PDA

Bekijk Volledige Versie : ddos aanval??



hvr1985
16/02/03, 14:50
Hallo iedereen,

Het webhostingbedrijf waar een klant van mij zijn sites host is een tijdje terug overgenomen. Vanaf dat moment zijn er constant problemen. Toen mijn klant het zat was, werd hem van alles beloofd. Dat het vanaf dat moment beter zou gaan, omdat alle websites nu op een nieuwe server staan en alle problemen opgelost zijn. Echter, gisteren (15-02-2003) waren de websites weer een aantal uren niet te bereiken. Het verhaal van de hoster was, dat er een ddos aanval gedaan was op de server. Het kwam op mij over als een smoes. Toen de websites het niet deden, had ik ook even gepingt naar de server. De resultaten daarvan waren hetzelfde als normaal. Terwijl je tijdens een ddos aanval toch moet verwachten dat de ping time heel hoog is? Weet iemand of het na te gaan is of er werkelijk een ddos aanval is gedaan?

Henk

Domenico
16/02/03, 16:43
Misschien dat je je huidige hoster kunt vermelden...?

hvr1985
16/02/03, 16:45
Het is niet mijn bedoeling om de naam van die hoster de grond in te boren ofzo. Ik wil alleen weten of het waar is van die ddos aanval. Want als het echt zo is, dan krijgt hij het voordeel van de twijfel. Wanneer hij het verzonnen heeft, zijn we per direct weg bij hem. Dus ik vroeg me af of er misschien niet een website ofzo is, waar zulk nieuws op staat.

clesoft
16/02/03, 16:50
Het lijkt me dat bij een DDos aanval het netwerkverkeer flink oploopt. Het kan natuurlijk, maar ik heb mijn twijfels hierover.

thomas
16/02/03, 16:56
Ik heb zo een licht vermoeden over welke webhost je het hebt.

Je kan een DDOS aanval op je apache hebben zodat deze teveel hits krijgt en niet meer kan antwoorden of gewoon crasht, niet de eerste keer dat ik zo iets zou zien zeker als je sitez host van bekende dingen. Pings komen dan ook direkt terug omdat deze zelf nog redelijk normaal zijn bij een load van 10-20.

[Elwin]
16/02/03, 18:11
Origineel geplaatst door hvr1985
Hallo iedereen,

Het webhostingbedrijf waar een klant van mij zijn sites host is een tijdje terug overgenomen. Vanaf dat moment zijn er constant problemen. Toen mijn klant het zat was, werd hem van alles beloofd. Dat het vanaf dat moment beter zou gaan, omdat alle websites nu op een nieuwe server staan en alle problemen opgelost zijn. Echter, gisteren (15-02-2003) waren de websites weer een aantal uren niet te bereiken. Het verhaal van de hoster was, dat er een ddos aanval gedaan was op de server. Het kwam op mij over als een smoes. Toen de websites het niet deden, had ik ook even gepingt naar de server. De resultaten daarvan waren hetzelfde als normaal. Terwijl je tijdens een ddos aanval toch moet verwachten dat de ping time heel hoog is? Weet iemand of het na te gaan is of er werkelijk een ddos aanval is gedaan?

Henk

Laten we het zo zeggen dat het in ieder geval geen smoes was :)
Dan heb jij je antwoord en is iedereen tevreden

[Elwin]
16/02/03, 18:22
owjah en de host waar hij het over heeft is gewoon www.webhost4u.nl of www.hg-hosting.com

ProServe
16/02/03, 19:04
Spam?

Domain name:
webhost4u.nl (next domain)

Status: active

Registrant:
Fast Internet Services
Ampsen 97
7608 MT ALMELO
Netherlands

[Elwin]
16/02/03, 19:21
Origineel geplaatst door ProServe
Spam?

Domain name:
webhost4u.nl (next domain)

Status: active

Registrant:
Fast Internet Services
Ampsen 97
7608 MT ALMELO
Netherlands


Euh spam ? Dat domein is door ons geregt maar nog niet over gezet van andere eigenaar omdat de nieuwe regelementen nog niet van kracht waren. Maaruh wtf heeft dat met spam te maken?

ronaldhuls
16/02/03, 19:44
Hallo,

In dit geval is het geen SPAM. Ik ben de eigenaar van dit bericht en het wordt inderdaad door hghosting.com gehost.

Hier heeft Elwin helemaal gelijk in.

Maar Elwin, ik heb je persoonlijk een e-mail gestuurd, die had je ook persoonlijk kunnen beantwoorden. Ten slotte ken jij mij. En wij waren nou juist voorzichtig om de naam van de webhoster te noemen i.v.m. spam en eventuele slechte benamingen. Nu doe jij het zelf. Is niet echt netjes. Jij hebt jouw bedrijf verkocht aan HG hosting, en ga je ze op zo'n manier toch een slechte naam geven. Zal ik deze link eens doorgeven aan HG hosting?

Nu ik toch bezig ben, las ik op hierop dit forum ergens anders weet niet precies meer waar, dat jij klachten hebt over de helpdesk van De Heeg hosting provider. Hoe zit dit? Wordt Fast Is soms gehost door De Heeg? Anders zal ik dat bericht maar eens doorsturen naar De Heeg. En hun vragen of zij jouw daar kennen.

Ik heb het sterke vermoeden dat jullie helemaal geen eigen servers hebben, maar deze ook huren via een resellers pakket bij De Heeg.


Mvg,


Ronald

ronaldhuls
16/02/03, 19:50
Hallo Elwin,

Hier is de link waar ik het over had omtrent de heeg:

http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=174&highlight=deheeg

[Elwin]
16/02/03, 19:55
Origineel geplaatst door ronaldhuls
Hallo,

In dit geval is het geen SPAM. Ik ben de eigenaar van dit bericht en het wordt inderdaad door hghosting.com gehost.

