PDA

Bekijk Volledige Versie : SiteDeals ban door Versio - Versio op tweakers / geenstijl / telegraaf / nu



Huib
02/01/12, 20:43
Beste,

Wij hebben de laatste maand aan verschillende veilingen mee gedaan om SiteDeals, hier verschillende van gewonnen en netjes betaald. De auth en FTP codes liggen netjes in de PM box so far so good.

Mijn collega die op SiteDeals voor mij aanwezig was poste een negatieve reactie over een ISP waarvan blijkbaar de eigenaar ook moderator is op SiteDeals, deze moderator het negatieve topic te verwijderen uit zelfbescherming waarschijnlijk maar besluit ook tot het blokkeren van de gebruiker vanwege "zwartmakerij poging".

Momenteel hebben we een vordering bij de moderator neergelegd in overleg met een juridisch adviseur met het verzoek voor onmiddelijke onvoorwaardelijke deblokkade zodat de gegevens overgezet kunnen worden of de betaling van het complete aankoopbedrag terug...

Het is echter een probleem dat we deze vordering alleen kunnen neerleggen bij de betreffende moderator, het e-mailadres van Job Schneider zoals aangegeven staat in de whois komt geen reactie op. En het lijkt me nou ook niet zo dat Job op een juridisch procedure zit te wachten (Wij ook niet...). Weet iemand hoe we wel met hem in contact kunnen komen, om hier tot een oplossing te komen? En iemand ervaring met moderators die mensen blokkeren daar als iemand iets negatief zegt over hun bedrijf?

®on
02/01/12, 20:57
Een "juridisch adviseur" is niet in staat je te adviseren dat je een brief/vordering/blafbrief/whatever via de ouderwetse post stuurt?

dennis0162
02/01/12, 21:00
Dat "probleem" is al een tijdje bekend op Sitedeals. Enkel positieve reacties blijven staan.

Het lijkt af en toe ook wel is het support forum van V.

Huib
02/01/12, 21:01
Ron,

Dat is zijn advies idd. Maar dat gaat zo moeilijk als je nergens gegevens kan vinden wie nu eigenlijk die site beheerd.

De Jol in LelyStad is een leuke wijk, maar volgens de vrouw die de deur open deed woond daar geen Job. Vandaar ook dit topic, ik zoek dus contact gegevens waar we wel wat aan hebben.

Huib
02/01/12, 21:05
Dat "probleem" is al een tijdje bekend op Sitedeals. Enkel positieve reacties blijven staan.

Het lijkt af en toe ook wel is het support forum van V.

Het gaat verder dan alleen SiteDeals met V... Ze hebben ook een dikke vinger in de pap bij ISP gedragscode... Maar anyways... Wij willen alleen onze producten of ons geld terug.

systemdeveloper
02/01/12, 21:46
Wat heeft Sitedeals of Job te maken met eventuele vorderingen die jij op derden hebt ?

Huib
02/01/12, 21:48
Sitedeals is het platform waar de verkoop plaats vind, en waar alle gegevens staan nadat de verkoop is afgerond. Sitedeals ontneemt de toegang tot deze gegevens daardoor is de vordering dus op SiteDeals.

RichardVD
02/01/12, 22:00
Om de reden dat ik niet afhankelijk wil zijn van een platform waar ik geen invloed op heb, in dit geval SiteDeals, ga ik altijd zo snel mogelijk over op contact via e-mail.


Wil je contact met Job als moderator van SiteDeals of wil je contact met de desbetreffende moderator die de toegang heeft ontzegd? Dat is voor mij niet echt duidelijk uit de startpost.

systemdeveloper
02/01/12, 22:01
Sitedeals is het platform waar de verkoop plaats vind, en waar alle gegevens staan nadat de verkoop is afgerond. Sitedeals ontneemt de toegang tot deze gegevens daardoor is de vordering dus op SiteDeals.
Ah, op die fiets. Je bent gebanned op SD om een bepaalde reden en nu kom je niet aan je PM box. Zal eens kijken of ik iets voor je kan doen.

Huib
02/01/12, 22:04
Ik heb de vordering nu neergelegd bij de moderator die geblokkeerd heeft. Daar is geen reactie op gekomen, maar de officele weg is, is dat we Job moeten contacteren... En daar hebben we dus gegevens voor nodig.

jshbv
02/01/12, 22:07
Neem even contact op via het contact formulier. Ik weet niet om welk account het gaat waar de gegevens in staan.

http://www.sitedeals.nl/sendmessage.php

systemdeveloper
02/01/12, 22:07
Ik heb de vordering nu neergelegd bij de moderator die geblokkeerd heeft. Daar is geen reactie op gekomen, maar de officele weg is, is dat we Job moeten contacteren... En daar hebben we dus gegevens voor nodig.Zie PM, gewoon even doen dan heb je zo je gegevens uit je pm box.

prekz
03/01/12, 09:33
Ik hoop dat het voor jou verder allemaal goed komt, het is natuurlijk niet fijn om door iemand om die reden geband te worden. En dat allemaal terwijl hier in nederland het recht van vrije meningsuiting geld.

Ik heb dit ook wel eens mee gemaakt op dat forum, ik stempelde iemand af als low budget en binnen 1 dag was mijn post verwijderd, niet eens een notificatie of iets.

Wat dat betreft is webhostingtalk ook veel beter geregeld maar hier komen ook meer de professionals en niet de gemiddelde gebruikers om het zo maar te noemen.

Huib
03/01/12, 12:36
Bedankt voor de hulp.

Vandaag per mail een reactie ontvangen van Job, we krijgen niet ons account terug, we krijgen ook niet de gegevens en hij acht zich niet verantwoordelijk. Blokkade van de moderator in kwestie is volgens hem helemaal correct.

Tip voor de mensen die nog wel actief zijn op SiteDeals... Zeg nooit wat negatiefs over Versio, je word gelijk geblokkeerd en evt zelfs uit de ISP gedragscode geknikkerd....

prekz
03/01/12, 12:39
Waar is onze vrijheid van meningsuiting :(

edit: @Wickedway ben je serieus uit de gedragscode gegooid dan?

patrickekkel
03/01/12, 12:41
@wickedWay

Wat is de gebruikersnaam van die persoon waar jij de gegevens van hebt gekregen
eventueel dat 1 van ons die persoon kan aanspreken om te vragen of hij alsnog die gegevens wilt mailen naar jou toe oid

SF-Jeroen
03/01/12, 12:46
Ik heb al vaker dergelijke klachten gehoord over SiteDeals. Ga je er verder nog werk van maken?

Tim.Bracquez
03/01/12, 13:04
Ik heb al vaker dergelijke klachten gehoord over SiteDeals. Ga je er verder nog werk van maken?
Je hoort wel eens klachten, maar je hoort slechts 1 kant van het verhaal. Ga SiteDeals niet goed spreken want er zal wel een waarheid inzitten...

Best spijtig dat het zo verlopen is, lijkt me machtsmisbruik


Ik heb dit ook wel eens mee gemaakt op dat forum, ik stempelde iemand af als low budget en binnen 1 dag was mijn post verwijderd, niet eens een notificatie of iets.
Ik denk ook wel dat het niet makkelijk is zo'n groot forum te onderhouden, dat maakt het er ook niet makkelijker op. Uiteraard is het wel leuk te weten waarom je post weg is dan leer je hier zelf uit, mogelijk ging je hierin toch iets te ver... maar dat weet je nu niet !

Huib
03/01/12, 13:10
@wickedWay

Wat is de gebruikersnaam van die persoon waar jij de gegevens van hebt gekregen
eventueel dat 1 van ons die persoon kan aanspreken om te vragen of hij alsnog die gegevens wilt mailen naar jou toe oid

Kan ik je de namen via PM sturen?

Stewie
03/01/12, 13:12
Bedankt voor de hulp.

Vandaag per mail een reactie ontvangen van Job, we krijgen niet ons account terug, we krijgen ook niet de gegevens en hij acht zich niet verantwoordelijk. Blokkade van de moderator in kwestie is volgens hem helemaal correct.

Tip voor de mensen die nog wel actief zijn op SiteDeals... Zeg nooit wat negatiefs over Versio, je word gelijk geblokkeerd en evt zelfs uit de ISP gedragscode geknikkerd....Wat is de link versio <> ISP gedragdscode?

Huib
03/01/12, 13:14
Ik heb al vaker dergelijke klachten gehoord over SiteDeals. Ga je er verder nog werk van maken?

We gaan nu wederom even overleggen, maar als het aan mij ligt gaat er sowieso aangifte gedaan worden tegen SiteDeals, het is niet legaal om een verkoopplatform te hosten waarna je de verkochte gegevens van de koper ontneemt. Wie weet dat Versio er nu niet vandoor gaat met de door ons gekochte namen etc etc... (Neem aan dat het wel goed gaat komen maar dat het dan op een harde manier moet...)

Het is alleen jammer dat Versio zoveel macht heeft, of denkt te hebben, dat ze hun concurenten (Want wij concureerde op een gezonde manier met de VPS van Versio) kunnen uitschakkelen op fora waar aanbiedingen gedaan worden...

Huib
03/01/12, 13:18
Wat is de link versio <> ISP gedragdscode?

