PDA

Bekijk Volledige Versie : Webxtra VEEL PROBLEMEN!!



jinx23
28/02/12, 22:07
Hey allemaal,

Ik plaats hier een post omdat ik niet egt weet wat ik nog kan doen.

De grootste $%$%^ellende hostingbedrijf WEBXTRA van Nederland reageert NIET op tickets en niet op hun zogenaamde keuzemenu telefoon centrale.

Mijn colocated server draait in datacenter in Nijmegen en ik heb een jaar contract met het Ellende bedrijf Webxtra.

Die huren het weer van Tele2.

Ik heb inmiddels via tele2 intern een email gestuurd en gesproken en die is er ook werk van aan het maken.. maar nog geen vooruitgang.

Telefoon nummer word op geen enkele keuze opgenomen:0248 200220 en emails/tickets ook niet.. website www.webxtra.nl

Ik moet gewoon bij mijn server kunnen en dat kan nu dus niet.. al haal ik hem op en plaats hem ergens anders.. ikkom datacenter zomaar in.

Weet iemand wat ik kan doen?? ze zijn eigenlijk al vanaf begin zeeeer klote en zeg ma gerust NIET bereikbaar!!

patrickekkel
28/02/12, 22:15
Wat je kan doen als je het niet vertrouwd is je boeltje op pakken en naar een andere hoster toegaan.
en het dan achteraf uitvechten met deze partij.

jinx23
28/02/12, 22:16
Ja maar zoals je kan lezen kan ik geen contact krijgen om in het datacenter te komen!! anders had ik dat wel gedaan!!

Spyder01
28/02/12, 22:22
Ja maar zoals je kan lezen kan ik geen contact krijgen om in het datacenter te komen!! anders had ik dat wel gedaan!!

Lees je post eens na. Die is nogal dramatisch (en niet alleen grammaticaal). Je bedoelde waarschijnlijk "ik kom het datacenter niet zomaar in".

patrickekkel
28/02/12, 22:23
Eventueel persoonlijk bij ze langs gaan ?

Vestigingsadres en overige gegevens
Web://Xtra
Geelgorslaan 10
6823CH Arnhem

jinx23
28/02/12, 23:51
lijkt met niet de goede adres
check

http://www.belastingparadijs24.nl/index.php/lang-de/route-adres

elastingParadijs24.nl
Vermogensbescherming & Tax-Planning
een initiatief van Pegasus Corporate Finance Ltd






Geelgorslaan 10

6823 CH Arnhem

Nederland

T: +31 (0)26 44 55 771

F: +31 (0)88 00 19 099

jinx23
28/02/12, 23:52
sorry was in de haast getypt!!

Pantsy
29/02/12, 00:06
Adem in en adem uit, je bereikt zo niks en wij kunnen eigenlijk ook helemaal niks voor je betekenen... Ik zou zeggen ga langs bij Webextra op kantoor, ik denk dat dit de enige oplossing zal zijn in jouw geval.

The-BosS
29/02/12, 00:52
Adem in en adem uit, je bereikt zo niks en wij kunnen eigenlijk ook helemaal niks voor je betekenen... Ik zou zeggen ga langs bij Webextra op kantoor, ik denk dat dit de enige oplossing zal zijn in jouw geval.

Moet wel een groot kantoor zijn dan, en als ik kijk op streetview niet echt, tenzij er nu een kast van een bedrijven centrum zit.


Geselecteerde bedrijven op dit adres:
AKG Opleidingen‎ -
Allure Lounge/Bar‎ -
Avery Enterprises Ltd.‎ -
Cox-Agri‎ -
Drieling & Schöler Credit Management Services B.V.‎ -
Euregio Business Center‎ -
Monkey-Toys Ltd.‎ -
Payroll24‎ -
Radenc‎ -
Richland Real Estate B.V.‎ -
Royal Sound of Music‎ -
Smart Factory Europe‎ -
Stichting Derdegelden Pegasus Corporate Finance‎ -
Tabris International Ltd.‎ -
The Underground B.V.‎ -
Twé Gron Diensten Ltd.‎ -
Vikingworldwide Ltd.‎ -
Webxtra‎ -
Weverstede B.V.‎ -
Xomaco‎ -
...

SebastiaanStok
29/02/12, 10:08
Als het dan nog niet lukt, http://www.stichtingmkbeninternet.nl/klachten.htm :)

WebXtra
29/02/12, 16:11
Het contract met de klant is beëindigd.
Met dergelijke figuren willen wij niks te maken hebben.

Spyder01
29/02/12, 16:21
Het contract met de klant is beëindigd.
Met dergelijke figuren willen wij niks te maken hebben.

Verder nergens om en het is geheel je eigen keus, maar dit is kort door de bocht vind je niet? Klant geeft aan geen contact te kunnen krijgen, het adres met tig bedrijven die mijn inziens niet in het gebouw passen roept toch wel de nodige vragen op. Of de klant (zij het via dit topic, zij het via een andere weg) netjes of niet netjes is geweest is een ander verhaal, maar jouw reactie getuigd ook van weinig respect. Vergeet niet dat Google WHT erg actief indexeert (topics van 2 uurtjes terug zijn al te vinden bijvoorbeeld).

dennis0162
29/02/12, 16:23
Moet wel een groot kantoor zijn dan, en als ik kijk op streetview niet echt, tenzij er nu een kast van een bedrijven centrum zit.


