PDA

Bekijk Volledige Versie : [gez] Western Digital Black 640GB 64MB cache



Ramon Fincken
26/02/12, 11:42
Als iemand deze nog heeft liggen, (liefst ongebruikt) .. houd ik me aanbevolen!
Online kan ik m niet meer vinden. Wel weer de 500GB of 750GB versies.

dreamhost_nl
26/02/12, 12:21
Ik hoop niet dat je die wilt gaan gebruiken in een 24/7 server, toch?
Typenr. WD6402AAEX, neem ik aan?
Even gezocht voor je: Bij Max ICT kun je hem nog wel bestellen.

Ramon Fincken
26/02/12, 12:42
Nope op mijn ontwikkelpc in RAID1, en een schijf begint te falen. Thanks!! ik ga meteen kijken!

dreamhost_nl
27/02/12, 09:08
Zit 5 jaar garantie op die schijven. Je kunt hem dus ook gewoon retourneren naar WD ter vervanging. WD zal je dan hoogstwaarschijnlijk wel de 1GB versie toezenden, maar dat is niet erg in RAID-1. Tussentijds moet je andere schijf dan natuurlijk niet de geest geven.

Ramon Fincken
27/02/12, 09:13
Weet je toevallig ook hoe ik moet sturen ? direct naar WD of waar ik heb gekocht (owjee.. zoeken).

Ik krijg meldingen dat er te veel (uit mijn hoofd) sectoren kapot zijn. Hij doet het dus nog wel .. maar ik ben bang niet voor lang.

dreamhost_nl
27/02/12, 11:58
Indien je je HDD snel retour wilt hebben, kun je deze het beste gewoon naar WDC sturen. Ik geloof dat dit stap 1 is:
http://websupport.wdc.com/warranty/serialinput.asp?aspsid=406606317&custtype=end&requesttype=warranty&lang=en

patrickekkel
27/02/12, 12:06
http://support.wdc.com/warranty/index.asp?lang=en

Dit is de juiste link. HDD gewoon aanmelden en dan krijg je een soort van label die je op de doos plakt
Met het adres er op en het RMA Nummer. jaar geleden moest alles nog naar duitsland gestuurd worden.
Nu heb ik afgelopen week ook weer een stapel hdd's moeten op sturen, en nu kan je het netjes naar amsterdam sturen.
Scheelt je ook weer in de verzend kosten.

santema
27/02/12, 13:57
http://support.wdc.com/warranty/index.asp?lang=en

Dit is de juiste link. HDD gewoon aanmelden en dan krijg je een soort van label die je op de doos plakt
Met het adres er op en het RMA Nummer. jaar geleden moest alles nog naar duitsland gestuurd worden.
Nu heb ik afgelopen week ook weer een stapel hdd's moeten op sturen, en nu kan je het netjes naar amsterdam sturen.
Scheelt je ook weer in de verzend kosten.

Ik heb het 3 maanden geleden nog naar Duitsland moeten sturen. Gisteren een label aangemaakt en tot mijn verbazing inderdaad gewoon naar Nederland. Weer een doosje vol opgestuurd in elk geval.

dreamhost_nl
27/02/12, 14:03
Ik zou toch voor de zekerheid mijn link eerst doen. Als er geen garantie meer op je HDD zit, heeft het ook geen zin om hem op te sturen.

santema
27/02/12, 14:06
Ik zou toch voor de zekerheid mijn link eerst doen. Als er geen garantie meer op je HDD zit, heeft het ook geen zin om hem op te sturen.

De link van Patrick klopt en heeft een warranty check ;) Ik zie het probleem niet.

patrickekkel
27/02/12, 14:14
Zonder warranty check check kan je ook helemaal geen RMA Case aanmaken

dennis0162
27/02/12, 14:15
Ik heb het 3 maanden geleden nog naar Duitsland moeten sturen. Gisteren een label aangemaakt en tot mijn verbazing inderdaad gewoon naar Nederland. Weer een doosje vol opgestuurd in elk geval.

Dat klopt inderdaad, toen heb ik ze maar weg gegooid omdat de verzendkosten vrij hoog waren.
Eens kijken of ik nog ergens kapotte disks kan vinden:)

dreamhost_nl
27/02/12, 16:02
Ik zie al wat het probleem is. Ik heb een link gestuurd met een session_id er in . Ja, dan kom je inderdaad niet juist terecht.