Het begon met een dreigement van Versio dat wij onze aanbieding over VPS systemen van ISPGIDS moesten verwijderen, deze vordering kwam per mail... Zie bijlage, daarna kregen we ineens een mailtje dat we ons niet aan de afspraken zouden houden voor de ISP gedragscode en dat we daar verwijderd uit zijn.

Mijn inziens is het geen toeval als je:
1 > Een vordering krijgt dat je geen aanbiedingen mag doen over VPS systemen via Twitter van Versio
2 > Geblokkeerd word op SiteDeals door Versio.
3 > Verwijderd word van de ISP gedragscode omdat je niet aan de afspraken zou houden.
1 + 1 + 1 = geen toeval...

9989

jshbv
03/01/12, 13:26
Bij deze dan de reactie die ik je heb gestuurd


Hi Ed,

De blokkade heffen we niet op. Wel wil ik je voorzien van info om lopende zaken af te handelen. Graag verneem ik van je de username(s) van leden waar je uitstaande zaken mee hebt.

Met vriendelijke groet,


In plaats van een inhoudelijke reactie om lopende zaken af te handelen ga je hier posten?!

Er waren 3 accounts actief, http://www.sitedeals.nl/hosting-algemeen/178060-vraag-rpg-server.html#post878152, http://www.sitedeals.nl/offertes-op-maat/166827-low-budget-vps.html#post842309 Dat is de uiteindelijk reden van verbanning, tevens de reden dat de blokkade er niet af gaat.

Daarnaast is het topic op sd verwijderd omdat ik op sitedeals geen platform is voor klaagzang, daar zijn genoeg andere websites voor. Maar omdat feiten vanuit jou kan uitblijven hier het feit:
9988

Verdere reacties kun je zelf invullen. De thread is verwijderd mede in je eigen belang. Hou het aub bij de feiten.

Betreft Versio, Sitedeals heeft niets te maken met sitedeals, Ik ben de eindredactie van sitedeals. Ik bepaal wat blijft staan en wat word verwijderd.

Ik ga verder geen energie hier insteken. Wel blijft mijn aanbod staan mee te werken aan afhandelen van lopende zaken zoals ook in mijn reactie op de mail.

Piwi-Web
03/01/12, 14:02
Versio, Sitedeals > Popcorn

/Ontopic
Versio heeft al vanaf het begin af aan veel te veel macht op SD. Reshad onderhoud daar het volledige commerciële deel en houd zichzelf niet eens aan de SD regels. Hoe wil je dan serieus genomen worden door andere leden op SD. Je mening over valse concurrentie deel ik dus.
Maargoed, @WickedWay, Ik heb ook al vaak in de clinch gelegen met Reshad op SD en ben er toen maar mee gestopt. Job doet er niks aan.

YolkNet
03/01/12, 14:05
In het bericht in je screenshot staat niks over het verwijderen van een aanbieding. Volgens het bericht heb je/jullie tekst gebruikt die Versio door een tekstschrijver heeft laten schrijven en waar auteursrecht op berust.
Er wordt niet gevraagd om iets verwijderen, maar de betreffende tekst aan te passen.

Stewie
03/01/12, 14:21
Het begon met een dreigement van Versio dat wij onze aanbieding over VPS systemen van ISPGIDS moesten verwijderen, deze vordering kwam per mail... Zie bijlage, daarna kregen we ineens een mailtje dat we ons niet aan de afspraken zouden houden voor de ISP gedragscode en dat we daar verwijderd uit zijn.

Mijn inziens is het geen toeval als je:
1 > Een vordering krijgt dat je geen aanbiedingen mag doen over VPS systemen via Twitter van Versio
2 > Geblokkeerd word op SiteDeals door Versio.
3 > Verwijderd word van de ISP gedragscode omdat je niet aan de afspraken zou houden.
1 + 1 + 1 = geen toeval...

9989Maar wat heeft die persoon dan te zeggen bij de gedragdscode? Is hij daar achter de schermen ook actief? Of is het een loos dreigement?

Stewie
03/01/12, 15:24
Ik heb het even gechecked maar zowel Versio als SiteDeals als enige persoon hierachter heeft niets met de gedragdscode te maken en geen inspraak in enige beslissing die daarmee verband houdt. Het zijn dus loze dreigementen en daar moet je doorheen prikken WickedWay.

SF-Jeroen
03/01/12, 15:26
Ik heb het even gechecked maar zowel Versio als SiteDeals als enige persoon hierachter heeft niets met de gedragdscode te maken en geen inspraak in enige beslissing die daarmee verband houdt. Het zijn dus loze dreigementen en daar moet je doorheen prikken WickedWay.

Volgens mij bedoeld hij dat hij al IS verwijderd uit de gedragscode.

Hier_ben_ik
03/01/12, 16:03
Ik snap nog niet helemaal waarom je niet gewoon contact opneemt met de verkoper(s) van hetgeen je gekocht hebt? Ze willen je de gegevens waar je nu niet meer bij kunt vast nog wel een keer verstrekken.

dennis0162
03/01/12, 16:19
Staat nu ook iets over op Tweakers volgens mij: http://tweakers.net/nieuws/79112/hostingprovider-neemt-juridische-stappen-tegen-klant-om-tweets.html

Huib
03/01/12, 16:29
Ik snap nog niet helemaal waarom je niet gewoon contact opneemt met de verkoper(s) van hetgeen je gekocht hebt? Ze willen je de gegevens waar je nu niet meer bij kunt vast nog wel een keer verstrekken.
Dat gaat zo makkelijk met een IP ban, je kan ook de profielen niet meer lezen en dus ook geen mailadressen zien etc etc.

patrickekkel
03/01/12, 16:33
er bestaat ook nog zo iets als vpn of proxy

Huib
03/01/12, 16:33
Bij deze dan de reactie die ik je heb gestuurd



In plaats van een inhoudelijke reactie om lopende zaken af te handelen ga je hier posten?!

Er waren 3 accounts actief, http://www.sitedeals.nl/hosting-algemeen/178060-vraag-rpg-server.html#post878152, http://www.sitedeals.nl/offertes-op-maat/166827-low-budget-vps.html#post842309 Dat is de uiteindelijk reden van verbanning, tevens de reden dat de blokkade er niet af gaat.

Daarnaast is het topic op sd verwijderd omdat ik op sitedeals geen platform is voor klaagzang, daar zijn genoeg andere websites voor. Maar omdat feiten vanuit jou kan uitblijven hier het feit:
9988

Verdere reacties kun je zelf invullen. De thread is verwijderd mede in je eigen belang. Hou het aub bij de feiten.

Betreft Versio, Sitedeals heeft niets te maken met sitedeals, Ik ben de eindredactie van sitedeals. Ik bepaal wat blijft staan en wat word verwijderd.

Ik ga verder geen energie hier insteken. Wel blijft mijn aanbod staan mee te werken aan afhandelen van lopende zaken zoals ook in mijn reactie op de mail.

Gaat goed als Sitedeals niks meer te maken heeft met Sitedeals...

Maar leuk dat ik nu ook de reacties mag lezen die na de blokkade gepost zijn, in de mail van versio word er gevorderd een tweet te verwijderen, er is nooit gesproken over een advertentie...

Daarnaast mag je niet met meerdere mensen op een forum zitten?! Waar staat die regel nou weer? En de ban reden zegt toch echt heel wat anders....

Piwi-Web
03/01/12, 16:55
Staat nu ook iets over op Tweakers volgens mij: http://tweakers.net/nieuws/79112/hostingprovider-neemt-juridische-stappen-tegen-klant-om-tweets.html

Ligt het aan mij of heeft dit niets met WickedWay te maken? Die advocaat krijgt het nog druk geloof ik

dennis0162
03/01/12, 16:57
Ligt het aan mij of heeft dit niets met WickedWay te maken? Die advocaat krijgt het nog druk geloof ik

Oh geen idee, heb dit topic niet helemaal doorgelezen.

prekz
03/01/12, 16:59
Zover ik het begrijp heeft dit inderdaad niks met wickedway te maken, op sitedeals is hier ook al iets over gepost (ben benieuwt wanneer het verwijderd wordt :D )

http://www.sitedeals.nl/juridisch/181570-hostingprovider-neemt-juridische-stappen-tegen-klant-om-tweets.html

patrickekkel
03/01/12, 17:03
Oei dat verhaaltje gaat nog een best staartje krijgen dan.

WebMeso
03/01/12, 17:12
Er staat nu zelfs op nu.nl een heel artikel over.

http://www.nu.nl/internet/2706595/hostingbedrijf-dreigt-met-rechtszaak-negatieve-tweets.html

Wynand
03/01/12, 17:25
@WickedWay: dat zijn domeinen overgekocht van andere users op SD? 'k Gok dat een registratie met een ander account (/IPs genoeg, je bent toch hoster?) wel kan en je die gebruikers op die manier even opnieuw aanspreekt met het verzoek je terug te emailen ipv. te PM'en?