Geselecteerde bedrijven op dit adres:
AKG Opleidingen‎ -
Allure Lounge/Bar‎ -
Avery Enterprises Ltd.‎ -
Cox-Agri‎ -
Drieling & Schöler Credit Management Services B.V.‎ -
Euregio Business Center‎ -
Monkey-Toys Ltd.‎ -
Payroll24‎ -
Radenc‎ -
Richland Real Estate B.V.‎ -
Royal Sound of Music‎ -
Smart Factory Europe‎ -
Stichting Derdegelden Pegasus Corporate Finance‎ -
Tabris International Ltd.‎ -
The Underground B.V.‎ -
Twé Gron Diensten Ltd.‎ -
Vikingworldwide Ltd.‎ -
Webxtra‎ -
Weverstede B.V.‎ -
Xomaco‎ -
...

Waarschijnlijk een virtueel kantooradres:)

WebXtra
29/02/12, 16:52
Wij zijn niemand een reactie verschuldigd.
Verder is dit iets tussen de (voormalig)klant en ons.

Wij zullen verder dan ook niet reageren in dit topic.

Smashmint
29/02/12, 17:20
Wij zijn niemand een reactie verschuldigd.
Verder is dit iets tussen de (voormalig)klant en ons.

Wij zullen verder dan ook niet reageren in dit topic.

Als je niemand een reactie verschuldigd bent, reageer dan gewoon helemaal niet ?

patrickekkel
29/02/12, 17:25
Persoonlijk vindt ik het een slechte zaak dat je als bedrijf totaal niet reageerd.
En pas als het bij een bekend forum te sprake komt dat je uit je schuilplaats komt.

Door jou reactie hier gaan de meeste mensen echt denken dat de T.S in zijn gelijk staat.
Iets wat niet ten goede komt van jou naam lijkt mij

tripple
29/02/12, 19:01
Dat denk ik toch ook. De eerste reactie was een bedrijf onwaardig en T.S. lijkt momenteel het voordeel van de twijfel te hebben.

cyrano
29/02/12, 19:49
Ziet er een zeer amateuristisch clubje uit:


4.2 De Gebruiker erkent dat de Diensten negatief kunnen worden beïnvloed en tijdelijk niet beschikbaar kunnen zijn door technische storingen of andere oorzaken. De omstandigheden leiden niet tot aansprakelijkheid van WebXtrA Internet Services.


(slechte tekst codering afkomstig van hun site)

Met andere woorden: als 't misgaat, weten wij helemaal nergens van...

Pantsy
29/02/12, 19:51
Het grote probleem is, je kent maar één kant van het verhaal, daar kan je geen conclusie uit trekken naar mijn mening. Daarnaast weet je nooit wat er gaande is en/of speelt, het kan ook de zoveelste klant zijn die hoog en laag springt om wat gedaan te krijgen (zie: geduld).

Wie het weet mag het zeggen, maar wij alleen kunnen het niet weten.

jinx23
01/03/12, 00:01
Inderdaad!! beetje achterlijk dat je hier wel reageert maar via jullie zogenaamde ticket systeem snel de ticket sluiten!! wanneer kan ik mijn server ophalen.. wil niks met jullie te maken hebben zoon waardeloze hosting bedrijf heb ik nog nooit meegemaakt 5 maanden geleden zeiden jullie "ja er word aan onze telefooncenterale gewerkt" nu 5 maanden verder nog steeds niet bereikbaar.. nog steeds geen reactie.. zelfs niet op jullie sales afdeling..

Dus ik kom graag mijn server halen.. ben ik van jullie waardeloze gezijk af

jinx23
01/03/12, 00:05
10104

dit heb ik ontvangen en dit heb ik gestuurd zie foto.

Zei mogen helemaal niet aan mijn server komen. het is mijn eigendom, ik heb aangegeven dat ik hem morgen tussne 9 en 10 kom ophalen

echt weer een debiele bericht trouwens ik heb met hun een contract getekend maar zei weten mijn adres niet.. wat een administratie

drex
01/03/12, 00:06
Wij zijn niemand een reactie verschuldigd.
Verder is dit iets tussen de (voormalig)klant en ons.

Wij zullen verder dan ook niet reageren in dit topic.

Doe je toch al!

jinx23
01/03/12, 00:18
@ Pantsy,

Ik heb heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel geduld met hun gehad!! na ruime tijd dan is die geduld op.

Dagen lang bellen en mailen zonder reactie.. dan raakt je geduld helemaal op

ik heb iedergeval aangeven per ticket op vervolg van de image dat eventuele downtime en schade aan mijn server op hun verhaalt worden.. al zijn hun nu al nergens te vinden

wat zit er meer op dit adres volgens mij meer bedrijfs namen onder 1 adres

Geselecteerde inschrijving
Naam: Webxtra
Vestigingsadres: Geelgorslaan 10
Vestigingsplaats: 6823CH Arnhem
Internetadres: www.webxtra.nl
KvK-nummer: 09147410
Vestigingsnummer: 000004915070
Soort Inschrijving: Hoofdvestiging

Spyder01
01/03/12, 00:32
Je weet dat 30 februari (voorlopig) niet bestaat? Wat mij overigens opvalt is dat jouw manier van communiceren ook niet geweldig is, van beide partijen overigens niet.

jinx23
01/03/12, 00:41
@spyder,
sorry niet naar gekeken haha,
maare over de communicatie, na al die tijd en na 80x gebeld te hebben ( ja serieus) en 7 tickets aangemaakt te hebben, en dan NOG geen reactie dan communiceer jij ook anders!

zeker als je een server van ruim 1800euro heb draaien + je bedrijven sites en alles..

