PDA

Bekijk Volledige Versie : Domeinbalie.nl verliest rechtszaak tegen klant



Domenico
10/01/12, 19:48
Wat vinden jullie van deze uitspraak en van de werkwijze van domeinbalie.nl aangaande de bestelprocedure en afhandeling?

Het lijkt mij dat als je op deze manier een bestelformulier programmeert dit leunt op de fouten die er mee worden gemaakt. Niet goed en uiteindelijk dus ook niet winstgevend in de ruimste zin van het woord. Waarom je een nieuwe klant op deze manier wil frustreren is mij echt een raadsel.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Domeinbalie.nl heeft een rechtszaak die het tegen een klant had aangespannen verloren, omdat de bestelprocedure van de hoster volgens de rechter niet deugt. De klant kon daarom de overeenkomst voor zeven geregistreerde domeinnamen vernietigen en hoeft de factuur van Domeinbalie.nl niet te betalen.

bron en lees meer: ispam.nl (http://www.ispam.nl/archives/25525/domeinbalie-nl-verliest-rechtszaak-tegen-klant/)

drex
10/01/12, 20:13
Naar mijn idee is het een terecht besluit in de rechtszaak, domeinnaambalie.nl slaat hier volgens mij de plank ZWAAR mis. Ik had het hedenmorgen reeds gelezen en zoals het in het artikel is vermeld is inderdaad de betreffende bestelprocedure niet juist.

WebMeso
10/01/12, 20:15
Hoster zit helemaal verkeerd. Vrij logisch. Als er een paar domeinnaamsuggesties worden gedaan door een script en met 1 knop (je kan hier ook per ongeluk op drukken) zit je meteen aan de domeinnamen vast en moet je deze betalen. Dat kan natuurlijk niet.

goconnected
10/01/12, 23:10
Domeinbalie zit hier natuurlijk fout.

Maar misschien ligt het aan mijn simpele insteek, als er een bepaalde code / automatisering slag plaats vind, dan test je dit toch op allerlei manieren waardoor de meeste problemen zoaals deze niet voor kunnen komen?

drex
10/01/12, 23:30
Domeinbalie zit hier natuurlijk fout.
Maar misschien ligt het aan mijn simpele insteek, als er een bepaalde code / automatisering slag plaats vind, dan test je dit toch op allerlei manieren waardoor de meeste problemen zoaals deze niet voor kunnen komen?

Misschien een heel, heel klein beetje opzet in het spel............. :-))

Cybafish
10/01/12, 23:42
Sommige ondernemers denken vanuit zichzelf en sommige ondernemers denken vanuit hun onderneming. Danny hecht meer waarde aan persoonlijke PR denk ik zo...

Marin
11/01/12, 00:14
En Danny zegt jurist te zijn...

Unipolair
11/01/12, 00:26
Misschien een heel, heel klein beetje opzet in het spel............. :-))

Ik rust mijn koffer :-D

PimEffting
11/01/12, 08:30
We hebben ook te maken met de willekeur in de rechtspraak en de bescherming van de consument/kleine ZZP'er helaas. Ook wij hebben wel eens incassozaken verloren omdat een (particuliere) klant een zielig verhaal ophangt en rechter daarin meegaat. Categorie "ik had maar twee maanden achterstand en toen werd ik afgesloten en had ik veel schade met mijn webwinkel in prullaria (verkopen=0) dus betaal ik niet". Zelfs met getekende contracten en audio-opnames trek je dan soms aan het kortste eind.
Dus of deze zaak nu exemplarisch is voor domeinbalie...daar ben ik voorzichtig mee

davinci
11/01/12, 09:01
We hebben ook te maken met de willekeur in de rechtspraak en de bescherming van de consument/kleine ZZP'er helaas. Ook wij hebben wel eens incassozaken verloren omdat een (particuliere) klant een zielig verhaal ophangt en rechter daarin meegaat. Categorie "ik had maar twee maanden achterstand en toen werd ik afgesloten en had ik veel schade met mijn webwinkel in prullaria (verkopen=0) dus betaal ik niet". Zelfs met getekende contracten en audio-opnames trek je dan soms aan het kortste eind.
Dus of deze zaak nu exemplarisch is voor domeinbalie...daar ben ik voorzichtig mee

heb je de uitspraak ook gelezen?

Piwi-Web
11/01/12, 09:11
heb je de uitspraak ook gelezen?

Ik geloof van niet want dan mag je wel de conclusie trekken dat domeinbalie de plank behoorlijk mis slaat met zijn domeinsuggesties en bestelknop.

drex
11/01/12, 09:13
We hebben ook te maken met de willekeur in de rechtspraak en de bescherming van de consument/kleine ZZP'er helaas. Ook wij hebben wel eens incassozaken verloren omdat een (particuliere) klant een zielig verhaal ophangt en rechter daarin meegaat. Categorie "ik had maar twee maanden achterstand en toen werd ik afgesloten en had ik veel schade met mijn webwinkel in prullaria (verkopen=0) dus betaal ik niet". Zelfs met getekende contracten en audio-opnames trek je dan soms aan het kortste eind.
Dus of deze zaak nu exemplarisch is voor domeinbalie...daar ben ik voorzichtig mee

Als je de uitspraak hebt gelezen dan zal je opmerken dat het verhaal heel anders is en dat een en ander is terug te brengen naar hoe de domeinnaambalie.nl zijn bestel functionaliteit programmeert.

En dat heeft niets van doen met willekeur in de rechtspraak of met een zielig verhaal van een klant.

dennis0162
11/01/12, 10:34
Ik neem aan dat ze zelf ook wel wisten dat ze dit gingen verliezen.
Ze hadden beter een creditfactuur kunnen sturen, was goedkoper geweest.

Negatieve reclame is ook reclame.

SebastiaanStok
11/01/12, 11:04
Misschien is het boek Webhosting van ICTRecht wel een goed idee voor hun :p
Hierin staat het namelijk duidelijk aangegeven.

PimEffting
11/01/12, 13:35
Ja natuurlijk heb ik de (samenvatting van) de uitspraak gelezen.
Het is maar net welke draai je eraan geeft. Deze klant heeft het op de bestelprocedure gegooid als zijn verdediging.

drex
11/01/12, 14:14
Deze klant heeft het op de bestelprocedure gegooid als zijn verdediging.

Maar daar ging het dan ook om....en blijft het bovenwater dat deze bestelprocedure van domeinbalie.nl niet is/was zoals het behoort te zijn.

Apoc
11/01/12, 16:42
Als het echt zo is dat de domeinen met 1 druk op de knop direct geregistreerd worden, zonder "are you sure?", dan lijkt het me vanzelfsprekend dat Domeinbalie er falikant naast zit. Lijkt me verder geen boeiende kwestie.

Aangezien Danny ongetwijfeld meeleest: does toelichten..

markisoke
11/01/12, 19:54
Vind het zelf een hele goede zaak en meer klanten die deze fout hebben gemaakt zouden hiervan een probleem moeten maken. Het is toch niet meer dan redelijk dat wat je aanklikt ook wil bestellen en dan niet gelijk 7 andere domeinen.