Daarnaast is het topic op sd verwijderd omdat ik op sitedeals geen platform is voor klaagzang, daar zijn genoeg andere websites voor.Oh.
De vBulletin soft-remove kennen we ook wel allemaal hoor.
Is "pauperhosting" al officieel vastgelegd als negatief woord? Misschien is het wel gewoon een typo. :-)
'k Vind de twee draadjes die tegelijkertijd lopen wel fijn, maar hoef even geen popcorn, al genoeg films gaan kijken de afgelopen weken. Iemand een nieuwstip naar tweakers voor dit topic? :lovewht:

Piwi-Web
03/01/12, 17:29
Als iemand de hele conversatie wil lezen (e-mail): http://cl.ly/D21w

Wynand
03/01/12, 17:33
@Piwi, leuk, maar daar staat een 06 in. :(

Piwi-Web
03/01/12, 17:39
@Piwi, leuk, maar daar staat een 06 in. :(

Ik weet het ... maar ik heb het dan ook niet geplaatst (stond op SD) ... Beetje dom dat het niet gecensureerd is

WebMeso
03/01/12, 17:58
Ik weet het ... maar ik heb het dan ook niet geplaatst (stond op SD) ... Beetje dom dat het niet gecensureerd is

Inderdaad. Die email conversatie heeft hij zelf zo geplaatst daar. Dus dat zijn eigen mobiele nummer zichtbaar is, is gewoon zijn eigen fout. Slim is anders.

Van Hoesel is niet echt geschrokken, lijkt het. Hij post nu een screenshot op Twitter van de email waarin 1 euro wordt beloofd voor het schrijven van een recensie.

9993
http://twitter.com/#!/robertvhoesel/media/slideshow?url=http%3A%2F%2Ftwitpic.com%2F82odxz

Spyder01
03/01/12, 18:01
Het niveau is in ieder geval weer heel hoog... SiteDeals vind ik al jaren geen geweldig platform meer (o.a. door een beleid waar geen touw aan vast te knopen is door de willekeur), dat is voorheen veel beter geweest. Versio begint steeds meer een huilie huilie club te worden.

Kom op zeg, regel dit als volwassen en hou op te janken.

Tim.Bracquez
03/01/12, 18:05
Dit mag toch niet volgens de gedragscode van ispgids?

Piwi-Web
03/01/12, 18:07
Inderdaad. Die email conversatie heeft hij zelf zo geplaatst daar. Dus dat zijn eigen mobiele nummer zichtbaar is, is gewoon zijn eigen fout. Slim is anders.

Van Hoesel is niet echt geschrokken, lijkt het. Hij post nu een screenshot op Twitter van de email waarin 1 euro wordt beloofd voor het schrijven van een recensie.

9993
http://twitter.com/#!/robertvhoesel/media/slideshow?url=http%3A%2F%2Ftwitpic.com%2F82odxz

Het is maar een screenshot? Het is wel een doorzetter :)

WebMeso
03/01/12, 18:29
Ach nee, geenstijl is er ook op ingehaakt. Binnenkort is de soap op TV te zien?

http://www.powned.tv/nieuws/tech/2012/01/pauperhoster_neemt_juridische.html

Wat één persoon toch allemaal kan bewerkstelligen.

Spyder01
03/01/12, 18:41
Ach nee, geenstijl is er ook op ingehaakt. Binnenkort is de soap op TV te zien?

http://www.powned.tv/nieuws/tech/2012/01/pauperhoster_neemt_juridische.html

Wat één persoon toch allemaal kan bewerkstelligen.

In dit geval is het niet zo zeer die Robert, maar Versio die hiervoor zorgt. Als Versio niet had gedreigd met een advocaat en niet elke keer SMAAD roept, was er niets aan de hand geweest en was dit één van de zoveel twitteraars die eens een stapeltje negatieve tweets ergens over het WWW gooit.

WebMeso
03/01/12, 18:48
In dit geval is het niet zo zeer die Robert, maar Versio die hiervoor zorgt. Als Versio niet had gedreigd met een advocaat en niet elke keer SMAAD roept, was er niets aan de hand geweest en was dit één van de zoveel twitteraars die eens een stapeltje negatieve tweets ergens over het WWW gooit.

Weet ik, maar het wordt allemaal enorm opgeblazen en alle media neemt alles weer van elkaar over.

De juridische dreigbrief van R. Bashir heeft die gewoon zelf in elkaar geknutseld, want het lijkt mij onwaarschijnlijk dat een advocaat het woord sommeren verkeerd schrijft. Hij had beter zijn advocaat deze brief op kunnen laten stellen en om advies moeten vragen.

Stewie
03/01/12, 19:17
Versio zal er in ieder geval honderden zoniet duizenden extra klanten aan overhouden. Gratis reclame.

Spyder01
03/01/12, 19:21
Versio zal er in ieder geval honderden zoniet duizenden extra klanten aan overhouden. Gratis reclame.

Tja, anderzijds mag je hopen dat mensen toch eens gebruik maken van dingen zoals Google en dus merken dat er best een groot aantal mensen met slechte tot zeer slechte ervaringen zijn met die toko. Anders stopt dat gejank en geklaag op WHT ook nooit.

YolkNet
03/01/12, 19:57
Met google komen de mensen bij recensie-sites uit. Waar door Versio gesponsorde berichten van een euro staan.
Dus het zal niet stoppen

Wynand
03/01/12, 20:00
Nou, staat niks bij dat je er klant voor moet zijn of dat de recensie positief moet zijn, schrijven we allemaal drie regeltjes en dumpen we de €1 die we krijgen in de pot voor #mfl 2012? ;)
Maareh.. Topic splitsen?

davinci
03/01/12, 20:01
goeie afleidingsmanoevre van ServeFX ;)

Smashmint
03/01/12, 20:19
goeie afleidingsmanoevre van ServeFX ;)

Haha, +1

CT0
03/01/12, 20:34
Het jammere is dat al die bras toko's de hostingbranche een slechte naam bezorgen. Het is de zoveelste hoster die in de afgelopen maanden vol in beeld van de media is gekomen met gestuntel...

drex
03/01/12, 21:03
Versio zal er in ieder geval honderden zoniet duizenden extra klanten aan overhouden. Gratis reclame.
Denk het toch niet Nederlanders zijn niet zo gezind op dergelijke personen (heb je geenstijl al gelezen en hoe Powned deze hoster noemt) maar de praktijk zal het uitwijzen?

Huib
03/01/12, 21:26
Het is in elk geval wel een feit dat elke gebruiker die een negatieve ervaring achterlaat op ISPGIDS de beschuldiging van smaad krijgt, met het verzoek deze maar zo snel mogelijk te verwijderen. Wat als jij hem niet verwijderd dan laten ze hem verwijderen... (Ervaring mee via: http://www.ispgids.com/ervaringen/versio#ervaring-16742) En ja, Ed was klant...

BsHosting
03/01/12, 21:39
Ach ja je kunt je er druk over maken als je zo zielig bent dat je referenties moet kopen en dat ISPGids dat ook nog toestaat dan ga je vanzelf weleens op je bek.

Er staan referenties bij die je al meteen het gevoel bezorgen dat het niet klopt, iemand die geen verstand er van heeft de domeinnaam staat sinds 2 jaar op de persoon zijn naam nameservers van M.I.O. maar V was zo kundig hebben haar domein aangevraagd en alles online gezet

Geloof jij het zelf ik niet.

Er word mijns inziens 0,0 gecontroleerd en lijkt me meer spam soms voor hun eigen site, je kan enkel en alleen een ervaring geven als klant bij een groot gedeelte is het zeker dat het duidelijk geen klant kan zijn.

Keizer
03/01/12, 22:32
Natuurlijk zijn er ook weer bloedwolven:

https://twitter.com/#!/JohanKuiper4


Mooi weg bij #versio ik zag junga hosting voorbij komen. Eens even onderzoeken of deze partij wel voldoet.


Damage control? Zelf reactie plaatsen? #versio #sneu is @ispgids wel te vertrouwen? #hosting

https://p.twimg.com/AiQfxmvCEAEd4Pt.jpg:large

Let vooral op de bookmark "Junga mail"



En nog iets simpeler gewoon lekker spammen:

https://twitter.com/#!/zolderkamerhost

YolkNet
03/01/12, 22:36
Ik ben benieuwd wat de bijdragen in dit topic opleveren in de wht postrank :)
Veel reacties, maar ik vind er kwalitatief gezien weinig goede tussen zitten.

prekz
03/01/12, 23:07
Ik ben benieuwd wat de bijdragen in dit topic opleveren in de wht postrank :)
Veel reacties, maar ik vind er kwalitatief gezien weinig goede tussen zitten.

Dit ben ik deels met je eens, maar hier is een discussie los gebarsten daar worden veel mensen blijkbaar blij van. Ik vind het dus ook totaal niet erg dat het niveau van de reacties enigszins gedaald is.

Verder moet ik er wel bij zeggen dat er vaak mensen op WHT rond bazuinen goedkoop is duurkoop of iets in die richting, achter deze (en vergelijkbare) stellingen sta ik 100% achter daarom dat dit onderwerp mij zo boeit. Ik erger mij gewoon aan sommige bedrijven die een zogenaamde 1 euro hoster waar web shops staan met een zeer hoge omzet. Uit alle respect voor de beheerders van veel van die web shops maar of je hebt er 0.0 verstand van of je laat je gewoon zwaar misleiden door verschillende reclameleuzen van deze goedkope hosting alternatieven.

Ik zal niet ontkennen dat er ook goede hosters zijn in deze prijscategorie maar ik zou het risico gewoon niet nemen als je brood afhankelijk is van een aantal euro in de maand.

