PDA

Bekijk Volledige Versie : Ondernemers hebben nooit geluk - Boek van Ali Niknam (TransIP)



Stewie
22/12/11, 16:57
Zojuist bracht de postbode een pakketje met het boek van Ali Niknam en een Amazon Kindle (zou de digitale versie van het boek ook hierop staan?). Naast dat het een erg leuk relatiegeschenk is in deze tijden van champagne, flessen wijn en chocolade, is het boek een leuke afwisseling en staat het dichterbij de ondernemende webhoster (of misschien de webhostende ondernemer). Daarvoor dank!


Heeft iemand zijn boek al gelezen?



Boek: http://www.managementboek.nl/boek/9789055948932/ondernemers_hebben_nooit_geluk-ali_niknam

SamenvattingRubriek:Algemeen management (http://www.webhostingtalk.nl/zoeken?sort=verkooppositie&fq=rubriek:"algemeen management")Trefwoorden:Ondernemen (http://www.webhostingtalk.nl/zoeken?sort=verkooppositie&fq=trefwoord:"ondernemen") • Ondernemerschap (http://www.webhostingtalk.nl/zoeken?sort=verkooppositie&fq=trefwoord:"ondernemerschap")Passie voor perfectie, tomeloze inzet en volharding kenmerken de ondernemer die zonder startkapitaal in korte tijd een miljoenenbedrijf heeft opgebouwd.

In 'Ondernemers hebben nooit geluk' vertelt Ali Niknam openhartig over de obstakels en de valkuilen die elke ondernemer tegenkomt op de route naar zelfverwezenlijking en succes. Hoe neem je de juiste beslissingen, hoe gaat u om met tegenslagen en wat doet u als het écht misgaat?

'Ondernemers hebben nooit geluk' is meer dan een typisch zero to hero-verhaal. Op meeslepende wijze geeft het inzicht in de mentaliteit die cruciaal is voor het bereiken van succes.

®on
22/12/11, 17:16
Heeft iemand zijn boek al gelezen?
Zojuist besteld, op basis van de samenvatting. Hopelijk nog voor de kerst binnen :)

Domenico
22/12/11, 17:22
Ik hoorde er vorige week van maar ik ga het zeker lezen.

EDIT: Ben ook benieuwd naar de onderlinge relaties met de andere (ex)oprichters. Sommigen waren in het begin erg actief op het forum. Tot het 'fout' ging...

Yourwebhoster
22/12/11, 17:22
Net even de ebook gekocht, ben wel benieuwd wat er in staan.

davhog
22/12/11, 17:44
Toevallig eerder vanmiddag besteld na aanleiding van een e-mail nieuwsbrief van TransIP. Ben erg benieuwd.

patrickekkel
22/12/11, 17:49
Ik heb hem zojuist ook besteld, ben benieuwd

eMiz0r
19/01/12, 22:09
Allemaal besteld maar niemand gelezen? :)

eMiz0r
19/01/12, 22:36
Ik ben op pagina 16 en het frustreert me nu al hoeveel gelijk hij heeft over ondernemers. Durf nu al te zeggen: aanrader!

davhog
19/01/12, 22:55
Inmiddels heb ik hem helemaal gelezen, 24 dec. kreeg ik het boek binnen en 25 dec. had ik hem uit. Het is een leuk en interessant boek geschreven door iemand die zijn sporen ruim heeft verdiend. Ik zal het boek echter niet snel aanraden aan een ondernemer die niet in deze sector actief is.

®on
19/01/12, 23:03
Besteld vlak voor kerst, maar door leveringsproblemen bij managentboek.nl laat ontvangen. Nog geen tijd gehad om te lezen. Misschien dit weekend maar eens aan beginnen.

Marin
20/01/12, 00:20
Besteld bij bol.com hardcopy.. Lekker 2010 ;)

Ben benieuwd! Thanks voor de tip!

WebMeso
20/01/12, 00:47
Inmiddels heb ik hem helemaal gelezen, 24 dec. kreeg ik het boek binnen en 25 dec. had ik hem uit. Het is een leuk en interessant boek geschreven door iemand die zijn sporen ruim heeft verdiend. Ik zal het boek echter niet snel aanraden aan een ondernemer die niet in deze sector actief is.

In welke sector is deze dan actief (geweest)? De samenvatting is wel erg algemeen neergezet.

Arieh
20/01/12, 01:00
Had hem ook al even voorbij zien komen maar nu toch maar even de e-versie gekocht en de eerste 9 hoofdstukken gelezen. Leuk om te lezen wat de man achter tip zoal meemaakt en denkt. Ik had echter toch wel meer gehoopt op wat meer inhoud. Zoals Marcel, die wordt vaak genoemd maar waarom wanneer en hoe hij precies weg is gegaan en hoe 't is afgelopen lees je niet.

eMiz0r
20/01/12, 09:56
In welke sector is deze dan actief (geweest)? De samenvatting is wel erg algemeen neergezet.

Ali is de oprichter van TransIP, zegt voldoende denk ik ;) Stond ook in de OP.

WebMeso
20/01/12, 12:06
Ali is de oprichter van TransIP, zegt voldoende denk ik ;) Stond ook in de OP.

Bedankt. Ik zie het nu in de titel ja. Daar had ik helemaal overheen gekeken.

Waar het boek aangeboden staat (management boek) daar stond in de samenvatting niks over TransIP of welke branche.

Domenico
20/01/12, 12:58
Boek is al een tijd binnen maar ben er nog niet aan begonnen. ga ik snel doen en lees het zeker in een ruk uit.

Dit doet me wel denken aan oude tijden. Waar is de tijd gebleven dat founders van de nu grote hostingbedrijven aktief waren op webhostingtalk (openlijk en niet onder een schuilnaam ;)). Good times!

Bijvoorbeeld gebruiker Lifeforms, Walter Hop, co-founder van transIP. Al een hele tijd niet meer aktief maar nog steeds goed voor 1208 posts. Walter we missen je!

http://www.webhostingtalk.nl/members/lifeforms.html

Stewie
20/01/12, 16:16
Het begin van het boek is goed, de verhalen van TransIP zijn leuk, daarna enkele herkenbare momenten voor ondernemers. Ik denk niet dat de insteek van het boek was dat het over TransIP moest gaan, maar gezien de interesse kan Ali daar een nieuw boek aan wijden ;)

koendejonge
21/01/12, 20:39
Gekregen en gelezen inderdaad. Leest wel aardig weg, hoewel van mij al die verwijzingen naar 'de groten der aarde' niet zo hoeven.

Ik heb nooit begrepen hoe dat gegaan is tussen Ali en bijvoorbeeld Walter of Marcel. En ik weet zeker dat dit een gekleurt plaatje geeft.

Kunnen de oprichters van bijvoorbeeld WideXS, Virtu (gekocht door Equinix), Leaseweb, Prolocation, Cyso en JRonline (nu Oxilion) ook even een boek schrijven? Ik zal eens rondvragen, misschien is een NLiX borrel daar een goede plek voor. :)

wwa55
01/03/12, 15:20
Bedankt voor de tip, zojuist besteld bij managementboek!

deCube
01/03/12, 15:27
Heb het boek ook gelezen, leest inderdaad goed weg en leuk om interne verhalen te lezen.