PDA

Bekijk Volledige Versie : Dell support



Pur
09/12/11, 11:34
Hoi,

Ik ben even benieuwd naar jullie meningen.

Ik heb een Dell laptop gekocht. Deze arriveerde iets te laat maar ok. Ik heb de laptop met de erbij bestelde OS DVD + Resource/drivers DVD opnieuw geïnstalleerd. Windows 7 herkent de nVidia GT 555M echter niet. Oftewel ik kan er ook geen drivers voor installeren.

Contact opgenomen met support die claimen dat het is ontstaan omdat ik Windows 7 zelf opnieuw heb geïnstalleerd ipv de recovery optie te gebruiken van de bios. Ik heb op hun verzoek meerdere manieren gedaan van Windows 7 opnieuw installeren maar elke keer hetzelfde liedje de kaart is niet zichtbaar in de device manager. Oftewel lijkt mij dan een hardware probleem.

Dell zegt uiteindelijk "Wij weten het ook niet" stuur de laptop maar terug dan onderzoeken wij hem in ons lab en ben je hem 6-10 dagen kwijt. Waarop ik heb gezegd van uhuh, volgens het contract heb recht op next business day hardware support. Hun van ok, als je het echt wil kun je het omzetten maar als het dan aan de software ligt moet je voor software support betalen.

Vandaag wordt ik gebeld door een vriendelijke mevrouw van KPN (Getronics?) die zich verontschuldigd dat ze het moederbord niet op voorraad hebben maar dat ze contact opneemt zodra ze hem op voorraad hebben maar dat kan tot 6 dagen duren. Ik neem wederom contact op met Dell en die beroepen zich nu op overmacht want hun zijn afhankelijk van het beschikbaar zijn van onderdelen. Niks dus NBD.

Naar mijn mening is het niet beschikbaar zijn en dus overmacht grote bull want hun zijn zelf verantwoordelijk. Als je het nog hebt over als de HDD kapot zou zijn ok daar kan ik me voorstellen dat het iets langer duurt. Maar bij NBD support zou toch gewoon altijd een voorraad van alle onderdelen aanwezig moeten zijn bij de monteurs.

Sowieso vind ik dat Dell support onvriendelijk is. De KPN mevrouw vond het nog oprecht vervelend. Maar van Dell geen enkele empathie of excuus.

Wat vinden jullie van het NBD verhaal. Daarnaast ik zit nog binnen de 7 dagen dus ik kan hem nog retour zenden. Ik neig hier wel erg naar wat zouden jullie doen?

Yourwebhoster
09/12/11, 11:50
Dell is niet altijd even goed mbt van de support. Soms sturen ze een mannetje en HD's sturen ze gewoon op. Maar heb ook wel gehad dat je dan dagen lang kan bellen voordat ze überhaupt door hebben wat er aan de hand is. Ook al leg je uit dat oververhitting bijvb van de laptop het probleem is, moeten ze alsnog zoveel procedures doorlopen voordat iemand langskomt als die registratie daarvan goed gegaan is (uiteindelijk niemand gekomen).

Domenico
09/12/11, 11:51
Eerlijk zeggen? Ik heb zelf nooit zoiets meegemaakt en de keren dat ik de support van DELL nodig had waren ze er of de volgende dag of de zelfde dag nog (4 uur) maar als ik zou meemaken wat jij nu meemaakt zou ik alles gelijk terug sturen. Als ik iets nieuw koop moet het ook nieuw zijn en werken dus ik zou het ook niet laten repareren en een ander nieuw model eisen. Zoniet dan zeker binnen die 7 dagen terugsturen.

EDIT: Nu moet ik wel zeggen dat je zelf opnieuw aan het installeren bent gegaan maar toch alles zou gewoon moeten werken.

crossplatform
09/12/11, 11:56
Vraag die bij mij nog niet duidelijk is... Heb je echt je laptop via recovery partitie hersteld of
een orginele win7 cd gebruikt?

