PDA

Bekijk Volledige Versie : ISPGids.com (topic split van Versio thread)



Huib
04/01/12, 09:03
WickedWay is inmiddels ook geblokkeerd op ISPgids... De plek waar mensen reacties kunnen achterlaten en wlke neutraal zou zijn...

Begin spijt te krijgen dat we toen ooit advies hebben gevraagd...

Huib
04/01/12, 09:09
9994

Lekker neutraal....

MvdP
04/01/12, 20:59
Het lijkt er toch wel op dat de negatieve ervaringen op ispgids nu wel blijven staan:

http://www.ispgids.com/ervaringen/versio/10

Zou het dan toch over zijn met een gedeelte van de censuur?

WebMeso
04/01/12, 21:04
Het lijkt er toch wel op dat de negatieve ervaringen op ispgids nu wel blijven staan:

http://www.ispgids.com/ervaringen/versio/10

Zou het dan toch over zijn met een gedeelte van de censuur?

Als het zo groot in de media wordt uitgemeten (zoals op dit moment) dan zou het niet slim zijn om censuur toe te gaan passen. Ook op sitedeals wordt het topic niet gesloten of verwijderd zoals normaliter wel gebeurd. Veel forumgebruikers op sitedeals waren hier al over verbaasd.

Tim.Bracquez
04/01/12, 21:11
Alleen ik snap nog steeds niet dat ze daar niks aan doen.
Snap niet dat ispgids hun er gewoon niet afgooit, dit ondermijnt toch hun geloofwaardigheid?

BsHosting
04/01/12, 21:16
Als het zo groot in de media wordt uitgemeten (zoals op dit moment) dan zou het niet slim zijn om censuur toe te gaan passen. Ook op sitedeals wordt het topic niet gesloten of verwijderd zoals normaliter wel gebeurd. Veel forumgebruikers op sitedeals waren hier al over verbaasd.

Conclusie men speelt dus al tijden vieze spelletjes en nu komt alles uit.


Snap niet dat ispgids hun er gewoon niet afgooit, dit ondermijnt toch hun geloofwaardigheid?

Sowieso een provider toelaten die klanten ( als ze al klant zijn ) betaald om een recensie te schrijven betekend dat er iets meer achterzit dan wij hier weten denk ik zo.

WebMeso
04/01/12, 21:21
Conclusie men speelt dus al tijden vieze spelletjes en nu komt alles uit.

Dat leek inderdaad al naar voren te komen. Als men zoekt op Versio via google dan vind je geen negatieve reacties of topics waar dit naar voren komt. Alleen alle positieve recensies op websites zoals die van ISPgids. Of je moet meer pagina's doorspitten, maar dat doen de meeste niet. Dat is dus het grootste probleem.


Sowieso een provider toelaten die klanten ( als ze al klant zijn ) betaald om een recensie te schrijven betekend dat er iets meer achterzit dan wij hier weten denk ik zo.

Is dit toegestaan of niet? Als ISPgids dit niet toestaat dan moet er actie genomen worden. Dat lijkt mij duidelijk.

BsHosting
04/01/12, 21:23
Het hele ISP gids gebeuren wordt 0,0 gecontroleerd lijkt het wel, J hosting zoals we eerder zagen in het topic heeft ( net gecontroleerd ) de laatste 2 compleet verzonnen sites domeinen zijn nog vrij.
Maar men heeft wel de sites bij hun, geloofwaardig 0,0 mijns inziens en dat is bij Versio idem dito.

Dus wat heeft de gehele branche aan dit soort helemaal niks kost ons allemaal een slechte naam

YolkNet
04/01/12, 21:25
Ik dacht dat de ISP Gids een initiatief van Versio/Bashir was? Of heb ik dat verkeerd begrepen?

WebMeso
04/01/12, 21:26
Het hele ISP gids gebeuren wordt 0,0 gecontroleerd lijkt het wel, J hosting zoals we eerder zagen in het topic heeft ( net gecontroleerd ) de laatste 2 compleet verzonnen sites domeinen zijn nog vrij.
Maar men heeft wel de sites bij hun, geloofwaardig 0,0 mijns inziens en dat is bij Versio idem dito.

Dus wat heeft de gehele branche aan dit soort helemaal niks kost ons allemaal een slechte naam

Ja, ik zag het. Hij staat op de homepage onder de 4 sites met de meeste recensies. Dat bedrijf Junga doet dat zelf waarschijnlijk. Wel mooie domeinnaam: moet nog registeren.nl en toch weet die al dat de service goed is. Dat is knap.

Spyder01
04/01/12, 21:34
Ik dacht dat de ISP Gids een initiatief van Versio/Bashir was? Of heb ik dat verkeerd begrepen?

ISPGids is van Arnout en heeft niet te maken met Versio.

Tim.Bracquez
04/01/12, 21:35
Wie Junga? Die heeft ook al het zolderkamer twitter account (https://twitter.com/#!/zolderkamerhost) aangemaakt en reageerd op R. van Hoensel en Versio om zelf wat klantjes binnen te schrapen. Waarom ook niet, hé?
Junga op ISPgids. Achja cowboys bestaan dus nog

BsHosting
04/01/12, 21:35
En Ispgids laat het allemaal toe dat geeft mij dan toch te denken.

Het is erg jammer dat de branche in het geheel hier de dupe van gaat worden, en dan krijg je weer tig topics zoals laatst ben al 2 dagen down.
De echt klant word niet geholpen met fake recensies.

WebMeso
04/01/12, 21:36
En Ispgids laat het allemaal toe dat geeft mij dan toch te denken.

Het is erg jammer dat de branche in het geheel hier de dupe van gaat worden, en dan krijg je weer tig topics zoals laatst ben al 2 dagen down.
De echt klant word niet geholpen met fake recensies.

Volgens mij zijn ze nog op vakantie bij ISPgids. Junga doet het slim staat nu op homepage bij top 4 en met al deze media aandacht komen er ook een stuk meer mensen op de ISPgids website terecht.

BsHosting
04/01/12, 21:40
Dan zijn ze dat al maanden schijnbaar want bij Versio is het al tijden zo.

En uiteindelijk komen al die bezoekers erachter dat een groot deel referenties nep is.

WebMeso
04/01/12, 21:44
Dan zijn ze dat al maanden schijnbaar want bij Versio is het al tijden zo.

En uiteindelijk komen al die bezoekers erachter dat een groot deel referenties nep is.

Ach ja, Nederlanders zijn over het algemeen al een stuk meer wantrouwend en plaatsen niet snel een recensie. Ook niet wanneer deze positief is.

Nederlander verslindt online recensies, maar vertrouwt ze niet. (http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2694/Internet-Media/article/detail/3090020/2011/12/22/Nederlander-verslindt-online-recensies-maar-vertrouwt-ze-niet.dhtml)

cyberbootje
04/01/12, 22:31
Dan zijn ze dat al maanden schijnbaar want bij Versio is het al tijden zo.

Ze lijken niet op vakantie hoor, integendeel... Er is zelfs een artikel op Ispam verschenen hierover en ik krijg het gevoel dat men met dat artikel pro Versio is.

Het kan wel de waarheid zijn als het om juridisch geneuzel gaat, maar ik krijg een rare nasmaak als ik het artikel zo lees. M'n gevoel zegt dat het artikel zo geschreven is dat het de juridische kant gedekt heeft in het voordeel van Versio zonder ook maar een woord te reppen over de manier waarop Versio nu daadwerkelijk zaken doet.
Uiteraard, daar gaat het nu niet om in dat artikel maar ik weet nog wel dat Arnout in het verleden nogal fel tegen "rotte appels" binnen de hosting branche was, dus al was het maar 1 woordje...

De reactie van Tonnie die onder dat artikel staat zegt ook genoeg lijkt me.
Ik vond Ispgids geweldig en ben een echte fan, ook van Ispam en de artikels maar de laatste jaren is het flink afgezakt totdat ik nu zelfs de geloofwaardigheid in twijfel trek.

Censuur.. en dat op Ispgids? Kon/kan het bijna niet geloven maar nu twijfel ik daar echt erg aan.
Ik zeg dit alleen maar omdat ik zelf tot een jaar of anderhalf terug een goede indruk van ze kreeg die altijd correct was. (let op! mijn ervaring)

Als ik het volgende optel:
- Die eindeloze goede recensies van Versio
- Mogelijke censuur op Ispgids?
- Het artikel op Ispam wat pro Versio is?
- De banners van Versio op Ispgids (brengt geld op)

Dan kan ik alleen maar zeggen dat ik het persoonlijk maar vind stinken, mocht ik ergens de mist in zijn gegaan in de post laat het me dat a.u.b vooral weten!

Het bewuste artikel:
http://www.ispam.nl/archives/25456/een-hoster-de-grond-in-twitteren-mag-dat/#comments

BsHosting
04/01/12, 22:47
Dat er censuur is heb ik van diverse ex klanten van Versio zelf vernomen.

Feit blijft dat:

* Negatieve recencies tot vandaag snel verdwenen
* Er meer dan 100 recensies staan waar de site nooit bestaan heeft maar zijn al jaren klant en dat is niet alleen bij Versio zo
* Men klanten betaald om recencies te schrijven en als ze negatief zijn te laten verwijderen dit mag ISPGIDS nooit en te nimmer toestaan een ervaring behoort echt te zijn en niet gekocht.

Mijns inziens heb je het dus niet mis.

ju5t
04/01/12, 23:03
* Men klanten betaald om recencies te schrijven en als ze negatief zijn te laten verwijderen dit mag ISPGIDS nooit en te nimmer toestaan een ervaring behoort echt te zijn en niet gekocht.

Helemaal mee eens. Ook al krijgt de klant de optie om negatief te oordelen, dat gebeurt toch niet, betalen voor ervaringen is ronduit belachelijk en zorgt voor scheve verhoudingen. Ook ISPGids was een goed initiatief, maar als ze dit toestaan is de geloofwaardigheid volledig weg.

Tim.Bracquez
04/01/12, 23:22
...Ook al krijgt de klant de optie om negatief te oordelen, dat gebeurt toch niet,...
Waarom zou je negatief zijn als je geld toegestopt krijgt, dus hierin volg ik je helemaal.

ISPgids, ze zijn er hoor want hun andere sites zijn ze gewoon actief op en mee met de actualiteit.
Denk wel dat ze ginds dringend wat moeten doen om als onafhankelijke vergelijkingssite naar voor te komen. Straks worden zo zoals Sitedeals...


Versio zal overal wel geld toe stoppen, is het niet zo, dan is het in reclame... er komt steeds meer een meer boven.

