PDA

Bekijk Volledige Versie : Is dat genoeg voor MMORPG server



ridvantrika
21/11/11, 17:59
Ik ben nieuw in dit forum en ik wil een server maken voor spel Shaiya,
ik heb een lijst gemaakt voor mijn server
maar ik weet niet dat dat voldoende goed is,

prossesor: Intel Xeon E3-1235 (4 Core, 3.2GHz)
moederboord: Intel S1200BTS
RAM: Corsair ValueSelect 4GB DDR3-1333 (16gb in total)
HDD van 1tb in total
en als OS: Windows XP Pro of Windows Server 2003


a Nuub

BReady
21/11/11, 18:35
Beste ,

Voor hoeveel spelers ga je (tegelijkertijd) deze game hosten? Dat is denk ik de eerste vraag je die je jezelf moet stellen.
Aan de hand daarvan kan je gaan afwegen hoeveel server capaciteit je nodig hebt (buiten de specificaties van de game zelf).

Waar ga je de game hosten? Thuis of bij een colo hosting partij?

Ikzelf ken het spel niet, dus wellicht dat mede collega's je hiermee verder kunnen helpen.

Succes!

PS: Je hebt het over een 'game' server, installeer dan ook een server OS en geen XP.

ridvantrika
21/11/11, 18:42
normale shaiya private server rond 300-600 spelers tegelijketijd
maar een goede server raakt tot 1000 spelers,
ik ga 1 server hosten en dat ga thuis zijn,

en heel bedankt.

WebMeso
21/11/11, 18:50
normale shaiya private server rond 300-600 spelers tegelijketijd
maar een goede server raakt tot 1000 spelers,
ik ga 1 server hosten en dat ga thuis zijn,

en heel bedankt.

Als je het thuis gaat hosten dan zal de bottleneck waarschijnlijk bij je eigen connectie liggen. Of de server zoveel spelers aankan dat weet ik niet en dat zal je snel genoeg zien als de server zich vult. Als er 100 spelers in de server zitten dan kan je kijken hoeveel resources er gebruikt worden en inschatten of deze 300 of 600 spelers aankan.

Yourwebhoster
21/11/11, 19:14
normale shaiya private server rond 300-600 spelers tegelijketijd
maar een goede server raakt tot 1000 spelers,
ik ga 1 server hosten en dat ga thuis zijn,

en heel bedankt.
Kleine gok dat je dikke lag krijgt en je upload de limiet is. Je kan beter het in een data center plaatsen en genoeg capaciteit houden voor de game, anders is het zonde om dergelijke hardware te kopen.

beservers
21/11/11, 20:00
Ik ken het spel niet en kan ook niet direct vinden wat de resources zijn per player. Maar ik zou toch uit gaan van 300 spelers een goede gameplay ervaring te geven dan 600 met lag.
Als het spel dan toch zoveel gespeeld wordt zal het niet zo moeilijk zijn om de resources te vragen op een forum.
Wat ik wel terugvind is dat dat de server blijkbaar MSSQL nodig heeft: http://forum.ragezone.com/f560/tut-shaiya-private-server-instructions-588558/

Maar zoals er reeds gezegd is gaat de bottleneck inderdaad de connectie zijn.

ridvantrika
21/11/11, 20:41
Ik weet over het spel zelf en ik zie dat ik nog heel betere hardware nodig heb en wat kan ik doen om betere thuis connetie te hebben?

WebMeso
21/11/11, 21:48
Ik weet over het spel zelf en ik zie dat ik nog heel betere hardware nodig heb en wat kan ik doen om betere thuis connetie te hebben?

Weinig. De simpelste en beste oplossing is de server in een datacentre te plaatsen.

IT-worX
21/11/11, 22:17
Helaas moet ik me aansluiten bij de meningen hierboven : jouw upload is te beperkt. Een datacenter heeft zoiezo betere lijnen liggen als je je medespelers een stabiele en goede internetconnectie wilt leveren...

swedendedicated
21/11/11, 22:31
Misschien heeft TS wel 100mbit up/down? Bottleneck is vaak geheugen en harde schijf (mits verbinding adequaat is)

The-BosS
22/11/11, 01:12
Misschien heeft TS wel 100mbit up/down? Bottleneck is vaak geheugen en harde schijf (mits verbinding adequaat is)

Dat zou kunnen, maar denk jij dan dat de huis tuin en keuken routers +300 simultane connecties aankunnen ;)

Rez
22/11/11, 16:59
Zodra de connectie de bottleneck niet meer is ga je keihard onderuit met je schijf.
Zeker als het maar 1 schijf is, levert ie (natuurlijk afhankelijk van hoe t spel in elkaar zit) te weinig io.
Als ie 24/7 aan het lezen en schrijven is gaat ie binnen no time stuk.
Je kunt daar wellicht een raidset van meerdere kleinere schijven gebruiken of een setje ssd's.
Maar nogmaals, weet niet hoe disk intensive de game is :)

hostingpower
04/12/11, 20:20
Kijk even op http://www.speedtest.nl/ wat je internet snelheid is. Vaak kan je aan de hand daarvan zien welk internet pakket je hebt bij je provider (kan je ook op de factuur zien) en kan je kijken welke mogelijkheden er zijn om een upgrade uit te voeren. Echter is het af te vragen hoeveel voordeel je zal behalen met een line upgrade in verhouding met kosten/baten. Vaak is een oplossing zoals hierboven aangedragen, het plaatsen van de server in het datacenter, het beste. Ik weet niet hoe bekend dit spel is en of er voldoende alternatieve gameservers zijn (gratis) anders zou je misschien tegen betaling iets kunnen opzetten. Vaak is het zo dat als je in een clan zit de deelnemers vast wel een bijdrage overhebben om de server te laten draaien.

Xaroth
08/12/11, 09:25
Misschien ook geen overbodige luxe om -iets- aan backup ruimte te hebben.. stuk of wat externe HDDs zal je ook geen kwaad doen..

mocht je voor een SSD gaan (zoals hierboven aangeraden wordt).. let dan wel dat je iets meer in de richting van Windows 7 / server 2008 neemt.. dit meer voor de SSD-support die zij bieden tov XP/server 2003 ... het lijkt misschien verwaarloosbaar, en de eerste 3 weken ga je er niks van merken, maar het helpt echt enorm.