SebastiaanStok
01/03/12, 12:21
Ziet er een zeer amateuristisch clubje uit:

(slechte tekst codering afkomstig van hun site)
Met andere woorden: als 't misgaat, weten wij helemaal nergens van...

Waar staat dat precies want in de AV kan ik dat niet terug vinden.
https://www.webxtra.eu/info/algemene-voorwaarden.12.html

patrickekkel
01/03/12, 12:36
Dit is trouwens ook de av van ISPConnect

SmilieBG
01/03/12, 12:39
Ik heb helaas dezelfde ervaring met WebXtra; tja - goedkoop is duurkoop. Enkele jaren geleden (3+) was datacenter ook een ramp - verbinding viel constant uit, weinig tot geen communicatie - gewoon een ramp. Heb toen ook overhoop naar DC gereden om me server a.s.a.p. ergens anders onder te brengen.

Ik weet niet of het gebrek aan kennis of good will is - maar het loopt gewoon erg stroef daar bij ze.

magentohosting
01/03/12, 12:40
Jinx23,

Je geeft aan 80x gebeld te hebben in je laatste post. Maar in een post eerder vertel je dat zij nog geen telefooncentrale draaiend hebben.
Misschien mis ik een stukje, maar dat klinkt beetje vreemd in mijn oren: 80 keer bellen naar een bedrijf dat geen telefooncentrale / niet telefonisch bereikbaar is.
Ben ik de enige die dat opvalt of heb ik te weinig koffie op?

Misschien is WebXtra geen held in communicatie, daar kan ik niks over zeggen.
Uit dit topic kan ik wel zien dat jouw manier van communiceren (taalgebruik met name), ook niet erg netjes is.
Ik kan wel ergens snappen dat je er beetje zat van bent nu, maar dat is geen excuus om zulke rare zinsopbouw, spellingsfouten, etc. te maken.

Just my 2 cents.

Edit: if you pay peanuts, you'll get monkeys (dat was 'm toch?)

drex
01/03/12, 14:04
Jinx23,

Je geeft aan 80x gebeld te hebben in je laatste post. Maar in een post eerder vertel je dat zij nog geen telefooncentrale draaiend hebben.
Misschien mis ik een stukje, maar dat klinkt beetje vreemd in mijn oren: 80 keer bellen naar een bedrijf dat geen telefooncentrale / niet telefonisch bereikbaar is.
Ben ik de enige die dat opvalt of heb ik te weinig koffie op?

Misschien is WebXtra geen held in communicatie, daar kan ik niks over zeggen.
Uit dit topic kan ik wel zien dat jouw manier van communiceren (taalgebruik met name), ook niet erg netjes is.
Ik kan wel ergens snappen dat je er beetje zat van bent nu, maar dat is geen excuus om zulke rare zinsopbouw, spellingsfouten, etc. te maken.

Just my 2 cents.

Edit: if you pay peanuts, you'll get monkeys (dat was 'm toch?)

Telefoonnummer staat op de website, maar zal me niet verbazen als het een of ander calcenter is en dan wordt je knap moedeloos......

jinx23
01/03/12, 20:24
@ magentohosting

Ze hebben een telefoon nummer.. daar bel je dan heen en dan krijg je een keuze menu

toets 1 voor sales (neemt nooooooit iemand op)
toets 8 voor storing (kan je niet kiezen omdat je dan een code nodig hebt)

toets 9 voor toegang tot datacenter (ze neme daar ook noooooit op!! en DIE optie heb ik 80x gebeld)

dan gaat je telefoon mooi over.. ma opnemen homaar.

ik heb vandaag GELUKKIG mijn server opgehaalt.. na uur gewacht te hebben en veele telefoontjes naar iedereeen.. uiteindelijk nam er iemand op van webxtra en heb hem vriendelijk verzocht om z.s.m naar datacenter te komen om mijn server te overhandigen..

Dus nu.. op naar nieuwe colocatie.. mijn ervaring... doe geen zaken met Webxtra.. bedrijf bestaat vrijwel niet.. zei huren een kleine rack van een ander bedrijf en die huurt het weer van Tele2.. webxtra staat samen met belastingparadijs op 1 adres.. en daar houden ze elkaars hand ook boven het hoofd.