Yourwebhoster
09/12/11, 11:59
Vraag die bij mij nog niet duidelijk is... Heb je echt je laptop via recovery partitie hersteld of
een orginele win7 cd gebruikt?


Hoi,



Contact opgenomen met support die claimen dat het is ontstaan omdat ik Windows 7 zelf opnieuw heb geïnstalleerd ipv de recovery optie te gebruiken van de bios. Ik heb op hun verzoek meerdere manieren gedaan van Windows 7 opnieuw installeren maar elke keer hetzelfde liedje de kaart is niet zichtbaar in de device manager. Oftewel lijkt mij dan een hardware probleem.

5 chars

Pur
09/12/11, 12:03
Vraag die bij mij nog niet duidelijk is... Heb je echt je laptop via recovery partitie hersteld of
een orginele win7 cd gebruikt?

Ik heb de recovery DVD's erbij besteld. Dus via de DVD van Dell opnieuw geinstalleerd. Niet via de recovery partitie. Maar ook het opnieuw installeren vanaf de DVD's wordt niet ondersteund. Vraag ik me toch af waarom je ze er bij kan bestellen.

Pur
09/12/11, 12:06
Eerlijk zeggen? Ik heb zelf nooit zoiets meegemaakt en de keren dat ik de support van DELL nodig had waren ze er of de volgende dag of de zelfde dag nog (4 uur) maar als ik zou meemaken wat jij nu meemaakt zou ik alles gelijk terug sturen. Als ik iets nieuw koop moet het ook nieuw zijn en werken dus ik zou het ook niet laten repareren en een ander nieuw model eisen. Zoniet dan zeker binnen die 7 dagen terugsturen.

EDIT: Nu moet ik wel zeggen dat je zelf opnieuw aan het installeren bent gegaan maar toch alles zou gewoon moeten werken.

Het lijkt me dat Windows opnieuw installeren niet direct kwalificeert als er zelf aan prutsen. Sowieso lijkt me dat als de hardware werkt je 'm dan op z'n minst in de device manager moet kunnen zien.

Bij mijn vorige Dell laptop geen problemen gehad stond idd snel een mannetje voor de deur. Had het niet in 1 keer opgelost dus volgende dag moest ie terugkomen. Maar toen was de support nog goed. Ook met servers voorheen nooit problemen gehad. Maar goed geen recente ervaringen dus meer tot deze. En de hele houding van "Je hebt opnieuw geinstalleerd dus jij hebt het kapot gemaakt" is niet klant vriendelijk te noemen.

crossplatform
09/12/11, 12:09
Ja... excuus... ben toe aan het weekend, denk ik :)

Een installatie via de recovery partitie is een overweging waard?

Meestal kan je na de installatie alsnog zelf die dvd's branden...
Daarom heeft het bijbestellen van deze dvd's weinig zin, vind ik...

Hoewel ik je relaas begrijp zou ik de weg van de minste weerstand nemen
en de drivers bij nVidia vandaan halen en deze op de laptop installeren...

Succes in ieder geval!


Brenno.

Pantsy
09/12/11, 12:18
Sja eigenlijk nooit problemen gehad de afgelopen 8 jaar met dell support, NBD of Enterprise, beide is goed. Dat iets niet op voorraad is dan kan je hoog en laag springen wat je wilt maar dan word NBD gewoon niet haalbaar (logisch).

Als het op schiphol niet op voorraad is dan zal het uit polen moeten komen, ik kan begrijpen dat met NBD het langer zal gaan duren dan met Enterprise support (normale aflevering of per koerier).

Voor thuis heb ik nog nooit dell support nodig gehad, wellicht dat ze een lagere prio hebben bij laptops dan met servers.

Anyhow ik kan je enkel zeggen, heb geduld... of bel op dat je toch liever je laptop opstuurt naar het reparatie centrum (6 dagen of 6-10 dagen, wat is het verschil). Dat zou ik eerlijk gezegd sowieso doen.

