PDA

Bekijk Volledige Versie : Van dedicated server naar vps server



BaseBoyNL
21/10/11, 13:00
Hey allemaal,

Ik ben momenteel bezig met het verhuizen van een dedicated server naar een vps server.
Nu wil ik uiteraard voor mijn gebruikers zo min mogelijk downtime.

Ik draai op alle bij de servers direct admin met hierop gebruik van eigen nameservers.
Wanneer ik nu backups maak op de oude dedicated server en deze plaatst op de nieuwe server zet die de gegevens 1 op 1 over lijkt mij.
En wanneer ik dan de ip adressen aanpast van de nameservers naar de nieuwe servers moet hij deze ook over nemen ga ik van uit.

Het enige wat ik me dan kan voor stellen is dat de gegevens welke worden verstuurd naar de server zoals e-mail en database contact tussen het bij werken van nameservers niet zullen aanpassen.
En er dus een gat ontstaat wanneer de nameservers worden aangepast.

Klopt dit ? en hoe kan ik dit het beste aanpassen ?

Met vriendelijke groet,
BaseBoyNL

patrickekkel
21/10/11, 13:08
Wat je kan doen als je alle acounts al op de nieuwe server hebt draaien dat je eerst de mx records aanpast op je oude server en die laat pointen naar je vps toe
en tevens wat helpt is snachts de DNS omzetten naar je vps !

The-BosS
21/10/11, 13:32
Dit kan ook van toepassing zijn: http://help.directadmin.com/item.php?id=87

Pantsy
22/10/11, 03:55
Over het algemeen kan je een "dedicated" binnen slurpen wanneer je gebruik maakt van VMware, Xen of Hyper-v met een migratie programma (die dus je dedicated naar virtual omzet). Hierbij heb je vrij weinig down time, zeker als je bij dezelfde hoster blijft... ook al is het een nieuwe hoster dan heb je de minste downtime! Enkele dns resolving.

Probeer even na te vragen welke virtualisatie software er word gebruikt.