Volgens mij een goede colocatie is zoiets als FXW (ik maak geen reclame) of andere grotere partijen. toch? iemand nog aandrader? 2u server 0.3amp verbruik

dreamhost_nl
01/03/12, 21:16
@jinx23: Indien je aanbiedingen zoekt kun je een topic aanmaken in de "Marktplaats" sectie :
http://www.webhostingtalk.nl/aanbiedingen-gezocht/
Er zullen hier weinig coloproviders zijn die iets zinnigs weten te vertellen over hun concullegae overigens... ;)

cyrano
01/03/12, 21:29
Waar staat dat precies want in de AV kan ik dat niet terug vinden.
https://www.webxtra.eu/info/algemene-voorwaarden.12.html

Staat in de aparte regels voor klanten op 't forum. Dom, natuurlijk want zo heeft het geen contractuele binding.

magentohosting
02/03/12, 09:47
Wel apart dat je een code nodig hebt om een storing door te geven. Hoe moet je dan aan die code komen?
Zijn er meer mensen die zo hun storingslijn hebben ingericht? Lijkt mij beetje not-done.
Maar mooi dat je nu je server hebt kunnen ophalen en weer in eigen bezit hebt.

Nu niet te lang meer aan deze tijd terug denken en op zoek naar een goede colocatie :)

Spyder01
02/03/12, 10:35
Wel apart dat je een code nodig hebt om een storing door te geven. Hoe moet je dan aan die code komen?
Zijn er meer mensen die zo hun storingslijn hebben ingericht? Lijkt mij beetje not-done.
Maar mooi dat je nu je server hebt kunnen ophalen en weer in eigen bezit hebt.

Nu niet te lang meer aan deze tijd terug denken en op zoek naar een goede colocatie :)

Ik denk dat die code normaliter verstrekt wordt aan colo en dedi klanten, echter dan had de TS die ook moeten hebben. Je hebt liever ook niet dat een klant je 's nachts om 02:00 belt op het storingsnummer om te melden dat hij niet kan inloggen op zijn controlpanel of dat hij / zij zijn of haar wachtwoord vergeten is.

magentohosting
02/03/12, 11:14
Ik denk dat die code normaliter verstrekt wordt aan colo en dedi klanten, echter dan had de TS die ook moeten hebben. Je hebt liever ook niet dat een klant je 's nachts om 02:00 belt op het storingsnummer om te melden dat hij niet kan inloggen op zijn controlpanel of dat hij / zij zijn of haar wachtwoord vergeten is.

True, zou ik persoonlijk niet vrolijk van worden.

Gelukkig is het nu allemaal relatief goed afgelopen en kan de TS verder.

Dennis
02/03/12, 11:30
@jinx23: Indien je aanbiedingen zoekt kun je een topic aanmaken in de "Marktplaats" sectie :
http://www.webhostingtalk.nl/aanbiedingen-gezocht/
Er zullen hier weinig coloproviders zijn die iets zinnigs weten te vertellen over hun concullegae overigens... ;)Laat toekomstige bedrijven in ieder geval weten van dit topic. Ik denk niet dat er dan nog veel bedrijven geïnteresseerd zouden zijn om je als klant te hebben.

magentohosting
02/03/12, 11:47
Laat toekomstige bedrijven in ieder geval weten van dit topic. Ik denk niet dat er dan nog veel bedrijven geïnteresseerd zouden zijn om je als klant te hebben.

Ik denk niet dat je een persoon op één actie mag afrekenen. Zeker niet als je maar één kant van het verhaal kent. Ik kan me namelijk heel goed voorstellen dat, wanneer je al 80 keer hebt geprobeerd contact te krijgen met je hoster, je lontje steeds korter wordt. Wellicht heb je gelijk, wellicht is dit ook een uitzondering.

Ik denk dat Jinx23 er wel verstandig aan doet om voordat hij besluit om bij een nieuw bedrijf zijn server te plaatsen, eerst een kenningsmakingsgesprek te hebben met het betreffende bedrijf.

Dennis
02/03/12, 13:36
Ik denk niet dat je een persoon op één actie mag afrekenen. Zeker niet als je maar één kant van het verhaal kent. Ik kan me namelijk heel goed voorstellen dat, wanneer je al 80 keer hebt geprobeerd contact te krijgen met je hoster, je lontje steeds korter wordt. Wellicht heb je gelijk, wellicht is dit ook een uitzondering.

Ik denk dat Jinx23 er wel verstandig aan doet om voordat hij besluit om bij een nieuw bedrijf zijn server te plaatsen, eerst een kenningsmakingsgesprek te hebben met het betreffende bedrijf.Ik vind alleen dat wat constructiever denker wel had gemogen, in plaats van alle posts/tickets vol met emotie, woede en typfouten te schrijven.

"Om 9/10 uur staan wij bij het datacentrum. Zorg maar dat er iemand is." - Zo ga je niet met mensen om en het is absoluut niet oplossingsgericht denken. Webxtra heeft alles blijkbaar de volgende werkdag nog opgelost, dus zo moeilijk was het niet om er samen uit te komen. En in de openingspost is alleen geklaag gepost, zonder dat er daadwerkelijk gepost wordt hoe lang er bijvoorbeeld al geen reactie was.

Dat geldt overigens voor beide kanten. Neem je verlies en zo snel mogelijk op zoek naar een nieuwe provider waarbij de ervaringen beter zijn. Je kunt je kritiek altijd nog posten, nadat je wegverhuisd bent bij de betreffende provider, dan kunnen ze je in ieder geval niets doen. Zakelijke conflicten laten oplopen kost alleen maar extra schade aan beide kanten. Er zijn genoeg goede providers en er is niets mis met een keer verhuizen van colocatie-provider.

magentohosting
02/03/12, 13:41
Ik vind alleen dat wat constructiever denker wel had gemogen, in plaats van alle posts/tickets vol met emotie, woede en typfouten te schrijven.

