PDA

Bekijk Volledige Versie : [GEZ] Intel PRO (1-poorts) PCI-E 1x



Piwi-Web
21/10/11, 10:33
Op dit moment een Intel PRO met 2 poorten en die is PCI-e 4x
Gezien ik sinds kort op die bus een ARC-1220 heb gehangen pas de Intel PRO niet meer. Nu haalt het onboard (desktop)mobo maar 45 MB/s maximaal en gezien die pc als NAS werkt (thuis) en data snel opgehaald / weggeschreven moet worden is dat wat laag (maar voor tijdelijk goed genoeg).
Iemand die een Intel PRO PCI-e 1x (1-poorts dus) nog ergens in de weg heeft liggen? Ervaring leert dat de goedkopere kaarten niet de volledige gbit aan kunnen.

EDIT: En toen zag ik dat er ook desktopvarianten in waren ;) Dan ga ik die maar eens bestellen.

Kippenijzer
21/10/11, 10:44
Kan je de actherkant van het beoogde x1 slot niet uitbreken en zal de bestaande x4 Dual Port daar dan niet gewoon in werken? (Kun je vast opzoeken in de specsheet).

Piwi-Web
21/10/11, 10:47
9863

Zie foto, dat gaat dus niet ;)

Rez
21/10/11, 10:57
Ah leuk, zo'n koelertje
Heb bij mn oude bordje een stuk van die koeler weggezaagd, omdat mn netwerkkaartje anders niet zou passen :')
heb je geen pci-slot vrij eronder?

Piwi-Web
21/10/11, 11:05
Ah leuk, zo'n koelertje
Heb bij mn oude bordje een stuk van die koeler weggezaagd, omdat mn netwerkkaartje anders niet zou passen :')
heb je geen pci-slot vrij eronder?

Jawel maar daar gaat PCI-e niet inpassen natuurlijk ;) En als ik dan toch nog een pci-e slot open heb kan ik net zo goed direct een fatsoenlijke PCI-e netwerkkaart aanschaffen. Anders wordt die 1x poort toch niet gebruikt.

PCI heeft trouwens 'maar' een theoretisch doorvoersnelheid van 133 MB/s. Zou ik daar *ooit* nog iets anders instoppen dan zal dat de netwerkkaart ook beinvloeden (correct me if I'm wrong)

Zagen is trouwens niet echt wat ik wil :P Dat ding wordt sowieso al snikheet als hij aan het werk moet