PDA

Bekijk Volledige Versie : Cursus met online examen



Pur
09/11/11, 11:55
Hoi,

Door omstandigheden ben ik vooralsnog niet in staat om te reizen. Ik wil deze tijd eigenlijk wel besteden aan het bijspijkeren van kennis / behalen van certificeringen. Ik weet dat je bij bijvoorbeeld RedHat online trainingen kan volgen (en volgens mij ook voor bijvoorbeeld LPI) maar voor het daadwerkelijke certificering examen moet je helaas dus weer (althans zo lijkt het) een fysiek examen afnemen.

Weet iemand mogelijkheden om relevante cursussen online te volgen en ook het examen online af te leggen? Mogen overigens ook cursussen zijn die vanuit Amerika worden gegeven.

vDong
09/11/11, 23:42
Lijkt me op zich vrij logisch dat een examen niet online gedaan kan worden. Wat houd jou tegen om alles te googlen? of erger, iemand anders het voor je te laten doen of ernaast te laten zitten?

visser
10/11/11, 00:55
Lijkt me op zich vrij logisch dat een examen niet online gedaan kan worden. Wat houd jou tegen om alles te googlen? of erger, iemand anders het voor je te laten doen of ernaast te laten zitten?

Niets, (in elk geval bij een examen zonder externe supervisie) en de waarde van een dergelijk certificaat zal dus ook vrij beperkt zijn.

gjtje
10/11/11, 09:34
Ik heb wel online examens gedaan maar die waren na een training op locatie.

Pur
10/11/11, 09:56
Er zijn natuurlijk wel gewoon mogelijkheden om te voorkomen dat je kan 'spieken' ook bij een online examen. Net zoals je niet geheel kan voorkomen dat mensen niet spieken bij een offline examen. Als ik het goed had gezien kun je sommige Cisco examens ook online doen.

Anyhoo. Dit is geen discussie over de waarde van online examens. Ik heb nou eenmaal de beperking van niet kunnen reizen op het moment dus ik vraag wat er wel mogelijk is. Als het antwoord daarop 'niks' is dan is het ook prima dan ben ik 'veroordeeld' tot het volgen van eventuele cursussen zonder de bijbehorende certificering.

Apoc
10/11/11, 15:00
Lijkt me op zich vrij logisch dat een examen niet online gedaan kan worden. Wat houd jou tegen om alles te googlen? of erger, iemand anders het voor je te laten doen of ernaast te laten zitten?

Ben ik het totaal niet mee eens.

Wat deert het als systeembeheerder om tijdens je dagelijkse werk Google te gebruiken om een oplossing te vinden?

Dit soort examens gaan er niet zo zeer om of je alle commando's en syntax uit je hoofd kent, maar of je begrijpt hoe je een probleem analyseert en aan de hand van de symptomen een oplossing implementeert. Dat je daar Google bij gebruikt, is totaal geen probleem, want in de praktijk zou je dat waarschijnlijk ook doen. Het gaat er in die zin vooral om dat je begrijpt wat je überhaupt zou moeten Googlen.