Tim.Bracquez
04/01/12, 23:26
Als ik het volgende optel:
- Die eindeloze goede recensies van Versio
- Mogelijke censuur op Ispgids?
- Het artikel op Ispam wat pro Versio is?
- De banners van Versio op Ispgids (brengt geld op)
Met een beetje geluk krijgt onze beruchte persoon nog van Arnout advies... of gaat die de zaak verder zetten.

sanderIT
04/01/12, 23:57
Om maar weer eens terug te komen op ISPGids naar aanleiding van dit verhaal hier, herhaaldelijk is ISPGIDS al gewezen op de gaten in hun ervaringensite, echter de heer Veenman verwijst alles naar het land der fabelen en knijpt zijn oogjes toe. Als je ziet hoeveel brakke ervaringen de laatste weken worden geplaatst op ISPGIDS door concullega hostingbedrijven over andere hostingbedrijven, allemaal wederom van de zogenaamde gratis email accounts als hotmail etc. en dan net zo snel weer worden verwijderd. (ISPGIDS: verwijderd auteur is concullega)

Bij Versio ging het nog verder daar krijg je een beloning voor je positieve ervaring als deze negatief was dan was deze ook net zo snel weer verwijderd?? (onder druk van Versio door de klant zelf of door de heer Veenman......die blijkbaar ook nog eens de eigenaar van Versio persoonlijk kent) Op ISPam kwam in het artikel van Veenman al een duidelijke voorkeur voor Versio naar voren, toch wel een vreemd geheel zo alles bij elkaar.

Als je nu wederom een kijkje neemt op ISPGIDS dan komt in eens Junga aktief om de hoek kijken (ook met niet bestaande domeinnamen) en ja hoor ook wederom met emailadressen als Hotmail, Gmail, etc.

Maar goed ik zal verder dit topic niet vervuilen met ISPGIDS tekort komingen.

WebMeso
05/01/12, 00:01
Als je nu wederom een kijkje neemt op ISPGIDS dan komt in eens Junga aktief om de hoek kijken (ook met niet bestaande domeinnamen) en ja hoor ook wederom met emailadressen als Hotmail, Gmail, etc.

Maar goed ik zal verder dit topic niet vervuilen met ISPGIDS tekort komingen.

Misschien maar weer een topic split?

RayManZ
05/01/12, 08:51
Inmiddels is ISPGids.com wel bezig met een update.

Zie: https://twitter.com/#!/ispgids/status/154828378103492608

Update betrouwbaarheidsanalyse: ISP's met veel onbetrouwbare ervaringen krijgen lagere drempel voor onbetrouwbaarheid.

drex
05/01/12, 09:29
Inmiddels is ISPGids.com wel bezig met een update.
Zie: https://twitter.com/#!/ispgids/status/154828378103492608
Update betrouwbaarheidsanalyse: ISP's met veel onbetrouwbare ervaringen krijgen lagere drempel voor onbetrouwbaarheid.

Goede zaak natuurlijk, echter waarom dient men van buitenaf altijd eerst druk uit te oefenen met meldingen als zou Ispgids niet (meer) betrouwbaar zijn? Beetje achter de feiten aan hobbelen dergelijke aanpasssingen dient men zelf reeds toe te passen, het blijft een commerciele website.

Verder blijf ik de mening toegedaan dat tegen betaling ervaringen plaatsen uitgesloten dient te worden, dit is puur zieltjes kopen voor positieve ervaringen op Ispgids.

En dan nog blijven de eerder geuite constateringen (lees verder terug) over Ispgids en Versio nog steeds staan....

pierce
05/01/12, 10:06
Inmiddels is ISPGids.com wel bezig met een update.

Zie: https://twitter.com/#!/ispgids/status/154828378103492608

Update betrouwbaarheidsanalyse: ISP's met veel onbetrouwbare ervaringen krijgen lagere drempel voor onbetrouwbaarheid.

Als het kalf verdronken is.....

Spyder01
05/01/12, 10:08
Als het kalf verdronken is.....

.... dempt men de put.

Tim.Bracquez
05/01/12, 10:08
Update betrouwbaarheidsanalyse: ISP's met veel onbetrouwbare ervaringen krijgen lagere drempel voor onbetrouwbaarheid.
Hoe complex wil je het maken... :-)

systemdeveloper
05/01/12, 10:14
Inmiddels is ISPGids.com wel bezig met een update.

Zie: https://twitter.com/#!/ispgids/status/154828378103492608

Update betrouwbaarheidsanalyse: ISP's met veel onbetrouwbare ervaringen krijgen lagere drempel voor onbetrouwbaarheid.
Yeah... ROFL... die betrouwbaarheidsanalyse slaat nergens op zolang ze ervaringen van mensen die niet eens klant zijn van een hoster laten staan. ispgids zijn doel is scoren in google en cashen op reclame en is dus nooit een onafhankelijk platform.

RayManZ
05/01/12, 12:15
Ze moeten gewoon meer gebruik maken van die betrouwbaarheid. Gewoon de gehele review niet meenemen en zoals ze nu ook al doen de drempel nog lager zetten. Dan krijgt een ISP dus steeds minder reviews. Alle de echte reviews, zowel positief als negatief blijven dan staan. Dat is al een stuk eerlijker en betrouwbaarder.

Tim.Bracquez
05/01/12, 12:22
@RayManZ: Die waren ze nog aan het testen. Zo een vergelijkingssite ga je vaak in de problemen komen. of je maakt het te moeilijk voor de klant of iedereen zet er wat op.

Maar in zo een situatie zouden ze beter optreden dat je gebanned wordt ma x aantal onbetrouwbare reviews

drex
05/01/12, 13:11
Ook zou het natuurlijk niet eens moeten kunnen om een hostingbedrijf op te nemen in Ispgids die niet zijn volledige gegevens heeft vermeld, er staan legio bedrijven in zonder KvK, (nog niet ingeschreven), adsres gegevens, geen netwerk of NOC gegevens, etc. ook met leugenachtige gegevens als: aangesloten bij: SIDN, DNSBE, etc., of heb 1000 klanten, 250 servers en dan opgezet op 31-12-2011!! (en ook niet een week geleden pas aangemaakt maar er staan erbij die al maanden zo staan en er gebeurt gewoon niets mee)

Verder geen echte cq bestaande domeinnaam waar de ervaring betrekking op heeft of een vermelde domeinnaam die niet eens bij de betr. hoster staat en ook de emailadressen op basis van Hotmail, Gmail, etc.

Sorry maar op deze wijze kan het toch nooit een betrouwbaar medium zijn.

Tim.Bracquez
05/01/12, 13:17
Nu komt er bij vele vermeldingen

Letop: Op basis van de uitkomst van een geautomatiseerde betrouwbaarheidsanalyse door ISPGids.com kan de betrouwbaarheid van deze ervaring niet worden gegarandeerd.

Letop: Op basis van de uitkomst een geautomatiseerde betrouwbaarheidsanalyse door ISPGids.com zijn er ernstige twijfels over de betrouwbaarheid van deze ervaring.
http://www.ispgids.com/betrouwbaarheid#analyse

Ze zijn er wel aan bezig voor de betrouwbaarheid op te krikken
"ISPGids.com Monitor (In ontwikkeling) "

drex
05/01/12, 13:45
Nu komt er bij vele vermeldingen
http://www.ispgids.com/betrouwbaarheid#analyse
Ze zijn er wel aan bezig voor de betrouwbaarheid op te krikken
"ISPGids.com Monitor (In ontwikkeling) "

Leuk en aardig maar dat was een paar maanden geleden ook al het geval..........en het rammelt nog steeds aan alle kanten. Volgens mij slechts een zoethoudertje vanwege de opspraak van het juist functioneren Ispgids.

( zie ook: http://www.webhostingtalk.nl/lounge/170502-ervaringen-met-ispgids-com.html )

Tim.Bracquez
05/01/12, 13:47
Deze dacht ik nog niet gezien te hebben, enkel in de beheerders interface(beta analyse). Zal erover gekeken hebben.

WebMeso
05/01/12, 15:03
Ze lezen hier duidelijk wel mee, want de recensies van Junga zijn verwijderd. Is op Twitter te lezen.

Tim.Bracquez
05/01/12, 15:05
Ze lezen hier duidelijk wel mee, want de recensies van Junga zijn verwijderd. Is op Twitter te lezen.
Dat doen ze dan goed ! Junga staat wel nog op frontpage.

WebMeso
05/01/12, 15:06
Dat doen ze dan goed ! Junga staat wel nog op front-page.

Ik zie nu dat het door de auteur is verwijderd. Dus niet zeker of ISPgids of Junga zelf deze heeft verwijderd. Blijkbaar hebben ze na het verwijderen nog steeds genoeg recensies van laatste 4 weken om in de top 4 te staan.

drex
05/01/12, 16:14
Ja maar en staan nog steeds een hele zooi aan onbetrouwbare ervaringen zelfs met de vermelding:

Let op: Op basis van de uitkomst een geautomatiseerde betrouwbaarheidsanalyse door ISPGids.com zijn er ernstige twijfels over de betrouwbaarheid van deze ervaring.

Dus je kan nog van vele (bijna alles) fake ervaringen uitgaan.

Op webhosters maakt deze het nog veel gekker, als je ziet wat daar allemaal staat aan ervaringen.......op Ispgids durft hij het niet meer zo grof te doen, behoudens de nu allemaal (recent) verwijderde ervaringen.

Tim.Bracquez
05/01/12, 16:23
Nuja, als je het van dat moet hebben je inkomsten dan begeef je jou op glad ijs.

Zou ISP gids gewoon geen IP check + cookie check kunnen doen? Dit maakt het al wat moeilijker.

WebMeso
05/01/12, 16:26
Nuja, als je het van dat moet hebben je inkomsten dan begeef je jou op glad ijs.

Zou ISP gids gewoon geen IP check + cookie check kunnen doen? Dit maakt het al wat moeilijker.

Hmm, allemaal vrij makkelijk te omzeilen. Zijn genoeg proxy's.

Tim.Bracquez
05/01/12, 16:29
Hmm, allemaal vrij makkelijk te omzeilen. Zijn genoeg proxy's.
Klopt, maar ook makkelijk te implementeren, stapje verder...

Keizer
05/01/12, 16:43
Nuja, als je het van dat moet hebben je inkomsten dan begeef je jou op glad ijs.

Zou ISP gids gewoon geen IP check + cookie check kunnen doen? Dit maakt het al wat moeilijker.

Ik heb, tot het moment dat ISPgids met die betrouwbaarheidsanalyse begon, handmatig ervaringen gesynchroniseerd met toestemming van de klant (als in 'Vindt u het goed als ik de ervaring even kopieer naar a en b). Als je meer inkomsten kan halen door wat bezoekers via die sites aan te trekken met 1 minuut werk, waarom zou je het laten?

Denk je echt dat ze geen IP check doen? Dacht het wel:

[x] => IP-adres is totaal x keer gebruikt (+150)
[x] => E-mail adres is totaal x keer gebruikt (+300)

Vanaf 150 punten is groen, vanaf 300 punten is rood.

drex
05/01/12, 16:44
Betere mogelijkheden zijn (als al vaker hier geschreven) uitsluitend een domeinnaam + e-mail adres vermelden gerelateerd aan de betreffende ervaring, checks handhaven zoals ze nu zijn en bij overtreding 1 waarschuwing 2e keer wederom verbannen voor een bepaalde periode en daarna voorgoed.