Domenico
09/12/11, 12:21
Het lijkt me dat Windows opnieuw installeren niet direct kwalificeert als er zelf aan prutsen. Sowieso lijkt me dat als de hardware werkt je 'm dan op z'n minst in de device manager moet kunnen zien.

Bij mijn vorige Dell laptop geen problemen gehad stond idd snel een mannetje voor de deur. Had het niet in 1 keer opgelost dus volgende dag moest ie terugkomen. Maar toen was de support nog goed. Ook met servers voorheen nooit problemen gehad. Maar goed geen recente ervaringen dus meer tot deze. En de hele houding van "Je hebt opnieuw geinstalleerd dus jij hebt het kapot gemaakt" is niet klant vriendelijk te noemen.

Ik heb het woord prutsen ook nooit gebruikt. :)
Het is wel zo dat DELL jou lijkt te kwalificeren als prutser. Gewoon terug sturen en gelijk opnieuw bestellen misschien?

Pur
09/12/11, 12:35
Een installatie via de recovery partitie is een overweging waard?


Die is verwijderd bij het opnieuw installeren helaas. Ik ging er vanuit dat het goed zou gaan :-)


Hoewel ik je relaas begrijp zou ik de weg van de minste weerstand nemen
en de drivers bij nVidia vandaan halen en deze op de laptop installeren...

Helaas werkt het installeren van drivers dus niet. Noch van Dell zelf noch van nVidia. "No supported videocard is detected"

Pur
09/12/11, 12:36
Sja eigenlijk nooit problemen gehad de afgelopen 8 jaar met dell support, NBD of Enterprise, beide is goed. Dat iets niet op voorraad is dan kan je hoog en laag springen wat je wilt maar dan word NBD gewoon niet haalbaar (logisch).

Maar wat is NBD dan nog waard? Daar zouden ze toch gewoon een goede voorraad moeten hebben om NBD (of zelfs binnen 4 uur) te kunnen garanderen.

Yourwebhoster
09/12/11, 12:36
Die is verwijderd bij het opnieuw installeren helaas. Ik ging er vanuit dat het goed zou gaan :-)



Helaas werkt het installeren van drivers dus niet. Noch van Dell zelf noch van nVidia. "No supported videocard is detected"
Als je deze tool]opent (http://www.lavalys.com/), wat voor video kaart krijg je te zien?

gjtje
09/12/11, 12:54
Is dit een consumenten laptop of een zakelijke laptop? Zakelijk heb ik alleen maar goede ervaringen met Dell support, NBD is ook NBD (tenzij de klant zelf niet kan...) en desnoods vervangen ze het hele apparaat.

Pur
09/12/11, 12:57
Als je deze tool]opent (http://www.lavalys.com/), wat voor video kaart krijg je te zien?

Alleen "Standard VGA Graphics Adapter"


Is dit een consumenten laptop of een zakelijke laptop? Zakelijk heb ik alleen maar goede ervaringen met Dell support, NBD is ook NBD (tenzij de klant zelf niet kan...) en desnoods vervangen ze het hele apparaat.

Consumenten in dit geval een uit de XPS range dus geen budget geval.

Pantsy
09/12/11, 15:42
XPS zien zij niet meer als de XPS die er 3-5 jaar geleden was spijtig genoeg, althans dit is mij zo uitgelegd.

Jij hebt gewoon spijtig genoeg pech, het is wel erg simpel om te zeggen wat NBD waard is als het niet op voorraad is. Misschien is er dezelfde dag of de dag er voor toevallig net alles uitgeleverd. Dan kom je inderdaad op overmacht uit en zou duiden op een slechte serie in de productie. Sowieso een tipje, koop je spullen zakelijk bij dell, hoort niet en klinkt stom maar dan lijkt het allemaal veel beter te verlopen.

Apoc
09/12/11, 16:08
het is wel erg simpel om te zeggen wat NBD waard is als het niet op voorraad is. Misschien is er dezelfde dag of de dag er voor toevallig net alles uitgeleverd. Dan kom je inderdaad op overmacht uit en zou duiden op een slechte serie in de productie.

