PDA

Bekijk Volledige Versie : Contact opnemen met XS4ALL over verkeerde relaying



VisualWeb
28/12/11, 13:34
Voor een van de domeinen in ons beheer sturen (sommige van) de mailservers van xs4all de mailtjes (vanaf xs4all klanten) naar een verkeerde mailserver. Een die helemaal geen mail afhandeld voor het betreffende domein. Hoe kunnen wij contact opnemen met xs4all dat er iets niet klopt bij hun bij het versturen?

Iemand hier ervaring mee?

xaban
28/12/11, 13:39
Je eerste regel begrijp ik niet helemaal. De mailservers van Xs4all stuurt e-mail door naar een verkeerd mailserver?

crossplatform
28/12/11, 13:41
VisualWeb,

Ik zou het proberen via https://service.xs4all.nl.
Heeft dit domein eerst bij xs4all gedraait? Zo ja, dan vermoed ik dat bij xs4all het domein nog intern bekent is.

Of de DNS resolvers zijn voorzien van verkeerde informatie omtrent je domein

Eventueel zou ik je kunnen helpen aangezien ik mijn spullen bij xs4all heb staan.
Dan gebruik ik mijn contacten hiervoor.

visser
28/12/11, 13:52
Voor een van de domeinen in ons beheer sturen (sommige van) de mailservers van xs4all de mailtjes (vanaf xs4all klanten) naar een verkeerde mailserver. Een die helemaal geen mail afhandeld voor het betreffende domein. Hoe kunnen wij contact opnemen met xs4all dat er iets niet klopt bij hun bij het versturen?

Iemand hier ervaring mee?

Je weet zeker genoeg dat het probleem bij xs4all ligt, overigens ?
Dwz, je hebt goed je DNS/MX records bekeken vanaf een externe DNS resolver ?
En je hebt voldoende goede logs met tijd, zendende server van xs4all etc ?

Ik zou beginnen met
https://www.xs4all.nl/overxs4all/contact/klantenservice.php

Dat ziet eruit dat je ook als je geen klant bent een vraag moet kunnen stellen.

Het mailadres van systeem beheer staat niet meer op de site tegenwoordig zie ik;
Verder zijn een paar heel goede xs4all medewerkers op persoonlijke titel actief in de xs4all nieuwsgroepen (bv Timo, Miquel ) .

VisualWeb
28/12/11, 14:01
@xaban, klanten van XS4all sturen mail via mailservers van XS4all. De klanten bij XS4all krijgen echter mail terug dat de mailbox niet bestaat. Logisch want de mailserver waar xs4all het mailtje naar toe wilt sturen, is niet van ons en accepteert de mail van dat domein niet.

@crossplatform, naar mijn weten heeft het domein niet gedraaid bij xs4all. Wij hebben ook een bak in het xs4all netwerk. En als we daarvandaan nslookups doen op de 3 dns servers van xs4all naar 'mail.domeinvanons.com' krijgen we onze mailserver terug.

Return mail van xs4all:


The original message was received at Wed, 28 Dec 2011 13:53:48 +0100 (CET)
from dovemail16.xs4all.nl [194.109.26.18]

----- The following addresses had permanent fatal errors -----
<info@domeinvanons.com>
(reason: 554 5.7.1 <info@domeinvanons.com>: Relay access denied)

----- Transcript of session follows -----
... while talking to mail.domeinvanons.com.:
>>> DATA
<<< 554 5.7.1 <info@domeinvanons.com>: Relay access denied
554 5.0.0 Service unavailable (554 5.7.1 <info@domeinvanons.com>: Relay access
denied)
<<< 554 5.5.1 Error: no valid recipients

xaban
28/12/11, 14:12
Dan klopt of het IP van je MX niet of de fout zit bij jou.

Jouw (en niet die van XS4All) mailserver geeft namelijk aan:
554 5.0.0 Service unavailable (554 5.7.1 <info@domeinvanons.com>: Relay access
denied)

xaban
28/12/11, 14:16
Als er mail wordt verzonden vanuit een ander netwerk (dus niet vanuit xs4all) komt het wel aan begrijp ik uit je verhaal?

VisualWeb
28/12/11, 14:28
@xabam, klopt.

Inmiddels opgelost. Bedankt voor jullie hulp.

De nameservers die bij de registrar stonden kwamen niet overeen met de nameservers in de DNS (andere hostnames, maar uiteindelijk wel zelfde IP's). Dus NSLOOKUPS klopte wel, welke NS server je ook gebruikte. Na die aanpassing werkte het wel. Kan het zijn dat XS4all daarop checkt?

crossplatform
28/12/11, 14:28
@VisualWeb: Het hoeft niet te betekenen dat de interne systemen van xs4all gebruik maken van de publieke resolvers van xs4all. Het zou wel veel helpen als je het echte domein meegeef, dan kunnen wij er gericht naar kijken.

Weet je ook naar welke mail server de email gestuurd word? Elke informatie is welkom.