PDA

Bekijk Volledige Versie : Ondersteuning bij configuratie server Leaseweb



initiation
08/02/12, 16:29
Beste lezer,

wij hebben een cloud server gehuurd bij Leaseweb en nu constateren wij dat deze organisatie eigenlijk geen ondersteuning biedt bij het opstarten. Wij aarzelen om er zelf, zonder begeleiding, aan te beginnen.
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en ons in deze opstartfase kunnen helpen?

Dank voor je aandacht....

R. Persoon
08/02/12, 16:33
Wat wat was je van plan ermee te gaan doen? Ik wil je best even een stukje op weg helpen, als je wilt kun je me een DM sturen met email / skype / msn.

Huib
08/02/12, 16:56
Ik heb zelf opzich goede ervaringen met LeaseWeb, voor de colocatie klanten gaat de service best ver, weet niet wat ze doen met cloud servers. Maar de vraag is wel dus, wat wil je gaan doen met de server. Met meer info kunnen we je waarschijnlijk beter helpen.

drex
08/02/12, 17:10
Vraag me af waarom je dan bent begonnen met een dergelijke "Cloud Server" als je de kennis niet in huis hebt. Misschien was het beter geweest voor full-managed te gaan?

initiation
08/02/12, 17:21
Huib,
we willen er een community site op draaien. De keuze voor een cloud server moet juist zijn, maar we hebben niet geweten dat Leaseweb alleen maar verkoopt en geen ondersteuning geeft (behalve een amerikaanse helpdesk, wat nog niet vlot loopt).

cyberbootje
08/02/12, 19:29
Ik zou zeggen kies voor een managed server of regel iemand die techniek voor je kan uitvoeren.
Als iemand je nu op weg helpt is het leuk en aardig maar wat als het later mis gaat? Wat als er haast bij is?
Voel hem nu al aankomen, een paniek topic hier op wht....

Huib
11/02/12, 17:53
Amerikaanse helpdesk?! Je weet zeker dat je voor LeaseWeb.com gekozen hebt? Die helpen je toch echt in het Nederlands, Engels, Duits, Frans... Zeker niet alleen in het Engels.

drex
11/02/12, 17:59
Amerikaanse helpdesk?! Je weet zeker dat je voor LeaseWeb.com gekozen hebt? Die helpen je toch echt in het Nederlands, Engels, Duits, Frans... Zeker niet alleen in het Engels.

Nu helpen in deze mate als de TS vraagt.....denk het niet.

vDong
11/02/12, 20:50
Heb je nu enig idee over wat je nodig hebt?
Een initiele installatie kan iemand hier vast je bij helpen, maar daarna heb je toch echt een beheerder binnen je community nodig, of moet je zoiemand inhuren (dat kost meestal een bedrag per maand en een uurtarief voor dingen die buiten het contract vallen)

Kan je misschien aangeven waarom je vanaf shared hosting (aanname!) de keus gemaakt hebt om zelf een server te gaan nemen?