Que? Wanneer Dell NBD aanbiedt, is het simpelweg hun verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat al het noodzakelijke direct beschikbaar is.

Pur
09/12/11, 16:12
NBD valt natuurlijk ook best te plannen. Je weet de avond van te voren tenslotte je workload voor de volgende dag en kan dus eventueel nog wat laten komen van andere lokaties over de wereld.

rensariens
09/12/11, 16:15
Qua laptops enkel slechte ervaringen met Dell en hun support. Voor servers ze (support) nog nooit nodig gehad, maar door hoor ik normaal goede verhalen over. Denk dat dit het verschil is :)

Spyder01
09/12/11, 16:41
Qua laptops enkel slechte ervaringen met Dell en hun support. Voor servers ze (support) nog nooit nodig gehad, maar door hoor ik normaal goede verhalen over. Denk dat dit het verschil is :)

Mijn ervaring, zowel zakelijk als privé met laptops is ook slecht. Bel je voor servers met een kapotte disk of voeding, dan wordt je snel geholpen en heb je dezelfde, of de volgende dag (afhankelijk van het contract) ook netjes het spul in huis. Tegenwoordig wel regelmatig R410's die allemaal een kapotte voeding hebben in korte tijd. Gelukkig zijn die redundant :)

Stewie
09/12/11, 17:26
Wij hebben goede ervaringen met de support bij Dell. Weinig uitval en als er iets is sturen ze het meteen op of komen de koeriers af en aan rijden, same day vaak, met onderdelen soms wel vanuit Frankrijk.

Domenico
09/12/11, 17:52
Wij hebben goede ervaringen met de support bij Dell. Weinig uitval en als er iets is sturen ze het meteen op of komen de koeriers af en aan rijden, same day vaak, met onderdelen soms wel vanuit Frankrijk.

Zeg Stijn, dat is niet te vergelijken hé. Ik denk dat het hier over consumenten support gaat.

Pantsy
09/12/11, 18:29
Que? Wanneer Dell NBD aanbiedt, is het simpelweg hun verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat al het noodzakelijke direct beschikbaar is.

Beetje simpel antwoord, als je nieuwe voorraad niet op tijd is voor de volgende dag (door wat dan ook) dan weet je precies hoe laat het is. Om het nog stommer te houden, het is direct beschikbaar maar niet binnen handbereik van de klant (waar het uiteindelijk om gaat). Daarnaast denk ik ook dat ze met bepaalde percentages werken ivm Enterprise en NBD, maar goed wie het precies weet mag het zeggen.

Volgens mij weet de gemiddelde leverancier/hoster wel hoe het verloopt, afgezien dat je zelf beter weet hoe het zou moeten gaan.

Apoc
09/12/11, 19:20
Zeg Stijn, dat is niet te vergelijken hé. Ik denk dat het hier over consumenten support gaat.

Ik denk dat het eerder te maken heeft met volume ;)

Domenico
11/12/11, 02:46
Ik denk dat het eerder te maken heeft met volume ;)

Volgens mij zeg ik precies hetzelfde. Ooit een consument 1000 servers zien bestellen?

Mark17
11/12/11, 11:11
Sja eigenlijk nooit problemen gehad de afgelopen 8 jaar met dell support, NBD of Enterprise, beide is goed. Dat iets niet op voorraad is dan kan je hoog en laag springen wat je wilt maar dan word NBD gewoon niet haalbaar (logisch).

Als een onderdeel dat gebruikt wordt voor systemen met NBD support onder een bepaalde grens komt in een reparatie centrum kan het binnen enkele uren in het vliegtuig liggen. Dit kost mogelijk wel meer als per schip. Per schip had de voorraad weer groter moeten zijn, dit brengt ook weer kosten met zich mee. Deze methode van versturen (TNT/DHL/UPS Express) is misschien dus niet goedkoop, in veel gevallen zal een klant overigens ook tevreden zijn met een betere laptop voor hetzelfde geld waarbij (indien mogelijk/relevant) de data overgezet wordt (hardeschijf wissel?). Dat het ipv NBD 6 dagen wordt zou ik niet acceptabel vinden, dan betekend het verkopen van NBD garantie eigenlijk niks (ik zou het haast een wanprestatie noemen).