Spyder01
03/01/12, 23:07
En nog iets simpeler gewoon lekker spammen:

https://twitter.com/#!/zolderkamerhost

Nou ja, als je naar de prijzen kijkt is zolderkamer hosting wel toepasselijk. Eerlijk gezegt verbaast het me niets als er toch ook nog werkelijk klanten naar de Ju*** overstappen. Dat type mens gaat immers toch van "goedkoop x" naar "nog goedkoper y".

BsHosting
03/01/12, 23:20
En dan komen ze hier weer janken want ze zijn al 3 dagen down hoster geeft geen backups en men zal ze weleens aanklagen.

Ze zeggen wel eens een ezel stoot zich niet 2x aan dezelfde steen maar sommige blijven tegen diezelfde steen keer op keer aanlopen.

cyrano
03/01/12, 23:44
Ik zal niet ontkennen dat er ook goede hosters zijn in deze prijscategorie maar ik zou het risico gewoon niet nemen als je brood afhankelijk is van een aantal euro in de maand.

Even omkeren: duurdere hosters zijn ook niet noodzakelijk beter, of goed.

Het grote probleem voor eender wie een dienst moet kiezen die niet in cijfers te vatten is. Ongeveer even lastig als schoonmaak diensten...

BsHosting
03/01/12, 23:54
Nee dat klopt maar als je 24-7-365 service verwacht etc hangt daar een prijskaartje aan en dat is niet voor een laat zeggen 10 euro per jaar.

De mensen die er geen belangrijke dingen op hebben draaien zul je hier ook niet horen klagen het zijn altijd dezelfde wel hun zakken willen vullen maar niks willen investeren in kwaliteit etc.

99 van de 100 keer lees je hier ik ben down en mijn hoster is ....... krijg hem niet te pakken hoe kan ik hem aanklagen want ik verlies 1000 euro per dag aan omzet, maar dan wel een pakket hebben bij een zolderkamer of budgethost van een paar euro per jaar.

En dan heilig overtuigd zijn dat men dat ook toegewezen zou krijgen, het hoogste wat je evt zou kunnen krijgen is je 10 euro voor 1 jaar.

WebMeso
04/01/12, 00:08
Net getweet op het twitter account door van Hoensel. Daarbij pakt Antagonist het anders aan. Kweekt goodwill door Van Hoensel te ondersteunen en hem zelfs een vakantie aan te bieden. Wat vinden jullie van deze wending in het verhaal? Wat een hoop publiciteit niet kan losmaken. Blijkbaar zelfs beloningen.


Beste Robert,

Onvoorstelbaar wat je overkomt. Ik schrik er echt van dat een hoster, die nota bene jouw recht op vrijheid van meningsuiting hoort te beschermen, je op deze manier behandelt. Triest dat zon actie van jou nodig is, maar tegelijkertijd: petje af, dat je koelbloedig voor je mening staat en die duidelijk maakt. Youp van t Hek kon dat met T-Mobile een stuk makkelijker, die liep geen risicos als BNer. Jij wel.

Kan me voorstellen dat je na al deze ellende met Versio straks wel ff een weekje rust kunt gebruiken. Mag ik je daarom een vakantie op onze kosten aanbieden, t.w.v. 500?

Laat maar weten zodra je dr aan toe bent!

Met vriendelijke groet,

Wouter de Vries
Antagonist B.V.


Robert, kerel, je hebt ballen!
Bron: http://blog.antagonist.nl/2012/01/joepie-klanten-zeggen-wat-ze-vinden/

BsHosting
04/01/12, 00:13
Vind het wel humor, nu staat Versio in zijn hemd.
Of is de volgende stap dat ze Antagonist ook gaan aanklagen.

Ik heb het idee dat Versio te ver naast zijn schoenen aan het lopen is op dit moment.

swedendedicated
04/01/12, 00:13
Net getweet op het twitter account door van Hoensel. Daarbij pakt Antagonist het anders aan. Kweekt goodwill door Van Hoensel te ondersteunen en hem zelfs een vakantie aan te bieden. Wat vinden jullie van deze wending in het verhaal?


Bron: http://blog.antagonist.nl/2012/01/joepie-klanten-zeggen-wat-ze-vinden/

Ik denk dat ik ook maar een hosting pakketje neem bij een "pauperhost" en vervolgens op twitter ga klagen. Gratis vakantie is altijd mooi meegenomen.

Antagonist mag wel oppassen, straks krijgen ze ook een sommering van de "advocaat" van Versio.

Dat wordt smullen! (pakt popcorn)

WebMeso
04/01/12, 00:18
Vind het wel humor, nu staat Versio in zijn hemd.
Of is de volgende stap dat ze Antagonist ook gaan aanklagen.

Ik heb het idee dat Versio te ver naast zijn schoenen aan het lopen is op dit moment.

Ze gaan Antagonist waarschijnlijk aanklagen wegens het aanzetten tot smaad, omdat andere klanten van Versio nu ook een gratis vakantie denken te krijgen als ze hun gal spuwen over Versio. Antagonist gaat veel te ver! (sarcastisch)

Tim.Bracquez
04/01/12, 00:30
Net getweet op het twitter account door van Hoensel. Daarbij pakt Antagonist het anders aan.
Er zit een grote waarheid in het verhaal van antagonist. Uiteraard zitten ze ook mee te snoepen van de bekendheid; echter je moet het maar doen.

drex
04/01/12, 00:31
Gaat ook weer een regelrechte soap worden.......

WebMeso
04/01/12, 00:33
Er zit een grote waarheid in het verhaal van antagonist. Uiteraard zitten ze ook mee te snoepen van de bekendheid; echter je moet het maar doen.

Nou het wordt nog triester. Zie hier: de blogger van Antagonist heeft zichzelf speciaal geregistreerd en de 1e post welke hij plaatst gaat over zijn goodwill blog bericht. Geen slimme zet.

http://www.sitedeals.nl/juridisch/181570-hostingprovider-neemt-juridische-stappen-tegen-klant-om-tweets-16.html#post888195

Tim.Bracquez
04/01/12, 01:03
Nou het wordt nog triester. Zie hier: de blogger van Antagonist heeft zichzelf speciaal geregistreerd en de 1e post welke hij plaatst gaat over zijn goodwill blog bericht. Geen slimme zet.
Kun je jou nog afvragen of dit goodwill is, nuja we kunnen makkelijk slecht praten over mensen.

Uiteraard zou versio uit deze hele media aandacht kunnen leren en proberen het toe te geven dat ze hierin fout zijn. Hiermee zullen ze meer kunnen bekomen dan wat ze nu bezig zijn. Er komen steeds meer en meer verhalen boven. Niet alle verhalen zullen volledig waar zijn, maar door de ophef gaan er veel dit blindelings geloven... Nuja is het probleem van versio dat ze zelf gezocht hebben (ook als zou de klant in fout zijn)

ju5t
04/01/12, 10:00
Als andere bedrijven reageren bij downtime om klanten over te nemen via bijvoorbeeld Twitter is het erg jammer; maar dit valt voor mij in precies dezelfde categorie. Jammer dat het zo moet. Ik praat Versio niet goed, sterker nog, dat keur ik af, maar voor Antagonist geldt precies hetzelfde.

Laat weer eens zien hoe de markt in elkaar zit. Waar het vaak (hier in ieder geval) collegiaal is, is dit de keerzijde van de medaille.

drex
04/01/12, 10:04
Hoe heet het ook alweer: de een zijn dood is de andere zijn brood!

MvdP
04/01/12, 10:31
Wat is dat toch tegenwoordig dat iedereen maar gelijk begint te strooien met woorden als aanklagen, strafbare feiten, rechters, recht zaken, advocaten en ga zo maar door.

Volgens mij is het nog altijd zo dat als je een negatieve reactie krijgt je altijd eerst eens bij jezelf moet nagaan wat je misschien anders had kunnen doen en zul je eens goed in de spiegel moeten kijken. Ik snap deze hele "dreig cultuur gedrag" niet en ik wil het niet snappen ook.

Het enigste waar ik aan kan denken in deze dreig gevallen is dat degene die deze bedreigingen uit weet dat hij/zij fout zit en op deze manier onder de verantwoordingen uit probeert te duiken.

De reactie van Antagonist is misschien slim te noemen... hier ben ik het gedeeltelijk wel mee eens. Het is heel slim en overduidelijk ook nodig om dit probleem, zoals eerder al eens gedaan door Youp van het Hek, aan te pakken. Wat echter, naar mijn mening, minder slim is is het aanbieden van de vakantie van € 500,-. ik snap niet wat je daar precies mee probeert te bereiken en volgens mij schiet dit geheel het doel van een dergelijk gebaar voorbij.

goconnected
04/01/12, 10:42
Ik denk als er geen aandacht meer aangeschonken wordt, dit wel met een sisser kan aflopen voor Versio.
Nu ben ik benieuwd of ze de stappen waarmee ze dreigen ook echt waar gaan maken en vooral wat hier uit komt.

prekz
04/01/12, 10:49
Ik denk dat dit ook nog wel eens zo'n akkefietje kan worden aka brenno de winter of wie was dat alweer :P

In ieder geval als Versio de gerechtelijke stappen gaat voortzetten.