Verder alle bedrijfsgegevens laten invullen en niet eerder ervaringen kunnen laten plaatsen (zoals nu zonder KvK, zonder opgave NOC, zonder opgave oprichtingsdata, etc. etc.)

IP Checks (test analyse) wordt reeds gedaan en werkt blijkbaar ook nog, sinds vandaag een en ander nog iets strakker gezet.

Kortom nog vele mogelijkheden om het te beperken.

WebMeso
05/01/12, 16:46
Ik heb, tot het moment dat ISPgids met die betrouwbaarheidsanalyse begon, handmatig ervaringen gesynchroniseerd met toestemming van de klant (als in 'Vindt u het goed als ik de ervaring even kopieer naar a en b). Als je meer inkomsten kan halen door wat bezoekers via die sites aan te trekken met 1 minuut werk, waarom zou je het laten?

Denk je echt dat ze geen IP check doen? Dacht het wel:

[x] => IP-adres is totaal x keer gebruikt (+150)
[x] => E-mail adres is totaal x keer gebruikt (+300)

Vanaf 150 punten is groen, vanaf 300 punten is rood.

Ik snap je uitleg van puntensysteem niet echt. 2x een IP adres gebruikt en 1x een email adres is rood?

Keizer
05/01/12, 16:53
IP-adres is totaal $aantal keer gebruikt (+150)
E-mail adres is totaal $aantal keer gebruikt (+300)

Je krijgt de punten zodra $aantal > 1, volgens mij (bij mij zijn ze hoger dus dat kan ook 2 of hoger zijn).

Dus waarschijnlijk is 2x hetzelfde IP groen en 2x hetzelfde E-mailadres rood

Maar daarbij zijn nog tientallen factoren natuurlijk, maar die geven allemaal tussen de -40 en +40 punten volgens mij.

Het is en blijft gissen natuurlijk.

WebMeso
05/01/12, 16:58
Het lijkt een beetje op Domenico zijn geheime algoritme dus, maar even zonder dollen. Ze zullen vast wel hun best doen om dit soort fraude te voorkomen. Al is het moeilijk om het helemaal uit te bannen. Maar de vraag is of er enige vorm van vriendjespolitiek speelt, want dan heeft zo'n systeem weinig zin.

Tim.Bracquez
05/01/12, 17:21
Allemaal goed en wel, tot een bedrijf een mail stuurt.
"Klik hier om een review te plaatsen met jouw klant gegevens en krijg x euro"

Kan je mooi automatiseren met wat javascript en random teksten.

Vriendjespolitiek heeft vaak te maken met geld stroom... Toevallig overal waar je advertenties op ziet van Versio blijft dit staan of doen ze hun ogen er voor dicht...

Keizer
05/01/12, 17:43
Denk je ook wel es échte reviews, al dan niet aangemoedigd door een korting, geplaatst worden door klanten die gewoon tevreden zijn?

cfmweb
05/01/12, 18:23
Klagen zit bij mensen in het bloed, normaliter zou je dus meer negatieve dan positieve ervaringen verwachten. Zolang alles goed gaat klaagt men immers niet. Daarnaast vinden mensen het ook gerechtvaardigd om de Naam van een bedrijf door het slijk te halen als ze daar ontevreden over zijn.
Wij staan met beide handelsnamen op ispgids en onder aan onze betalingsbevestiging staat al minstens een jaar de tekst:"bent u tevreden over onze diensten? Deel uw ervaring op ispgids.com" (of zoiets). Sinds onze inschrijving in 2008 hebben we in totaal welgeteld 5 ervaringen gekregen. Waarvan we er zelf nog eens 2 geplaatst hebben..
Kort samengevat: grotere flauwekul dan ispgids bestaat niet.

Keizer
05/01/12, 18:55
Klagen zit bij mensen in het bloed, normaliter zou je dus meer negatieve dan positieve ervaringen verwachten. Zolang alles goed gaat klaagt men immers niet. Daarnaast vinden mensen het ook gerechtvaardigd om de Naam van een bedrijf door het slijk te halen als ze daar ontevreden over zijn.
Wij staan met beide handelsnamen op ispgids en onder aan onze betalingsbevestiging staat al minstens een jaar de tekst:"bent u tevreden over onze diensten? Deel uw ervaring op ispgids.com" (of zoiets). Sinds onze inschrijving in 2008 hebben we in totaal welgeteld 5 ervaringen gekregen. Waarvan we er zelf nog eens 2 geplaatst hebben..
Kort samengevat: grotere flauwekul dan ispgids bestaat niet.

Wij hebben op dezelfde manier 50 reviews op ispgids en 100 reviews op webhosters gescoord (langere tijd).

Zijn wij dan zoveel groter? Of zijn ze niet zo tevreden met je diensten als je denkt ;)

Dezo
05/01/12, 19:07
Klagen zit bij mensen in het bloed, normaliter zou je dus meer negatieve dan positieve ervaringen verwachten. Zolang alles goed gaat klaagt men immers niet. Daarnaast vinden mensen het ook gerechtvaardigd om de Naam van een bedrijf door het slijk te halen als ze daar ontevreden over zijn.
Wij staan met beide handelsnamen op ispgids en onder aan onze betalingsbevestiging staat al minstens een jaar de tekst:"bent u tevreden over onze diensten? Deel uw ervaring op ispgids.com" (of zoiets). Sinds onze inschrijving in 2008 hebben we in totaal welgeteld 5 ervaringen gekregen. Waarvan we er zelf nog eens 2 geplaatst hebben..
Kort samengevat: grotere flauwekul dan ispgids bestaat niet.

Ben het wel met je eens. Ik werkte ooit bij een vrij grote hoster met niet veel commentaren op webhosters of ispgids. Na een aantal acties 'weggeven van prijzen als mp3 spelers, gratis verlenging hosting, ...' kregen ze plots tientallen en tientallen positieve reacties. Slechte reactie's verdwijnen zo in het niets of men liet ze in het geval van ISPgids gewoon weghalen.

WebMeso
05/01/12, 19:09
Klagen zit bij mensen in het bloed, normaliter zou je dus meer negatieve dan positieve ervaringen verwachten. Zolang alles goed gaat klaagt men immers niet. Daarnaast vinden mensen het ook gerechtvaardigd om de Naam van een bedrijf door het slijk te halen als ze daar ontevreden over zijn.
Wij staan met beide handelsnamen op ispgids en onder aan onze betalingsbevestiging staat al minstens een jaar de tekst:"bent u tevreden over onze diensten? Deel uw ervaring op ispgids.com" (of zoiets). Sinds onze inschrijving in 2008 hebben we in totaal welgeteld 5 ervaringen gekregen. Waarvan we er zelf nog eens 2 geplaatst hebben..
Kort samengevat: grotere flauwekul dan ispgids bestaat niet.

Nederlanders verwachten gewoon dat het goed werkt en als het goed werkt dan steken ze geen pluim in je kont. Je hoort er niks van op een enkeling na. Wanneer er een probleem is of iets negatiefs dan weten ze je wel te vinden en dan hebben ze de neiging om dit te delen met de gehele buitenwereld. Niet allemaal natuurlijk, maar de meeste wel. That's life.

Aha, je hebt zelf ook ervaringen bij het eigen bedrijf geplaatst?

Dezo
05/01/12, 19:33
Aha, je hebt zelf ook ervaringen bij het eigen bedrijf geplaatst?

Hij en 99% van de anderen.

cyberbootje
05/01/12, 19:34
Wij hebben op dezelfde manier 50 reviews op ispgids en 100 reviews op webhosters gescoord (langere tijd).

Zijn wij dan zoveel groter? Of zijn ze niet zo tevreden met je diensten als je denkt ;)

Denk dat het met de type klant te maken heeft, wij hebben maar 19 ervaring op Ispgids over een periode van meer dan 4 jaar.
Sommige hebben uit zichzelf wat geplaatst en sommige waren blij met de service en wouden als bedankje extra geld toestoppen en daarom hebben we gereageerd dat ze maar beter wat op Ispgids mochten zetten en dat we dat extra geld niet hoefden.
Vooral zakelijke klanten hebben geen zin/tijd om wat te schrijven als ze tevreden zijn, zo simpel is het.

Wij houden jaarlijks een tevredenheidsenquête (intern systeem) en we hebben in het begin in de mail gezet dat ze mochten kiezen of ze ons interne systeem anoniem wouden gebruiken om hun mening te geven of dat ze dat openlijk op Ispgids wouden doen (niet tegenover geld of korting/wat dan ook).
Na de 2e keer dit gedaan te hebben zagen we dat mensen zich gedwongen voelden op Ispgids wat te plaatsen dus vragen we voortaan alleen nog maar om intern en anoniem hun mening te geven.
Kortom, eigenlijk zou er meer een klaagmuur moeten komen gezien eerlijke en goede ervaringen niet zo rijkelijk rondgestrooid worden.

cfmweb
05/01/12, 20:31
Wij hebben op dezelfde manier 50 reviews op ispgids en 100 reviews op webhosters gescoord (langere tijd).

Zijn wij dan zoveel groter? Of zijn ze niet zo tevreden met je diensten als je denkt ;)
Ja, jullie zijn ongetwijfeld veel groter en je tweede conclusie klopt niet ;)


Aha, je hebt zelf ook ervaringen bij het eigen bedrijf geplaatst?

Nou... die komen gewoon door de betrouwbaarheids-controle :)
Laten we zeggen dat we daarmee een aanzet wilden geven voor andere mensen, en wilden kijken hoe het werkte.

systemdeveloper
06/01/12, 21:01
Een klant betalen voor een ervaring geeft een ref. die niks waard is.... of de ref. goed of slecht is maakt niet uit.
Als je zelf de klant gaat vragen voor een ervaring... same story... 'Als je tevreden bent meldt het op blabla (anders zeg gewoon niks)', je stuurt een klant dus gewoon.
Als een klant, zonder dat je het hem vraagt' een referentie over je schrijft, dán heeft die ref. meestal een waarheidsgehalte waar je iets aan hebt.

Met waarde bedoel ik dan de 'echte' waarde, niet wat het uiteindelijk oplevert aan euros omdat klanten 'in het verhaaltje' trappen.

Voor een mogelijke klant blijft het altijd giswerk omdat controle op de manier van verzamelen van refs. gewoon lastig te doen is. Daarbij... hoe lastiger je het maakt, hoe meer de 'winst' voor de partij die een manier vind om de boel toch te faken.

Wat imho beter zou werken is een 'meter' die aangeeft hoe actief een website in de loop der tijd is en hoe lang hij bij een bepaalde hoster zit. En die refs. ... nou sry, maar who gives a shit of jantje (nr. 475 van 5000 in de debiteurentabel) met zijn 5 bezoekers per dag happy is, als je een hoster zoekt voor een site van 100K bezoekers per dag...)