Wynand
11/12/11, 12:00
6 XPS 730 computers, drie jaar geleden zakelijk aangekocht met NBD garantie (toen wat, €500 per PC meer tov. de standaard garantie?), na een jaartje niet gebruikt te zijn op elke bak op een na problemen met de waterkoeling/PSUs (error kon een ander probleem aanduiden, maar goed) -maar niet op elke bak op hetzelfde component. Dik 10 uur telefoon hangen + 1,5 maand wachten + 6x een technieker mogen verwelkomen (die dan een leuke opdracht kreeg als 'vervang het mobo+CPU es!', terwijl ik hem al gedemonstreerd had dat het met een andere voeding uit een gelijke machine wel werkte), zegt dat genoeg over Dell hun NBD?
Ik geef er geen cent meer aan.
Verder eveneens geen slecht woord te vertellen over Getronics / de techniekers daarvan.

HostingTotaal
12/12/11, 10:02
ik kan ook alleen positief zijn over de support (zakelijk), veel problemen heb ik niet maar als er wat gebeurd zijn ze erg snel met het leveren van nieuwe hardware al dan niet met ene monteur (die keuze maak ik zelf, kapotte schijn kan ik ook wel vervangen )

Pantsy
12/12/11, 15:46
Als een onderdeel dat gebruikt wordt voor systemen met NBD support onder een bepaalde grens komt in een reparatie centrum kan het binnen enkele uren in het vliegtuig liggen. Dit kost mogelijk wel meer als per schip. Per schip had de voorraad weer groter moeten zijn, dit brengt ook weer kosten met zich mee. Deze methode van versturen (TNT/DHL/UPS Express) is misschien dus niet goedkoop, in veel gevallen zal een klant overigens ook tevreden zijn met een betere laptop voor hetzelfde geld waarbij (indien mogelijk/relevant) de data overgezet wordt (hardeschijf wissel?). Dat het ipv NBD 6 dagen wordt zou ik niet acceptabel vinden, dan betekend het verkopen van NBD garantie eigenlijk niks (ik zou het haast een wanprestatie noemen).

Het lijkt mij verstandig dat jij nooit hoofd zal zijn van een dergelijke garantie divisie, dan zal die divisie snel kopje onder gaan vrees ik. Wanneer je grote volumes draait dan is het voordeliger (ja echt waar) om toch specifieke hardware te vervangen ipv even te ruilen voor een nieuw systeem. Immers is circa 95% van de gevallen bekend wat het probleem is en kan de eind klant dit meestal zelf uitvoeren.

Dan even een nuchtere vraag, je betaald (ik zeg maar even wat) 400,- euro voor 3 jaar NBD en je systeem kost 1300,- euro... klopt dit? In het ergste geval zullen ze namelijk toch echt je helemaal computer/laptop/server moeten vervangen als het niet anders kan. Nee dit kan niet en om het betaalbaar/toegankelijk te maken zal je dit op één grote hoop moeten gooien, daarnaast helpt dit om je reputatie van je bedrijf hoog te houden.

DDX
12/12/11, 15:55
Het is alleen erg irritant dat je sinds kort een express servicecode mag intoesten als je dell support belt.
Goed heb je van die webtooltjes voor die een servicetag kunnen omzetten naar een express code.
Alleen na het intoesten doet dit niet meer dan je naar de juiste afdeling doorverbinden, daarna mag je nogsteeds servicetag opnoemen.
Als je het dan makkelijk maakt, geeft deze info dat ook door als je naar de afdeling doorschakelt...

Apoc
12/12/11, 17:02
Volgens mij zeg ik precies hetzelfde. Ooit een consument 1000 servers zien bestellen?