Dat ben ik wel geheel met je eens :)

Laten we dit topic dan nu maar voor wat het is, tenzij iemand nog wat toe te voegen heeft natuurlijk.

Apoc
02/03/12, 16:40
Het grote probleem is, je kent maar één kant van het verhaal, daar kan je geen conclusie uit trekken naar mijn mening. Daarnaast weet je nooit wat er gaande is en/of speelt, het kan ook de zoveelste klant zijn die hoog en laag springt om wat gedaan te krijgen (zie: geduld).

Wie het weet mag het zeggen, maar wij alleen kunnen het niet weten.

WebXtra werkt dat in dit geval volledig zelf in de hand. Wel melden dat "met dit soort personen" (zeer denigerend) geen zaken gedaan wordt, maar geen enkele vorm van toelichting geven. Niet erg verstandig. Dat men niet publiekelijk de discussie aan wil gaan, is begrijpelijk. Maar geen enkele vorm van toelichting willen geven, is toch ook wel een indicatie van hoe er met de klant omgegaan wordt.

Daarnaast; wanneer een bedrijf de kans heeft gekregen om te reageren, en dat niet doet, zet dat m.i. de deur ook wagenwijd open voor speculatie.

The-BosS
02/03/12, 18:03
Wel apart dat je een code nodig hebt om een storing door te geven. Hoe moet je dan aan die code komen?
Zijn er meer mensen die zo hun storingslijn hebben ingericht? Lijkt mij beetje not-done.

Waarom zou dat not-done zijn, bij mij is het storingsnummer tijdens kantooruren voor iedereen bereikbaar, maar na de kantooruren moet je ook pin code invoeren of moet je telefoon nummer in een whitelist staan. Want waarom zouden klanten die € 5,- per maand betalen dezelfde service moeten krijgen als klanten die hiervoor een extra sla contract aangaan. Zoals eerder gezegd wil je ook niet hebben dat klanten naar de storingsdienst bellen met de vraag hoe ze hun e-mail moeten instellen of waarom hun website niet werkt terwijl je een week op voorhand al melding gemaakt hebt van een onderhoud aan bvb een server.

Kortom het hangt er maar vanaf hoe je businessplan is opgesteld en welke service je wilt verlenen en tegen welk bedrag.

jinx23
03/03/12, 13:34
Bedankt iedergeval voor jullie posten hier!

Ik zie ook dingen dat het eventueel van mijn kant brutaal of niet normaal gecommuniceerd word, maar het zijn opstapelingen van!

Je kan het beste zelf ervaren..

als ik bel 24/7 om bij me server te willen komen dan moet er iemand opnemen

dat er niemand op neemt of het nou sales afdeling en of toegang tot datacenter optie word toch erg vervelend als je naar je server wilt.

daarnaast het NIET reageren op mails en tickets is weer wat extra frustratie.

Ook zijn er technische fouten zoals hun APC poort pagina die maaanden lang niet heeft gewerkt op verschillende pc's op verschillende browsers..

+ ze hebben de al die tijd mijn 100Mbit afgeknepen naar 10Mbit en zelfs dat haalde ik niet terwijl die exact zelfde server in een andere colocatie superrr snelle verbinding had.

Nu ga ik me server plaatsen bij Bitency hopelijk loopt alles goed! tot nu toe perfect en zelfs savonds te bereiken via online chat.

en nogmaals het is niet bedoel voor reclame!!

ik heb heel lang "normaal" gecommuniceerd. maar opgegeven moment dan ga ik niet normaal meer communiceren,, ook heeft WEBXTRA het niet opgelost ik heb veeeel moeite gedaan om Tele2 en webxtra te bereiken.. na zelfs Tele2 1x met hun gesproken te hebben wouden ze mijn server opsturen via TNT (die zijn egt gestoord ofniet?)
ik ben toen erheen gegaan en na weeeer 23x bellen nam EINDELIJK iemand op en ik heb "netje" gevraagd om zsm naar datacenter te komen zodat ik mijn server mee kan nemen

patrickekkel
03/03/12, 14:05
Bij dennis van Bitency zit je heel goed Jinx23

jinx23
03/03/12, 19:20
@ Patrickekkel,

Jazeker!! hij heeft voor mij de server geconfigureerd voor het netwerk daar en even directadmin licentie geactiveerd helemaal top van hem!!

Teminste iemand die weet wat ie doet en over praat.

patrickekkel
03/03/12, 19:50
Zeker ook wij werken graag met Dennis, Binnen kort maar eens met hem gaan praten voor het plaatsen van een dns servertje :)

jeboem
15/03/12, 18:52
Nou deze jongen zit nu ca 5 jaar bij webxtra maar gaat nu ook maar eens op zoek naar een ander hosting.
Hier wordt ook gewoon niet meer gereageerd op tickets. Ook telefoonisch niet bereikbaar.
Makkelijke vragen worden zo beantwoord moeilijken worden blijkbaar niet beantwoord.
Wacht sinds zondag op een antwoord maar tot heden nog een antwoord.

Beetje jammer allemaal.

Heb trouwens nog wel een factuurtje los staan.
Neem aan dat je voor een dienst betaald die naar behoren werkt en als het niet (goed)werkt niet betaald?