WebMeso
06/01/12, 21:16
Een klant betalen voor een ervaring geeft een ref. die niks waard is.... of de ref. goed of slecht is maakt niet uit.
Als je zelf de klant gaat vragen voor een ervaring... same story... 'Als je tevreden bent meldt het op blabla (anders zeg gewoon niks)', je stuurt een klant dus gewoon.
Als een klant, zonder dat je het hem vraagt' een referentie over je schrijft, dán heeft die ref. meestal een waarheidsgehalte waar je iets aan hebt.

Met waarde bedoel ik dan de 'echte' waarde, niet wat het uiteindelijk oplevert aan euros omdat klanten 'in het verhaaltje' trappen.


De hoster vind die nep of betaald recensies gewoon prettig, want er wordt een enorm positief beeld gegenereerd erdoor. Als een nieuwe klant er rond kijkt en ziet dat andere hosters weinig tot geen recensies hebben dan denkt de klant al snel dat of niks is of dat de hoster inactief is. Wat dus helemaal niet waar hoeft te zijn. Daarom heb ik het idee dat als je weinig tot geen recensies krijgt er beter niet aan mee kan doen en dus niet inschrijven als bedrijf op zo'n soort website het beste is.


Voor een mogelijke klant blijft het altijd giswerk omdat controle op de manier van verzamelen van refs. gewoon lastig te doen is. Daarbij... hoe lastiger je het maakt, hoe meer de 'winst' voor de partij die een manier vind om de boel toch te faken.

Wat imho beter zou werken is een 'meter' die aangeeft hoe actief een website in de loop der tijd is en hoe lang hij bij een bepaalde hoster zit. En die refs. ... nou sry, maar who gives a shit of jantje (nr. 475 van 5000 in de debiteurentabel) met zijn 5 bezoekers per dag happy is, als je een hoster zoekt voor een site van 100K bezoekers per dag...)

Ik denk dat een iemand die 100K bezoekers trekt zijn beslissing niet gaat maken op een of ander website met een paar recensies. Daar is veel meer geld mee gemoeid en dan kan je niet uitgaan van zulk soort websites. Deze keuzes worden op een hele andere manier genomen. Nadat de mogelijke gegadigden uitgekozen zijn, wordt waarschijnlijk nog Google gebruik om te zoeken naar negatieve recensies.

t.bloo
06/01/12, 21:31
De meeste klanten weten helemaal niet waar ze een (positieve/negatieve) ervaring kunnen dumpen, als ze dat al zouden willen. Wat dat betreft is het vermelden van zo'n site als ispgids op je correspondentie niet raar, danwel waardevol.

systemdeveloper
06/01/12, 22:47
De hoster vind die nep of betaald recensies gewoon prettig, want er wordt een enorm positief beeld gegenereerd erdoor. Als een nieuwe klant er rond kijkt en ziet dat andere hosters weinig tot geen recensies hebben dan denkt de klant al snel dat of niks is of dat de hoster inactief is. Wat dus helemaal niet waar hoeft te zijn. Daarom heb ik het idee dat als je weinig tot geen recensies krijgt er beter niet aan mee kan doen en dus niet inschrijven als bedrijf op zo'n soort website het beste is.

Ik denk dat een iemand die 100K bezoekers trekt zijn beslissing niet gaat maken op een of ander website met een paar recensies. Daar is veel meer geld mee gemoeid en dan kan je niet uitgaan van zulk soort websites. Deze keuzes worden op een hele andere manier genomen. Nadat de mogelijke gegadigden uitgekozen zijn, wordt waarschijnlijk nog Google gebruik om te zoeken naar negatieve recensies.
Ik zeg speciaal 100k omdat dit niet iets is waar je veel speciaals voor moet doen en dus wel in het bereik van de meeste hosters ligt. Als het nu 10M zijn... dan is het een ander verhaal, en 10K kan iedereen met een hostingpakketje aan, dus die ervaringen zijn soms gewoon niet relevant. Je snapt zelf ook wel dat een website met 100 bezoekers per dag in de lucht houden toch een behoorlijk ander verhaal is dan het met 100k ook nog doen.

Iets simpels als (ik zeg maar) de alexa rank en het verloop van eigenaar van de iprange van het domein van de referentie zegt mij veel meer dan 99% goede ervaringen van mensen die elke 12 maanden bij een andere hoster zitten. Een goede hoster is een hoster waar klanten zitten met sites die grof geld opleveren die er al jaren zitten.

Maar dat zijn mijn 2 cents...

drex
06/01/12, 23:14
Weet een van jullie hier wat er uiteindelijk uit Ispgids aan klanten wordt gewonnen??

eMiz0r
07/01/12, 02:29
Dat weet iedereen wel die daar reacties op heeft staan. Onze conversie valt iig redelijk tegen op ispgids en webhosters, dus waar al the fuzz om is snap ik niet zo.

Je moet niet denken dat Versio nu ineens rijk is omdat ze bovenaan ISPGids staan. Sowieso geloof ik die 'klantmeter' van ze op de website voor geen reet, maar daar kloot Junga ook mee dus dat is niets nieuws onder de zon :)

drex
07/01/12, 09:48
Dat weet iedereen wel die daar reacties op heeft staan. Onze conversie valt iig redelijk tegen op ispgids en webhosters, dus waar al the fuzz om is snap ik niet zo.

Je moet niet denken dat Versio nu ineens rijk is omdat ze bovenaan ISPGids staan. Sowieso geloof ik die 'klantmeter' van ze op de website voor geen reet, maar daar kloot Junga ook mee dus dat is niets nieuws onder de zon :)

Dit waren gegevens die al min of meer bekent waren en dat Versio er niet rijk van zal worden is een gegeven en dat Junga ook maar aan het kloten is, is inmiddelijks ook duidelijk.

Was alleen nieuwsgierig hoeveel klanten men er aan over zou houden.....

WebMeso
07/01/12, 15:35
Dit waren gegevens die al min of meer bekent waren en dat Versio er niet rijk van zal worden is een gegeven en dat Junga ook maar aan het kloten is, is inmiddelijks ook duidelijk.

Was alleen nieuwsgierig hoeveel klanten men er aan over zou houden.....

Ze zullen er ook niet armer van worden om op deze manier op ISPgids te staan. Of zou Versio expres een euro terugstorten bij een recensie, zodat ze minder winst maken. Ach het is gewoon een sociaal gebaar. Daar doen bedrijven tegenwoordig aan.

Versio is natuurlijk groot geworden door een goede marketingstrategie en daar valt deze manier van recensies winnen ook onder. Blijkbaar hoort het dreigen met advocaten daar ook gewoon bij.

Xeron
08/01/12, 01:31
Wat mij nu zo opvalt. Ispgids/webhosters valt niet echt in de smaak meer. Daarbij wordt gezegd dat er minimaal klanten worden binnen gehaald via een dergelijk medium. Maar waarom zou je dan langer een profiel op zo'n site willen? Waarom wil je met jouw bedrijf vermeld staan op een site die als onbetrouwbaar te boek staat?

Wat zou er gebeuren als een groot deel van de gerespecteerde hosters zich terug trekt van webhosters en ispgids? Hebben die gerespecteerde hosters daar de ballen voor? Of zijn we dan toch massaal bang klanten mis te lopen of naam/terrein te verliezen?

Ik ben wel erg benieuwd naar deze stelling namelijk!

(PS. vanaf mobiel verstuurd voor gekke spelling en woorden)

Cybafish
08/01/12, 04:27
Het is heel simpel. ;-)

Men moet onderscheid maken tussen wat de marktspelers (en enkele gedreven consumenten) weten en wat de gemiddelde consument weet. De gemiddelde consument weet namelijk helemaal niets over wie/wat er goed, slecht, betrouwbaar of onbetrouwbaar is. Die consumenten zijn zich er absoluut niet van bewust dat er in zwaar beconcurreerde markten de meest vreemde stunts worden uitgehaald en hebben dus ook geen idee of een sites als ispgids.com en webhosters.nl een waarheidsgetrouw beeld schetst. Feit is wel dat men bij hostinggerelateerd googlewerk al snel op een van beide sites terecht komt. Men ziet door de bomen het bos niet meer en gaat dan maar af op in het oog springende zaken als "Meeste ervaringen in de afgelopen 4 weken". Marktspelers die zich hebben verdiept in de psychologie van potentiële kopers weten dit ook, dus doen er alles aan om op een dergelijke lijst terecht te komen.

Niet gevonden worden = klanten mislopen. Kun je wel dapper doen en principieel worden, maar dat dient verder geen enkel economisch belang.

Sowieso is hosting en heel aparte dienst, aangezien het voor de meeste gebruikers bijzonder moeilijk is om e.e.a. op waarde te schatten. Ik zie ook wel eens klanten van ons vertrekken naar resellers van resellers van resellers met een whitelabeled product van een andere organisatie. Dan zucht ik even en wens ze veel succes. Sommige van hen beleven vervolgens de mooiste tijd van hun leven, anderen komen gillend terug.

Facts of life. De hostingmarkt is a bitch.

eMiz0r
08/01/12, 17:26
Wat mij nu zo opvalt. Ispgids/webhosters valt niet echt in de smaak meer. Daarbij wordt gezegd dat er minimaal klanten worden binnen gehaald via een dergelijk medium. Maar waarom zou je dan langer een profiel op zo'n site willen? Waarom wil je met jouw bedrijf vermeld staan op een site die als onbetrouwbaar te boek staat?

Wat zou er gebeuren als een groot deel van de gerespecteerde hosters zich terug trekt van webhosters en ispgids? Hebben die gerespecteerde hosters daar de ballen voor? Of zijn we dan toch massaal bang klanten mis te lopen of naam/terrein te verliezen?

Ik ben wel erg benieuwd naar deze stelling namelijk!

(PS. vanaf mobiel verstuurd voor gekke spelling en woorden)

Als je niet via internet wordt gevonden houdt je business vrij snel op toch? Ervaringen delen is niet de enige functie van sites als ISPGids en webhosters natuurlijk :) Daarnaast zie ik de 3 grootste Nederlandse partijen als Hostnet, TransIP en Mijndomein daar amper op terug.

Tim.Bracquez
08/01/12, 17:33
Een tijd geleden het ipsgids account willen deleten - kan niet dus maar manueel alles blanco gemaakt.
Krijg ik gelijk een mail dat dit ook niet kan/mag volgens hun voorwaarden.
Dus teken je éénmaal in kan je niet meer zomaar weg, toch niet een jaar geleden. Geen idee hoe het nu zit.
Als je een delete knop hebt, wil ik er gerust gebruik van maken :-)

WebMeso
08/01/12, 17:37
Niet gevonden worden = klanten mislopen. Kun je wel dapper doen en principieel worden, maar dat dient verder geen enkel economisch belang.