Nee hoor. Want een bedrijf kan evengoed 1 server bestellen.

Apoc
12/12/11, 17:08
Het lijkt mij verstandig dat jij nooit hoofd zal zijn van een dergelijke garantie divisie, dan zal die divisie snel kopje onder gaan vrees ik. Wanneer je grote volumes draait dan is het voordeliger (ja echt waar) om toch specifieke hardware te vervangen ipv even te ruilen voor een nieuw systeem. Immers is circa 95% van de gevallen bekend wat het probleem is en kan de eind klant dit meestal zelf uitvoeren.

Dan even een nuchtere vraag, je betaald (ik zeg maar even wat) 400,- euro voor 3 jaar NBD en je systeem kost 1300,- euro... klopt dit? In het ergste geval zullen ze namelijk toch echt je helemaal computer/laptop/server moeten vervangen als het niet anders kan. Nee dit kan niet en om het betaalbaar/toegankelijk te maken zal je dit op één grote hoop moeten gooien, daarnaast helpt dit om je reputatie van je bedrijf hoog te houden.

Je laat het klinken alsof het acceptabel zou zijn dat de garanties niet altijd nageleefd kunnen worden, omdat dat kostentechnisch onmogelijk zou zijn. Dat vind ik echt de grootste onzin, want dan moeten ze simpelweg de prijzen verhogen om dat wel kostendekkend te maken.

Wanneer jij als afnemer extra betaalt voor NBD, waarmee je dus specifiek betaalt voor gegarandeerde beschikbaarheid van alle benodigde hardware om jouw systeem binnen 1 werkdag te fixen, dan moet je er ook blindelings vanuit kunnen gaan dat Dell dat naleeft. Wanneer Dell dat niet doet, zit er bij Dell iets fout, en is het meer dan terecht dat Dell daar op aangekeken/afgerekend wordt. Je betaalt namelijk niet extra voor "NBD mits het voor Dell goed uit komt".

Pantsy
12/12/11, 17:26
Je/Jullie kunnen hoog of laag springen, maar overmacht heb je al snel met zulke spelletjes, iedereen weet het en jullie ook. Nee het is niet een excuus om er onderuit te komen maar wel de realiteit. Welke geit er denkt goede support te hebben voor 3 jaar lang á 400,- euro (voorbeeld) is niet goed wijs, waarom is enterprise 5x zo duur? Omdat de leverancier wel beter weet (in dit geval dell) en echt keiharde garanties moet afgeven omdat het kennelijk bedrijfs kritische processen zijn welke er draaien.

Het is toch hetzelfde broodje aap verhaal met de SLA's die worden afgegeven tegenwoordig? De kosten zijn erg laag in verhouding maar het word ook op de grote hoop gegooit om het rendabel te maken, dit wil niet zeggen dat er geen kwaliteit word geleverd of een snelle oplossing voor handen is om het probleem op te lossen. Iedereen is er bij gebaat om het probleem zo snel mogelijk op te lossen, niet om het zo lang mogelijk te rekken, dat kan namelijk veel meer negatieve gevolgen hebben.

Daarnaast is het lezen van de voorwaarden welke er aan zijn verbonden ook van belang, voor sommige producten werkt het anders (is ook bij dell zo, afhankelijk welk support pakket je afneemt).

HostingTotaal
13/12/11, 08:29
Ik denk dat het wel klopt dat je niet altijd alles in de hand hebt. Het kom natuurlijk ook voor dat een simpele raidset defect raakt, er een andere schijf in gaat die netjes rebuild en na 2 dagen draaien stop de raidset er weer mee en blijkt het aan de controller te liggen. 9 van de 10 keer ligt het voor de hand maar die ene keer komt toch voor...