The-BosS
04/01/12, 10:50
Dit ben ik deels met je eens, maar hier is een discussie los gebarsten daar worden veel mensen blijkbaar blij van. Ik vind het dus ook totaal niet erg dat het niveau van de reacties enigszins gedaald is.

Verder moet ik er wel bij zeggen dat er vaak mensen op WHT rond bazuinen goedkoop is duurkoop of iets in die richting, achter deze (en vergelijkbare) stellingen sta ik 100% achter daarom dat dit onderwerp mij zo boeit. Ik erger mij gewoon aan sommige bedrijven die een zogenaamde 1 euro hoster waar web shops staan met een zeer hoge omzet. Uit alle respect voor de beheerders van veel van die web shops maar of je hebt er 0.0 verstand van of je laat je gewoon zwaar misleiden door verschillende reclameleuzen van deze goedkope hosting alternatieven.

Ik zal niet ontkennen dat er ook goede hosters zijn in deze prijscategorie maar ik zou het risico gewoon niet nemen als je brood afhankelijk is van een aantal euro in de maand.

[offtopic]Tijd geleden ook een klant gehad die naar one.com verhuist is omdat het daar ooh zo goedkoop is, heeft die er na een paar maanden en paar problemen blijbaar genoeg van en komt nu terug. En rarara neemt het kleinst mogelijke pakket en stampt het vol zodat er bijna geen plaats meer over is op zijn quota, sommige mensen zullen het blijkbaar nooit leren.[offtopic]


En dan komen ze hier weer janken want ze zijn al 3 dagen down hoster geeft geen backups en men zal ze weleens aanklagen.

Ze zeggen wel eens een ezel stoot zich niet 2x aan dezelfde steen maar sommige blijven tegen diezelfde steen keer op keer aanlopen.

Tja dan hebben we blijkbaar niet met een ezel te maken ;)


Nou het wordt nog triester. Zie hier: de blogger van Antagonist heeft zichzelf speciaal geregistreerd en de 1e post welke hij plaatst gaat over zijn goodwill blog bericht. Geen slimme zet.

Volgens wat ik begrepen heb heeft de blogger zich opnieuw geregistreerd omdat er een probleem was met zijn oude account.

YolkNet
04/01/12, 12:51
De KvK lijkt er (toevallig) ook handig op in te springen via Twitter: Bent u ondernemer en heeft u een dreigend juridisch conflict? Bezoek dan het advocatenspreekuur. http://bit.ly/svqqzW #kvk

Of eigenlijk zijn ze net te laat met het bericht :D

Thijsvdbrink
04/01/12, 14:52
Collegiaal mij moeder. Als het over geld gaat zijn er maar weinig vrienden.
Wij hosten voor een Niche-markt, en hebben dus geen concurrentie,
maar als een ander gaat doen wat wij doen, dan zijn we geen collega's.

Wel help ik graag mensen die in de zelfde business zitten, met raad en daad, maar kom niet te dicht in de buurt. ;-)

WebMeso
04/01/12, 15:31
Volgens wat ik begrepen heb heeft de blogger zich opnieuw geregistreerd omdat er een probleem was met zijn oude account.

Nee, hij post in zijn blog dat hij niet 123 het email adres kon vinden waarmee hij toen had geregistreerd en daarom snel een nieuwe account aangemaakt. Waarschijnlijk om zo snel mogelijk te kunnen posten en in te spelen op dit mooie verhaal? Waarom zou je er anders zo'n haast mee hebben? Het is natuurlijk ook erg veel werk om meerdere email adressen welke je gebruikt even door een forgot password systeem te halen. Of even de zoekfunctie op het forum te gebruiken en te zoeken naar je eigen bedrijfsnaam op het forum waar je vast wel een keer iets over hebt gepost om zo achter de accountnaam te komen.

WebMeso
04/01/12, 15:48
Voor de liefhebbers hier het interview met de twitteraar R. van Hoesel.

Het Radio 1 interview begint op 39 minuten en 40 seconden.
http://www.radio1.nl/terugluisteren/tijd?terugluisteren_dag=2012-01-04&terugluisteren_hour=3

Tim.Bracquez
04/01/12, 15:56
Voor de liefhebbers hier het interview met de twitteraar R. van Hoesel.
Dank, ik wou ervoor nu niet speciaal opblijven :-)

Vele andere bedrijven gaan nu gebruik maken van deze situatie om wat mee te snoepen.

WebMeso
04/01/12, 15:59
Dank, ik wou ervoor nu niet speciaal opblijven :-)

Vele andere bedrijven gaan nu gebruik maken van deze situatie om wat mee te snoepen.

Haha, half 4 's nachts is niet de ideale tijd nee. Item loopt trouwens tot de 46e minuut.

WebMeso
04/01/12, 16:15
Als andere bedrijven reageren bij downtime om klanten over te nemen via bijvoorbeeld Twitter is het erg jammer; maar dit valt voor mij in precies dezelfde categorie. Jammer dat het zo moet. Ik praat Versio niet goed, sterker nog, dat keur ik af, maar voor Antagonist geldt precies hetzelfde.

Laat weer eens zien hoe de markt in elkaar zit. Waar het vaak (hier in ieder geval) collegiaal is, is dit de keerzijde van de medaille.

Helaas vindt dat altijd plaats, maar van Antagonist had ik dit niet verwacht. De beweegreden waarom hij deze post heeft aangemaakt vind ik ook apart. Zie quote hieronder. Sowieso is het niet slim om je als bedrijf te gaan uiten of actie te ondernemen uit emotioneel oogpunt. Kijk maar naar Versio.


Zoals ik al in mijn blogpost schreef, komt deze abrupte actie uit de frustratie dat ik zie hoe dagelijks klanten en ook ikzelf als klant behandeld worden. Heb zelf op dit moment een vergelijkbare situatie. We zijn net verhuisd naar een nieuw kantoor, en hebben meubels op maat laten maken. Vervolgens blijkt bij oplevering dat er niks van klopt. Inmiddels zijn we nu al twee maanden bezig om het goed te krijgen, maar worden we als rotte vis behandeld. Verschrikkelijk!

DaveBakker
04/01/12, 21:31
Naar mijn mening is dhr Hoesel toch wel een beetje media geil hoor. Alleen had Bashir hier niet zo op in moeten gaan.

BsHosting
04/01/12, 21:43
Of ie mediageil is of niet duidelijk is dat Bashir geen tegenspraak wil en dat zie je ook op sitedeals.

Hij bant mensen omdat ze een klacht hebben en dat kenbaar maken of als iets niet in zijn straatje past etc etc voorbeelden zat te vinden.
Als je dan niet met klachten om kan gaan moet je niet reageren en gaan dreigen want nu kost het hem uiteindelijk misschien zijn kop wel.

Het zal hem idd geen klanten leveren.

DaveBakker
04/01/12, 21:45
Ja dat is wel waar. Daar heb ik Reshad op sitedeals al eens een bericht over gestuurd maar zoals te verwachten geen antwoord.

WebMeso
04/01/12, 21:56
Of ie mediageil is of niet duidelijk is dat Bashir geen tegenspraak wil en dat zie je ook op sitedeals.

Hij bant mensen omdat ze een klacht hebben en dat kenbaar maken of als iets niet in zijn straatje past etc etc voorbeelden zat te vinden.
Als je dan niet met klachten om kan gaan moet je niet reageren en gaan dreigen want nu kost het hem uiteindelijk misschien zijn kop wel.

Het zal hem idd geen klanten leveren.

Bashir zal er waarschijnlijk niet aan ten onder gaan. De meningen zijn ook verdeeld wie er gelijk heeft over de twitter berichten. Ben bang dat de uitgebreide aandacht hem veel hits oplevert en waarschijnlijk zelfs ook nog klanten. Zo lang de censuur nog plaatsvind en negatieve berichten worden verwijderd, zal er niet veel veranderen.

BsHosting
04/01/12, 22:02
Nee maar steeds meer mensen weten wel met wat voor persoon ze te maken hebben, ook op sitedeals en dat levert negatieve reclame op.

Gezien de ervaringen ben ik er van overtuigd dat Versio nu te ver naast de pot gaat piesen, met het dreigen heeft ie het probleem veel groter gemaakt, en komt de naam negatief in beeld.
Ook dat ie mensen laat betalen voor recensies etc dat vergeten mensen niet.

Alleen ik snap nog steeds niet dat ze daar niks aan doen.

WebMeso
04/01/12, 22:15
Snap niet dat ispgids hun er gewoon niet afgooit, dit ondermijnt toch hun geloofwaardigheid?

En dan? De volgende rechtzaak vanuit Versio uitlokken?

Tim.Bracquez
04/01/12, 22:30
Ja, ik zag het. Hij staat op de homepage onder de 4 sites met de meeste recensies. Dat bedrijf Junga doet dat zelf waarschijnlijk. Wel mooie domeinnaam: moet nog registeren.nl en toch weet die al dat de service goed is. Dat is knap.
Oké, dacht dat ze dan toch nog een beetje hun best deden om het geloofwaardig te doen lijken. Blijkbaar niet

WebMeso
04/01/12, 22:33
Oké, dacht dat ze dan toch nog een beetje hun best deden om het geloofwaardig te doen lijken. Blijkbaar niet

Wie Junga? Die heeft ook al het zolderkamer twitter account (https://twitter.com/#!/zolderkamerhost) aangemaakt en reageerd op R. van Hoensel en Versio om zelf wat klantjes binnen te schrapen. Waarom ook niet, hé?

