PDA

Bekijk Volledige Versie : Niks kunnen inzien, slechte dienst geleverd maar wel moeten betalen?



DaveBakker
12/02/12, 04:04
Beste WHT leden,

ik wil hier liever geen popcorn topic van maken, dus ik zal geen namen etc noemen. Graag proberen serieus te reageren ik probeer op dit tijdstip ook een serieuze post te formuleren.

Ik heb al 2 jaar goed contact met persoonA, persoonA is eigenaar van webhostingbedrijfA en verwante bedrijven. Sinds een half jaar is de dienstverlening van persoonA en webhostingbedrijfA echt puur en puur bagger, zo is er serieus (geen enkele overdrijving) elke dag wel een storing, zo lagen we er gister 2x een half uur uit. Alleen persoonA beweert dat webhostingA is overgekocht. Wel is hij nu nog steeds de eigenaar maar valt alles onder webhostingbedrijfB. Hierover heb ik niets te horen gehad, sterker nog ik wist van helemaal niks ik had persoonA al 2 maanden niet gesproken.

Nu komt persoonA naar mij toe vanavond, ja al je openstaande facturen gaan morgen naar de deurwaarde.
Hierop zei ik dat dat belachelijk was omdat webhostingbedrijfA zijn website al maanden plat ligt plus de dienstverlening is ronduit bagger, maar omdat webhostingbedrijfA plat ligt kan ik ook mijn openstaande facturen niet inzien. Nu zegt hij dat dit kan bij webhostingbedrijfB, maar heb daar nooit een account voor gehad, nooit een link, nooit iets van te horen gekregen. Toen ben ik gaan zoeken, geen enkele website niets te vinden van webhostingbedrijfB.

Ik sla al m`n emails en chatlogs op, al sinds 2 jaar. Stel er komt een deurwaarde (ik geloof er geen zak van) sta ik dan sterk in mijn schoenen? Ik en een vriend hebben enorm veel schade hieronder geleden. Sterker nog, toen vanavond persoonA kwam met het hele verhaal en ik een aantal vragen stelde, kwam er direct een blokkade op al mijn websites plus die van mijn klanten.

Het probleem is dus, ik zou met alle liefde willen betalen, maar ik weet niet waarheen, hoeveel, etc. En dat wilt persoonA mij ook niet vertellen.

Nouja ik hoop dat jullie het begrijpen, en als het echt nodig is kan ik de namen wel noemen. Maar voor nu lijkt dit me genoeg.

Wat moeten we hier nou van denken..

thequestion11
12/02/12, 04:19
Beste Dave,

Dit is nogal een heftigverhaal!

Het lijkt mij erg onwaarschijnlijk dat deurwaarders in het weekend werken. Dus ik zou deze dreigementen van je leverancier niet zo serieus nemen.
Waarschijnlijk is dit gewoon een truck in de hoop dat jij betaald om druk op de ketel te leggen.

Als het bedrijf geen gegevens wil verstrekken over het factuurbedrag, dienstomschrijving en de datum wanneer deze uitgeschreven zou zijn kun je ook niks betalen.
Want iedereen kan dan wel zeggen dat je moet betalen maar zonder een factuur kun je niks eisen. Daarom geen bewijs is geen eis!

Mocht je problemen blijven houden met dit bedrijf, dan wil ik je graag spreken en zal ik kijken wat ik voor je kan betekenen.
Het lijkt mij sowieso vestandig om een jurist (DAS of ARAG) in te schakelen als je een rechtsbijstandverzekering hebt.

Sterkte en ik hoop dat je snel een provider hebt gevonden die wel aan je eisen voldoet en die zijn afspraken wel nakomt.

DaveBakker
12/02/12, 04:23
Beste Jeffrey,

hartelijk dank voor je reactie, ik heb vanavond al met DAS wat heen en weer gemaild en enkele logs aangeleverd, maar dit kan nog wel enkele weken duren heb ik het vermoeden.

En gelukkig heb ik inderdaad al een nieuwe provider, ik heb zojuist de dns van m`n eigen website omgezet zodat ik bereikbaar blijf, in de loop van deze nacht worden de back-up locaties van de klanten overgezet (dit was namelijk het enige wat ik afnam, een backup space).

Nogmaals bedankt.

Yourwebhoster
12/02/12, 09:26
Hoi Dave,

mbt de deurwaarder:de ervaring hier is dat de facturen wel verstuurd moeten zijn of moeten kloppen. Deurwaarders aka incassobureau's zullen eerst een aantal brieven sturen met tevens de kosten van het incassobureau er bij. Mocht een factuur niet rechtvaardig zijn dan kan het incasso bureau er ook niet veel mee lijkt me.