The-BosS
13/12/11, 11:08
Ik kan hier sommige hun redenering wel volgen, ja er kan overmacht zijn, maar de vraag is natuurlijk wat omschrijven ze juist als overmacht. Dat er een ship gezonken is of een vliegtuig gecrashed is met reserve onderdelen kunnen we overmacht noemen. Maar als ze een crappy product maken en dan klagen dat bvb 1.000.000 mensen een rma op NBD vragen en ze maar 200.000 reserve onderdelen hebben liggen is voor mij geen overmacht. Net zoals slecht voorraad beheer en andere dingen die ze zelf in de hand hebben geen overmacht is in mijn ogen. Dat je maar xxx euro betaald voor NBD maakt op zich niet uit, aangezien het een verzekering is, ik zie het al gebeuren bij je ziekteverzekering of ...verzekering.

Kijk dat ze zeggen van we kunnen de NBD niet halen, maar het zal een dag langer zijn is nog acceptabel in een zekere mate, maar dat ze zeggen van het zal een week duren is in mijn ogen totaal onacceptabel. Of we het dan hebben over een laptop van een paar honderd euro of een server van paar duizend euro maakt op zich niet uit, het gaat om de extra service die ze verkopen en niet kunnen waar maken.

Naast het feit dat ze het direct op de TS steken omdat hij windows opnieuw zou geinstalleerd hebben en dat het zijn probleem is, dan antwoord je gewoon in het vervolg ik moet die versie van windows niet en wil andere windows versie of linux. Dat daarom je hardware niet zou werken is trouwens bullsh*t, ik zie het al gebeuren met je wagen als je bij een ander tankstation tankt (van hetzelfde merk) en je wagen het plots niet meer doet dat de garagist zegt tja dat komt er van als je ergens anders tankt.

Pur
13/12/11, 11:23
Inmiddels krijg ik ook geen antwoord meer van de technische afdeling hoe lang het nog duurt. Ik vermoed dat ze vandaag voor de 3e keer de NBD niet gaan halen want ik ben nog niet gebeld.

Ik was erg tevreden over Dell en de (zakelijke) support maar dat is inmiddels overgeslagen naar een negatief standpunt. En het is nog niet eens zozeer dat ik geen begrip kan opbrengen voor dat je een keer de NBD niet haalt. Al zou je die dan mijn inziens wel de volgende dag moeten halen of *ACTIEF* communiceren hoelang het nog duurt. Maar wat me ernstig tegenstaat is de hele houding van de consumenten support afdeling. Niks klant is belangrijk, maar de klant is dom. En niks van sorry, we vinden het erg vervelend dat u uw gloednieuwe laptop niet kunt gebruiken maar traineren door nog meer onzinnige handelingen uit te voeren en vervolgens helemaal niks meer te laten horen.

Nee Dell heeft voor mij afgedaan zowel zakelijk als privé.

HostingTotaal
13/12/11, 11:30
kun je je account manager niet inschakelen? Ik heb 1 keer een trage reply gehad, toen mijn accountmanager bij dell gebeld en toen werdt het alsnog zo geregeld!

Pur
13/12/11, 11:57
Een wonder :-) KPN/Getronics heeft gebeld het onderdeel is gearriveerd en ze komen morgen langs om de laptop te repareren.

HostingTotaal
13/12/11, 12:01
haha nu maar hopen dat het ook echt opgelost word dus, maar dat gaan wij vast horen als het niet zo is :)

Pur
13/12/11, 12:26
haha nu maar hopen dat het ook echt opgelost word dus, maar dat gaan wij vast horen als het niet zo is :)

De KPN mevrouw zei zelfs dat ze ook Windows opnieuw gingen installeren. Jeuj! :-)

The-BosS
13/12/11, 12:27
Een wonder :-) KPN/Getronics heeft gebeld het onderdeel is gearriveerd en ze komen morgen langs om de laptop te repareren.

Morgen pas? Is er iets mis met deze middag of komen ze te voet? Owja ze verstaan waarschijnlijk NBD vanaf het moment het onderdeel terug op voorraad is en niet vanaf het moment de RMA/klacht/... is ingediend ;).

