PDA

Bekijk Volledige Versie : click and buy kosten/ervaring als ondernemer?



janton
09/12/11, 12:16
Beste Ondernemers,

Ik wil wellicht "click and buy" inbouwen als betaal systeem, helaas doen ze erg vaag over de kosten. Heb ze een mail gestuurd en krijg dan een standaard mail terug waar ze geen antwoord geven op mijn vraag.

Uiteraard ben ik zelf gaan zoeken: "There are no registration fees or basic charges"
Goed dus wat betaal ik dan als ondernemer?
Per transactie/commissie uiteraard: http://clickandbuy.com/CZ_en/downloads/Preisverzeichnis.pdf
Dus als ik goed heb betaal ik 12% + 0,50 cent per transactie (dan ben ik beter af met PayPal)
en kleine betalingen onder de 5 euro vragen ze nog is 30% commissie...

Als ik het goed heb begrepen is "clickandbuy" een soort van PayPal systeem?

Mijn gevoel zegt me nee daar ga ik dan toch echt niet aan beginnen.

Thyx
09/12/11, 12:51
Ik heb er wel eens wat mee betaald. En dat was opzich wel goed. Maar als je kijkt wat je daarna voor reclame mailtjes en prut krijgt. Zelfs dat je een iPad kunt winnen maar dan wel even moet bellen etc.

Dan denk ik, wil je je klanten dat wel aandoen?

Hosted
12/03/12, 22:12
Ik denk eigenlijk dat je er vanaf moet blijven. De enige online partij voor betalingen via het buitenland, daar zou ik bijvoorbeeld PayPal voor gaan gebruiken. iDeal, overboekingen en de automatische incasso voor de Nederlandse klanten zijn prima. Partijen zoals Click and buy, Neteller en Moneybookers moet je eigenlijk vermijden..

joriz
13/03/12, 01:26
Ik vond het redelijk omslachtig om mij als klant te registreren om het te gebruiken voor iTunes. Zal daarom ook niet weten waarom Click&Buy zou moeten worden gebruikt.
Alternatieven zoals PayPal en iDEAL zijn waarschijnlijk veel interessanter.

Arieh
13/03/12, 10:22
Gebruik het zelf ook alleen voor itunes, enkel omdat dat de enige optie was geloof ik. Tenzij je weet dat er specifiek vraag naar is zou ik m laten gaan.