PDA

Bekijk Volledige Versie : De invoering van de Wet Van Dam is tot een nader te bepalen datum uitgesteld !!



drex
30/11/11, 13:02
http://www.eerstekamer.nl/wetsvoorstel/32884_initiatiefvoorstel_van_dam

RayManZ
30/11/11, 13:05
Die zag ik niet aankomen. Vreemd dat zoiets nog zo laat komt bovendrijven...

Domenico
30/11/11, 13:07
Wauw een verlate 1 April grap? Niet echt.


Op verzoek van de indiener is dit voorstel op 29 november 2011 van de plenaire agenda afgevoerd en is de behandeling tot een nader te bepalen tijdstip aangehouden.

ju5t
30/11/11, 13:15
Ehm, pardon?

maxnet
30/11/11, 13:16
Alleen de reparatiewet die de ingangsdatum voor bestaande overeenkomsten vervroegd is uitgesteld.
Je moet nog steeds nieuwe voorwaarden hebben voor nieuwe klanten die vanaf morgen bestellen.

KRoelofs
30/11/11, 13:28
Het blijft een belachelijke wet voor hosters. En alle andere bedrijven die zaken doen in of met het buitenland.

drex
30/11/11, 13:34
Alleen de reparatiewet die de ingangsdatum voor bestaande overeenkomsten vervroegd is uitgesteld.
Je moet nog steeds nieuwe voorwaarden hebben voor nieuwe klanten die vanaf morgen bestellen.

Denk het niet lees het inhoudelijk maar eens goed door, ook de pdf van van Dam zelf!

maxnet
30/11/11, 14:43
Denk het niet lees het inhoudelijk maar eens goed door, ook de pdf van van Dam zelf!

Brief gaat alleen maar over de reparatiewet.
Wet van Dam zelf is een jaar geleden al in het staatsblad gepubliceerd.

Cybafish
30/11/11, 14:47
Uit de PDF:


Morgen, dinsdag 29 november, staat op de agenda van de Eerste Kamer de bespreking
van het Voorstel van wet van het lid Van Dam tot herstel van een mogelijk wetstechnisch
gebrek met betrekking tot het overgangsrecht in de Wet van 26 november 2010
(Kamerstukken I, 2011/12, 32884, A). Ik wil u verzoeken deze bespreking van de
agenda te voeren en tot nader order aan te houden. De reden daarvoor is dat mij nieuwe
informatie heeft bereikt over de betekenis van de Overgangswet nieuw Burgerlijk
Wetboek die relevant is ten aanzien van het bovengenoemde voorstel van wet. Deze
informatie vergt gedegen bestudering en een inhoudelijke behandeling op dit moment
acht ik derhalve niet opportuun. Ik zal u zo spoedig mogelijk informeren over het vervolg
dat ik aan de behandeling van het voorstel van wet wens te geven.

Martijn van Dam
Lid Tweede Kamer der Staten-Generaal

maxnet
30/11/11, 14:59
Morgen, dinsdag 29 november, staat op de agenda van de Eerste Kamer de bespreking
van het Voorstel van wet van het lid Van Dam tot herstel van een mogelijk wetstechnisch
gebrek met betrekking tot het overgangsrecht in de Wet van 26 november 2010
(Kamerstukken I, 2011/12, 32884, A).

Het bespreken van de reparatiewet is van de agenda gestreept.

Doel van de reparatiewet: vervroegen ingang wet van Dam voor bestaande overeenkomsten van 1-12-2012 naar 1-12-2011, door het buiten werking stellen van het overgangsrecht.
Dat is nu even van de baan.

Dat neemt niet weg dat voor NIEUWE overeenkomsten het overgangsrecht niet van toepassing is, en de Wet van dam daar morgen wel voor in werking treed.
Je zult dus wel voor je NIEUWE klanten nieuwe voorwaarden klaar hebben moeten liggen, want die moeten weten waar ze aan toe zijn.

Voor je huidige klanten kan je wel desgewenst nog even de oude voorwaarden hanteren.

Cybafish
30/11/11, 15:03
Ik voeg me helemaal bij de lezing van maxnet :-)