Pur
13/12/11, 12:31
Morgen pas? Is er iets mis met deze middag of komen ze te voet? Owja ze verstaan waarschijnlijk NBD vanaf het moment het onderdeel terug op voorraad is en niet vanaf het moment de RMA/klacht/... is ingediend ;).

Dat denk ik ook ja. Waarschijnlijk was het dus ook zo geweest omdat Dell op donderdag de NBD in gang heeft gezet en ik op vrijdag werd gebeld ik anders ook pas maandag geholpen zou zijn :-)

Maar goed ik weet iig wanneer ze komen, dat scheelt.

HostingTotaal
13/12/11, 12:59
ze hebben tot zover iig weer iemand blij gemaakt :)

Pur
13/12/11, 13:04
ze hebben tot zover iig weer iemand blij gemaakt :)

Blij zeker niet. Als een hoop consumenten zo'n soort behandeling krijgen dan vind ik dat een kwalijke zaak. En ruim 1.5 week doen terwijl je NBD garandeert is gewoon te lang.

Maar ik vind het iig fijn dat ik weet dat ze morgen komen.

HostingTotaal
13/12/11, 13:07
tja het verhaal staat niet op zichzelf als ik dit topic zo eens doorlees, maar het is wel vreemd dat sommigen wel goede ervaringen en anderen niet. Jammer voor dell dat dit niet consequent is, want het kost ze vast klanten!

Wynand
13/12/11, 17:05
Morgen pas? Is er iets mis met deze middag of komen ze te voet? Owja ze verstaan waarschijnlijk NBD vanaf het moment het onderdeel terug op voorraad is en niet vanaf het moment de RMA/klacht/... is ingediend ;).Absoluut mee eens, maar dat heeft gewoon geen zin om daar over uit te vliegen tegen die persoon. Van Getronics krijg je nog iets te horen / gedaan, van Dell niet.

Mark17
13/12/11, 22:24
Je laat het klinken alsof het acceptabel zou zijn dat de garanties niet altijd nageleefd kunnen worden, omdat dat kostentechnisch onmogelijk zou zijn. Dat vind ik echt de grootste onzin, want dan moeten ze simpelweg de prijzen verhogen om dat wel kostendekkend te maken.
In deze ga ik uit van de theorie (Lean) die door veel bedrijven waaronder de (grootste?) autobouwer (Toyota) wordt gehanteerd. Let ook op dat ik zeg dat het zou moeten indien de voorraad niet tijdig(!) aanwezig kan zijn om de garantie conform de overeenkomst te leveren.


Wanneer jij als afnemer extra betaalt voor NBD, waarmee je dus specifiek betaalt voor gegarandeerde beschikbaarheid van alle benodigde hardware om jouw systeem binnen 1 werkdag te fixen, dan moet je er ook blindelings vanuit kunnen gaan dat Dell dat naleeft. Wanneer Dell dat niet doet, zit er bij Dell iets fout, en is het meer dan terecht dat Dell daar op aangekeken/afgerekend wordt. Je betaalt namelijk niet extra voor "NBD mits het voor Dell goed uit komt".
Daarom ook mijn opmerking dat men anders een andere maatregel (bijv. meer vervangen, desnoods het hele systeem), deze garantie verkopen ze immers. Anders is de toegevoegde waarde van NBD mijn inziens afwezig...

Pur
14/12/11, 10:41
Nadat de vriendelijke KPN/Getronics medewerker het moederbord had vervangen herkende de Resource DVD wel de videokaart en konden de drivers weer worden geïnstalleerd. Jeuj dus.

HostingTotaal
14/12/11, 10:44
zozo, en dat al om 10:41 sochtends. heeft ie niet eens uit kunnen slapen :)

Spyder01
14/12/11, 10:44
Nadat de vriendelijke KPN/Getronics medewerker het moederbord had vervangen herkende de Resource DVD wel de videokaart en konden de drivers weer worden geïnstalleerd. Jeuj dus.

Dan is dat in ieder geval opgelost :) Heeft wat voeten in de aarde gehad, maar hopelijk kun je er dan nu eindelijk voor lange tijd van genieten.