Indien je nooit een notificatie ontvangen hebt dat het onder bedrijf B valt dan geld nog steeds de overeenkomst met bedrijf A. Leuk die facturen vanuit bedrijf B maar juridisch gezien ben je daarmee (tenzij dit bedrijf in de AV genoemd werd) geen overeenkomst mee aangegaan. Ik zou DAS afwachten (rechtsbijstand neem ik aan) indien je zeker weten geen melding hebt gehad dat je onder bedrijf B valt en niet meer bedrijf a. Controleer wel even of het twee verschillende KVK nummers zijn, als het dezelfde is en het om een naamsverandering gaat weet ik niet of dat de overeenkomst dan nog van kracht is. Vaak staat in de AV ook de KVK nummer nameljik.

Ramon Fincken
12/02/12, 10:43
Ik denk dat je sterk in je schoenen staat als je kan aantonen dat je meerdere malen hebt geklaagd over de dienstverlening.

Wat ik echter niet snap .. is dat je 2 jaar klant blijft bij een bedrijf dat crappy dienstverlening geeft..

Yourwebhoster
12/02/12, 10:45
Ik denk dat je sterk in je schoenen staat als je kan aantonen dat je meerdere malen hebt geklaagd over de dienstverlening.

Wat ik echter niet snap .. is dat je 2 jaar klant blijft bij een bedrijf dat crappy dienstverlening geeft..
Klagen betekend niet perse dat je niet hoeft te betalen, je kan ook klagen over dingen die niet in je overeenkomst zitten.

Ramon Fincken
12/02/12, 10:47
Dat is waar .. maar als je maar een deel krijgt van wat je bent overeengekomen .. ( ik zeg niet dat er totaal niet betaald hoeft te worden .. )

CT0
12/02/12, 11:01
@Dave, laat je niet gek maken met die loze dreigementen. Ze zullen eerste moeten herinneren, dan aanmanen voordat ze uberhaubt iets kunnen laten doen bij een incasso / deurwaarder.

En dan nog hebben deurwaarders en incassobureau's onderzoektsplicht dus zullen ze eerst ook de facturen etc boven water moeten halen. Als je je gewoon schappelijk opstelt dan zal het allemaal wel meevallen.

cfmweb
12/02/12, 11:29
Als een bedrijf overgenomen wordt moet je toch officieel akkoord gaan met de algemene voorwaarden van dat bedrijf? En als lopende overeenkomsten overgenomen worden dan zijn die volgens mij niet eens rechtsgeldig als je daar niet van op de hoogte bent gebracht.

DaveBakker
12/02/12, 14:36
Oke vriendelijk bedankt iedereen. Ik denk dat het niet eens zal uitlopen op een incasso overigens, ik heb vannacht geprobeerd alles te verhuizen, zo`n 40% van onze klanten zijn al online, de rest volgt vandaag. Maar om 5 uur vond ik het toch wel bed tijd.

thequestion11
12/02/12, 15:20
Hallo Dave,

Goed om te horen dat je inmiddels een nieuwe provider hebt gevonden die wel uptime garantie kan waarborgen.
Wat betreft de algemene voorwaarden moet een bedrijf je altijd herinneringen sturen en aanmanen om te betalen van je openstaande posten.
Wanneer dit niet het geval is zijn hun strafbaar bezig. Als je niet geinformeerd wordt over openstaande kosten krijg je ook niet de kans om te betalen.

Lees de algemene voorwaarden van dit bedrijf even goed na en kijk wat voor punten er in staan die gevolgen voor jou kunnen hebben.
Verder is het verstandig om inderdaad af te wachten tot de DAS met een antwoord komt. Zij weten of je juridisch sterk in je schoenen staat ja of nee.

Hou me op de hoogte ik wil dit graag blijven volgen!

visser
12/02/12, 18:05
Beste WHT leden,

ik wil hier liever geen popcorn topic van maken, dus ik zal geen namen etc noemen. Graag proberen serieus te reageren ik probeer op dit tijdstip ook een serieuze post te formuleren.

