PDA

Bekijk Volledige Versie : Ervaringen met Flexwebhosting?



selcuk
16/11/11, 12:44
hey guys ik wil graag 10 klanten over laten stappen naar een nieuwe hosting.
Ik heb ze nu lopen bij Strato maar ik wil naar een nieuwe hostingbedrijf.

Ik heb nu een pakket lopen bij Flexwebhosting maar het ziet er heel oud uit.
Ik zou hier niet mee willen werken. Hebben jullie ervaringen met een hostingbedrijf die een modern controlepaneel aanbied?
Want dan doe ik nu een klant over laten stappen en dan beeindig ik hem aan het eind van het jaar want de template van de oude admin kan ook niet worden veranderd.

En dan ziet Strato er wel heel goed uit als je naar dit kijkt
Dit is wat ik bedoel::
9908

Erik H.
16/11/11, 12:45
Ik denk dat je ze even een e-mail moet sturen om een andere skin te activeren, dit is inderdaad een vrij oude.
Normaliter kun je dit als klant ook zelf wijzigen, maar mogelijk hebben ze dat geblokkeerd (geen idee).

selcuk
16/11/11, 12:54
Ik heb telefonisch contact gehad maar het was dus niet mogelijk om deze oude skin te veranderen omdat ze een aantal mogelijkheden hadden uitgeschakeld. Maar welke hostingbedrijf heb jij en wat zijn jou ervaringen ermee?

t.bloo
16/11/11, 12:54
Flexwebhosting: groot bedrijf en aardige lui (hun kantoor zit driehonderd meter van mij vandaan), lage prijzen. Zul je geen buil aan kunnen vallen.

DirectAdmin: dat plaatje is de "oude" skin, de tegenwoordig standaard meegeleverde "enhanced" skin ziet er al wat frisser uit. De diensten zijn er natuurlijk niet minder om.

selcuk
16/11/11, 12:56
t.bloo. Ze leveren geen nieuwe skin erbij omdat het dan bij alle pakketten zou moeten gebeuren. Het betekent dat ik het zo maar moet doen met deze pakket. Het is jammer omdat ze inderdaad best aardig zijn en ze zijn inderdaad groot. Maar het leuke is dat ze zoveel ondersteunen en de nieuwste modules hebben draaien behalve exchange dan.

drex
16/11/11, 12:58
Neem eens een kijkje op ispgids staan er genoeg met alle ins en outs.....

Cybafish
16/11/11, 13:02
...en kijk naar cPanel als je veel waarde hecht aan een gelikt controlepaneel :-)

selcuk
16/11/11, 13:05
hahaha ja, cpanel, plesk ziet er goed uit vind ik.
Maar dan die oude skin van directadmin vind ik vreselijk.

ik had versio op het oog ik ben het een beetje aan het uitzoeken.
Hebben jullie goede ervaring met je hostingbedrijf?

selcuk
16/11/11, 13:09
Weten jullie een hostingbedrijf die magento ondersteunt en cpanel heeft??

Cybafish
16/11/11, 13:12
Ik heb zeer goede ervaringen met mijn hostingbedrijf ;-) Then again, dit is een forum vol webhosters, dus ik vermoed dat we allemaal erg goede ervaringen hebben met onszelf.

t.bloo
16/11/11, 13:12
Hebben jullie goede ervaring met je hostingbedrijf?

duh... het zijn bijna allemaal mensen met hun eigen hosting bedrijf hier

je zou eventueel in het "aanbiedingen gevraagd" forum onderdeel een aanbieding kunnen vragen

Domenico
16/11/11, 13:12
Begrijp ik nu goed dat je een hostingbedrijf aan het 'uitzoeken' bent op basis van de skin van het gebruikte controle paneel?

selcuk
16/11/11, 13:16
nee, maar ik erger me eraan

cyberbootje
16/11/11, 13:46
nee, maar ik erger me eraan

Een skin instellen voor DA kan in princiepe ook individueel los van gebruikers onderling.
Als een hoster een oude skin standaard aan heeft staan dan vraag je ze of ze voor jou een uitzondering kunnen maken, kunnen ze dat niet... dan weet je genoeg en zoek je een andere.

Aan het eind van de rit wil je denk ik toch wel een hoster die bereid is mee te denken en mee te werken (hoop ik).

Cybafish
16/11/11, 14:05
Zorg in ieder geval dat je niet te hard budget gaat, want daar heb je meer hoofdpijn van dan een paar oudbollige knopjes :-)

Apoc
16/11/11, 14:40
Begrijp ik nu goed dat je een hostingbedrijf aan het 'uitzoeken' bent op basis van de skin van het gebruikte controle paneel?

