PDA

Bekijk Volledige Versie : VPS providers (advies en ervaring gevraagd)



robjk
01/03/12, 10:22
Voor mijn 2de DNS server ben ik op zoek naar een VPS.

Hoe zijn jullie ervaringen met:
- Versio
- Leaseweb
- CloudVPS / XLS Hosting
- Strato
- FXW

Ik heb gekeken naar bedrijven die meerdere werknemers hebben en meer dan 1 jaar bestaan, oftewel een beetje een grote partij.

patrickekkel
01/03/12, 10:49
Versio, pay peanuts get monkeys
Leaseweb is een goede partij
CloudVPS is naar mijn mening een zeer goede partij voor een vps server
Strato, zie opmerking versio
FXW dat weet ik niet, die partij ken ik niet dus kan ik je geen mening over geven

wwa55
01/03/12, 10:50
Ervaring met Versio en Strato. Vergelijkbaar in prijzen en servers. De service vonden wij bij Versio beter, bij support vragen werd snel gereageerd. Bij Strato heeft een server er ooit een dag uit gelegen en pas toen werd er naar gekeken...

Pur
01/03/12, 11:10
Prima ervaringen met CloudVPS / XLS. Nette web interface ook met statistieken / reboot / console faciliteiten etc.

ebhosting
01/03/12, 12:10
Prima ervaringen met CloudVPS / XLS. Nette web interface ook met statistieken / reboot / console faciliteiten etc.
Idem ervaring. Verder support prima en deskundig.

davinci
01/03/12, 12:13
we hebben sinds een maandje ook een test vpsje bij pcextreme lopen.. Keurige prijzen... goeie en snelle support!

t.bloo
01/03/12, 13:42
FXW prima bedrijf, best groot en altijd mensen aanwezig (zit 400 meter van me vandaan).

robjk
01/03/12, 14:06
Tot zover bedankt voor alle reacties ! Meer ervaring (eventueel bij anderen) is uiteraard welkom. Ik morgen bestellen ;-)

magentohosting
01/03/12, 16:02
Ik wil de keuze voor je niet moeilijker maken dan dat het is..
Maar persoonlijk vind ik DirectVPS een erg goed bedrijf.

In topics hier op WHT zijn wel beoordelingen over te vinden, ik durf alleen niet met zekerheid te stellen of dat zij al langer dan een jaar bestaan.
Ik weet wel dat er meer dan één persoon werkzaam is.
Snelle support, goede service, snel online, simpel maar duidelijk controlepaneel met o.a. console toegang.

Just my 2 cents

-- Edit
Ik heb er nu 2 VPSjes draaien (1 SSD2 en Basic2).Tot voor kort had ik nog een 3e VPS, maar die deed niet zoveel.

systemdeveloper
01/03/12, 16:04
Als ik 1 van mijn concurrenten moet aanbevelen dan kun je idd eens bij pcextreme kijken. Ben ik zelf ooit in een grijs verleden ook klant geweest en ik weet dat er minstens eentje zit die niet uit zijn nek kletst. En dat kan ik van 80% uit eerste lijstje niet zeggen...

IT-worX
01/03/12, 16:20
Ook ik heb een VPS gehad bij pcextreme die diende als tweede nameserver. Was ik zeer tevreden van, maar ik heb toen een aanbod gehad (die ik nu nog heb) om mijn 2de/3de nameserver op een bestaande nameserverpool te draaien waardoor de kosten voor mij nihil waren, en deze VPS overbodig was...

izdesign
02/03/12, 16:56
Versio niet doen: http://www.sitedeals.nl/hosting-algemeen/186028-ligt-versio-plat.html

Zelf heb ik mijn VPS ondergebracht bij Tilaa, prima bedrijf met goede bereikbaarheid..

ErikBaan
05/03/12, 15:57
Je kunt ook een VPS van Sohosted overwegen, misschien iets duurder als strato of versio maar wel goede service.

hostb
05/03/12, 19:59
Ik gerbuik TransIP en Cloudvps/XLS. Cloudvps werkt er goed en heb nog geen problemen gehad. Draai een sip-server vps en een vps voor 2e DNS.
TransIP heeft de eerste weken van dit jaar een aantal storingen gehad. Zowel netwerk als storage. De laatste weken gaat het erg goed.

Dreas
05/03/12, 21:58
Wij draaien een aantal VPSen bij PCextreme en prijs/kwaliteit verhouding is erg goed. Ook goede support.

davinci
11/04/12, 16:57
we hebben sinds een maandje ook een test vpsje bij pcextreme lopen.. Keurige prijzen... goeie en snelle support!

Ik moet helaas toch terugkomen op mijn aanbeveling mbt pcextreme...