Bedoel je met het niet gevonden worden alleen de recensies of op elke mogelijke manier via internet? Als iemand via Google zoekt naar een bedrijf en geen berichten of recensies erover vind dan betekent dat ook dat er geen negatieve berichten te vinden zijn. De meeste consumenten zoeken voornamelijk of er geen negatieve reacties te vinden zijn om zichzelf zo te behoeden van een verkeerde keuze of aankoop. Dat is waarschijnlijk het belangrijkste, maar als de consument meerder positieve reacties vind dan zal die toch eerder overgaan tot een aankoop.

WebMeso
08/01/12, 17:39
Een tijd geleden het ipsgids account willen deleten - kan niet dus maar manueel alles blanco gemaakt.
Krijg ik gelijk een mail dat dit ook niet kan/mag volgens hun voorwaarden.
Dus teken je éénmaal in kan je niet meer zomaar weg, toch niet een jaar geleden. Geen idee hoe het nu zit.
Als je een delete knop hebt, wil ik er gerust gebruik van maken :-)

Toch vrij apart dat ze het niet toestaan.

Misschien moeten we maar een ISP delete account petitie starten?

systemdeveloper
08/01/12, 17:40
Een tijd geleden het ipsgids account willen deleten - kan niet dus maar manueel alles blanco gemaakt.
Krijg ik gelijk een mail dat dit ook niet kan/mag volgens hun voorwaarden.
Dus teken je éénmaal in kan je niet meer zomaar weg, toch niet een jaar geleden. Geen idee hoe het nu zit.
Als je een delete knop hebt, wil ik er gerust gebruik van maken :-)
Hier idem...

Tim.Bracquez
08/01/12, 17:40
Toch vrij apart dat het niet mogelijk is. Misschien moeten we maar een ISP delete account petitie starten?
Denk dat dit ook is omdat bedrijven met een slechte naam daar dan niet ineens delete kunnen doen. Hier goede score met enkele (correcte) reviews dus daarom was het niet :)

Tim.Bracquez
08/01/12, 17:42
Hier idem...
Lijkt een epidemie waar je maar niet van af geraakt :-)

Nuja op dat moment dacht ik, laat maar zitten. Nu zou ik wel graag van die delete knop gebruik maken!

WebMeso
08/01/12, 17:44
Denk dat dit ook is omdat bedrijven met een slechte naam daar dan niet ineens delete kunnen doen. Hier goede score met enkele (correcte) reviews dus daarom was het niet :)

Dat is logisch, maar als er geen negatieve dingen staan en je wilt deze account gewoon verwijderen dan vind ik dat het via een verzoek via de email gewoon mogelijk zou moeten zijn. Maar als dat in hun voorwaarden staat dan is er vrij weinig aan te doen.

Xeron
08/01/12, 18:10
Beetje wezen rondneuzen. Ik geloof dat juridisch gezien dergelijke websites niet verplicht zijn de gegevens te verwijderen gezien het in principe openbare gegevens zijn. Wil overigens niet zeggen dat partijen geen druk kunnen uitoefenen voor verbeteringen. In het geval van Ispgids bijvoorbeeld een boycot op het premium abonnement.

Toch blijven ervaringen vaak wel een goede manier om consumenten over de streep te trekken. Maar zijn bedrijven daar nu echt Ispgids/Webhosters voor nodig? Twitter kan volgens mij daarin veel effectiever werken tegenwoordig.

R. Persoon
08/01/12, 20:05
Dat is logisch, maar als er geen negatieve dingen staan en je wilt deze account gewoon verwijderen dan vind ik dat het via een verzoek via de email gewoon mogelijk zou moeten zijn. Maar als dat in hun voorwaarden staat dan is er vrij weinig aan te doen.

Eind vorig jaar ook tweemaal een mail verzonden met de vraag om een account - met positieve referenties - te verwijderen, werden ook rustig genegeerd. Als je daarna zelf iets probeert aan te passen wordt je automatisch de toegang ontzegd :-). Misschien inderdaad eens iets proberen te forceren, misschien ook eens leuk om een gelijkwaardig initiatief op te zetten waar géén hosters een aandeel in hebben...

The-BosS
08/01/12, 20:45
misschien ook eens leuk om een gelijkwaardig initiatief op te zetten waar géén hosters een aandeel in hebben...

Denk dat dit zeer moeilijk zal worden, want jan met de pet heeft hier natuurlijk niks aan als hij het opzet (buiten reclame inkomsten dan). Hoeveel keurmerken zijn er niet waar bedrijven achter zitten die in diezelfde sector diensten aanbieden. Of het zou al iets moeten zijn waar verschillende bedrijven/vzw's/... samen in de raad van bestuur zitten om het zo objectief mogelijk te houden. Of het zou vanuit een waakhond (alla BIPT/OPTA/...) beheerd moeten worden, maar hoe dan ook zal er wel altijd een vorm van vriendjes politiek ontstaan en misbruikt worden.

drex
08/01/12, 21:10
Lijkt een epidemie waar je maar niet van af geraakt :-)
Nuja op dat moment dacht ik, laat maar zitten. Nu zou ik wel graag van die delete knop gebruik maken!

Ik denk als je Veenman van ISPgids een emailtje stuurt dat je account die zelfde dag verwijderd is.......

drex
08/01/12, 21:18
Toch blijven ervaringen vaak wel een goede manier om consumenten over de streep te trekken. Maar zijn bedrijven daar nu echt Ispgids/Webhosters voor nodig? Twitter kan volgens mij daarin veel effectiever werken tegenwoordig.

Ben er van overtuigt dat Ispgids/Webhosters best een goede bijdrage kunnen leveren Ispgids heb ik hoger staan daar Veenman wel aktie onderneemt om een en ander dicht te spijkeren.

Kunnen nog wel een aantal zaken sterk verbeteren om een zo'n objectief mogelijk beeld te verkrijgen.

paar voorbeelden:
-e-mail adressen koppelen aan de domeinnaam waarover een ervaring wordt geplaatst
-opgegeven domeinnaam moet wel bestaan
-alle bedrijfsgegevens dienen volledig te zijn vermeld naar waarheid en dient op te worden gechecked
etc.

Webhosters is echt brak en doet helemaal niets en plaatst gewoon weg alles wat men opgeeft!
Op verzonden e-mail aan hun komt geen enkele reaktie terug...

ju5t
08/01/12, 21:25
Gewoon alleen bijdragen accepteren waarvan het e-mail adres hetzelfde is als de domeinnaam. Daarmee filter je gelijk de niet bestaande domeinnamen en krijg je een database van domeinnamen. Deze kun je dan weer gebruiken om bijvoorbeeld door te linken naar andere reacties (gebruiken ze dezelfde domeinnaam 10 keer, zie je dit dus in de historie). Maximaal 1 reactie per e-mail adres bij een enkel bedrijf.

Zo lastig is het niet.

WebMeso
08/01/12, 21:40
Gewoon alleen bijdragen accepteren waarvan het e-mail adres hetzelfde is als de domeinnaam. Daarmee filter je gelijk de niet bestaande domeinnamen en krijg je een database van domeinnamen. Deze kun je dan weer gebruiken om bijvoorbeeld door te linken naar andere reacties (gebruiken ze dezelfde domeinnaam 10 keer, zie je dit dus in de historie). Maximaal 1 reactie per e-mail adres bij een enkel bedrijf.

Zo lastig is het niet.

Niet iedereen neemt een domeinnaam af.

Er zijn ook nog andere diensten welke klanten kunnen beoordelen.

drex
08/01/12, 23:53
Niet iedereen neemt een domeinnaam af.
Er zijn ook nog andere diensten welke klanten kunnen beoordelen.

Dan zet je je eigen domeinnaam er in met je e-mail adres, en omschrijft het welke dienst je af neemt.
Dit is zeker grotendeels sluitend te maken....

WebMeso
09/01/12, 00:56
Dan zet je je eigen domeinnaam er in met je e-mail adres, en omschrijft het welke dienst je af neemt.
Dit is zeker grotendeels sluitend te maken....

Er bestaan ook klanten die diensten afnemen en geen domeinnaam bezitten. Dat is wat ik bedoel.

drex
09/01/12, 07:59
Er bestaan ook klanten die diensten afnemen en geen domeinnaam bezitten. Dat is wat ik bedoel.

Noem eens wat?

prekz
09/01/12, 09:02
Noem eens wat?

lijkt mij redelijk logisch zelf in te vullen of niet?

Colo/dedi/vps noem maar wat op de klant kan altijd er voor kiezen om de domeinnamen ergens anders in te kopen.

drex
09/01/12, 09:09
Lijkt me ook (nog steeds) redelijk logisch om dan toch:
nog steeds zijn domeinnaam waar hij zijn activiteiten onder heeft te vermelden en het daarbij gerelateerde e-mailadres.

(zoals reeds aangegeven:Dan zet je je eigen domeinnaam er in met je e-mail adres, en omschrijft het welke dienst je af neemt. Dit is zeker grotendeels sluitend te maken....)

goconnected
09/01/12, 09:22
Is toch ook gewoon makkelijk via een check waar perce een domeinnaam + geldig mail adres bij moet komen.
Bijv. if (dienst == 'hosting') { domein = verplicht and @mail = domein }

t.bloo
09/01/12, 15:07
Een groot deel van mijn klanten nemen online backup af... wordt zonder domeinnaam gebruikt. Maar standaard "gmail.com" invullen voor de meeste beschrijvingen zou al voldoende zijn :-)

WebMeso
09/01/12, 15:13
Noem eens wat?


lijkt mij redelijk logisch zelf in te vullen of niet?

Colo/dedi/vps noem maar wat op de klant kan altijd er voor kiezen om de domeinnamen ergens anders in te kopen.


Een groot deel van mijn klanten nemen online backup af... wordt zonder domeinnaam gebruikt. Maar standaard "gmail.com" invullen voor de meeste beschrijvingen zou al voldoende zijn :-)

Dat is inderdaad de kwestie die voor kan komen. Blijkbaar wordt er door vele hier van uitgegaan dat elke klant bij een hostingbedrijf een domeinnaam in bezit heeft. De groep welke hosting diensten afneemt en geen domeinnaam in bezit heeft is waarschijnlijk niet heel groot, maar deze bestaat toch echt.


Is toch ook gewoon makkelijk via een check waar perce een domeinnaam + geldig mail adres bij moet komen.
Bijv. if (dienst == 'hosting') { domein = verplicht and @mail = domein }

Dat zou een oplossing zijn welke ook bij webhosting geplaatst zou kunnen worden. Deze zou dan ook gekoppeld moeten worden aan een domein. Bepaalde gebieden zijn sowieso af te schermen, maar voor overige diensten is dat een stuk moeilijker en dan verplaatsen valse recensies zich waarschijnlijk alleen.

