PDA

Bekijk Volledige Versie : Bacukup software over extern netwerk



prekz
25/01/12, 14:22
Situatieschets:

Klant heeft enkele pc's hiervan wordt tijdens het afsluiten de data gesynchroniseerd naar een lokale domaincontroller.
Nu is dit nog niet echt een goede backup daarom ben ik opzoek naar software welke mijn domaincontroller doet backuppen over een beveiligde verbinding.

Ik zou dan bijvoorbeeld een server hebben in het datacenter welke als backup server dient. Het is absoluut noodzakelijk dat het backuppen van de lokale server over een beveiligde internet verbinding gaat.

Ik heb al software gevonden zoals backupagent, dit ziet er opzicht leuk uit maar ik kan geen prijzen vinden (hiervoor moet ik eerst contact met hun opnemen)...
Ik zoek dus ook een leverancier die openheid in de prijzen bied.

Linux ervaring is minimaal dus ik ben eigenlijk opzoek naar software die gebasseerd is op Windows.

The-BosS
25/01/12, 15:12
Als het je eigen servers zijn, waarom gebruik je dan geen vpn om hier over te backuppen. Dan is de verbinding al beveiligd en hoef je ook geen extra dingen te doen met de backup software. Wil je verder een soort van retentie bij de backup om de zoveel tijd of gewoon een soort van syncronisatie die constant updates doorvoert.

prekz
25/01/12, 15:25
Nee mijn pc's worden normaal gezien een keer per dag gesynchroniseerd naar een lokale server.

en die lokale server wil ik dat die 1x per dag een backup maakt van zich zelf en deze naar een externe server in het DC stuurt.

Uiteindelijke doel is dat ik dit bij meer klanten kan doen, dat zij allemaal naar dezelfde server in het DC backup

crossplatform
25/01/12, 18:36
Zelf ervaring met AhSay backup oplossingen. Werkt prima onder windows.
Maakt backups van de AD, Exchange, MSSql, etcetera.

Vraag bij mij is of je dit zelf wilt gaan hosten of dat je dit als reseller wilt gaan inzetten.
Persoonlijk denk ik dat een reseller constructie voor jou de meest gunstigste oplossing is.

Als je het zelf wilt gaan doen met je investeren in een backup server / vps en dan ook
nog de aanschaf van de software oplossing. Met een paar klantjes kan dat een duur
abonnement worden voor je klanten.

Als reseller dit verkopen voorkomt hoge investeringen vanaf het begin.

prekz
25/01/12, 21:17
Ik wil het eigelijk zelf beheren dan moet je niet denken aan een HA setup en alles. Maar gewoon een simpele server bijvoorbeeld een Dell R410 ofzo? Met een aantal 500/1tb hardedisken. Of een nas achtig systeem van bijvoorbeeld Qnap/synology.

Een reseller structuur kan maar voorals nog ben ik hier geen voorstander van.