PDA

Bekijk Volledige Versie : Email issue



phauwert
21/02/12, 10:57
Bij een tal van email accounts heb ik het volgende probleem:

Ik probeer een email te sturen naar een andere gebruiker op dezelfde machine. De mail wordt gequeued, maar komt niet aan bij de gebruiker. In de maillog zie ik dat geprobeerd wordt de mail naar buiten te sturen i.p.v. rechtstreeks af te leveren en resulteerd in een connectieprobleem.

Ik kan wel een email sturen naar een willekeurig extern email adres en dat gaat goed.
Ik krijg ook mail van externe email adressen correct binnen.

Firewall mag geen probleem zijn want van binnen naar buiten en vice versa werkt.

Probleem is dat ik niet weet waar ik het zoeken moet. Wie kan mij op weg helpen.

TX. Patrick

patrickekkel
21/02/12, 10:59
Maak je gebruik van een control panel? heb je je MX records wel goed ingesteld ?

phauwert
21/02/12, 11:22
Maken gebruik van webmin.

Er draaien een tiental domeinen op deze server. Rare is dat domein het probleem wel heeft en andere niet. Schijnbaar zijn alle instellingen voor alle domeinen gelijk.

dennis0162
21/02/12, 11:40
Welke software gebruik je als mailserver?

phauwert
21/02/12, 18:49
Postfix

BReady
21/02/12, 19:39
Weet je zeker dat je MX records goed staan?

Is het mogelijk om de mail log te posten?

crossplatform
23/02/12, 14:56
Phauwert,

Ik neem aan dat de domeinen zijn aangemaakt in een zogenaamde 'virtual domain' configuratie?

Wat gebeurt er als je dit uit voert (plesk voorbeeld dus graag aanpassen naar webmin configuratie)

postmap -s /var/spool/postfix/plesk/virtual | grep mijndomeinnaam.nl

Daarmee zou je de mail adressen voor dit domein moeten terug krijgen.

Verder denk ik dat dit probleem te maken heeft met welk domein lokaal is en welk remote.
Aangezien de mail server de mail via internet probeerd te routeren ipv intern.

Misschien een post van je main.cf configuratie file kan helpen, dan gluren we allemaal even mee