The-BosS
09/01/12, 15:21
Tja er zijn manieren genoeg om zo iets te controleren, dat kan bvb ook met een simpele code in een TXT record of ip check om te zien of die dienst wel bij die provider staat. Of door een file op de hosting te zetten, zoals google (analytics) het doet. Zelfs al gebruik je dan bvb een vps/dedi/... dan zal je daar ongetwijfeld wel hosting of dns voor hebben. En ja de hoster kan dit ook weer faken, maar dat kan net zo goed met e-mail adressen gefaked worden.

Wat ik me wel afvraag, is er een soort van historiek functie bij ispgids/... zodat je kan zien waar het domein/dienst in de afgelopen jaren naar verhuist is. Zo kan de hoster de rollen omdraaien en de klant doorlichten, je zou dan bvb klanten kunnen weigeren die iedere 2 of 3 maanden hun website/vps/colo van provider verhuizen. Want lijkt me dan je zo een klanten zelf ook liever niet hebt, of ze dan beter advies kunt geven.

R. Persoon
09/01/12, 17:14
Tja er zijn manieren genoeg om zo iets te controleren, dat kan bvb ook met een simpele code in een TXT record of ip check om te zien of die dienst wel bij die provider staat. Of door een file op de hosting te zetten, zoals google (analytics) het doet. Zelfs al gebruik je dan bvb een vps/dedi/... dan zal je daar ongetwijfeld wel hosting of dns voor hebben. En ja de hoster kan dit ook weer faken, maar dat kan net zo goed met e-mail adressen gefaked worden.

Lijkt me dat de drempel dan wel erg hoog wordt om een ervaring te plaatsen, sowieso geloof ik nu al niet dat meer dan 10% van de ervaringen wordt geplaatst zonder dat er enige vorm van aansporing van de hoster komt in de vorm van tekst onder een emailtje of betalen voor een ervaring. Maar misschien is een hogere drempel alleen maar goed, een dubbeltje-op-de-eerste-rij klant heeft er waarschijnlijk geen zin in en zal zo "veel" waarschijnlijk niet doen voor de euro die hij er voor krijgt, en meer kan er bij versio toch ook niet af :-)


Wat ik me wel afvraag, is er een soort van historiek functie bij ispgids/... zodat je kan zien waar het domein/dienst in de afgelopen jaren naar verhuist is. Zo kan de hoster de rollen omdraaien en de klant doorlichten, je zou dan bvb klanten kunnen weigeren die iedere 2 of 3 maanden hun website/vps/colo van provider verhuizen. Want lijkt me dan je zo een klanten zelf ook liever niet hebt, of ze dan beter advies kunt geven.

Zal wel weer op een of andere manier op privacy gegooid worden en niet mogen helaas... En ondanks dat je niet verplicht bent een klant aan te nemen, zou het op deze manier niet onder discriminatie vallen o.i.d.? Anders zou het wel een mooie toevoeging zijn, al weet ik niet of het nou iets is wat aan ispgids toegevoegd moet worden, en je hebt geen idee waar iemand uithangt als hij eens een keer geen ervaring met zijn host plaatst.


De waterdichte geautomatiseerde oplossing om recensies te valideren gaat er nooit komen denk ik, dus tenzij iemand met de hand alles gaat controleren kunnen we sommige aanbieders maar beter met een korreltje zout nemen. Misschien is het een idee dat als een hoster meerdere malen zelf recensies plaatst, er dan een opvallende waarschuwing in de vorm van een grote balk boven de recensies komt met daarin een bericht dat deze hoster in het verleden zelf recensies heeft geplaatst. Zou behoorlijk moeten afschrikken en klanten ook kunnen waarschuwen...

Domenico
09/01/12, 17:43
Een groot deel van mijn klanten nemen online backup af... wordt zonder domeinnaam gebruikt. Maar standaard "gmail.com" invullen voor de meeste beschrijvingen zou al voldoende zijn :-)

Dat word toch allemaal gedaan onder een bedrijfsnaam of niet? Dan kun je toch verplichten het email adres van je bedrijf te gebruiken?

WebMeso
09/01/12, 19:48
Dat word toch allemaal gedaan onder een bedrijfsnaam of niet? Dan kun je toch verplichten het email adres van je bedrijf te gebruiken?

Dat lost het probleem van de nep recensies, welke ook door de hoster zelf geplaatst kunnen worden, niet echt af. Of bedoel je iets anders?

The-BosS
09/01/12, 20:00
Dat lost het probleem van de nep recensies, welke ook door de hoster zelf geplaatst kunnen worden, niet echt af. Of bedoel je iets anders?

Stel dat ze een soort van e-mail verificatie doen, waarbij ze een code zenden naar het e-mail adres dat gebruikt wordt en bvb verplicht info @ bedrijfsnaam . tld moet zijn. Daarna wordt het bericht pas zichtbaar als de poster van het bericht de code ingevuld heeft. Dan kan de hoster toch onmogelijk zelf die verificatie uitvoeren tenzij de hoster dan de e-mails van klanten leest (wat in het geval van colo/dedi/vps zeer onwaarschijnlijk is).

Tim.Bracquez
09/01/12, 20:02
Dat lost het probleem van de nep recensies, welke ook door de hoster zelf geplaatst kunnen worden, niet echt af. Of bedoel je iets anders?
Ik denk dat hij doelt op het e-mail adres van het bedrijf dat diensten af neemt.

Check op domein, als dit er niet is, check op bedrijf (KVK). De andere ervaringen dump je gewoon ergens ver weg met de melding "niet bevestigde ervaringen"
De bedrijven die dan voor ISPgids betalen kunnen dan zelf de klanten bevestigen door facturen te sturen / bewijs sturen dat ze klant zijn. Kunnen ze hier nog wat extra eurotjes uit slaan

WebMeso
09/01/12, 20:05
Stel dat ze een soort van e-mail verificatie doen, waarbij ze een code zenden naar het e-mail adres dat gebruikt wordt en bvb verplicht info @ bedrijfsnaam . tld moet zijn. Daarna wordt het bericht pas zichtbaar als de poster van het bericht de code ingevuld heeft. Dan kan de hoster toch onmogelijk zelf die verificatie uitvoeren tenzij de hoster dan de e-mails van klanten leest (wat in het geval van colo/dedi/vps zeer onwaarschijnlijk is).

Als dat bij de overige diensten zo wordt gedaan met klanten die geen domeinnaam hebben dan werkt dat toch niet? Want dan moet het email adres gebruikt worden van de hoster en dat lost het probleem van valse recensies natuurlijk niet op. Het gaat juist om de klanten die zelf geen domeinnaam tot hun beschikking hebben.

The-BosS
09/01/12, 20:15
Als dat bij de overige diensten zo wordt gedaan met klanten die geen domeinnaam hebben dan werkt dat toch niet? Want dan moet het email adres gebruikt worden van de hoster en dat lost het probleem van valse recensies natuurlijk niet op. Het gaat juist om de klanten die zelf geen domeinnaam tot hun beschikking hebben.

Welk bedrijf heeft er de dag van vandaag geen eigen domein + email tot zijn beschikking. Zelf al neem je een vps/dedi/colo/backup/... af dan maakt dat toch niet uit of je dit voor een ict bedrijf doet of museum. Zelf de bakker en slager op de hoek hebben een eigen domeinnaam tegenwoordig.

Tim.Bracquez
09/01/12, 20:23
Welk bedrijf heeft er de dag van vandaag geen eigen domein + email tot zijn beschikking. Zelf al neem je een vps/dedi/colo/backup/... af dan maakt dat toch niet uit of je dit voor een ict bedrijf doet of museum. Zelf de bakker en slager op de hoek hebben een eigen domeinnaam tegenwoordig.
Daar heb je en punt, maar velen nemen ook andere diensten af als consument.
Daarvoor zouden ze dus dit via facturen + copy van betaling dit moeten doen en dit enkel voor de 'pro' accounts toelaten, dan krijgen ze hun werk er ook uit. En zo heb je mooi ervaringen die correct zijn.

WebMeso
09/01/12, 20:26
Welk bedrijf heeft er de dag van vandaag geen eigen domein + email tot zijn beschikking. Zelf al neem je een vps/dedi/colo/backup/... af dan maakt dat toch niet uit of je dit voor een ict bedrijf doet of museum. Zelf de bakker en slager op de hoek hebben een eigen domeinnaam tegenwoordig.

Zie mijn posts op de vorige pagina's.


Niet iedereen neemt een domeinnaam af.

Er zijn ook nog andere diensten welke klanten kunnen beoordelen.


Er bestaan ook klanten die diensten afnemen en geen domeinnaam bezitten. Dat is wat ik bedoel.


Dat is inderdaad de kwestie die voor kan komen. Blijkbaar wordt er door vele hier van uitgegaan dat elke klant bij een hostingbedrijf een domeinnaam in bezit heeft. De groep welke hosting diensten afneemt en geen domeinnaam in bezit heeft is waarschijnlijk niet heel groot, maar deze bestaat toch echt.

Op ISPgids kan je ook ervaringen delen en een beoordeling geven over bijvoorbeeld gameservers of breedband internet en dat soort klanten hoeven echt geen domeinnaam te bezitten.

The-BosS
09/01/12, 20:58
Zie mijn posts op de vorige pagina's.

Op ISPgids kan je ook ervaringen delen en een beoordeling geven over bijvoorbeeld gameservers of breedband internet en dat soort klanten hoeven echt geen domeinnaam te bezitten.

Lees dan ook eens wat ik zeg, als je nu een streaming server afneemt voor radioX dan heeft radioX toch wel info@radioX.tld, of als het een gameserver is voor clanY dan zullen die toch ook wel info@clanY.tld of clanleader@clanY.tld hebben, ...

WebMeso
09/01/12, 21:00
Lees dan ook eens wat ik zeg, als je nu een streaming server afneemt voor radioX dan heeft radioX toch wel info@radioX.tld, of als het een gameserver is voor clanY dan zullen die toch ook wel info@clanY.tld of clanleader@clanY.tld hebben, ...

Ik lees ook wat je zegt, maar de meeste clans en jonge gamers gebruiken bijvoorbeeld gratis websites en hosting ervan. Daarbij heb je helemaal geen eigen email adres van de domeinnaam. Dus daar gaat het niet voor op.

The-BosS
09/01/12, 21:08
Ik lees ook wat je zegt, maar de meeste clans en jonge gamers gebruiken bijvoorbeeld gratis websites en hosting ervan. Daarbij heb je helemaal geen eigen email adres van de domeinnaam. Dus daar gaat het niet voor op.

