Leverde direct 10x zoveel op als Sedo en nu BAM weg?

Alternatieven?

vDong
02/03/12, 10:09
Oh, bizar, dat wordt weer zelf landingspages maken met adds

Domenico
02/03/12, 13:11
Hier tenminste een paar honderd domeinnamen die moeten worden aangepast. Oh well...

cfmweb
03/03/12, 12:53
Tja balen. Dan zelf maar weer adsense paginaatjes knutselen. Bah.. dan moet er eigenlijk nog content op ook :thumbdown: ach ik gooi dr wel een rss feed in.

dreamhost_nl
03/03/12, 15:17
We gebruiken hier standaard eigenlijk nog steeds Sedo en kijken er verder eigenlijk niet naar om.

Spyder01
03/03/12, 18:06
Ik ben sowieso een beetje klaar met Google en hun beleid. Zo snappen ze ook niet dat je geen content van een site aan kunt passen die niet meer in je bezit is. Of erger nog: een domein dat opgeheven is en vrij voor registratie. Gaf zowel gezeur met AdSense als met Adwords, wat uiteindelijk resulteerde in een geblokkeerd account en totaal geen reactie...

Ramon Fincken
06/03/12, 10:18
Oh, bizar, dat wordt weer zelf landingspages maken met addsmag dat?


hoeveel pagina's worden creadted met een domein.
================================
[knip]
eh?

hostb
06/03/12, 21:58
Zijn er alternatieven aan te raden? Ik zie Sedo voorbij komen, ik heb hier nog geen ervaring mee. Gebruike google ook voor een 50-tal domeinen... maar nooit verder gekeken naar andere aanbieders.

Thijsvdbrink
07/03/12, 10:18
eehm... en wat is dit precies?

dat je g00gle.com registreert en iedereen die ernaast zoekt meteen op jouw pagina komt? en dat je daar dan ook nog reclame op toont van Google?

Vreselijk irritante websites, zeker als ik voor mijnnaam.com 800$ moet betalen omdat iemand die een keer geregistreerd heeft.

is dat wat dit is?

dreamhost_nl
07/03/12, 17:27
Dat kan, maar ook dat je nog wat kunt verdienen aan domeinnamen die je even niet gebruikt of waarvan het project nog in ontwikkeling is.

Domenico
07/03/12, 18:54
eehm... en wat is dit precies?

dat je g00gle.com registreert en iedereen die ernaast zoekt meteen op jouw pagina komt? en dat je daar dan ook nog reclame op toont van Google?

Vreselijk irritante websites, zeker als ik voor mijnnaam.com 800$ moet betalen omdat iemand die een keer geregistreerd heeft.

is dat wat dit is?

Heel irritant. Dat er vroeger iemand een huis en grond heeft gekocht voor nog geen 50.000 gulden en ik daar nu 750.000 euro voor moet betalen. Echt heel irritant.
That's life! Zelfde met domeinnamen. Had je maar eerder moeten zijn.

dreamhost_nl
08/03/12, 10:23
Scherp opgemerkt :) Ik dacht laat ik me dit keer 'ns inhouden.