Op zich is dit topic ook wel een aardige wake-up call om te laten zien dat klanten/gebruikers heel anders tegen je product aan kijken dan hoe je dat zelf zou doen

@selcuk: ik kan me voorstellen dat een ouderwets panel met oubollige plaatjes niet erg veel vertrouwen uitstraalt. Maar het is toch zeker geen goed idee om je daardoor te laten lijden. In de IT wereld is er meestal geen verband met hoe goed iets functioneert ten opzichte van hoe gelikt het eruit ziet.

Domenico
16/11/11, 14:49
Op zich is dit topic ook wel een aardige wake-up call om te laten zien dat klanten/gebruikers heel anders tegen je product aan kijken dan hoe je dat zelf zou doen

@selcuk: ik kan me voorstellen dat een ouderwets panel met oubollige plaatjes niet erg veel vertrouwen uitstraalt. Maar het is toch zeker geen goed idee om je daardoor te laten lijden. In de IT wereld is er meestal geen verband met hoe goed iets functioneert ten opzichte van hoe gelikt het eruit ziet.

Ik denk dat heel veel mensen puur op uiterlijk af gaan. Voor mij niets nieuws onder de zon maar misschien dat veel (kleine) hosters hier nog nooit over hebben nagedacht of het zelfs onzin vinden. Net zoals denken dat adverteren niet werkt. ;)

Apoc
16/11/11, 14:53
Jep dat is zeker waar. Anderzijds is het ook weer niet slim dat veel mensen niet verder kijken dan enkel naar 'het verpakkingsmateriaal'. Toegegeven; het is dan natuurlijk wel aan de ondernemer om daar op in te springen.

selcuk
16/11/11, 15:17
Ik denk dat ik met versio aan de slag, ga ze hebben leuke prijzen en een bv komt mij beter over... want ik stap niet alleen over maar al mijn klanten neem ik mee

tjvb
16/11/11, 15:23
Als je een groep klanten meeneemt (geen idee hoeveel maar moet ook niet uitmaken)
Ga je eerst over met een test account, de prijzen zijn niet hoog dus daar zal je geen buil aan vallen. Bevalt het dan verhuis je de klanten, bevalt het niet dan ga je verder.

drex
16/11/11, 15:53
Ik denk dat ik met versio aan de slag, ga ze hebben leuke prijzen en een bv komt mij beter over... want ik stap niet alleen over maar al mijn klanten neem ik mee

Nu maak je mij nieuwsgierig...
Wat is nu voor jouw de drijfveer om voor de genoemde host te kiezen (je geeft aan: bv en leuke prijzen) maar ik neem aan dat dit niet echt serieus is gemeend?

En dit is dan jouw keuze bepaling voor serieuze hosting......

patrickekkel
16/11/11, 15:55
Ik denk dat heel veel mensen puur op uiterlijk af gaan. Voor mij niets nieuws onder de zon maar misschien dat veel (kleine) hosters hier nog nooit over hebben nagedacht of het zelfs onzin vinden. Net zoals denken dat adverteren niet werkt. ;)

Reclame is de kracht van de onderneming !

dennis0162
16/11/11, 15:59
Ik denk dat ik met versio aan de slag, ga ze hebben leuke prijzen en een bv komt mij beter over... want ik stap niet alleen over maar al mijn klanten neem ik mee

Die BV van Versio is nog in oprichting, terwijl ze dit niet in hun handelsnaam vermelden (website etc.)
Dat is volgens mij verplicht?

https://www.kvk.nl/handelsregister/zoekenframeset.asp?zk=0&url=https://server.db.kvk.nl/TST-BIN/FU/TSWS001@?BUTT=533099790000

Een BV io heeft dezelfde rechten/plichten als een eenmanszaak.

Apoc
16/11/11, 22:34
Die BV van Versio is nog in oprichting, terwijl ze dit niet in hun handelsnaam vermelden (website etc.)
Dat is volgens mij verplicht?

https://www.kvk.nl/handelsregister/zoekenframeset.asp?zk=0&url=https://server.db.kvk.nl/TST-BIN/FU/TSWS001@?BUTT=533099790000

Een BV io heeft dezelfde rechten/plichten als een eenmanszaak.

TS houdt van mooie plaatjes en prijzen, ik denk niet dat de rechtsvorm veel uit zal maken.