Dat percentage zal verwaarloosbaar zijn ten opzichte van het voordeel dat het opbrengt, je kunt ook nog altijd uitzonderingen toestaan in bvb bepaalde categorieën of bvb de reviewer toelaten zich te registreren met zijn email van de isp (jan.met.de.pet@kpn.ziggo.upc.telenet.belgacom.tld ). Er zijn genoeg manieren om het te verwezelijken lijkt me, zo weet ik bvb van een project dat kijkt naar de bezoeker zijn ip en kijkt van welke isp dit komt en enkel toelaat dat de bezoeker @isp.tld gebruikt om zicht te registreren. Dan ben je direct ook van proxy's en vpn verbindingen af die gebruikt worden om valse berichten te plaatsen.

t.bloo
09/01/12, 21:52
zo weet ik bvb van een project dat kijkt naar de bezoeker zijn ip en kijkt van welke isp dit komt en enkel toelaat dat de bezoeker @isp.tld gebruikt om zicht te registreren

Nou heb ik honderden domeinen en tientallen email adressen onder mijn eigen beheer, maar een email adres van de vijf access providers die ik door de dag heen gebruik kan ik me niet meer heugen...

The-BosS
09/01/12, 22:26
Nou heb ik honderden domeinen en tientallen email adressen onder mijn eigen beheer, maar een email adres van de vijf access providers die ik door de dag heen gebruik kan ik me niet meer heugen...

Ik gebruik zelf isp email ook niet, maar ik bedoelde dat eigenlijk meer als alternatief dan wanneer info @ je.eigen.domein.tld niet mogelijk zou zijn omdat je online backup/colo/streaming/... afneemt en geen eigen domein hebt. En ja dan kun je ook stellen dat die mensen een gmail e-mail gebruiken en niet dat van hun provider, maar dat percentage zal niet al te groot zijn lijkt me. Waar het om gaat is dat er tal van mogelijkheden zijn om authentificatie door te voeren en dat ik er maar enkel als voorbeeld geef.

drex
09/01/12, 23:28
Ik denk dat bij Ispgids en Webhosters de meest "vals opgemaakte" ervaringen betrekking hebben op Hosting/VPS/Servers/Domeinnamen (check hier maar eens op) voor die catagorie zal het dus wel op gaan om de gerelateerde domeinnaam en daaraan gekoppelde domeinnaam te laten gebruiken.

eMiz0r
10/01/12, 11:32
Junga Hosting maakt het wel heel bont op webhosters.nl trouwens :) Ik zie daar een domein verschijnen wat bij ons staat gehost.

edit: http://www.google.nl/search?q=Ik+had+mezelf+eerst+aangemeld+bij+E-dentify+maar+die+weten+ten+eerste+niet+wat&sourceid=ie7&rls=com.microsoft:nl:IE-Address&ie=&oe=&redir_esc=&ei=wxMMT__DIY2j-gbot7ylBw

hehe :D

drex
10/01/12, 11:34
Junga Hosting maakt het wel heel bont op webhosters.nl trouwens :) Ik zie daar een domein verschijnen wat bij ons staat gehost.

Schijnen er al meerdere over te klagen:
http://www.webhosters.nl/webhosting-providers/junga-hosting/ervaringen/

Worden zelfs pittige ervaringen over gepost :-))
Weer zo'n brakke host....

WebMeso
10/01/12, 12:44
Junga Hosting maakt het wel heel bont op webhosters.nl trouwens :) Ik zie daar een domein verschijnen wat bij ons staat gehost.

edit: http://www.google.nl/search?q=Ik+had+mezelf+eerst+aangemeld+bij+E-dentify+maar+die+weten+ten+eerste+niet+wat&sourceid=ie7&rls=com.microsoft:nl:IE-Address&ie=&oe=&redir_esc=&ei=wxMMT__DIY2j-gbot7ylBw

hehe :D

Heb je dat al aan de website beheerder gerapporteerd. Junga moet duidelijk een ban krijgen. Als dit gewoon allemaal wordt toegestaan dan is het wel heel erg gesteld met dit soort websites waar je recensies kan plaatsen. Gelukkig beginnen anderen mensen zich er ook aan te irriteren en mooie recensies te schrijven dat Junga het zelf doet.

Iemand zit de recensies te spammen met het bericht dat Junga zelf valse recensies maakt.

Xeron
10/01/12, 13:17
Misschien moet je het wel heel anders gaan doen. Eens soort hosting blacklist/whitelist/greylist in plaats van een spam blacklist ;) Als je dat nou in een soort stichting stopt in combinatie met een keurmerk.

markisoke
11/01/12, 19:56
Inderdaad, vind het ook belachelijk om klanten te betalen voor een recensie, wij sturen de klanten een mail of ze hun ervaring achter willen laten, positief of negatief. En een ervaring is een ervaring. Die kan je niet even 123 veranderen.

Dezo
11/01/12, 21:05
Schijnen er al meerdere over te klagen:
http://www.webhosters.nl/webhosting-providers/junga-hosting/ervaringen/



Grappige postst tussen :)

drex
12/01/12, 09:33
Ik weet niet of je dit grappig moet noemen, deze toko plaatst ervaringen van websites die hij gewoon steelt van andere ISP's en plaatst ze maar gewoon binnen zijn eigen Junga ervaringen!

Dat is te gek voor woorden dat is 100% frauduleus handelen, dergelijke toko's dient men te verwijderen van dergelijke ervaring websites (webhosters.nl, ispgids.com wellicht meerdere websites?)

Dezo
12/01/12, 09:45
Ik weet niet of je dit grappig moet noemen, deze toko plaatst ervaringen van websites die hij gewoon steelt van andere ISP's en plaatst ze maar gewoon binnen zijn eigen Junga ervaringen!

Dat is te gek voor woorden dat is 100% frauduleus handelen, dergelijke toko's dient men te verwijderen van dergelijke ervaring websites (webhosters.nl, ispgids.com wellicht meerdere websites?)

Waarschijnlijk gewoon een studentje van 14 dat wat indruk wil maken. Niet echt iets om je druk over te maken denk ik. Webhosters en ISPgids zou ze gewoon een ban moeten geven.

visser
12/01/12, 10:41
Waarschijnlijk gewoon een studentje van 14 dat wat indruk wil maken. Niet echt iets om je druk over te maken denk ik. Webhosters en ISPgids zou ze gewoon een ban moeten geven.
Wonderkind ;) ?
_Studenten_ van 14 zijn nogal zeldzaam (net als zeilmeisjes), meestal zijn ze scholier ...

KRoelofs
12/01/12, 10:49
Wonderkind, student of scholier. Het blijft gewoon een soort van fraude en is natuurlijk voor de echte hoster niet leuk.

Dezo
12/01/12, 11:02
Wonderkind ;) ?
_Studenten_ van 14 zijn nogal zeldzaam (net als zeilmeisjes), meestal zijn ze scholier ...

Dat gaat dan het verschil zijn tussen Vlaams en Nederlands :)

The-BosS
12/01/12, 11:16
Tijd dat ze in nederland kinderarbeid eens afschaffen en pas toelaten om zelfstandig te worden als je volwassen bent en papiertjes hebt, dan ben je van die miserie direct af

Dezo
12/01/12, 11:17
Denk dat er trouwens nog wat meer valse ervaringen opstaan van sites die niet bij hem gehost zijn: Cabriotour.nl, Red-army.nl, Subm-it.nl, Bekertjes.nl

Theraphosidae.nl die zijn domein pas op 4 januari 2012 verlengd heeft omdat hij zo tevreden is ... jammer genoeg is het domein nog vrij.

Heb proberen te zoeken naar een ervaring die wel bij hem gehost staat, maar zonder succes :)

The-BosS
12/01/12, 11:26
Denk dat er trouwens nog wat meer valse ervaringen opstaan van sites die niet bij hem gehost zijn: Cabriotour.nl, Red-army.nl, Subm-it.nl, Bekertjes.nl

Theraphosidae.nl die zijn domein pas op 4 januari 2012 verlengd heeft omdat hij zo tevreden is ... jammer genoeg is het domein nog vrij.

Heb proberen te zoeken naar een ervaring die wel bij hem gehost staat, maar zonder succes :)

Ik zou zeggen doen eens een traceroute op zijn eigen website en sta verwonderd (van de atom met 2GB) cheapass ovh aanbieding ;) en vergelijk dat eens met http://junga.nl/overjunga.html

Swat genoeg mijn tijd hieraan verspilt voor vandaag, nu verder iets nuttig doen, want ispgids en consorten zullen het blijkbaar nooit leren om zo een dingen af te straffen (ofwel verdienen ze er teveel geld aan, zou ook kunnen).

goconnected
12/01/12, 13:10
Ik zou zeggen doen eens een traceroute op zijn eigen website en sta verwonderd (van de atom met 2GB) cheapass ovh aanbieding ;) en vergelijk dat eens met http://junga.nl/overjunga.html

Swat genoeg mijn tijd hieraan verspilt voor vandaag, nu verder iets nuttig doen, want ispgids en consorten zullen het blijkbaar nooit leren om zo een dingen af te straffen (ofwel verdienen ze er teveel geld aan, zou ook kunnen).
Als je ook de tekst leest "Over Junga", veel straattaal in plaats van correcte zinnen, maar ook de overdreven teksten.

Al meer dan duizend klanten hebben de kwaliteit van Junga Hosting ontdekt en maken gebruik van onze diensten. Wij hosten al meer dan 2500 domeinnamen voor onze klanten.
Meer dan duizend klanten in iets meer dan 1 jaar lijkt mij niet echt reeel niet waar?

WebMeso
12/01/12, 13:14
Tijd dat ze in nederland kinderarbeid eens afschaffen en pas toelaten om zelfstandig te worden als je volwassen bent en papiertjes hebt, dan ben je van die miserie direct af

Veel van die jonge kiddies kunnen dit soort bedrijven toch makkelijk op illegale wijze starten. Vaak weten de ouders niet eens wat er allemaal gaande is op het kamertje van hun kind. Valt in het algemeen vrij weinig tegen te doen. De instanties die hiervoor verantwoordelijk zijn moeten ertegen optreden.

BReady
12/01/12, 16:07
Als je ook de tekst leest "Over Junga", veel straattaal in plaats van correcte zinnen, maar ook de overdreven teksten.

Meer dan duizend klanten in iets meer dan 1 jaar lijkt mij niet echt reeel niet waar?

Ben benieuwd naar hun "geheim" ;-) ha ha.

(Hoog)Waarschijnlijk is het niet meer dan....
Beetje bluffen hier en daar. Beetje neppe recensies plaatsen hier en daar.

KRoelofs
12/01/12, 16:16
Ook de website is een tekstueel hoogstandje ;):

Hier zijn wij heel erg blij mee, zo weten wij dat wij het juiste doen. Zeker omdat wij nu weten waar wij het goed doen weten wij ook waar wij ons zelf kunnen verbeteren, dit houdt ons zeer scherp.

Spyder01
12/01/12, 16:40
Ook de website is een tekstueel hoogstandje ;):

Hier zijn wij heel erg blij mee, zo weten wij dat wij het juiste doen. Zeker omdat wij nu weten waar wij het goed doen weten wij ook waar wij ons zelf kunnen verbeteren, dit houdt ons zeer scherp.