The-BosS
15/03/12, 20:00
Neem aan dat je voor een dienst betaald die naar behoren werkt en als het niet (goed)werkt niet betaald?

Factuur moet je altijd betalen ongeacht of de dienst goed werkt of niet. Achteraf kan je het altijd nog aanvechten, eventueel via de rechtbank. Maar als we jouw redenering even door trekken kan ik straks ook een pizza gaan eten met dure fles wijn en dan achteraf zeggen van pizza was niet lekker en wijn bevalt me niet, dus ik betaal niet. Helaas werkt het zo niet, heb je er misschien al bij stil gestaan dat je geen service/support krijgt omdat je nog niet betaald hebt.

jeboem
15/03/12, 20:17
Ook daar zit weer wat in. Maar als ik een timmerman bestel om een deur op te hangen en die sluit slecht en krijg de volgende dag de rekening zeg ik zorg eerst maar dat de deur sluit voor dat je betaald krijgt. Wil ik wedden dat die beste timmerman er de volgende dag weer staat om de deur beter af tehangen zo dat deze wel sluit. Service heet zo iets in mijn ogen.

Dat ik geen service/support krijg heeft echter weinig te maken met feit dat ik de rekening niet betaald heb.Dan moet je niet eerst zeggen dat je er mee aan het werk gaat, en dan vervolgens niks van je laten horen, en als ik vervolgens vraag hoe het er mee staat ook weer niks van je laten horen deugt dan in mijn ogen niet. Zeg dan gewoon direkt betaal eerst je rekening maar eens.Of een ander simpel antwoord "We zijn er mee aan het werk" is nog teveel gevraagd.
Aangezien ik niks weer hoor en vervolgens maar eens ga googlen naar dit bedrijf en vervolgens hier op dit topic uit kom wat vrij recent is ga ik toch even achter mijn oor kriebelen.

visser
15/03/12, 21:38
Factuur moet je altijd betalen ongeacht of de dienst goed werkt of niet. Achteraf kan je het altijd nog aanvechten, eventueel via de rechtbank. Maar als we jouw redenering even door trekken kan ik straks ook een pizza gaan eten met dure fles wijn en dan achteraf zeggen van pizza was niet lekker en wijn bevalt me niet, dus ik betaal niet. Helaas werkt het zo niet, heb je er misschien al bij stil gestaan dat je geen service/support krijgt omdat je nog niet betaald hebt.

Dat is niet helemaal correct. Als er niet, of niet volledig geleverd is is er normaal gesproken ook (nog) geen betaling verschuldigd.
Dat is de default bij koop, gelijk oversteken van geld en goed, of betaling na levering.

Je kunt een partij in gebreke stellen en (verdere) betaling afhankelijk maken van het correct of volledig voldoen door die partij aan diens deel van de overeenkomst.
Op dat moment kan de partij die in gebreke gesteld is het oplossen, of naar de rechter om te argumenteren dat wel degelijk voldaan is aan de overeenkomst en de wederpartij dus moet betalen (of moet leveren, als je wel betaald hebt en niks gekregen).
(in gebreke stellen is dus niet alleen iets wat een leverancier jegens een niet betalende klant doet).

Door eerst te betalen verzwak je je positie (bij een eventuele rechtszaak) dat de levering echt zo onacceptabel was. Wel moet een partij die je verzuim verwijt dat zo snel mogelijk gemeld hebben, en de kans geven om het verzuim goed te maken; Vanuit een leverancier zijn dat dus de betalingsherinneringen en aanmaningen.
Nu zijn diensten en "werkt slecht" natuurlijk lastig bewijsbaar te maken (laat staan vergankelijke zaken als 'slecht eten') maar het principe blijft hetzelfde. In het extreme geval dat de ober je bestelling opneemt, niks brengt, en wel de rekening presenteert werkt het echt niet zo dat je toch eerst moet betalen en dan naar de rechter moet.
Je moet je er natuurlijk van bewust zijn dat als je een escalatie stap zet (in gebreke stellen en betaling uitstellen, of als leverancier goederen vasthouden (retentie) of levering opschorten) de relatie zeer waarschijnlijk gaat eindigen, en een rechtszaak kan volgen.

systemdeveloper
16/03/12, 00:39
Wat visser zegt klopt, de relatie gaat naar de mallemoer natuurlijk. Daarnaast... als je betaalt dan ben je de centen in eerste instantie gewoon kwijt. Als je een eventuele rechtszaak wint, dan heb je die centen nog niet terug. En andersom... als je verliest en je hebt de centen nog, dan heeft de tegenpartij ze ook nog steeds niet. Situaties die met hogere bedragen en zakelijke conflicten aan de orde van de dag zijn en die vaak met redelijke 'verliezen' gesetteld worden om jarenlange rechtszaken te voorkomen.

The-BosS
16/03/12, 01:44
Dat is niet helemaal correct. Als er niet, of niet volledig geleverd is is er normaal gesproken ook (nog) geen betaling verschuldigd.
Dat is de default bij koop, gelijk oversteken van geld en goed, of betaling na levering.

