PDA

Bekijk Volledige Versie : Easycolocate (Easyhosting) VS DENIT



Senna
09/10/11, 20:31
Ik ben een webburo en heb ooit jaren geleden 2 servertjes afgenomen bij Easycolocate en een hoop domeinen voor mijn klanten. Ik heb er toen lang over gedaan om de keuze te maken en ik moet zeggen dat ik in die keuze niet teleurgesteld ben. Ik loop weg met Easycolocate zeg maar.

Helaas is de toko verkocht aan DENIT. Zo te zien zal Easycolocate voorlopig nog ff de huidige prijzen hanteren maar uiteindelijk zal e.e.a. wel geheel overget worden naar DENIT.

Nu is mijn vraag (omdat ik vind dat ik naar mijn klanten toe de verantwoordelijheid heb om dit uit te zoeken en natuurlijk ook voor mijn portemonee) of er mensen zijn met ervaringen met DENIT en hoe hun prijsnivo/servicenivo ligt. En misschien hebben jullie nog een suggestie voor een andere partij want zo'n kwalitatief kleinere partij als Easycolocate trekt me meer.

Je kan me via PB antwoorden want er hoeft hier niet een hele discussie op gang te komen over deze (en andere) hosters. Alhoewel ;-)

Marc

Spyder01
09/10/11, 21:27
Met Denit is niets mis. Prijzen zijn netjes, service is goed. Ze zijn altijd bereid je te helpen en met je mee te denken. Ik zou zeggen, vraag eens een gesprek met ze aan en doe je verhaal. Dan weet je snel genoeg of het is wat je zoekt.

Senna
09/10/11, 21:48
Ik zou zeggen, vraag eens een gesprek met ze aan en doe je verhaal. Dan weet je snel genoeg of het is wat je zoekt.

Ik heb ze al een verzoek gedaan dus zal morgen wel contact met ze hebben. Maar is ook fijn om mening van anderen te horen.

As ik zo een beetje Google enzo denk ik dat DENIT zeker een goede partij is.

Dreas
10/10/11, 13:55
Allebei goede partijen idd.

Senna
10/10/11, 17:13
Heb contact gehad met Denit (http://www.denit.nl/). Ze hebben een erg goed verhaal en hebben me helemaal gerustgesteld. Easyhosting (http://www.easycolocate.nl/) blijft (voorlopig nog een hele tijd) onder die naam opereren. Voor klanten veranderd er niet veel (qua prijzen e.d.). Door de schaalvergroting zal support op een nog hoger nivo zijn.

Plus Denit zal een goede partij worden op virtualisatie/cloud computing. Ik kan dus nog jaren vooruit.

Ik ben helemaal blij :thumbup:!!

Randy
10/10/11, 17:20
Plus Denit zal een goede partij worden op virtualisatie/cloud computing. Ik kan dus nog jaren vooruit.

Dat worden ze niet, dat zijn ze al als VMware Enterprise Partner. Daarnaast mag je van een DHPA-deelnemer (Top providers van Nederland binnen de Managed Hosting) ook niet anders verwachten.

Dillard
11/10/11, 14:10
Denit draait al heel wat jaren mee, en hebben een zeer goede en betrouwbare reputatie. Ik denk dat je het slechter had kunnen treffen :)

Malden
04/11/11, 02:36
Met Denit is niets mis. Prijzen zijn netjes, service is goed. Ze zijn altijd bereid je te helpen en met je mee te denken. Ik zou zeggen, vraag eens een gesprek met ze aan en doe je verhaal. Dan weet je snel genoeg of het is wat je zoekt.

Persoonlijk voel Denit goed is.:thumbup:

Senna
14/05/12, 18:42
Nou de eerste problemen zijn er al. Op een server had ik zeg 0,51Mbit gehaald (heb 1/2Mbit contract zeg maar) en hup 75,= Euro om de oren.
Met Easycolocate (easyhosting) nooit gehad. Ja als ze zo met klanten omgaan is ben ik zo weg.

Normaal zit ik op zeg 0,3 a 0,35Mbit en nu ff 2 maanden 0,51 a 0,52 Mbit en pats. Treurig.

SF-Jeroen
14/05/12, 19:13
Heb je ze daarover gebeld?

davinci
14/05/12, 19:23
Nou de eerste problemen zijn er al.

Welke problemen?
Als ik bij de albert heijn altijd voor minder dan 50 euro boodschappen doen en dan ineens in een week voor 55 euro, moet ik die 5 euro extra toch ook gewoon betalen?!

SF-Jeroen
14/05/12, 19:39
OFFTOPIC
Maar als ik bij de Albert Heijn 52 cent moet betalen dan wordt dat afgerond naar 50 cent :)

Ik zou ze eerst eens bellen, misschien gaat de facturatie automatisch en is er een dealtje te maken. Maar normaal gezien is het logisch dat je extra betaald
als je over je limiet heen gaat.

Senna
14/05/12, 23:47
Ik zou ze eerst eens bellen, misschien gaat de facturatie automatisch en is er een dealtje te maken. .

