PDA

Bekijk Volledige Versie : Eigen Webserver en NL-domeinen



paas
01/09/02, 22:12
Ik heb een eigen webserver met een 100-tal domeinen. De .com-domeinen vraag ik zelf in de VS aan en verwijs ik door naar mijn eigen server. Je kan o.a. heel gemakkelijk "contact an whois Information" aanpassen.

Vraag: Kan dit ook met NL-domeinen of is dat alleen mogelijk met first level domains?

Domenico
02/09/02, 00:15
Ja hoor dat is precies hetzelfde, alleen moet je daarvoor wel lid van SIDN worden en dan nog is het veranderen van bijvoorbeeld whois gegevens niet gratis.

Je kan ook via een lid van SIDN domeinen aanvragen en aanpassingen verrichten maar dan ben je eigenlijk altijd duurder uit en heb je minder controle over je domeinen.

In nederland is het zoals gewoonlijk duurder en omslachtiger. :(

tidus
02/09/02, 02:00
Euhm, als je lid bent de SIDN en je hoort bij de Categorie I deelnemers dan kan je gratis whois gegevens aanpassen hoor.

superior-is
02/09/02, 10:29
Yep.. behalve bij het overzetten van een domeinnaam naar een andere houder -- dan komt er wel geld bij kijken. Maar dat is (meen ik) bij .com/.net/.org niet het geval.

Domenico
02/09/02, 13:00
Origineel geplaatst door tidus
Euhm, als je lid bent de SIDN en je hoort bij de Categorie I deelnemers dan kan je gratis whois gegevens aanpassen hoor.

Ja klopt ook. Was een beetje aan het slapen geloof ik en was in de war met het aanpassen van DNS gegevens dat weer wel geld kost. ;)

Of haal ik nu weer alles door elkaar? Ik doe dat soort dingen zelf niet dus ik kan er naast zitten...