PDA

Bekijk Volledige Versie : Email vanaf Plesk verzenden naar hetzelfde domein.



carlson
11/11/11, 11:23
Wij lopen tegen een probleem aan en onze hosting kan ons hier niet mee helpen!?

Wij huren een VDS bij deze partij. Hierop draaien wij webshopX op domein webshopX. Mail verzonden door de website wordt via Qmail op de server afgehandeld.

Op onze Exchange mailserver op kantoor willen wij ook de mail afhandelen voor domein webshopx.

Maar we willen wel dat de mail die verzonden wordt vanaf de website op de hosting-webserver wordt afgehandeld en dus niet via onze eigen mailserver.
In dat geval ontvangen klanten hun orderbevestigingen ook als ons netwerk op kantoor eens down zou zijn.


De mail die vanaf Qmail wordt verzonden naar adressen op ons domein webshopX wat tevens op onze eigen Exchange Server is ingesteld komt hier niet aan.

Ik kom er achter dat Plesk/Qmail de mail lokaal probeert af te leveren op de webserver, daar hij geconfigureerd is voor het domein webshopX en omdat in Plesk de mailadressen onbekend zijn komt deze ook niet aan.

Het advies van mijn hostingpartij is laat de mail door de website op je eigen Exchange server afhandelen of configureer je mailboxen in Plesk ipv je eigen mailserver.
En dat is nou net wat ik niet wil.

Is dit in plesk niet op te lossen? Kan mij niet voorstellen dat hier geen andere oplossing voor is...

Ramon Fincken
11/11/11, 11:35
Hmmz in Direct Admin kun je aanvinken dat de mail NIET word afgehandeld door localhost. Dus dat geintje doe je als je je MX records naar een andere mailserver laat pointen om mail te ontvangen. Direct Admin stuurt nog wel mails vanaf het domein/website. Maar het ontvangen doet ie dan niet.

Wellicht heeft Plesk ook zo-iets?


Update
>
Maar we willen wel dat de mail die verzonden wordt vanaf de website op de hosting-webserver wordt afgehandeld en dus niet via onze eigen mailserver.
In dat geval ontvangen klanten hun orderbevestigingen ook als ons netwerk op kantoor eens down zou zijn.
Dan zou ik het nogsteeds naar jullie kantoor (alles inkomend) laten pointen met je MX record EN ... een backup mailserver regelen. Die vangt mail op als jullie mailserver tijdelijk onbereikbaar is. En stuurt deze door als ie weer online is.

drex
11/11/11, 11:37
Binnen de Plesk omgeving kun je de mail afhandeling ook uitzetten voor dat betreffende account! Wel vreemd dat je ISP je niet kan helpen met dergelijke simpele zaken?