WebMeso
04/01/12, 23:45
Hierbij de comment van Tonnie op de Ispam site van bovenstaand artikel.


Ik vind het overigens ook wel opmerkelijk.
Als je de soap van versio een beetje volgt dan kom je ook veel tegen van een relatie of vreemde zaken bij sitedeals en ispgids, waarvan die laatste weer behoort tot xcat, die ook weer ispam.nl bezit en daar komt opeens dit artikel dat het opneemt voor Versio.

Als dit soort dingen waar zijn dan komt de waarheid uiteindelijk wel naar boven.

Dezo
05/01/12, 12:25
9 pagina's doorlopen en niet veel nieuws gelezen ...

** Versio heeft inderdaad teveel macht op SiteDeals. Het lijkt me abnormaal dat een hoster zoveel te zeggen heeft op een forum, dit zouden neutrale personen moeten zijn. Dat maakt kwaliteit en betrouwbaarheid van het forum bijna nul is. Maar waarschijnlijk ontvangt de eigenaar hier wel wat voordelen mee, anders zou dit niet kunnen.

** ISPgids is totaal onbetrouwbaar, staat vol met valse ervaringen en hosters kunnen slechte ervaringen er gewoon laten weghalen.

Teveel macht is nooit goed voor een forum, ik herinner me dat dit ook vroeger zo was op WHT waar bepaalde mensen net ietsje meer mochten dan anderen. Toegegeven, dit is enorm verbeterd.

Domenico
05/01/12, 13:13
Posts over ISPGids zijn verplaatst naar http://www.webhostingtalk.nl/overige/171501-ispgids-com-topic-split-van-versio-thread.html

IamI
05/01/12, 14:35
9 pagina's doorlopen en niet veel nieuws gelezen ...
Teveel macht is nooit goed voor een forum, ik herinner me dat dit ook vroeger zo was op WHT waar bepaalde mensen net ietsje meer mochten dan anderen. Toegegeven, dit is enorm verbeterd.

Of het is nu nog steeds zo, alleen weet je het niet, omdat deze acties niet in bij het grote publiek komen ;)

Tim.Bracquez
05/01/12, 14:46
Onze Robert heeft een brief gekregen: https://twitter.com/#!/robertvhoesel/status/154898789587615744

Ha, een email van de advocaat van Versio!

drex
05/01/12, 17:50
Zal wel een berichtje zijn dat hij zijn 1 euro terug moet betalen voor de negatieve recentie :-))

Dezo
05/01/12, 20:11
Onze Robert heeft een brief gekregen: https://twitter.com/#!/robertvhoesel/status/154898789587615744

Ik denk dat een echte advocaat wel een briefje op de post doet :)

WebMeso
05/01/12, 20:15
Ik denk dat een echte advocaat wel een briefje op de post doet :)

Je hebt het hier wel over een echte ICT advocaat. Die maakt natuurlijk dankbaar gebruik van het internet. Zo raar is het hedendaags niet dat deze toegestuurd wordt via de email en ook via de post door middel van een brief.

The-BosS
05/01/12, 20:35
Je hebt het hier wel over een echte ICT advocaat. Die maakt natuurlijk dankbaar gebruik van het internet. Zo raar is het hedendaags niet dat deze toegestuurd wordt via de email en ook via de post door middel van een brief.

Dan nog, als het niet aangetekend verzonden is dan heb je ook geen bewijs in een rechtbank. Je kan maar al te makkelijk zeggen die e-mail ging in automatisch spam filter.

WebMeso
05/01/12, 20:37
Dan nog, als het niet aangetekend verzonden is dan heb je ook geen bewijs in een rechtbank. Je kan maar al te makkelijk zeggen die e-mail ging in automatisch spam filter.

Yep, daarom stuurt hij het ook in tweevoud zoals ik benoem in mijn vorige post. Waarschijnlijk stuurt hij het ook via de mail of misschien stuurt hij een aankondiging dat het via de post onderweg is.

cfmweb
05/01/12, 21:45
Je hebt het hier wel over een echte ICT advocaat. Die maakt natuurlijk dankbaar gebruik van het internet. Zo raar is het hedendaags niet dat deze toegestuurd wordt via de email en ook via de post door middel van een brief.
Mail-accountje bij Versio misschien :drunk:

Tim.Bracquez
05/01/12, 22:32
Dat noemt dan nu een e-advocaat, toevallig niet Arnoud!? (of is die er geen) :-)

dreamhost_nl
06/01/12, 09:57
Als je in je tweet aangeeft dat je een e-mail van de advocaat van de tegenpartij hebt ontvangen, lijkt me dat voldoende bewijs voor de tegenpartij dat deze ook daadwerkelijk is ontvangen me dunkt... ;)

Thijsvdbrink
06/01/12, 10:13
Jammer dat hij de brief niet bijvoegt. als ik hem was zou ik Geenstijl vragen hem te helpen bij de Legale Stappen.

Kunnen we allemaal een keertje lachen.

Als Bashir een forum dat pretendeert onafhankelijk te zijn, misbruikt om zijn eigen toko en ego op te wrijven, dan zou ik als ik hem was niet zo'n grote bek opzetten, en lekker in de schaduw geld verdienen.

Als Domenico mijn kritiek op zijn bedrijf hier zou modden, zou ook meteen iedereen achterdochtig worden.
(geen idee wat Domenico verder doet hoor, als ie een bedrijf heeft, is dat vast een toffe tent)

YolkNet
06/01/12, 11:11
Jammer dat hij de brief niet bijvoegt. als ik hem was zou ik Geenstijl vragen hem te helpen bij de Legale Stappen.

Als het erop aankomt zal er van genoeg kanten steun komen denk ik.


(geen idee wat Domenico verder doet hoor, als ie een bedrijf heeft, is dat vast een toffe tent)
slijmbal :D

WebMeso
06/01/12, 12:59
Jammer dat hij de brief niet bijvoegt. als ik hem was zou ik Geenstijl vragen hem te helpen bij de Legale Stappen.

Kunnen we allemaal een keertje lachen.

Als Bashir een forum dat pretendeert onafhankelijk te zijn, misbruikt om zijn eigen toko en ego op te wrijven, dan zou ik als ik hem was niet zo'n grote bek opzetten, en lekker in de schaduw geld verdienen.

Als Domenico mijn kritiek op zijn bedrijf hier zou modden, zou ook meteen iedereen achterdochtig worden.
(geen idee wat Domenico verder doet hoor, als ie een bedrijf heeft, is dat vast een toffe tent)

Misschien staat er wel in de brief vermeld dat deze niet publiekelijk verspreid mag worden. Geen idee of zoiets is toegestaan om zulke restricties bij iemand op te leggen door een advocaat.

pierce
06/01/12, 13:09
Misschien staat er wel in de brief vermeld dat deze niet publiekelijk verspreid mag worden. Geen idee of zoiets is toegestaan om zulke restricties bij iemand op te leggen door een advocaat.

Een advocaat kan dat wel roepen, maar je niet verplichten. Of het publiceren in je voordeel werkt is natuurlijk een tweede.

visser
06/01/12, 16:31
Een advocaat kan dat wel roepen, maar je niet verplichten. Of het publiceren in je voordeel werkt is natuurlijk een tweede.

Dat kan de advocaat, net als ieder andere briefschrijver, wel op basis van auteursrecht.
Daarnaast is het publiceren van privé correspondentie (ook dit type 'zakelijke' correspondentie) gewoon niet netjes.
Het wordt niet zo vaak uitgevochten, en in voorkomende gevallen wil de ontvanger nog wel eens een 'algemeen belang' met publicatie dienen (journalisten), of wordt eventueel de brief grondig en exact beschreven met citaten maar niet letterlijk overgenomen.

Maar als je overweegt te onderhandelen is het ook niet zo verstandig om dit soort dingen publiek te zetten, want het dwingt een partij bijna om een zaak door te zetten.

WebMeso
06/01/12, 16:43
Dat kan de advocaat, net als ieder andere briefschrijver, wel op basis van auteursrecht.
Daarnaast is het publiceren van privé correspondentie (ook dit type 'zakelijke' correspondentie) gewoon niet netjes.
Het wordt niet zo vaak uitgevochten, en in voorkomende gevallen wil de ontvanger nog wel eens een 'algemeen belang' met publicatie dienen (journalisten), of wordt eventueel de brief grondig en exact beschreven met citaten maar niet letterlijk overgenomen.

Maar als je overweegt te onderhandelen is het ook niet zo verstandig om dit soort dingen publiek te zetten, want het dwingt een partij bijna om een zaak door te zetten.

Geenstijl geeft dit soort documenten meestal wel vrij, maar dan halen ze de namen etcetera wel gewoon weg. Misschien is de twitteraar toch een beetje tot bezinning gekomen en pakt hij het nu toch wat rustiger aan. Wat mij trouwens opviel in reacties bij Tweakers is dat Bashir vaker dit soort bedreigingen met een advocaat t.o.v. smaad en laster heeft rondgestuurd. Toch wel een kwalijke zaak.

visser
06/01/12, 16:58
Geenstijl geeft dit soort documenten meestal wel vrij, maar dan halen ze de namen etcetera wel gewoon weg. Misschien is de twitteraar toch een beetje tot bezinning gekomen en pakt hij het nu toch wat rustiger aan. Wat mij trouwens opviel in reacties bij Tweakers is dat Bashir vaker dit soort bedreigingen met een advocaat t.o.v. smaad en laster heeft rondgestuurd. Toch wel een kwalijke zaak.

