PDA

Bekijk Volledige Versie : Domeinnaam toevoegen aan cPanel



YouriMuziek
05/02/12, 17:32
Hallo,

Laatst had ik een domeinnaam gekocht, en ook een hostingpakket.
In dat hostingpakket zaten incl. gratis 100 domeinnamen.
Nu wil ik nog een site openen, maar hoe moet ik dit dan doen via het cPanel zonder een nieuw domeinnaam te moeten kopen?

Mvg,
Youri

Cybafish
05/02/12, 18:26
Ofwel via parked domains, ofwel via add-on domains.

De domeinnamen moeten echter wel al geregistreerd zijn (of worden).

Yourwebhoster
05/02/12, 18:30
Hallo,

Laatst had ik een domeinnaam gekocht, en ook een hostingpakket.
In dat hostingpakket zaten incl. gratis 100 domeinnamen.
Nu wil ik nog een site openen, maar hoe moet ik dit dan doen via het cPanel zonder een nieuw domeinnaam te moeten kopen?

Mvg,
Youri
Vaak staat er dat de capaciteit voor 100 domeinnamen in het pakket zit, maar dat is vaak zonder registratie. Je kan dit het beste nagaan bij je hosting provider.

dreamhost_nl
05/02/12, 19:41
Zoals al vermeld: Binnen je Web hosting pakket kun je dan honderd domeinnamen gebruiken. Deze domeinnamen dien je dan wel zelf al voorhanden te hebben, want de registratie zit hier niet bij inbegrepen. Wellicht dat dit niet juist of onvolledig naar je gecommuniceerd is vanuit je provider.

YouriMuziek
05/02/12, 23:04
Ik heb hier niet zoveel verstand van, hoe moet dit dan?

joriz
05/02/12, 23:32
Parkeren kan in een paar kliks door in cPanel naar Geparkeerde domeinen (Parked Domains) te gaan en daar het onder te brengen domeinnaam in te vullen.

Complete uitleg zie: https://www.phost.nl/site/veel-voorkomende-vragen/artikel/54-hoe-kan-ik-een-nieuwe-domeinnaam-parkeren-in-cpanel/

Indien je vele domeinnamen wilt toevoegne kan je ook gebruik maken van de API: http://forums.cpanel.net/f42/add-parked-domains-via-php-200322.html#post823331

Zoals dreamhost_nl opmerkt dien je de domeinnamen daarna ook nog te registreren wat je dus ook nog geld kost. Hoe het registreren te werkt gaat kan je huidige provider je waarschijnlijk verder mee helpen.