Hier heeft Elwin helemaal gelijk in.


Oke



Maar Elwin, ik heb je persoonlijk een e-mail gestuurd, die had je ook persoonlijk kunnen beantwoorden. Ten slotte ken jij mij. En wij waren nou juist voorzichtig om de naam van de webhoster te noemen i.v.m. spam en eventuele slechte benamingen. Nu doe jij het zelf. Is niet echt netjes. Jij hebt jouw bedrijf verkocht aan HG hosting, en ga je ze op zo'n manier toch een slechte naam geven. Zal ik deze link eens doorgeven aan HG hosting?


Ik noem de link aangezien er maar een klein deel van het verhaal wordt verteld en mensen direct denken dat er geen ddos was. Dit is dus wel het geval. Hg-Hosting heeft momenteel 2 servers bij ons staan waaronder 1 server met Gbit maar dat doet eigenlijk helemaal niet terzake. Waar het om gaat is dat hg-hosting een aantal problemen heeft gehad met de overname en ze er hard mee bezig zijn dit op te lossen.

En sure geef de link maar, ik heb geen geheimen hoor.



Nu ik toch bezig ben, las ik op hierop dit forum ergens anders weet niet precies meer waar, dat jij klachten hebt over de helpdesk van De Heeg hosting provider. Hoe zit dit? Wordt Fast Is soms gehost door De Heeg? Anders zal ik dat bericht maar eens doorsturen naar De Heeg. En hun vragen of zij jouw daar kennen.


Fast-is wordt niet door De Heeg gehost. Voor zover ik weet is De Heeg een hosting provider die enkel webhosting doet. (Ik kan het fout hebben) Ik heb een persoonlijke ervaring bij De Heeg aangezien ik daar een aantal websites had lopen. Ik deel dus mijn persoonlijke ervaring met de andere mensen hier. En ja hoor dat mag De Heeg best weten.
Ik ben niet de enige die daar zo over denkt.



Ik heb het sterke vermoeden dat jullie helemaal geen eigen servers hebben, maar deze ook huren via een resellers pakket bij De Heeg.

Mvg,

Ronald

LOL nu wordt die helemaal mooi. Ik zou zeggen denk wat je wil denken, maar dan weet ik wel beter :)

[Elwin]
16/02/03, 19:57
Origineel geplaatst door ronaldhuls
Hallo Elwin,

Hier is de link waar ik het over had omtrent de heeg:

http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=174&highlight=deheeg

Dus? Volgens mij niks mis mee hoor, het is gewoon de waarheid. Heel simpel.

ronaldhuls
16/02/03, 20:10
Hallo Elwin,

Voordat jij de domeinnamen van hg hosting geplaatst had kon niemand zien dat het om hg hosting ging. Dus het was gewoon beter geweest als jij mij persoonlijk geantwoord had. Staat wel zo netjes.

Wat betreft de heeg kan ik niet over oordelen. Ik ken jou niet voor de fast-it periode, dus dat kan waar zijn. Wat de servers bij de heeg betreft wil ik je mijn excuses aanbieden. Maar nogmaals stuur voortaan mij eventjes persoonlijk een e-mail i.p.v. het hier op te noemen.

WebBizz
16/02/03, 20:53
HG-hosting / webhost4u is in ieder geval niet al te netjes bezig, daar ze delen van de website letterlijk, zelfs inclusief afbeeldingen hebben overgenomen van www.kixtart.nl. Kijk bijvoorbeeld eens naar de informatie pagina over webhosting, colocatie of het overzicht van de hosting diensten. Kwestie van copy-paste getuigt niet van enige professionaliteit.

thomas
17/02/03, 00:42
Origineel geplaatst door ronaldhuls
Ik heb het sterke vermoeden dat jullie helemaal geen eigen servers hebben, maar deze ook huren via een resellers pakket bij De Heeg.


Ik vind dat je voor je zulke uitspraken doet je maar is beter moet informeren. Een traceroute zegt veel hoor.

root@armada:~# traceroute www.deheeg.nl
traceroute to www.deheeg.nl (212.203.14.71), 30 hops max, 38 byte packets
1 range-237.gw.fast-is.nl (81.23.237.254) 0.337 ms 0.338 ms 0.565 ms
2 r1-ge0-0-0-0.amsix-nikhef.home.nl (193.148.15.181) 1.035 ms 0.979 ms 0.593 ms
3 bb1-ge8-6.amsix-nikhef.home.nl (213.51.133.118) 64.396 ms 202.020 ms 1.709 ms
4 bb2-ge5-1.amsix-telecity.home.nl (213.51.133.38) 0.713 ms 0.814 ms 0.483 ms
5 kermit.eatserver.nl (212.203.14.71) 0.990 ms 1.156 ms 0.750 ms
root@armada:~#

Zoals je ziet gaat het van ons netwerk uit over de ams-ix naar home.nl, als jij van thuis uit een traceroute zou gedaan hebben zou je gezien hebben dat het 2 totaal verschillende dingen zijn.

Holger
24/04/03, 15:19
Ik zie dit bericht nu pas en ik heb geen site gejat ik heb met het overnemen van web-serivces de site ook overgenomen en wist niet dat deze texten al een keer bestaan.

Ik zal dit natuurlijk wel aanpassen.

eXite
24/04/03, 17:28
"Jatten" ? :)

Holger
17/07/03, 03:49
Nee niet jatten de site werd zo ontworpen door fast-is en aan gezien ik de webhosting van hun gekocht had hoorde de site er ook bij