PDA

Bekijk Volledige Versie : Transip VPS: Chatbox > Apache out of memory



bplat
25/11/11, 12:14
Goeie,

Gisteravond wilde ik mijn telefonische training laten vergezellen van de mogelijkheid om per chatbox vragen te kunnen stellen. Ik had daarvoor op m'n Wordpress site Quickchat geinstalleerd, en dat leek prima te werken. Maar de training was nog niet goed en wel begonnen of de server ging krakend door z'n hoeven: geen respons meer, en uiteindelijk bleek dat Apache allemaal Out of Memory, killing process xxx meldingen aan het genereren was. En er waren maar 15 mensen online!

Het is een betrekkelijk eenvoudige WP site (denk ik dan), draaiend op een 512Mb VPS van Transip. Die moet toch 15 bezoekers in een chat kunnen trekken?

Iemand tips? Waar kan ik naar kijken? Zijn er andere mogelijkheden om een chatbox misschien ergens anders te hosten?

patrickekkel
25/11/11, 12:19
Toch geef hij aan dat je te weinig geheugen hebt !
Wil je dus dit probleem niet meer krijgen zou ik als ik jou was een upgrade doen van je vps

Domenico
25/11/11, 12:35
Het is een betrekkelijk eenvoudige WP site (denk ik dan), draaiend op een 512Mb VPS van Transip. Die moet toch 15 bezoekers in een chat kunnen trekken?
Theoretisch zou dit moeten kunnen maar dit is dan ook geheel afhankelijk van de programmatuur. Als bijvoorbeeld de code van de chat slecht is geschreven en slecht om gaat met het geheugenbeheer hang je al. Het kan ook gewoon aan WP liggen of een van de gebruikte plugins maar ook aan de serverkant kan het een en ander slecht geconfigureerd zijn.

Je ziet dat er te veel factoren zijn waar dit aan kan liggen en wij veel te weinig info hebben om hier iets zinnigs over te kunnen zeggen.

De chat kan je ook vanuit elders betrekken maar er zijn bedrijven die speciale chat services bieden. Ooit gehoord van Campfire (http://campfirenow.com/)?

davinci
25/11/11, 12:36
zijn de vps'jes van transip niet nog gewoon in beta?

Domenico
25/11/11, 12:37
zijn de vps'jes van transip niet nog gewoon in beta?
Ook dat!

Wido
25/11/11, 12:56
zijn de vps'jes van transip niet nog gewoon in beta?Dat is wel zo, maar dat zorgt niet voor zulke zaken.

In dit geval eet iets te veel geheugen, daardoor krijg je deze foutmeldingen.

SF-Jeroen
25/11/11, 16:27
Maak volgende keer even een printscreen van de output van top. Opzich kan dit zowel aan slechte programmatuur als de vps node worden toegewezen. Immers als er bijvoorbeeld te weinig IO beschikbaar is worden de processen in de wacht gezet, wat ten koste van je geheugen (en evt swap) gaat.

crossplatform
28/11/11, 15:50
Een VPS met een Apache installatie waar misschien bijna alle modules aanstaan inclusief PHP met een X aantal modules EN nog een mysql installatie erbij... dan is 512MB ram niet veel. Geen of weinig swap en je server is weg, ondanks met lage aantal bezoekers.

Maakt niet uit of een dienst beta is of niet.

Op meerdere vlakken had optimalisatie een oplossing geweest. Dan had je server het misschien iets langer volgehouden.



Brenno.

Apoc
28/11/11, 15:54
Ik heb al vaak chatbox scripts gezien die buitensporig veel RAM verbruiken. Kans is vrij groot dat het daar aan ligt. Mogelijke oplossingen:

- Vervangen door een ander script
- RAM upgraden

brinkie
08/12/11, 16:17
Een VPS in "beta" zou je ook beter niet kunnen gebruiken voor serieus bedoelde toepassingen natuurlijk. De site waarschuwt er ook nadrukkelijk voor dat het 'beta' is, en dat in de pilotfase er problemen waren. Je krijgt ze niet voor niets gratis. :)

Heb je de apache processen ook even getraced? Om te kijken wat het script eigenlijk doet? iowait gechekt?

Power2All
11/12/11, 23:26
Maak gebruik van AJAX systeem.
Zet keep-alive laag zodat ie snel reageerd en geheugen vrij maakt.
Gebruik lighttpd, die gaat naar mijn mening beter om met het geheugen :)