PDA

Bekijk Volledige Versie : Welke performance instellingen stellen jullie in voor klanten



mordamus
20/02/12, 10:12
Om de websites van klanten sneller te maken voor bezoekers zijn er een aantal server instellingen die je kan doorvoeren. Echter hebben deze wel impact op de klant. Zo zullen wijzigingen niet meteen zichtbaar zijn. Welke van onderstaande (en eventuele andere) instellingen voeren jullie standaard door en hoe communiceren jullie dit naar de klant

- Expiry Headers
- Gzip
- Etags
- Server Side cachen van statische en dynamische content

Ramon Fincken
20/02/12, 10:22
Mogelijk kun je bij klanten met een CMS aanraden om cache plugins/modules te gebruiken?

mordamus
20/02/12, 10:25
Dat zou ook een extra optie kunnen zijn.

Die settings waarik heb over heb zitten standaard in de webserver (IIS). En kan je standaard aan laten zetten bij het aanmaken van een nieuwe site. Vaak zijn deze opties niet de vinden in een beheerpanel en dus onbereikbaar voor de klant. Het is dus een afweging om ze standaard al aan te zetten, vandaar dat ik kijk of andere hosters dit wel aan doen.

gjtje
21/02/12, 10:50
Ik zou dat alleen aanzetten op verzoek van de klant. Er zijn genoeg web applicaties die er niet mee overweg kunnen.

De server side caching functie maakt zover ik weet gebruik van file dependencies dus dat zou geen probleem moeten zijn, bestanden die worden gewijzigd worden uit de cache gehaald.