Wij zijn inmiddels 3 maanden verder en hebben in de tussentijd helaas wat hardware storingen gehad op de vpsnode. Kan gebeuren, maar vond het wel wat veel.
Maar helaas als 'hoogtepunt' de afgelopen 2.5 dag dramatische I/O op de node. Meerdere tickets, ik krijg helaas het gevoel dat support ook niet echt iets kon betekenen en afhankelijk was van 'derden'. Gisterenavond de node helemaal niet meer benaderbaar. Op tickets werd pas deze ochtend gereageerd.
Vanmiddag de mededeling dat ondanks alle redundancy alle data verloren is. Gelukkig nog een volledige backup van eergisteren, maar we missen dus helaas alle recente data.
Voorlopig geen pcextreme meer...

argosmedia
17/01/13, 23:45
Beetje oude thread, maar ik wil mijn ervaring met TransIP toch even kwijt.

Ik heb bijna een jaar lang een VPS van TransIP in gebruik en technisch gezien is daar niets op aan te merken. Er zijn enkele storingen geweest, maar die werden op acceptabele manier en binnen acceptabele tijd opgelost. Ook het klantenpanel is duidelijk en je kunt een heleboel lekker zelf online afhandelen en instellen.

Onlangs had ik echter tijdelijk een Plesk-licentie nodig op mijn VPS en aangezien deze volgens TransIP maandelijks opzegbaar is, dacht ik daarmee zonder probleem even een Plesk-licentie te kunnen afnemen. Na een weekje was ik klaar met mijn tijdelijke activiteit en wilde ik de licentie weer annuleren.

Vervolgens kreeg ik een mail dat dat wel kon, maar dat ik dan ook het hele VPS moest opzeggen. Dat staat echter nergens op de hele site vermeld! Er staat dat je per maand kunt opzeggen, maar niet dat je dan ook je VPS moet opzeggen. Er staan vele tientallen sites van onszelf en van klanten op het VPS, dus dat kan natuurlijk niet zomaar.

Ik zit dus nu vast aan een doorlopende Plesk-licentie die ik niet gebruik. Alternatief is een nieuw VPS afnemen en dat vanaf nul installeren en instellen en dan alle sites handmatig overzetten. Dat is dagen werk en het kost me bovendien extra licenties van verschillende softwarepakketen die op het VPS draaien (Plesk, Atomic, MagicSpam, Scriptaculous, etc).

Het is volgens TransIP niet mogelijk om een snapshot of Plesk-serverbackup over te zetten van het huidige VPS naar een nieuw VPS en zelfs het overzetten van IP kan volgens hen niet.

Omdat er nergens wordt vermeld dat opzeggen van Plesk ook betekent dat je het hele VPS moet opzeggen, en ik de Plesk-licentie helemaal niet ga gebruiken, heb ik voorgesteld ons de kosten ervan niet in rekening te brengen. Dat hebben ze geweigerd. Ook mijn mededeling dat ik open sta voor andere vormen van compensatie hebben ze afgewezen. Ze hebben botweg geweigerd om me hoe dan ook te compenseren voor de extra kosten en/of extra manuren waarmee ze me hebben opgezadeld, doordat ze belangrijke informatie niet communiceren op de site, maar pas achteraf bij annulering aangeven. Ze hebben zelfs gesuggereerd dat ik maar contact had moeten opnemen voordat ik de licentie kocht.

Dat slaat nergens op natuurlijk. Je kunt daar alles online kopen en installeren, alles gaat automatisch. Je koopt als klant iets op basis van de info die op de site staat. Dat je pas bij gewenste annulering belangrijke aanvullende (en ingrijpend beperkende) informatie krijgt, en daarmee voor het blok gezet wordt, grenst aan moedwillige om de tuin leiding.

Als ze hadden gezegd "Sorry, de informatie op de site is inderdaad niet volledig, onze fout. We zullen u dan ook niet factureren voor de licentie.", dan had ik respect voor ze gehad. Fouten maakt iedereen, maar geef ze toe en draag zelf de gevolgen. Zadel niet je klanten op extra kosten en ongemak die voortkomt uit gebrekkige informatieverstrekking.

Kortom: TransIP is technisch prima, de reguliere support voor kleine ditjes en datjes is ook goed, maar van échte klant support hebben ze geen kass gegeten. "We kunnen niet van de procedures afwijken", schreven ze me doodleuk.

Dat is jammer voor ze, want de procedure die ík nu volg is het vertellen van mijn relaas op fora, websites en social meda. En ik ben weg bij TransIP zodra ik een goede vervanger heb gevonden.

Niet slim van ze...

IT-worX
17/01/13, 23:55
En wat denk je dat je hiermee bereikt hebt nu? Denk je nu echt dat ze wakker liggen van jouw geschreeuw en geklaag omdat je weg gaat? Het is niet netjes van hun dat dit niet vermeld staat...volledig akkoord mee. Maar denk je nu echt dat ze wakker liggen hiervan? Vergelijk het met de Albert Heijn, zouden die er van wakker liggen mocht een klant een rotte appel gekocht hebben?