Klopt, maar geenstijl zit natuurlijk wel graag op of net over het randje; De sanctie op dit kaliber auteursrecht (1 A4 brief met standaard formules) is natuurlijk nogal beperkt, niet heel veel mensen gaan daarvoor volle bak procederen, en journalisten permitteren zich in dit opzicht (algemeen belang nieuws) vaak net wat meer dan 'gewoon' iemand.

Anyway, auteursrecht is het formele handvat waarop iemand zich kan beroepen voor het niet letterlijk publiceren van privé correspondentie.
(als er met de correspondent geen verdere afspraken over geheimhouding bestaan).

Inderdaad zijn ondernemers die met laster/smaad menen te moeten strooien geen goede zaak, en je gunt ze van harte dat ze tegen iemand aan lopen die 'kom maar op met zo'n kansloze zaak' roept. En misschien een leuke tegenvordering erin gooit.

Klein beetje jammer dat gegeven de uitlatingen van de aangeklaagde de zaak net niet helemaal zwart-wit lijkt.

WebMeso
06/01/12, 17:06
Klopt, maar geenstijl zit natuurlijk wel graag op of net over het randje; De sanctie op dit kaliber auteursrecht (1 A4 brief met standaard formules) is natuurlijk nogal beperkt, niet heel veel mensen gaan daarvoor volle bak procederen, en journalisten permitteren zich in dit opzicht (algemeen belang nieuws) vaak net wat meer dan 'gewoon' iemand.

Er is altijd de mogelijkheid om de brief door te geven aan Geenstijl en dat deze de brief plaatst op hun website. Of het verstandig is om dit te doen is dan ook maar weer de vraag. Toch zou het wel grappig zijn als Rutger Castricum opeens met een camera voor de neus staat van Bashir. Dat zou wel een interessant item kunnen worden.


Inderdaad zijn ondernemers die met laster/smaad menen te moeten strooien geen goede zaak, en je gunt ze van harte dat ze tegen iemand aan lopen die 'kom maar op met zo'n kansloze zaak' roept. En misschien een leuke tegenvordering erin gooit.

Blijkbaar heeft dat wel de hele tijd gewerkt. Daarmee doel ik op het bang maken van de clientèle relaties. Alleen nu heeft het een effect ervan een hele andere wending gehad dan hetgeen wat hij zich ooit had kunnen voorstellen.


Klein beetje jammer dat gegeven de uitlatingen van de aangeklaagde de zaak net niet helemaal zwart-wit lijkt.

Bedoel je daarmee de "domme" uitspraken van de twitteraar of Bashir?

visser
06/01/12, 17:48
...

Blijkbaar heeft dat wel de hele tijd gewerkt. Daarmee doel ik op het bang maken van de clientèle relaties. Alleen nu heeft het een effect ervan een hele andere wending gehad dan hetgeen wat hij zich ooit had kunnen voorstellen.


Je moet een beetje levenservaring hebben (of op terug kunnen vallen) en zonodig een beetje geld om niet meteen bang te zijn van een advocatenbrief, en gezien de klanten doelgroep (euro'tje in de maand) zullen beiden wel wat zeldzaam zijn.



Bedoel je daarmee de "domme" uitspraken van de twitteraar of Bashir?

Ik schreef "aangeklaagde" dus ik bedoel inderdaad de twitteraar. Net niet de zaak om de underdog-sympathie knop helemaal vol voor open te draaien.

WebMeso
06/01/12, 17:55
Ik schreef "aangeklaagde" dus ik bedoel inderdaad de twitteraar. Net niet de zaak om de underdog-sympathie knop helemaal vol voor open te draaien.

Ik snapte in 1e instantie niet helemaal wat je ermee bedoelde, maar hij heeft zijn eigen positie en geloofwaardigheid daarmee inderdaad verlaagd en verminderd. Dat doet de zaak waarover het verhaal eigenlijk gaat helaas weinig goed.

Maar de rust is alweer redelijk wedergekeerd en het verhaal lijkt bekoeld. Zo snel kan het blijkbaar gaan. Het verbaast me niks als we er voorlopig niks meer van horen en alles een beetje in de doofpot wordt gestopt. Sowieso is de halve wereld het over een paar dagen vergeten en over een paar weken zowat iedereen.

Cybafish
06/01/12, 18:56
Anyway, auteursrecht is het formele handvat waarop iemand zich kan beroepen voor het niet letterlijk publiceren van privé correspondentie.
(als er met de correspondent geen verdere afspraken over geheimhouding bestaan).

Dat klopt niet. Het auteursrecht speelt geen rol van betekenis in een brief. Het is immers geen werk van letterkunde, wetenschap of kunst en het valt daarmee niet onder het bereik van art. 1 Auteurswet. Ook het briefgeheim beschermt de brief slechts gedurende de tijd dat de brief tussen de verzender en de ontvanger circuleert. Zodra de geadresseerde de brief opent mag hij daarmee doen wat hij zelf goeddunkt, zolang hij de privacy van de schrijver maar respecteert. Bijzondere gegevens die de schrijver uitsluitend omwille van de onderlinge correspondentie in de brief heeft opgenomen (geboortedata, bankgegevens, etc.) kun je dus beter niet publiceren, maar zolang je die gegevens wegmarkeert valt je rechtens geen verwijt te maken. Neemt niet weg dat je wel impliciet de middelvinger naar de wederpartij geeft op het moment dat je zo'n brief publiceert, maar dat is meer feitelijk dan juridisch van aard.

Voor wat betreft de dreigementen van Versio; daar zou ik niet al te hard van wakker liggen. Bashir verwijst naar "artikel 261 van het Strafrecht". (...???) oh je bedoelt artikel 261 van het Wetboek van Strafrecht! Dit soort subtiele foutjes zetten wat mij betreft wel de toon. Sowieso is het strafrecht een kwestie die bij het OM thuishoort en niet in een brief tussen twee privaatrechtelijke partijen. Mooi stukje Wikipedia knip- en plakwerk dus.

Een inhoudelijk oordeel over de kwestie houd ik maar even voor me ;-)

visser
06/01/12, 20:37
Dat klopt niet. Het auteursrecht speelt geen rol van betekenis in een brief. Het is immers geen werk van letterkunde, wetenschap of kunst en het valt daarmee niet onder het bereik van art. 1 Auteurswet.


Hm, ik betwijfel toch of het zo werkt. Jouw uitleg betekent dat de rechter op de stoel van een criticus moet gaan zitten en bepalen of iets letterkunde of kunst is.
Mijn brief is publiek domein, en die van bijvoorbeeld Gerard R. aan z'n uitgever niet , ook niet als hij alleen maar zeurt over geld ?
Ook stukjes van broodschrijverij (tekstburo voor een bedrijfsreclame, of een krantenartikel) worden in gewoon spraakgebruik niet onder letterkunde, wetenschap of kunst gevat, maar de auteursrechtelijke claim daarop wordt wel geaccepteerd.

Zo'n stukje correspondentie is misschien geen wereldzaak, maar dat auteursrecht pas geldt als het 'echte' letterkunde/kunst/wetenschap is , is volgens mij niet hoe de wet uitgelegd wordt.
(leuk in de rechtzaal: geluid gemaakt door deze persoon die zich muzikant noemt kunnen we geen kunst noemen, dus is het rechtenvrij )




Ook het briefgeheim beschermt de brief slechts gedurende de tijd dat de brief tussen de verzender en de ontvanger circuleert. Zodra de geadresseerde de brief opent mag hij daarmee doen wat hij zelf goeddunkt, zolang hij de privacy van de schrijver maar respecteert. Bijzondere gegevens die de schrijver uitsluitend omwille van de onderlinge correspondentie in de brief heeft opgenomen (geboortedata, bankgegevens, etc.) kun je dus beter niet publiceren, maar zolang je die gegevens wegmarkeert valt je rechtens geen verwijt te maken. Neemt niet weg dat je wel impliciet de middelvinger naar de wederpartij geeft op het moment dat je zo'n brief publiceert, maar dat is meer feitelijk dan juridisch van aard.

Voor wat betreft de dreigementen van Versio; daar zou ik niet al te hard van wakker liggen. Bashir verwijst naar "artikel 261 van het Strafrecht". (...???) oh je bedoelt artikel 261 van het Wetboek van Strafrecht! Dit soort subtiele foutjes zetten wat mij betreft wel de toon. Sowieso is het strafrecht een kwestie die bij het OM thuishoort en niet in een brief tussen twee privaatrechtelijke partijen. Mooi stukje Wikipedia knip- en plakwerk dus.

Een inhoudelijk oordeel over de kwestie houd ik maar even voor me ;-)

Inderdaad is het gepruts om strafrechtelijke claims te maken als je civiel wilt proceduren, maar als er dan inmiddels een advocaat naar gekeken heeft komt die wel op het civiele verwijt.