Axel Polfliet
16/11/11, 22:49
OT: Ik zou kijken naar de partij die aansluit op hetgeen wat je zoekt, ervaringen scoor je van sites zoals http://www.ispgids.com/. Hoewel het tegenwoordig schijnbaar gebruikelijk is om "ervaringen" te kopen. Sluit vervolgens een product of dienst af bij het bedrijf waar jij je op je gemak voelt, persoonlijk zou ik me niet laten lijden door het uiterlijk, maar tis wel leuk meegenomen als een geleverde interface niet het Frontpage gevoel met zich meebrengt.

---
Hoewel het om de producten gaat is het voor ondernemers natuurlijk ook belangrijk om naar het "uiterlijk" te kijken (dat blijkt maar weer), het kan nog zo goed werken, als je geen klanten krijgt dan is dat allemaal natuurlijk ook vrij nutteloos.
---

popking
18/11/11, 21:58
Hoewel het om de producten gaat is het voor ondernemers natuurlijk ook belangrijk om naar het "uiterlijk" te kijken (dat blijkt maar weer), het kan nog zo goed werken, als je geen klanten krijgt dan is dat allemaal natuurlijk ook vrij nutteloos.


Toen ik op zoek was naar een hoster heb ik fxw ook overwogen. Ben afgehaakt omdat ze bij de dedicated servers ook pentium 4 machines aanbieden (doen ze nu nog steeds). Op het moment dat de machines worden aangeprezen als "Dedicated servers van Topkwaliteit!", dan haak ik af. Wellicht niet de beste reden om een keuze op te baseren (zoals een directadmin skin)... maar toch...

Dezo
19/11/11, 13:48
OT: Ik zou kijken naar de partij die aansluit op hetgeen wat je zoekt, ervaringen scoor je van sites zoals http://www.ispgids.com/. Hoewel het tegenwoordig schijnbaar gebruikelijk is om "ervaringen" te kopen.
---

Ik zou net niet op dergelijke sites kijken, meer dan de helft is er gewoon zelf opgezet door de hoster of door mensen die iets leuks of extra krijgen van de hoster als ze er iets positiefs opzetten. Sommige hosters laten soms zelfs de slechte reactie's er gewoon afhalen.

Piepkleine hosters met tientallen uitmuntende reactie's en grote hosters met bijna geen reacties ? Dan moet er toch iets niet kloppen. Zeker als je weet dat de meeste consumenten pas iets posten als het negatief is :)

drex
19/11/11, 15:14
Ik zou net niet op dergelijke sites kijken, meer dan de helft is er gewoon zelf opgezet door de hoster of door mensen die iets leuks of extra krijgen van de hoster als ze er iets positiefs opzetten. Sommige hosters laten soms zelfs de slechte reactie's er gewoon afhalen.

Piepkleine hosters met tientallen uitmuntende reactie's en grote hosters met bijna geen reacties ? Dan moet er toch iets niet kloppen. Zeker als je weet dat de meeste consumenten pas iets posten als het negatief is :)

Nu er staan daar niet alleen piepkleine hosters, ook grote jongens staan daar vermeld met regelmatige reacties. Wellicht dat jij daar niet staat (of negatief). Ik wil niet zeggen dat het allemaal rozengeur en maneschijn is, maar waar is het dat wel?

Axel Polfliet
19/11/11, 17:11
Nu er staan daar niet alleen piepkleine hosters, ook grote jongens staan daar vermeld met regelmatige reacties. Wellicht dat jij daar niet staat (of negatief). Ik wil niet zeggen dat het allemaal rozengeur en maneschijn is, maar waar is het dat wel?

Sluit me daar bij aan, er zitten daadwerkelijk grotere partijen tussen die regelmatig ervaringen krijgen. En het is nou eenmaal zo dat een klant met een slechte ervaring sneller een referentie plaatst dan een klant welke tevreden is, common knowledge. Er zijn ook inderdaad partij'en die schijnbaar referenties "kopen" of dreigen met het afsluiten van een website als een referentie niet door de auteur wordt verwijderd. Maar helaas dat blijf je houden, waar moet de consument anders naar toe om "objectief" te vergelijken?

selcuk
05/01/12, 11:13
Aah heb gezeurd om niets... inderdaad hele aardige lui. Heb nu alles daar lopen. loopt als een trein. niets te klagen alleenmaar tevreden!

Ramon Fincken
05/01/12, 12:03
Wat voor diensten neem je nu daar af?