Je kunt een partij in gebreke stellen en (verdere) betaling afhankelijk maken van het correct of volledig voldoen door die partij aan diens deel van de overeenkomst.
Op dat moment kan de partij die in gebreke gesteld is het oplossen, of naar de rechter om te argumenteren dat wel degelijk voldaan is aan de overeenkomst en de wederpartij dus moet betalen (of moet leveren, als je wel betaald hebt en niks gekregen).
(in gebreke stellen is dus niet alleen iets wat een leverancier jegens een niet betalende klant doet).

Door eerst te betalen verzwak je je positie (bij een eventuele rechtszaak) dat de levering echt zo onacceptabel was. Wel moet een partij die je verzuim verwijt dat zo snel mogelijk gemeld hebben, en de kans geven om het verzuim goed te maken; Vanuit een leverancier zijn dat dus de betalingsherinneringen en aanmaningen.
Nu zijn diensten en "werkt slecht" natuurlijk lastig bewijsbaar te maken (laat staan vergankelijke zaken als 'slecht eten') maar het principe blijft hetzelfde. In het extreme geval dat de ober je bestelling opneemt, niks brengt, en wel de rekening presenteert werkt het echt niet zo dat je toch eerst moet betalen en dan naar de rechter moet.
Je moet je er natuurlijk van bewust zijn dat als je een escalatie stap zet (in gebreke stellen en betaling uitstellen, of als leverancier goederen vasthouden (retentie) of levering opschorten) de relatie zeer waarschijnlijk gaat eindigen, en een rechtszaak kan volgen.

Geef ik je gelijk in, ik had het misschien wat te simpel voor gesteld. Maar feit is wel dat de diensten geleverd zijn want anders zouden ze niet 'slecht' werken, maar helemaal niet. Voor een rechter/wetgeving is het redelijk simpel op dat vlak, je diensten zijn geleverd want anders kan je ook niet weten dat ze 'slecht' werken. En als het al slecht werkte voor je verlening, waarom zou je het dan verlengen (dan stap je toch naar andere provider). Het lijkt er dus op dat het pas 'slecht' is gaan werken na de verlening en de niet betaling, de vraag is dus werkt het nu 'slecht' en is er geen support omdat het niet betaald is of is er een andere reden. Je moet natuurlijk altijd de 2 kanten van het verhaal horen om een correct oordeel te kunnen vellen.

@jeboem: in het geval van je timmerman zou je dan kunnen stellen dat je de goederen wel al betaald, want die heb je al. Maar het werk dan niet betaald voor dat in orde is, lijkt me dan eerder redelijk in plaats van totaal niets te betalen.

SmilieBG
16/03/12, 10:01
Je kan best betalen onder protest; dan maak je het geld over, maar gelijktijdig stuur je aangetekend brief waarin je je ongenoegen uit en aangeeft dat je onder protest betaald hebt. In deze constructie handel je alsnog correct en heb je beste uitgangspositie voor eventueel te volgen rechtszaken.

Ik ben bang, dat met simpelweg niet betalen situatie niet beter zal worden - voor geen betrokken partij.

jeboem
17/03/12, 14:10
Heb het wel een beetje in de gaten. Wordt gewoon betalen. Gelukkig gaat het om een klein factuurtje voor 1 jaar.Rechtzaak is een beetje jammer daar voor.
Dan maar lappen en het spulletje in pakken en vertrekken.

w00ter
16/05/12, 17:44
Hier exact hetzelfde drama met WebXtra. Je krijgt ze op geen enkele manier te pakken, telefonisch niet en je krijgt al helemaal geen reactie op de tickets.
Zelfs het klachten formulier werkt niet via hun website.

Ik ben ruim 4 jaar een trouwe klant van hun geweest, en hun gepruts iedere keer netjes geslikt zonder hierover te klagen.
Jullie verhalen, en de arrogante houding van de WebXtra user in dit forum zegt mij voldoende... ik ben helemaal klaar met WebXtra.

arjanvl
01/10/12, 11:28
Net de gehele thread doorgelezen, en ik sluit me aan bij de rest.

Jaren geleden hosting afgenomen, en meerdere domeinnamen geregistreerd. Na ongeveer een jaar besloten om de hosting maar bij mijzelf neer te zetten, de server was regelmatig onbereikbaar of down.

Wel de domein registratie aangehouden... tot mijn grote spijt zelf nog meer geregistreerd...
In januari van dit jaar geprobeerd contact te krijgen, telefonisch, email... telefoon wordt al helemaal niet beantwoord, laat staan de helpdesk berichten. Kreeg ik spontaan een incasso aan m'n broek afgelopen weekend... dat was de druppel. WebXtra is onbereikbaar, ik probeer al enige tijd de procedure te vinden om 2 domeintjes op te zeggen... en nu hang ik voor extra kosten? Die zijn lekker bezig :)

Vandaag wederom gebeld naar Webxtra. De voor 10 uur response werkt prima... gewoon gesloten. Na 10 uur.... optie 1,2,3 geen geldige keuze. optie 8 (helpdesk) gaat over... en over... en over... en over... tuut tuut tuut...
Nogmaals... tuut tuut tuut...

Dus even gebeld met Q-Collect... die hebben een opdracht binnen gekregen, dus neem aan dat zij mij wel verder kunnen helpen... hoop ik...

het gaat mij niet om het bedrag dat ik initieel betalen moet, een kleine 21 euro, maar als WebXtra niet bereikbaar is... wat moet ik dan... blind betalen? Zo zijn we niet getrouwd...