Ipv uren te spenderen met overal je verhaal te doen, kon je die uren evengoed investeren in het zoeken naar een eventuele nieuwe vps provider en al jouw data over te zetten.

Dixit

argosmedia
18/01/13, 00:18
Bedankt voor je opbouwende (ahum) reaktie.

Dat ik een uur spendeer aan het vertellen van mijn verhaal is mijn zaak, niet de jouwe. Ik vertel dit om 2 redenen. Ten eerste vindt geen enkel bedrijf negatieve publiciteit leuk, ook al liggen ze er inderdaad vast niet wakker van. Dat lig ik er zelf ook niet van overigens. Ten tweede hoop ik anderen te waarschuwen om niet in dezelfde valkuil te stappen.

Ik heb een feitelijk relaas gepost, dus om dat " geschreeuw en geklaag" te noemen zegt meer over jou dan over mij.

IT-worX
18/01/13, 00:24
Nou, wat zegt dit dan over mij?

Om te beginnen, heb je hun "algemene voorwaarden" gelezen toen je de licentie bestelde of heb je een next ---> next ---> next ---> finish ---> order ---> pay gedaan?

Overigens, waar ergens staat dat kritiek opbouwend moet zijn? Bij mijn weten nergens?

En dan nog, je post jouw boeltje op een forum voor webhosters. Lees : bedrijven die eigen servers hebben, sommigen eigen netwerken, blablabla. Wat is de waarde van jouw negatieve post over een concullega alhier? Niks, noppes, nul.

argosmedia
18/01/13, 01:45
Dat zegt over jou dat je niet kunt lezen en dat je uit bent op confrontatie.

Niet-opbouwende afzeikkritiek is zinloos, kinderachtig en respectloos. Over negatieve post gesproken...

Dit is voor zover ik weet een forum over hosting. Forumleden kunnen dedicated hosters zijn, maar ook webdesigners die een VPS huren van een dedicated hoster voor hosting van hun klanten, etc. Zelfs mensen die thuis een servertje hebben staan als hobby kunnen en mogen hier meepraten. Of heb ik een voorwaarde gezien waarin staat dat alleen commerciële dedicated hosters hier mogen komen?

Uiteraard heb ik alle voorwaarden gelezen voordat ik mijn bestelling deed en als je zelf mijn post goed had gelezen had je dat al kunnen afleiden uit mijn verhaal. De waarde van mijn verhaal voor anderen heb ik reeds aangegeven.

Verder is dit mijn laatste reaktie naar jou, want je gedraagt je ronduit als een narrige troll.

ErikBaan
18/01/13, 08:58
Overigens staat bij alle extra's die je kan bestellen wel vermeld dat je die alleen kan opzeggen door de hele vps op te zeggen.

Arieh
18/01/13, 10:48
Ik zit niet midden in de materie, maar als ik zo kijk op deze pagina (https://www.transip.nl/vps/prijzen-en-bestellen/) gaat die waarschuwing over spec upgrades en niet over de licenties. Klik je door op de Plesk image, staat er zelfs "Plesk Panel Unlimited is maandelijks opzegbaar." -- m.i. mag je dan aannemen dat dit over de licentie gaat, niet over de gehele VPS.

Bovendien is het ook niet de eerste keer dat iemand hier tegenaan loopt ;)

davinci
18/01/13, 11:25
en volgens mij is er ergens anders hier ook een topic over (naar ik meen over cpanel licentie op een transip vps) en dat is volgens mij ook opgelost.

argosmedia
18/01/13, 16:10
Goed nieuws: TIP heeft me gebeld om te zeggen dat ze bij nader inzien begrip hebben voor mijn standpunt en situatie, dat ze bezig zijn om zaken rond dit thema anders te gaan inrichten en te communiceren en dat ze mij niet zullen factureren voor de licentie die ik niet gebruik.

Wat mij betreft is de zaak hiermee afgedaan. Bedankt voor de serieuze reakties, deze heb ik gewaardeerd!

ximple
22/01/13, 09:59
@magentohosting DirectVPS leverd een uitstekende service, maar helaas zijn de disks van hun VPS basic nodes zo overbelast dat ik er geen fatsoenlijke service meer op durf te laten draaien. Maar als ik kijk naar de prijs, dan mag je daar ook niet over klagen. De SSD VPS'sen zijn wel erg snel en de prijzen zijn prima (als ik kijk naar reviews: http://fvdm.tweakblogs.net/blog/7532/directvps-test.html).

EDIT: Onze secundaire DNS draait dus wel op een Basic VPS van hun, maar toen ik laatst alle records wou verversen in PowerDNS, liep de server gewoon vast omdat hij z'n data niet kwijt kon...:( Deze gaan we dus ook verhuizen.