PDA

Bekijk Volledige Versie : Probleem met hosting contract



Hostingwalk
12/12/11, 19:55
Beste mensen,

Ik heb sinds januari 2011 een contract bij een groot ICT bedrijf.
2 maanden voor het eind van het termijn wou ik hem opzeggen wegens veel problemen(downtime,storingen.)
Dus dat vroeg ik aan mijn contactpersoon hij zei Prima maak hem leeg en dan verhuur ik de server door.
Dus wij de server leegmaken en hij zegt dat die er al een andere verhuurder voor had.
Meteen maandag-ochtend krijgen wij toch de nota van 178,00. van het 2 maanden termijn terwijl hij de Dedi server gewoon verhuurt aan een ander.
Dus wij betalen nog 2 maanden ervoor dan is de server nog onder ons beheer, Maar toch verhuur hij hem door voor 89,25 aan de nieuwe eigenaar.
Naar mijn inziens mag zoiets niet en als ik niet zou betalen zou hij er wel een advocaat opzetten.
Daarbij het ik nooit een contract/overeenkomst ondertekend (maar dat maakt niks uit zegt hij)

Graag hoor ik jullie mening.

Domenico
12/12/11, 20:00
Wat een vreemd verhaal is dit.
Heb je nog wel toegang tot de server? Zo niet lijkt me dit een gevalletje contractbreuk.

Yourwebhoster
12/12/11, 20:02
Het lijkt mij erg simpel: als hij vind dat jij moet betalen dan moet hij ook leveren waarvoor je betaald. Ga naar de rechter en geef aan dat je betaald hebt en niet hetgeen ontvangen hebt voor wat je nodig hebt. Mocht hij de server niet leveren dan kan je hem in gebreke stellen en hoef je het niet te betalen (zegt mijn gezond verstand dan, denk dat het juridisch ook wel zal kloppen).

dreamhost_nl
12/12/11, 20:22
Ik heb sinds januari 2011 een contract bij een groot ICT bedrijf.

Daarbij het ik nooit een contract/overeenkomst ondertekend (maar dat maakt niks uit zegt hij)

Graag hoor ik jullie mening.

Heb je nu een contract of niet? Wel vreemd indien je bij "een groot ICT bedrijf" geen contract zou hebben afgesloten.

Indien je van mening bent dat je in je recht staat, is het toch prima als hij er een advocaat op zet? Laat hem dat dan maar gewoon doen. Op het moment levert hij niet, dus lijkt me dat daar ook geen betaling t.o. hoeft te staan.

Hostingwalk
12/12/11, 20:22
Ja dat wel via, Hij zegt dat die een deel van de dedicated heeft verhuurd kan dat ?

WebMeso
12/12/11, 20:50
Beste mensen,

Ik heb sinds januari 2011 een contract bij een groot ICT bedrijf.
2 maanden voor het eind van het termijn wou ik hem opzeggen wegens veel problemen(downtime,storingen.)
Dus dat vroeg ik aan mijn contactpersoon hij zei Prima maak hem leeg en dan verhuur ik de server door.
Dus wij de server leegmaken en hij zegt dat die er al een andere verhuurder voor had.
Meteen maandag-ochtend krijgen wij toch de nota van 178,00. van het 2 maanden termijn terwijl hij de Dedi server gewoon verhuurt aan een ander.
Dus wij betalen nog 2 maanden ervoor dan is de server nog onder ons beheer, Maar toch verhuur hij hem door voor 89,25 aan de nieuwe eigenaar.
Naar mijn inziens mag zoiets niet en als ik niet zou betalen zou hij er wel een advocaat opzetten.
Daarbij het ik nooit een contract/overeenkomst ondertekend (maar dat maakt niks uit zegt hij)

Graag hoor ik jullie mening.

Heb je die conversatie ergens staan? Bijvoorbeeld op de email. Dat kan dienen als bewijs.

Yourwebhoster
12/12/11, 21:52
Ja dat wel via, Hij zegt dat die een deel van de dedicated heeft verhuurd kan dat ?
Er is maar 1 dedicated server, die kan je niet opdelen tenzij je contract over virtuele servers gaat. Als hij je die volledige dedicated server niet kan leveren conform het contract, pleegt hij contractbreuk.

rensariens
12/12/11, 22:04
Iemand die over een advocaat begint kan je per definitie negeren.

patrickekkel
13/12/11, 10:02
Ja dat wel via, Hij zegt dat die een deel van de dedicated heeft verhuurd kan dat ?

Gaat dat om die Dell PowerEdge SC1425 Waar je het toen overhad ??

Als dat zo is kan je het beste even met hem bellen, in mijn ervaring is d zeker niet zo moeilijk

redbeenl
14/12/11, 00:59
Betalen betekend volgens mij leveren :) tenzij jullie bijvoorbeeld samen overeenkomen om de resterende looptijd van het contract af te kopen door eenmalig 2 maanden in rekening te brengen, maar ik begrijp dat dat niet het geval is. Weet je zeker dat je de volledige SC hebt gehuurd als dedicated server? Met een advocaat dreigen lijkt me kansloos als er geen contract is en daarbij komt dat een advocaat daar volgens mij weinig aan kan doen.

Yourwebhoster
14/12/11, 07:44
Mijn ervaring is overigens dat als ze serieus zijn beginnen over een incasso bureau en niet de advocaat, hij vergeet een stap die belangrijk is. Verder heb ik (hoewel slechts één keer) dat een incasso bureau met een factuur bezig was van een groot lomp bedrijf waar afgesproken was dat die niet betaald hoefde te worden tot dat een probleem opgelost was en na toelichting (en waarschijnlijk terugkoppeling naar dat bedrijf) zijn ze er mee gestopt.

Vervelend dit soort mensen, succes ermee!