Dat heb ik natuurlijk gedaan Met EH was altijd te overleggen over zaken. ALs ik jaren 60% afneem en één keertje 101% en ze laten me dan 200% betalen ben ik niet blij. Ik hou van service. Dat geef ik ook (misschien wel veels te veel) aan mijn klanten. Het voelt niet rechtvaardig en zeker niet prettig.

Ik ga liever weer met een kwalitatief goede partij in zee die me kennen en die nog weten wat service is.

Stewie
15/05/12, 11:37
Kan je niet het contract aanpassen en meteen 10 mbit afnemen? Dat gedoe om 0,01 megabit? Kostprijs 1 cent?

Senna
15/05/12, 12:13
Kan je niet het contract aanpassen en meteen 10 mbit afnemen? Dat gedoe om 0,01 megabit? Kostprijs 1 cent?

Ik weet niet waar je het over hebt. Dat kost me € 150,= / maand extra!! Lijkt me beetje weggegooid geld denk je niet.

patrickekkel
15/05/12, 12:14
10 mbit voor 150 euro. Willen ze daar slapend rijk worden?

Spyder01
15/05/12, 12:26
Ik weet niet waar je het over hebt. Dat kost me € 150,= / maand extra!! Lijkt me beetje weggegooid geld denk je niet.


10 mbit voor 150 euro. Willen ze daar slapend rijk worden?

Volgens mij is alleen de naheffing aardig duur. Maar 150 euro voor 10Mbit is onzin, je betaald ongeveer 3,50 tot 6,50 per Mbit bij Denit.

Senna
15/05/12, 12:28
Ze berekenen (nacalculatie) dus voor 0.02 Mbit € 35,=.

Rest van de prijzen zijn toch wel wat hoger hoor, zie je hier (http://www.easycolocate.nl/xlntcms/system/pages/PPage.php?xlnt_page_id=76&PID=3&CID=107&PDID=2&OFFSET=1)!

Yourwebhoster
15/05/12, 13:07
10 mbit voor 150 euro. Willen ze daar slapend rijk worden?

Ik heb anders veel hogere bedragen gezien (ook lagere maar toch).

patrickekkel
15/05/12, 13:21
Oh dat er hogere bedragen zijn weet ik ook wel zeker, maar heb ook offerte's gekregen van netwerken dat ik voor 50Mbit 95% maar 150 euro excl btw hoefde te betalen.

Stewie
15/05/12, 13:30
) dus voor 0.02 Mbit

Dat is erg fors, maar blijkbaar vinden de klanten dat goede acceptabele prijzen. Maar dat heeft dan ook weer met het klantenprofiel te maken.

Ik vind het wel leuk om te zien dat in 2012 nog colo pakketten met 500 kilobit bestaan en prijzen van 10 jaar oud nog als normaal worden beschouwd. Dat er een discussie is over 20 kilobit overuse .. lijkt wel alsof de hele vooruitgang in de IT hieraan ongezien voorbij is gegaan. Een kleine gesloten wereld afgesloten van de buitenwereld waar 10 gigabit, 100 gigabit de norm is, waar de AMSIX meer dan een terabit doet. Een wereld waar men nog in kilobits wilt rekenen. Het is moeilijk voor te stellen.

20 kilobit..

gjtje
15/05/12, 16:38
Dat is dan in strijd met artikel 2 van de dhpa gedragscode. :P

Senna
15/05/12, 20:39
71 Gb a 0,50 = € 35,50 terwijl ik een Mbit conbtract heb (0,5). Ik snap er geen r@@t van.

Pantsy
15/05/12, 20:49
Meer verbruik is betalen, misschien dat easyhosting vroeger geen controle er op had of de lat een tikje hoger heeft liggen. Denit heeft kennelijk een goed geautomatiseerd billing system welke al het oververbruik in rekening brengt. Dat het meteen zulke extreme bedragen zijn vind ik ook niet helemaal meer bij de tijd. Ik vind het wel normaal dat je netjes betaald voor overbruik en/of diensten die je afneemt.

Wat ik niet begrijp is dat je meteen gal komt spuwen op een forum, had eerst contact met Denit opgenomen om te kijken of het allemaal wel klopt. Misschien is je Mbit afname wel met GB's in verwarring genomen en klopt je afrekening al helemaal niet. Ik zie nergens terug komen in het topic dat je dit ook inderdaad al hebt gedaan.

@stewie ik ben het met je eens en ook niet met je eens, als een provider in kilobits wilt (af)rekenen, dan is daar niks mis mee. Prijzen aanpassen lijkt mij dan wel verstandig zodat het markt conform is. Dat je af en toe coulant bent naar de klant toe staat los van het feit dat oververbruik in rekening word gebracht, of dit nou 20kilobit of 20mbit is.

Senna
15/05/12, 21:07
Tuurlijk heb ik met Denit contact opgenomen. Samen met hun antwoord (waar ik het niet mee eens ben) hebben ze gewoon het ticket gesloten.

t.bloo
15/05/12, 21:22
71 Gb a 0,50 = € 35,50 terwijl ik een Mbit conbtract heb (0,5). Ik snap er geen r@@t van.

