PDA

Bekijk Volledige Versie : Versatel blokkeert heel /24 netblok



drex
14/02/12, 10:49
Een goede vriend van mij heeft een probleem dat wordt veroorzaakt door Versatel (Tele2. Zonnet, etc.) ze blokkeren zonder reden en zonder verdere melding een volledige /24.

> 62.58.50.86 does not like recipient.
> Remote host said: 451 ************* blocked. Your /24 netblock has too many
> insecure hosts that have sent spam in the recent past. Use your ISP's SMTP
> server to send us mail or ask hostmaster@versatel.nl for removal.

De goede vriend heeft met het genoemde email adres contact gezocht, echter dat blijkt niet te werken cq te bestaan RIPE db geeft aan: abuse@versatel.net hier vandaan komt geen enkele response. (op zich al belachelijk dat men niet eens reageert, misschien een klacht richting RIPE)

Telefonisch contact opgenomen met alle vindbare telefoonnummers (van Tele2, Zonnet en Versatel, etc.) maar dat gaat van het kastje naar de muur.

Iemand hier op WHT aanwezig die directe banden heeft met deze club of iemand die daar werkzaam is en iets kan betekenen.

Alvast bedankt namens de goede vriend.

dennis0162
14/02/12, 11:04
Staat heel de /24 niet ergens op een blacklist?
Misschien hier even testen: http://www.mxtoolbox.com/blacklists.aspx

drex
14/02/12, 11:04
Neen is niet het geval is reeds getest :-))

Ook is het niet zo dat er 1 van de ip nummers in welke blacklist dan ook staat!
(ook al was dat zo dan is het nog belachelijk om een /24 te blacklisten.....)

dennis0162
14/02/12, 11:26
Klopt, maar een aantal blacklists blokkeren heel de range als er vanaf xx IP's spam is verzonden.

Gaat het om een vrij nieuwe IP reeks? Het kan zijn dat deze nog ergens staat als "niet uitgegeven" en daarom geblokkeerd zijn.
Dat hebben wij laatst ook gehad met IP-adressen die net zijn uitgegeven.

Ik heb je even een PM gestuurd met wat mailadressen.

Yourwebhoster
14/02/12, 11:33
Hoi
heb je hier ook gekeken?:
http://www.senderbase.org/
http://www.kloth.net/services/dnsbl.php

Anders algemene e-mail adres proberen te mailen of bellen?

drex
14/02/12, 11:35
@dennis0162
Het is niet een vrij nieuwe reeks en is ook al langere tijd toegewezen (minimaal een jaar of 7)

PM gezien en mijn hartelijke dank hiervoor :-))

drex
14/02/12, 11:51
@Yourwebhoster
ook gechecked, de hele range aan email adressen al gehad en zoals aangegeven ook de vele tel.nrs. al gehad.
Toch bedankt voor het meedenken.

dennis0162
14/02/12, 11:54
Geen probleem, laat even weten hoe het afgelopen is:)

drex
21/02/12, 12:49
Nu Versatel (Tele2, Zonnet) reageren uiterst sloom na ruim 2 dagen en komen dan met de opmerking "wij blocken niets" ondanks het feit dat het block bericht van Versatel ook is aangeleverd. Het vreemde is echter dat de block nu is verwijderd?

Daarna helemaal geen enkele reaktie meer!

Wel een heel slechte zaak dat deze club (Versatel, Tele2, Zonnet) via het abuse@ adres niet bereikbaar zijn en al helemaal geen enkele response terug geven.

dennis0162
21/02/12, 12:50
Antwoord gekregen van 1 van de mailadressen die ik je doorstuurde?

rensariens
21/02/12, 13:08
Nu Versatel (Tele2, Zonnet) reageren uiterst sloom na ruim 2 dagen en komen dan met de opmerking "wij blocken niets" ondanks het feit dat het block bericht van Versatel ook is aangeleverd. Het vreemde is echter dat de block nu is verwijderd?

Daarna helemaal geen enkele reaktie meer!

Wel een heel slechte zaak dat deze club (Versatel, Tele2, Zonnet) via het abuse@ adres niet bereikbaar zijn en al helemaal geen enkele response terug geven.

Zo gaat dat wel bij meer partijen hoor. Nee er is helemaal niks mis hier! Nee, nu niet meer ;)

drex
21/02/12, 16:39
Antwoord gekregen van 1 van de mailadressen die ik je doorstuurde?
yep, waarvoor dank

dignus
03/02/14, 12:11
Heeft iemand nog een recent emailadres waar men wel op reageert?

Hostingwalk
03/02/14, 22:16
Heeft iemand nog een recent emailadres waar men wel op reageert?
Dit topic is 2 jaar oud, wie zegt dat u het zelfde probleem heeft ?

dignus
04/02/14, 11:43
Ik heb hetzelfde probleem :) Vandaar de vraag...