Dat doet mij denken aan een niet nader te noemen hoster (of ex-hoster inmiddels) die in Grafix een server op ging hangen en vergat de APC poort aan te zetten met zijn stotterende presentaties op filmpjes enzo :)

RayManZ
12/01/12, 17:07
Ik zag deze link net voorbij komen in mijn twitterfeed. Moest gelijk aan dit topic denken.

http://www.marketingfacts.nl/berichten/20120112_negatieve_reviews_verhogen_conversie/

eMiz0r
12/01/12, 17:30
Ik zag deze link net voorbij komen in mijn twitterfeed. Moest gelijk aan dit topic denken.

http://www.marketingfacts.nl/berichten/20120112_negatieve_reviews_verhogen_conversie/

Ik krijg altijd een beetje kriebels van dit soort (halfslachtige) onderzoeken. Je maakt een nuchter mens niet wijs dat als een bedrijf puur negatieve reviews heeft, de conversie ineens verhoogd. Zie je het al voor je?


Slechte reviews hebben, anders dan wat je wellicht zou verwachten, dus geen negatief effect op de bezoeker.

sure... Hoewel negatieve reviews kunnen bijdragen aan de betrouwbaarheid (daar zit wat in!), lijkt het me nogal onzin om te zeggen dat negatieve reviews geen effect hebben.

RayManZ
12/01/12, 17:43
Naar mijn idee komt vooral naar voren dat alleen maar super positieve reviews vooral argwaan wekt bij potentionele klanten. Alleen maar 10'en geloofd niemand, maar een paar 10'en wat 8'en en een enkel 6je of 5je is een stuk betrouwbaarder.

Dezo
12/01/12, 18:16
Schijnen er al meerdere over te klagen:
http://www.webhosters.nl/webhosting-providers/junga-hosting/ervaringen/

Worden zelfs pittige ervaringen over gepost :-))
Weer zo'n brakke host....

En het is er nog grappiger geworden lees ik net :)

drex
13/01/12, 09:32
En het is er nog grappiger geworden lees ik net :)

Ook op de site zelf bij de nieuwe ervaringen gaat het goed? http://www.webhosters.nl/
Blijkbaar is die site zo lek als het maar zijn kan........

eMiz0r
13/01/12, 11:03
Het is nu helemaal feest op webhosters.nl hahaha. Zal ongetwijfeld 1 en dezelfde persoon zijn (Junga maybe?), IP ban geven en problem solved :)

Dezo
13/01/12, 11:34
Beetje kinderachtig nu maar misschien gaan ze er bij Webhosters wel eens iets aan doen ipv. enkel geld incasseren voor ads.

Cybafish
13/01/12, 12:26
Kutjekutkak is in ieder geval blij met jullie ;-)

drex
13/01/12, 12:55
Het niveau wordt al beter: http://www.webhosters.nl/webhosting-providers/deltasection/ervaringen/

WebMeso
13/01/12, 13:01
Het niveau wordt al beter: http://www.webhosters.nl/webhosting-providers/deltasection/ervaringen/

Ik zie die reacties bij meerdere hosters nu. Op één of andere manier heb ik het idee dat Junga dit aan het doen is bij andere hosters, omdat hij geïrriteerd is geraakt door al die reacties bij hem. Daarnaast zou hij dan de reacties plaatsen bij anderen, zodat de berichten bij hem niet opvallen en hij niet bovenaan in de nieuwste ervaringen lijst staat.

Het is maar een gedachtegang en het hoeft niet zo te zijn, maar het zou mij niet verbazen.

drex
13/01/12, 13:03
Ik zie die reacties bij meerdere hosters nu. Op één of andere manier heb ik het idee dat Junga dit aan het doen is bij andere hosters, omdat hij geïrriteerd is geraakt door al die reacties bij hem. Daarnaast zou hij dan de reacties plaatsen bij anderen, zodat de berichten bij hem niet opvallen en hij niet bovenaan in de nieuwste ervaringen lijst staat.

Het is maar een gedachtegang en het hoeft niet zo te zijn, maar het zou mij niet verbazen.

Je zou wel eens gelijk kunnen hebben.....

Spyder01
13/01/12, 13:10
Het is in ieder geval weer te kinderachtig voor woorden. Gatver de gatver wat een niveau.

Dezo
13/01/12, 13:10
Normaal niet, of hij zou het vanop school moeten doen (kleuterschool ?) :)

eMiz0r
16/01/12, 10:01
Die negatieve reacties zijn weggehaald zie ik, maar tegelijkertijd post Junga al een paar dagen geen ervaringen meer. Zou het allemaal 1 en dezelfde persoon zijn die een IP ban gekregen heeft? Zou me niets verbazen iig :)

Keizer
16/01/12, 10:24
Al hun eigen reacties zijn ook weggehaald. Er staan nu nog maar 27 van de ~250 :)

Dezo
16/01/12, 10:27
Al hun eigen reacties zijn ook weggehaald. Er staan nu nog maar 27 van de ~250 :)

Nochtans staan er nog steeds een aantal andere valse op die niet gehost zijn bij hen, als je die nog weghaalt schiet er niks meer over.

WebMeso
16/01/12, 12:52
Al hun eigen reacties zijn ook weggehaald. Er staan nu nog maar 27 van de ~250 :)


Nochtans staan er nog steeds een aantal andere valse op die niet gehost zijn bij hen, als je die nog weghaalt schiet er niks meer over.

Eindelijk is er enige vorm van actie ondernomen.

Ben benieuwd of het ip van die negatieve reacties bij andere hosters hetzelfde was als de positieve reacties bij Junga.

drex
16/01/12, 12:55
Zulke discutabele figuren dien je volledig te verwijderen en volledig te bannen (het is wel een stap in de goede richting dat men reeds veel heeft verwijderd maar er staan nog meer fake ervaringen) niet alleen op webhosters maar ook op ispgids. Ook dient men op ispgids eens hun aanmeldingen te controleren meer dan de helft heeft geen volledige (of fake) gegevens staan.

Maakt het er ook allemaal niet betrouwbaarder op.......

markisoke
16/01/12, 12:58
Als je ook de tekst leest "Over Junga", veel straattaal in plaats van correcte zinnen, maar ook de overdreven teksten.

Meer dan duizend klanten in iets meer dan 1 jaar lijkt mij niet echt reeel niet waar?

Inderdaad, tenzij je veel geld stopt in de promotie, maar dan nog 1000 klanten?

Axel Polfliet
16/01/12, 13:22
1000 klanten kan je snel hebben hoor, ligt ook aan de producten die je aanbiedt.

drex
16/01/12, 13:52
1000 klanten kan je snel hebben hoor, ligt ook aan de producten die je aanbiedt.
Maar dan heet je toko geen Junga!

Dezo
20/01/12, 14:12
En er is weer iemand zeer tevreden over Junga of heeft hij een nieuw IP adres :)

Naam: Micheal
Ervaring: 5 sterren
Tevreden over deze partij.

drex
20/01/12, 14:32
Ik denk dat hij het zelf weer aan het proberen is, zeker gezien de uitgebreide info die als ervaring is geplaatst:

Tevreden over deze partij.

Geen domeinnaam geen email geen volledige naam? Kortom: brak!

Ook heel vreemd dat webhosters.nl dit account niet heeft verbannen.......

eMiz0r
21/01/12, 11:07
Hehe, nu gewoon ervaringen posten zonder domein inderdaad. Easy fix :P

WebMeso
21/01/12, 21:42
Ik denk dat hij het zelf weer aan het proberen is, zeker gezien de uitgebreide info die als ervaring is geplaatst:

Tevreden over deze partij.

Geen domeinnaam geen email geen volledige naam? Kortom: brak!

Ook heel vreemd dat webhosters.nl dit account niet heeft verbannen.......

Blijkbaar wordt er niet consequent gehandeld. Dat is wel duidelijk. Webhosters.nl mag dan wel 20 pagina' s opgeruimd hebben met exact dezelfde nep recensies als hierboven benoemd zijn, maar nu begint hij gewoon weer met het elke dag posten van recensies en dan heb je na een tijdje vanzelf weer 20 pagina's met nep recensies. Daarna verwijdert webhosters.nl deze weer en maakt de persoon weer nep recensies aan. Gevalletje vicieuze cirkel?

Spyder01
21/01/12, 22:55
Webhosters is ook dikke prut, ik weet geen logingegevens meer dus heb ze een paar keer gemaild om nieuwe gegevens en de mededeling dat aanwezige gegevens aldaar wel heel outdated zijn. Maar een antwoord krijgen ho maar...

cfmweb
22/01/12, 11:36
Hahahahaha

10041

Jongens dat kun je niet maken .... (proest) :X

WebMeso
22/01/12, 12:16
Webhosters is ook dikke prut, ik weet geen logingegevens meer dus heb ze een paar keer gemaild om nieuwe gegevens en de mededeling dat aanwezige gegevens aldaar wel heel outdated zijn. Maar een antwoord krijgen ho maar...

Volgens mij is de beheerder of eigenaar van de website vrij inactief. Je ziet ook hoe lang het duurt, voordat er enige actie wordt ondernomen op foutieve recensies van Junga. Die 20 pagina's met nep recensies stonden er waarschijnlijk al een aantal maanden of misschien zelfs langer. Nu gaan er mensen klagen en wordt er wel enige vorm van actie ondernomen, maar het heeft lang mogen duren. Vergeleken met ISPgids ziet Webhosters.nl er ook erg amateuritisch uit. De website qua het design en scripting ten opzichte van hoe makkelijk je nep recensies kan plaatsen.

Dezo
24/01/12, 17:57
Hahahahaha

10041

Jongens dat kun je niet maken .... (proest) :X

Blijkbaar wel want het wordt alsmaar beter :)

cfmweb
25/01/12, 15:47
Blijkbaar wel want het wordt alsmaar beter :)

Hee ze zijn wakker geschrokken bij webhosters.nl.. Er blijven zo wel heel weinig positiever ervaringen over van onze vriend.

Nou nog antwoord op mijn mail van anderhalve week geleden en dan ga ik bijna geloven dat ze daar nog meer doen dan alleen advertenties verkopen.

drex
25/01/12, 16:10
Misschien dat ze zelfs hier meelezen...... of ze echt wakker zijn geworden?
Vorige week dachten we dit ook al en een paar dagen later was het al weer bingo.
Twitter wordt ook leuk zo te zien: @webhostersnl

cfmweb
25/01/12, 17:56
.. Twitter wordt ook leuk zo te zien: @webhostersnl ..

Vooral de Bio is leuk. Ik ben benieuwd wie deze hetze gestart is.
Het begint zo wel een beetje op trolling te lijken en dat keur ik ook weer niet goed.

Dezo
28/01/12, 10:46
Vooral de Bio is leuk. Ik ben benieuwd wie deze hetze gestart is.
Het begint zo wel een beetje op trolling te lijken en dat keur ik ook weer niet goed.

De lol is er inderdaad wat aan het afgaan. Maar ik lees op webhosters toch weer fantastische reviews, dus wij van Junga geven niet op.

http://www.webhosters.nl/webhosting-providers/junga-hosting/ervaringen/