Ik heb al 2 jaar goed contact met persoonA, persoonA is eigenaar van webhostingbedrijfA en verwante bedrijven. Sinds een half jaar is de dienstverlening van persoonA en webhostingbedrijfA echt puur en puur bagger, zo is er serieus (geen enkele overdrijving) elke dag wel een storing, zo lagen we er gister 2x een half uur uit. Alleen persoonA beweert dat webhostingA is overgekocht. Wel is hij nu nog steeds de eigenaar maar valt alles onder webhostingbedrijfB. Hierover heb ik niets te horen gehad, sterker nog ik wist van helemaal niks ik had persoonA al 2 maanden niet gesproken.

Nu komt persoonA naar mij toe vanavond, ja al je openstaande facturen gaan morgen naar de deurwaarde.
Hierop zei ik dat dat belachelijk was omdat webhostingbedrijfA zijn website al maanden plat ligt plus de dienstverlening is ronduit bagger, maar omdat webhostingbedrijfA plat ligt kan ik ook mijn openstaande facturen niet inzien. Nu zegt hij dat dit kan bij webhostingbedrijfB, maar heb daar nooit een account voor gehad, nooit een link, nooit iets van te horen gekregen. Toen ben ik gaan zoeken, geen enkele website niets te vinden van webhostingbedrijfB.

Ik sla al m`n emails en chatlogs op, al sinds 2 jaar. Stel er komt een deurwaarde (ik geloof er geen zak van) sta ik dan sterk in mijn schoenen? Ik en een vriend hebben enorm veel schade hieronder geleden. Sterker nog, toen vanavond persoonA kwam met het hele verhaal en ik een aantal vragen stelde, kwam er direct een blokkade op al mijn websites plus die van mijn klanten.

Het probleem is dus, ik zou met alle liefde willen betalen, maar ik weet niet waarheen, hoeveel, etc. En dat wilt persoonA mij ook niet vertellen.

Nouja ik hoop dat jullie het begrijpen, en als het echt nodig is kan ik de namen wel noemen. Maar voor nu lijkt dit me genoeg.

Wat moeten we hier nou van denken..

Veel geschreeuw, en waarschijnlijk vrij weinig wol.
Deurwaarder klinkt misschien stoer, maar die mag helemaal niks bijzonders zonder dat er een vonnis gewezen is.
Hij heeft alleen het voordeel dat ie boven z'n brieven "deurwaarder en incasso kantoor bla" mag zetten;

Zoals de relatie is moet je toch verhuizen, en daar ben je al mee bezig.
Prima. Correspondentie schriftelijk doen, en als je belt/gebeld wordt, na het telefoontje een gespreksverslag sturen "ter bevestiging".
Maar ook dat als het een zaak zou worden je er veel sterker mee staat dan met een "Hij zei in de telefoon / nee dat heb ik niet gezegd "

Kortom, ook al gaat hij naar een deurwaarder, die kan in eerste instantie alleen maar hetzelfde als een incassoburo of elke gewone burger (bellen en schrijven).
Pas als het een rechtszaakje wordt en betaling bij de verliezer moet worden afgedwongen kan de deurwaarder echte acties nemen, zoals beslagleggen en uiteindelijk executie verkoop. Alles daarvoor is een indrukwekkend briefhoofd.

Uiteindelijk zal het, verwacht ik, min of meer op het volgende neer komen :

Wat je geleverd gekregen hebt, zal betaald moeten worden.
Als je nu pas (bij een dispuut) klaagt over diensten die je heel lang geaccepteerd hebt, jammer voor jou, wordt niet serieus genomen.
"Maar vorig jaar lagen jullie eruit dus nu wil ik compensatie" , je kunt het wel opvoeren maar het zal weinig doen.
Zonder behoorlijke factuur of herinnering zal de leverancier daarmee wel recht op boetes/administratiekosten verspelen, en mogelijk ook recht op uitdienen van contract duur.
Maar recht op betaling vervalt pas als de leverancier twee jaar (particulier) of vijf jaar (zakelijk) helemaal niets heeft gedaan om betaald te worden. (dat heet 'de verjaringstermijn stuiten' ).

(even de caveat dat dit gratis advies elke cent die je ervoor betaald hebt waard is, je zelf verantwoordelijk bent voor de keuze die je maakt , en ik meer techneut dan jurist ben . etc).

DaveBakker
15/02/12, 13:01
Inmiddels nog geen deuwaarde gezien, ben benieuwd of er nog wat van komt. Alles draait weer stabiel en inmiddels is 100% van ons klanten bestand overgezet naar onze nieuwe locatie. (maandag al).

PersoonA laat niks meer van zich horen, die grote mond is inmiddels al verdwenen dus ik maak me verder niet meer druk erom.