PDA

Bekijk Volledige Versie : Service catalog software



Cakkie
24/01/12, 00:20
Heeft er iemand ervaring met software voor het bijhouden van een (ITIL) service catalog? Ik heb zo ooit wel eens een databankje geschreven en daar mijn toenmalige servers/services in onder gebracht. Op zich voldeed het wel voor die paar dedicated servers en VPS'en, maar nu begint mijn omgeving toch iets complexer te worden en stel ik toch vast dat ik er niet alles in krijg wat ik er in zou willen krijgen.

Nu ben ik wat gaan Googlen en ben ik op een aantal open source paketten terecht gekomen (iTop, CMDBuild, i-doit), maar die omschrijving om de website is niet altijd even duidelijk (en de online demo's werken vaak ook niet goed).

Voor mij ligt de nadruk vooral op de service catalog zelf, en de relatie tussen de verschillende service items. Webbased is een grote plus. Incident/Issue/problem tracking is gezien de beperkte load voor mij momenteel van minder belang. Het in kaart brengen op zicht is volgens mij al een goede start.

Vandaar dus eigenlijk de vraag welke paketten er hier allemaal gebruikt worden, en wat de ervaringen er mee zijn?