PDA

Bekijk Volledige Versie : Backuppen over netwerk



nepstar
06/01/12, 10:19
Beste forumleden,

Ik ben opzoek naar een goede oplossing om te backuppen over het netwerk.

Wat zou ik dus in praktijk willen doen :

1 server die als backupserver dient met bepaalde software op zou s nachts een deel client pc's moeten backuppen, en daarna die backups weer wegschrijven op tape.

Zijn er hier mensen die daar ervaring mee hebben ?

groeten Matthias

dicktump
06/01/12, 11:18
Je zou iets met Bacula kunnen doen en dan een copy job aanmaken naar tapes. Bacula gaat heel goed om met tapes. Opslaan van data op de disks gaat dan ook in volumes waar alles sequentieel naar wordt weggeschreven, dus eigenlijk een soort van gesimuleerde tape. Overigens werkt het ook voor backups naar disk gewoon perfect.

YolkNet
06/01/12, 12:12
Cobian Backup gebruiken we voor onze gewone pc's. Ik weet niet of er een server-versie is waarmee je clients kunt backuppen. Wij gebruiken de client versie van Cobian op alle pc's. Vanaf de clients wordt de backup weggeschreven.

Jesperw
06/01/12, 12:45
Voor gewone workstations met verschillende OS'en (en wellicht DHCP) is BackupPC wel leuk. Is alleen niet voor tapes, maar ik weet niet of dat een eis is.

nepstar
07/01/12, 00:31
het moet wel op windows server omgeving draaien geen linux

Thijsvdbrink
07/01/12, 18:05
nepstar, wil je de hele clientpc als een soort image backuppen, of alleen een gedeelte van de bestanden?

Bestanden kun je synchroniseren met gratis cyberkiko ftpsync, dat niet alles telkens over FTP'tmaar alleen de delta's. dat doet ie scheduled als je wilt.
clients als image backuppen lijkt me een beetje zinloos, een keer is denk ik voldoende.

Zou je je backup-behoefte wat meer kunnen toelichten?

nepstar
07/01/12, 22:15
nepstar, wil je de hele clientpc als een soort image backuppen, of alleen een gedeelte van de bestanden?

Bestanden kun je synchroniseren met gratis cyberkiko ftpsync, dat niet alles telkens over FTP'tmaar alleen de delta's. dat doet ie scheduled als je wilt.
clients als image backuppen lijkt me een beetje zinloos, een keer is denk ik voldoende.

Zou je je backup-behoefte wat meer kunnen toelichten?zoizo zou ik wel de eerste keer het volledige systeem willen backuppen, bv als image. Dat wanneer er iets zou gebeuren met de client ik gewoon volledig de image als het ware terug zet en het systeem gewoon verder werkt.

Daarvoor moet zeker niet elke keer alles worden gebackupt natuurlijk

Thijsvdbrink
07/01/12, 23:04
nog niet veel informatie so far.

maak een image per pc met acronis, of rol die dingen gewoon uit met het een of andere programma, en geef de gebruikers dan een papiertje mee dat ze de data alleen op het netwerk mogen opslaan.

en zet overal hetzelfde adminaccount op, of maak ze lid van een AD, en remote-slurp alle data via UNC binnen, die je dan ergens opslaat.

Tim.Bracquez
08/01/12, 17:41
Mogelijk kan je ook eens naar Ahsay kijken?
http://www.ahsay.com/jsp/en/home/index.jsp?rf=www.google.be&kw=ahsay