PDA

Bekijk Volledige Versie : Fotoboek hosting



BoerbooM
19/12/11, 11:45
Voor een Stichting hebben we een fotoboek draaien. Hierbij lopen we tegen de, waarschijnlijk alom bekende, problemen aan betreffende data ruimte, bandbreedte en kosten aan.

Helaas door te weinig data ruimte zijn we genoodzaakt seizoenen te verwijderen, dit willen we natuurlijk liever niet. Nu willen we dit fotoboek nog een stapje verder gaan gebruiken door ook de originele foto's te plaatsen zodat een kleine groep gebruikers deze kunnen downloaden.

Voor veel data ruimte en bandbreedte tegen een relatief laag kosten plaatje kom je al snel in het buitenland terecht. De gebruikers zijn uitsluitend Nederlandse gebruiker. Echter willen we natuurlijk ook geen traag fotoboek.

Ik ben al even niet meer actief geweest hier maar kon zoek opdracht vinden die mij vergelijkbare topics gaf. Mocht ik iets gemist hebben zie ik graag een link tegemoet. Ik ben benieuwd naar jullie oplossingen, ervaringen, meningen en misschien een aanrader.

Marin
19/12/11, 11:48
Je zou natuurlijk in het, daarvoor bestemde tpic, je specificaties neer kunnen gooien. Wellicht zijn er hosters in NL die je een mooie aanbieding kunnen doen? Het is ook lastig tips te geven als we geen cijfers hebben...

Ramon Fincken
19/12/11, 12:02
Klopt wat DigiState zegt. Ga als je een aanbieding wil naar het aanbiedingen gezocht forum.

Je zou ook Picasa (google) kunnen gebruiken ..

t.bloo
19/12/11, 12:46
Veel diskruimte hoeft niet heel duur te zijn als je zelf de backup regelt en het dataverkeer ook beperkt blijft omdat het bijvoorbeeld meer archief dan actief is.

Ramon Fincken
19/12/11, 12:54
Opzich kost HDD ruimte niet veel, maar dataverkeer wel. Ik heb een klant gehad die wilde ineens 10GB opslag voor een foto album, en dan haal je met gemak 80GB dataverkeer per maand of meer.