Cybafish
06/01/12, 21:37
Hm, ik ben nog eens wat uitgebreider gaan graven. In art. 10 Aw staat verder uitgewerkt wat onder werken van letterkunde, wetenschap of kunst valt. Kennelijk is de betekenis van de definities in 10 Aw door de jaren heen tot 0 gereduceerd en draait alles om het 'oorspronkelijkheidsvereiste'. Dat is een nogal uitgebreid leerstuk wat zich desgevolgs leent voor discussies in de grijze gebieden.

Tijdens de 'graafwerkzaamheden' ben ik nog wel even langs de kamerstukken bij art. 10 Aw langsgewipt en kwam het volgende tegen bij het Voorlopig Verslag van de Tweede Kamer:


In antwoord op de gestelde vraag kan worden medegedeeld, dat naar de bedoeling van het wetsontwerp inderdaad op brieven auteursrecht bestaat, zodat de ontvanger zich van openbaarmaking en van verveelvoudiging zal hebben te onthouden.

Het is dus in ieder geval de bedoeling geweest van de wetgever om een brief onder de reikwijdte van de Auteurswet te doen vallen. Ik denk echter dat het voornaamste probleem steekt in het aantoonbaar maken van enige schade ten gevolge van de briefpublicatie. Het auteursrecht is immers een recht dat je zelf moet afdwingen, dus je zult toch met een schadeverhaal moeten aankomen om de wederpartij te doen boeten voor de publicatie (of een verbod vorderen, maar dat is natuurlijk mosterd na de maaltijd).

WebMeso
06/01/12, 21:49
Bedankt voor de informatie. In principe zou ik ook niet inzien waarom de advocaat in dit geval er problemen mee zou moeten hebben. Het openbaar maken van de brief zou waarschijnlijk in zijn voordeel werken in de vorm van gratis reclame en extra naamsbekendheid.

Triloxigen
07/01/12, 14:47
is het al iemand opgevallen dat ze voor deze zaak snel maar even Versio als merk hebben gedeponeerd?
http://register.boip.int/bmbonline/details/trademark/show.do?markNumberType=REG&markNumber=912559&markID=2973582

Spyder01
07/01/12, 14:56
is het al iemand opgevallen dat ze voor deze zaak snel maar even Versio als merk hebben gedeponeerd?
http://register.boip.int/bmbonline/details/trademark/show.do?markNumberType=REG&markNumber=912559&markID=2973582

Ze maken er een vies spelletje van, het scheelt echter dat het duidelijk is dat het een spoedinschrijving is. Ben benieuwd hoe e.e.a. gaat eindigen.

dreamhost_nl
07/01/12, 15:02
is het al iemand opgevallen dat ze voor deze zaak snel maar even Versio als merk hebben gedeponeerd?
http://register.boip.int/bmbonline/details/trademark/show.do?markNumberType=REG&markNumber=912559&markID=2973582

Dat is kansloos als ze daarmee denken de domeinnaam ver sio bv punt nl (spatitiëring i.v.m. SEO) te kunnen opeisen (of dwarsbomen). Zoals al geopperd is de registratiedatum van de domeinnaam eerder dan de registratiedatum van het woordmerk.

CT0
07/01/12, 15:23
Aan die BOIP inschrijven hebben ze volgens mij in dit geval helemaal niks. Maar ze hebben wel handelsnaamrecht, dat is volgens mij net zo sterk.

Triloxigen
07/01/12, 16:57
Dat is kansloos als ze daarmee denken de domeinnaam ver sio bv punt nl (spatitiëring i.v.m. SEO) te kunnen opeisen (of dwarsbomen). Zoals al geopperd is de registratiedatum van de domeinnaam eerder dan de registratiedatum van het woordmerk.

Ook al is het merk later geregistreerd, in dit geval is ter kwader trouw wel heel makkelijk aan te wijzen natuurlijk.

WebMeso
07/01/12, 17:45
Dat is kansloos als ze daarmee denken de domeinnaam ver sio bv punt nl (spatiëring i.v.m. SEO) te kunnen opeisen (of dwarsbomen). Zoals al geopperd is de registratiedatum van de domeinnaam eerder dan de registratiedatum van het woordmerk.


Aan die BOIP inschrijven hebben ze volgens mij in dit geval helemaal niks. Maar ze hebben wel handelsnaamrecht, dat is volgens mij net zo sterk.


Ook al is het merk later geregistreerd, in dit geval is ter kwader trouw wel heel makkelijk aan te wijzen natuurlijk.

Vrij apart dat ze dit na deze kwestie doen, maar waarschijnlijk doen ze het om dit te voorkomen bij toekomstige gevallen van misbruik van de handels- en merknaam. Sowieso is het maar de vraag of Versio deze domeinnaam op kan eisen zolang deze niet in gebruik is voor commerciële doeleinden of op enige vorm wordt misbruikt. Door de uitspraken op Twitter kan het een ander verhaal worden, maar dit is weer een zaak apart.

drex
16/01/12, 14:01
Is al weer even geleden, zijn er nog updates te melden? Was nieuwsgierig hoe het verder verloopt........

WebMeso
16/01/12, 19:16
Is al weer even geleden, zijn er nog updates te melden? Was nieuwsgierig hoe het verder verloopt........

Gevalletje doofpot. Misschien nog een kleine schadevergoeding gegeven door Versio aan R. van Hoesel in combinatie met enige vorm van een zwijg clausule als overeenkomst? Het is allemaal mogelijk.

Colution
16/01/12, 19:57
Al geprobeerd Job persoonlijk te kunnen bereiken via de telefoon ? In principe mag niks online worden afgegeven qua persoons gebonden gegevens. Aangezien deze gegevens op sitedeals staan lijkt het mij dan ook niet erg dit openbaar te maken..

Sitedeals.nl is een onderdeel van:
Job Schneider Holding BV gevestigd:
Jol 16-16, 8243 EB te Lelystad.
Mobiel: 06 1772 1992

Hoop dat je er iets mee kunt.

- Daarnaast valt het me trouwens wel op dat deze betreffende ISP erg vaak nagatief hier in de topics verschijnt. Blijkbaar is er dan toch iets mis daar achter de schermen.

Dave Lettinga
04/05/13, 19:53
Dat sitedeals een slechte site begint te worden was me al duidelijk, een veiling starten neemt meer tijd in beslag als daadwerkelijke opbrengsten, degene die daadwerkelijk een bod doet zijn nooit serieus te nemen en de vaste "reageerders" weten altijd alles beter... Oplichting is schering en inslag en van enig commentaar op sitedeals zijn ze al helemaal niet gediend.

Ik had een domein op de veiling gegooid...zo'n 5 weken geleden maar geen enkele reactie, je kunt die niet verwijderen dus in de oude maar gezet dat die niet meer van toepassing is, en dat die weggehaald kan worden. Dus een aantal nieuwe veilingen opgezet en ja hoor....daar is meneer Job weer met een zeikactie en regelementen. Omdat ik het zat was heb ik hem verzocht om het domein per direct terug te plaatsen en anders mij maar moest verwijderen, het laatste deed hij natuurlijk dirtect want die handeling doet hij schijnbaar dagelijks.
Ik wil hiermee maar aangeven hoe zielig sitedeals tegenwoordig is geworden. Alsof ze de enige zijn in Nederland regeren ze daar met een arogante houding , al moet ik toegegeven dat je die houding ook wel moet aannemen als het merendeel van je leden kinderen zijn die eigenlijk alleen maar twitter advertentie's en andere bullshit willen verkopen.
Kortom, ik ben blij dat ik van die zeikclub af ben en ik weet ook zeker dat een hoop mensen het met me eens zullen zijn dat sitedeals zichzelf aan het opblazen is!!

Dezo
05/05/13, 10:00
Dat sitedeals een slechte site begint te worden was me al duidelijk, een veiling starten neemt meer tijd in beslag als daadwerkelijke opbrengsten, degene die daadwerkelijk een bod doet zijn nooit serieus te nemen en de vaste "reageerders" weten altijd alles beter... Oplichting is schering en inslag en van enig commentaar op sitedeals zijn ze al helemaal niet gediend.

Ik had een domein op de veiling gegooid...zo'n 5 weken geleden maar geen enkele reactie, je kunt die niet verwijderen dus in de oude maar gezet dat die niet meer van toepassing is, en dat die weggehaald kan worden. Dus een aantal nieuwe veilingen opgezet en ja hoor....daar is meneer Job weer met een zeikactie en regelementen. Omdat ik het zat was heb ik hem verzocht om het domein per direct terug te plaatsen en anders mij maar moest verwijderen, het laatste deed hij natuurlijk dirtect want die handeling doet hij schijnbaar dagelijks.
Ik wil hiermee maar aangeven hoe zielig sitedeals tegenwoordig is geworden. Alsof ze de enige zijn in Nederland regeren ze daar met een arogante houding , al moet ik toegegeven dat je die houding ook wel moet aannemen als het merendeel van je leden kinderen zijn die eigenlijk alleen maar twitter advertentie's en andere bullshit willen verkopen.
Kortom, ik ben blij dat ik van die zeikclub af ben en ik weet ook zeker dat een hoop mensen het met me eens zullen zijn dat sitedeals zichzelf aan het opblazen is!!

Het was een topic van 14 maanden oud waarin je nu reageert. Ben eigenlijk wel benieuwd hoe het toen afgelopen is.