PDA

Bekijk Volledige Versie : Ticket Systeem gezocht



dcdongen
24/01/12, 13:24
Hallo wht'ers,

Voor mijn bedrijf ben ik op zoek naar een nieuw ticket systeem. Al enige jaren gebruiken wij met veel plezier OSTicket. Onze programmeur heeft e.e.a. aangepast en beter beveiligd waardoor het goed werkbaar is geworden. Echter mis ik nog een aantal voorzieningen. Ik heb al rond gezocht met Google, maar kom niet erg verder.

Wat ik zoek is eigenlijk een systeem met alle basis functionaliteiten, maar met een speciale optie: namelijk het doorsturen van alle tickets per e-mail naar bijv. een pop account. Zodat je met Outlook kunt reageren op tickets van klanten. Hierbij moet de reactie ook in het ticket systeem geregistreerd worden.

Ik weet dat er systemen zijn die dit kunnen, iemand een idee / tip?

Ramon Fincken
24/01/12, 13:44
Waarom pas je dat niet aan in Osticket? Het is te doen.

IceHosting
24/01/12, 13:51
Wij zijn op moment bezig met een eigen ticket systeem die dat soort dingen ook ondersteunen (ondersteuning van pop3 en imap). De ontwikkeling ligt nu rond de 90%, mocht je interesse hebben stuur even een pb of mail.

Moc
24/01/12, 14:47
Volgens mij heeft osticket ook een 'email piping' functie?

Pantsy
24/01/12, 14:58
Wij maken al jaren gebruik van Kayako, nu heb je Kayako Fusion welke wij onlangs in gebruik hebben genomen. Hier zitten erg veel functionaliteiten in en ook de functie waar jij naar op zoek bent. Misschien is het wat voor je.

drex
24/01/12, 15:32
Kayako heeft een goed functionerend Ticketsysteem....

Tim.Bracquez
24/01/12, 16:07
Volgens mij heeft osticket ook een 'email piping' functie?
Ik dacht het ook, want hier kan een reply wel per mail. (gebruiken het wel niet zo)

SF-Jeroen
24/01/12, 16:44
Tickets waarvoor is dan wel een beetje de vraag. Als je bijvoorbeeld tickets met issues per project wilt hebben kan je voor bijvoorbeeld de Atlassian JIRA issue tracker gaan (heeft ook email piping).

Domenico
24/01/12, 20:30
Cerberus! www.cerberusweb.com
Is nog gratis ook als je niet teveel users nodig hebt.

Eflicta
24/01/12, 22:14
Kayako of Request Tracker

Beide kunnen volgens mij wat je wilt :)

dennis0162
24/01/12, 22:33
Kayako, kost weinig als je kijkt wat je er voor terug krijgt:)

koendejonge
25/01/12, 00:38
Dat Kayako ziet er inderdaad goed uit. Heeft iemand er echte hands on ervaring mee?

Wat zijn de grote nadelen van het pakket?

Hoe integreert Kayako met CRM pakketen zoals bijvoorbeeld met sugarcrm? Meestal zit er nogal wat overlap tussen wat een CRM pakket kan en wat je met een ticket tracker kan zoals deze.

Hoe integreert Kayako met bellen? VOIP integraties?

Pantsy
25/01/12, 02:12
Kayako werkt perfect, we hebben het al een jaar of 6 in gebruik, zeer overzichtelijk! Fusion is even wennen maar dat komt vanzelf, lees anders even de mogelijkheden door zou ik zeggen. Over fusion kan ik niet veel zeggen want dat hebben we pas een paar dagen in gebruik nu. Wel veel minder bugs kan ik tot nu toe zeggen, de API is zeer uitgebreid en kan je makkelijk integreren in bestaande systemen.

Nadelen voor ons zijn is dat er veel meer mogelijkheden zijn dan dat wij gebruiken, denk aan de voip plugin, SLA meting en zo zijn er nog wel meer dingen. Dit is uiteraard per organisatie verschillend wat wel of niet bruikbaar is.

Je kan altijd een trial krijgen van 30 dagen (als ik het goed heb), ik raad je aan om dat te doen.

julio57
25/01/12, 16:08
Hi, wij gebruiken Hesk. Maybe something for you? www.hesk.com

Julio57

koendejonge
25/01/12, 21:43
Pantsy, dat klinkt goed. Het kan natuurlijk nooit kwaad om er eens naar te kijken. En de prijs van Kayako is ook wel te overzien. Ik zal eens iemand vragen om er wat tijd aan te besteden.

EliteSwitch
31/01/12, 19:11
OTRS werkt ook prima, vroeger veel gebruikt! Alles is in te stellen en te koppelen. Het is een gratis software en wordt keurig geupdated (destijds). Wellicht eens installeren en proberen. Ik denk dat er genoeg mogelijkheden zijn zoals hierboven is omschreven, echter moet jij het zelf ook fijn vinden werken!

koendejonge
01/02/12, 00:10
OTRS configureren kost best veel tijd om er een beetje goed gebruik van te kunnen maken, maar het is dan ook heel flexibel. OTRS kun je (natuurlijk) het best gebruiken om een volledige ITSM structuur te implementeren.

Voor de meesten zal OTRS een brug te ver zijn vrees ik. Als je OTRS Professional wilt 'kopen' van otrs.org dan kost dat al 18295 euro en dat is niet goedkoop, maar dan krijg je wel veel.