Verder probeer ik al vanaf de 26e Augustus een DNS wijziging door te voeren voor een 2-tal andere domeinen... gewoon géén reactie! Resultaat... onbereikbare websites... goeie actie! Ik zal eens contact opnemen met een juridisch adviseur... kan toch niet zo zijn dat ik gewoon offline ga door laksheid?

Mijn advies aan eenieder die dit topic leest, ga nooit in zee met WebXtra! Goedkoop = duurkoop!

arjanvl
01/10/12, 18:25
Nou... Vandaag reactie gekregen op alle vragen die gesteld zijn. Verhuizing van de domeinen die niet werken in gang gezet. Vraag van mij, om de namen te wijzigen van mijn dns servers en evt de bijbehorende ip adressen werd niet helemaal begrepen, maar dat is niet meer van toepassing zodra de verhuizing compleet is. Ik heb de EPP code's snel ontvangen.

Had inmiddels al contact gezocht met SIDN. Geen meldingen bekend over geschillen... is ook een behoorlijke drempel om daadwerkelijk een klacht erdoor te krijgen, aangezien onbereikbaarheid niet op de lijst van potentiële klachten staat bij SIDN. Dat kan pas als er geweigerd wordt de EPP codes te leveren, etc.

Wat betreft de incasso. Dat is een 'in progress'. Zodra er meer info is daarover zal ik het melden.

Gelukkig weer contact, al heb ik er wel wat moeite voor moeten doen, en het via een alternatieve, niet gewenste manier in gang moest zetten... via een incasso die op mijn deurmat viel. Het kán dus wel snel :innocent:

To be continued.

Netbulae
03/10/12, 11:44
Op de site staat een hele waslijst aan keurmerken etc, misschien kunnen wat ontevreden klanten hier eens hun klacht neer leggen. Ik neem aan dat ze hier wel wat mee moeten doen.

van de website:
Web://Xtra is...

Gegarandeerd eerlijk, betrouwbaar en correct. Dat zeggen we niet alleen, dat is ook zo. Vandaar dat we gecertificeerd zijn door, aangesloten bij en deelnemer of lid zijn van:

Gedragscode.com
Stichting MKB en Internet
ECABO
Stichting Internet Domeinregistratie Nederland (SIDN)

Natuurlijk doen we ons best om dit zo te houden. Elk jaar wordt Web://Xtra gecontroleerd door onder andere ICTRecht , de Stichting MKB en Internet (mkbOK Keurmerk/Certificering) en de ECABO op verschillende aspecten. Na deze keuring wordt een keurmerk/certificering verlengt of indien wij niet aan de vereisten voldoen, ingetrokken. Voor meer informatie kunt u kijken op onze Keurmerken pagina.

Hahaha en op gedragscode.com staat KLANT = KONING, daar heb je in ieder geval de eerste klacht ;-)

Gedragscode.com introductie

Gedragscode.com is de gedragscode voor alle internet service providers (ISP's). Een ISP die de gedragscode onderschrijft geeft daarmee aan dat bij deze de klant nog steeds koning is. Daarnaast biedt de Gedragscode.com de klant ook een aantal extra zekerheden, waar de ISP (juridisch) aan gebonden is en die wanneer dat nodig is door de klant af te dwingen zijn. De Gedragscode.com kan het beste worden gezien als een samenvatting van zaken die je van elke ISP zou mogen verwachten! Bij Gedragscode.com deelnemers geldt klant = koning!

arjanvl
04/10/12, 11:37
@Netbulae, ECABO is een opleidingscentrum... lol!
Inderdaad een goed idee om eens een klacht (of twee) neer te leggen... check de ISP gids... die staat VOL met klachten over het koning zijn bij WebXtra... Koning... in het land der blinden, en dan ben ik eenoog...

Overigens na maandag niets vernomen op mail die ik gestuurd heb... heb een aantal domeinen verhuist, de rest volgt (zeer) snel!

arjanvl
29/10/12, 11:45
Een follow up van mijn kant.
1 Oktober de benodigde mails ontvangen, en info verstuurd die gewenst was m.b.t. de incasso.
Vandaag maar een email gestuurd, aangezien er 4 weken (!!) geen reactie kwam, dat hiermee voor mij de kous af is, dit dan in een nettere bewoording.

Als ik hier nu nog meer tijd in moet gaan steken ga ik een tegenrekening sturen, en die is uiteraard vele malen hoger.

Voor mij is WebXtra dus exit, definitief. Ik zou de rest van de klanten hetzelfde adviseren.

arjanvl
02/01/13, 12:35
The saga continues...

4 Oktober 2012 heb ik netjes formulieren ingevuld om de domeinen op te zeggen... vandaag in de inbox een verzoek om deze weer te betalen.

ARGH!

Mail gestuurd, aangezien ik in een infinite loop zit op de telefooncentrale van WebXtra (steeds het hoofdmenu, wat je ook kiest).
Ik hoop ten zeerste dat het nu eindelijk afgerond wordt. Wat een slecht georganiseerd zootje bij WebXtra!

crossplatform
08/01/13, 17:08
bedankt allen voor wederom een mooi popcorn momentje :thumbup:

Pantsy
08/01/13, 17:16
Ehm... juist ja, laatste reactie is overbodig en gooi er een slotje op daardoor.