EliteSwitch
01/02/12, 13:53
Als je OTRS Professional wilt 'kopen' van otrs.org dan kost dat al 18295 euro en dat is niet goedkoop, maar dan krijg je wel veel.

Ik denk dat TS niet naar z'n dergelijke oplossing zoals OTRS Professional naar op zoek is. OTRS (standaard) versie zal afdoende zijn in mijn ogen. Verder kost het inderdaad wat tijd, echter krijg je er veel voor terug zoals je zegt.

redbeenl
01/02/12, 17:44
Wij hebben zowel ervaring met OTRS als met Kayako en zijn een tijd geleden overgestapt van OTRS naar Kayako. Zowel Kayako als OTRS hebben hun voor- en nadelen. De rapportage mogelijkheid in de vorige versies van Kayako is zeer beperkt. In de huidige versie is dat een stuk beter geworden. Een nadeel vind ik dat Kayako wel erg gericht is op windows, en maar zeer beperkt ondersteuning biedt voor MacOSX of linux. Voor de webinterface is dat geen probleem, maar een aantal admin clients of chat clients zijn er alleen voor windows. Kayako integreert met bepaalde CRM systemen of administratie pakket voor authenticatie, wat wel een handige feature is. Wat ik me van OTRS herinner is dat het erg degelijk in elkaar zat en je kon er redelijk op rapporteren. Ook de mogelijkheid om een queue te blokkeren als er oude tickets in zitten "dwingt" je om deze op te pakken, wat soms een goede stok achter de deur is :)

Smart-Guyz
02/02/12, 10:58
Wij gebruiken RT op dit moment, kost even knutselen met installeren, maar verder werkt het snel en goed.

skigek
19/02/12, 18:58
MOD EDIT: in het vervolg inderdaad even de forum regels doornemen.

dreamhost_nl
19/02/12, 19:44
@skiGek : Even de forum regels lezen voor wat betreft "adverteren" en het onnodig kicken van oude topics.

wwa55
29/02/12, 12:47
Wij gebruiken de hosted versie van Activecampaign. Bevalt prima en heeft de functies die jij noemt erin zitten.
www.activecampaign.com/helpdesk/

_Cedric_
28/03/12, 22:34
Ik weet dat er systemen zijn die dit kunnen, iemand een idee / tip?

Je moet zeker eens Request Tracker bekijken. Het kost wat tijd om deze naar je wensen te configureren, maar het loont zeker de moeite.

hostingpower
31/03/12, 13:35
Wij hebben een hele tijd Kayako gebruikt maar uiteindelijk daar weer vanaf gestapt omdat het toch niet voldeed aan onze eisen. Er zijn een aantal verschillende ticketsystemen waar je gebruik van kan maken, ik zou zeggen doe een klein onderzoekje en kijk wat de voor en nadelen zijn van ieder pakket, zet daarbij even je eigen eisen/wensen van het systeem. Bekijk vervolgens wat er in de markt gezegd wordt over een pakket. Veel implemenaties van dergelijke paketten falen omdat er onvoldoende voorwerk is gedaan maar meer het idee hebben van dit gaan we even gebruiken.

Domenico
02/04/12, 09:33
Wij hebben een hele tijd Kayako gebruikt maar uiteindelijk daar weer vanaf gestapt omdat het toch niet voldeed aan onze eisen. Er zijn een aantal verschillende ticketsystemen waar je gebruik van kan maken, ik zou zeggen doe een klein onderzoekje en kijk wat de voor en nadelen zijn van ieder pakket, zet daarbij even je eigen eisen/wensen van het systeem. Bekijk vervolgens wat er in de markt gezegd wordt over een pakket. Veel implemenaties van dergelijke paketten falen omdat er onvoldoende voorwerk is gedaan maar meer het idee hebben van dit gaan we even gebruiken.

Welk pakket gebruiken jullie nu dan wel?

T. Verhaeg
17/04/12, 03:13
Zelf prefereer ik toch nog altijd WHMCS, Kayako beviel ook goed.

crossplatform
23/05/12, 09:01
FF een oude thread om hoog trappen maar kwam dit nog tegen: http://www.linuxlinks.com/article/20120518184813135/IssueTrackingSystems.html

Voor de mensen die nog op zoek zijn naar een ticketing systeem. Een mooi overzicht lijstje.

Vanderblom
24/05/12, 12:03
FF een oude thread om hoog trappen maar kwam dit nog tegen: http://www.linuxlinks.com/article/20120518184813135/IssueTrackingSystems.html

Voor de mensen die nog op zoek zijn naar een ticketing systeem. Een mooi overzicht lijstje.

Wat jij aangeeft zijn Issue Tracking Systems, dat is iets anders.

drex
24/05/12, 14:38
Al iemand ervaring met: http://www.deskpro.com/

Yourwebhoster
24/05/12, 21:27
Ik kwam gisteren deze pagina tegen, misschien dat je hier wat aan hebt: http://www.appappeal.com/apps/customer-support/

ARKO
29/05/12, 16:04
http://www.thevisionworld.com/ werkt goed als ticket systeem, dit is geintegreerd in ons WHMCS systeem.

Yourwebhoster
29/05/12, 16:05
http://www.thevisionworld.com/ werkt goed als ticket systeem, dit is geintegreerd in ons WHMCS systeem.

Heb jij nou V3 te pakken? Ik wacht er al eeuwen op namelijk...

RikE
02/06/12, 17:53
Zendesk misschien een goed alternatief voor OSticket?