Dat is normaal voor Easycolocate, die kiezen wat hun uitkomt. Ik heb een keer daarover ruzie met ze gehad toen ik daar nog een klein servertje had hangen. Ik had een 50 GB contract en piekte een keer en kreeg een naheffing van een paar euro. Ja zeiden ze, een Mbit is 250 GB en je hebt 0,3 Mbit 95% gedaan en daarom brengen we 75 GB in rekening ondanks dat hun eigen teller maar op 30 GB ofzo stond (getallen kunnen iets afwijken).

Senna
15/05/12, 21:36
Met Easycolocate heb ik dat altijd in de minne kunnen oplossen. Hulde aan die toko. 8 Jaar zeer tevreden klant geweest.

Spyder01
15/05/12, 21:40
Met Karsten was altijd veel te bereiken, maar zoals ik al eerder zei heb ik met Denit ook geen enkel probleem. Alleen een verhaal heeft twee kanten en door jouw schrijven ben ik benieuwd naar die andere kant.

Senna
15/05/12, 21:47
Ik zal Kartsen binnenkort wel eens kontakten. Prima gast.

Tuurlijk heeft een verhaal altijd 2 kanten, ben ik helemaal met je eens. Maar ik was gewend aan EH en was daar ook super blij mee. Maar als ik een "klacht" indien en dan wordt samen met het antwoord ticket gesloten begrijp je dat ik daar niet vrolijk van wordt.

Tevens heb ik soms (1 a 2 x per maand) opeens een super hoge load op mijn server . Tot 35. Volgens mij zit daar ook het probleem, maar daar wordt (nog) niet op gereageert.

patrickekkel
15/05/12, 21:51
@Senna, je hebt het hier over een Colcated server of over een Dedicated server ?

Wat betreft die load, daar zal ik dan toch eens naar gaan kijken wat of het probleem kan zijn.
1 ding is wel zeker en dat heeft niet met het netwerk te maken.

Senna
15/05/12, 21:52
@patrickekkel Dedicated Full managed

Spyder01
15/05/12, 21:55
Tevens heb ik soms (1 a 2 x per maand) opeens een super hoge load op mijn server . Tot 35. Volgens mij zit daar ook het probleem, maar daar wordt (nog) niet op gereageert.

Maar je hebt een eigen server vermoed ik, dus dan is de hoge load ook jouw eigen probleem om op te lossen. Het kan iets "onschuldigs" zijn door een gaar script of iets serieus. Maar een hogere load houd niet per definitie in dat het ook veel verkeer trekt. Het verkeer heeft ook niet zo`n enorme piek. Draaien er geen vreemde processen? Of uitvoerbare bestanden in de /tmp ?

Edit: Ik zag je reactie pas na het posten. Maar dan horen zij dat inderdaad uit te zoeken, maar de rest van wat ik schreef kan blijven staan :)

patrickekkel
15/05/12, 22:18
Net wat Spyder01 hier aangeeft even flink aan de bel trekken daar. Want als het blijkt dat ern software matig wat fout is met die server.
En dat hij door matig onderhoudt besmet is geraakt, kan je hun weer aansprakelijk stellen voor het te veel gebruikte dataverkeer.

Altans dat is mijn gedachte er achter.

dennis0162
16/05/12, 20:00
Maar als ik een "klacht" indien en dan wordt samen met het antwoord ticket gesloten begrijp je dat ik daar niet vrolijk van wordt.


Vaak als je een ticket aanmaakt en je krijgt antwoord dan sluit het ticket automatisch. (Anders wordt het onoverzichtelijk voor EasyColo welke tickets nog beantwoord moeten worden)
Als jij er dan weer op reageert gaat het ticket weer open.

Smashmint
16/05/12, 22:10
Vaak als je een ticket aanmaakt en je krijgt antwoord dan sluit het ticket automatisch. (Anders wordt het onoverzichtelijk voor EasyColo welke tickets nog beantwoord moeten worden)
Als jij er dan weer op reageert gaat het ticket weer open.

Lijkt mij eerder logisch dat de status naar "beantwoord" verandert ? Meestal wordt een ticket gesloten als de vraag of het probleem is opgelost :)

Spyder01
16/05/12, 22:43
Lijkt mij eerder logisch dat de status naar "beantwoord" verandert ? Meestal wordt een ticket gesloten als de vraag of het probleem is opgelost :)

Bij bepaalde ticket systemen staat beantwoord gelijk aan gesloten totdat de klant weer reageert.

Smashmint
16/05/12, 23:20
Bij bepaalde ticket systemen staat beantwoord gelijk aan gesloten totdat de klant weer reageert.

Ah oke, bij de ticket systemen die ik gewend ben niet.

Senna
21/05/12, 11:17
Denit heeft ondertussen contact met mij opgenomen en ik moet zeggen dat ze e.e.a. naar volle tevredenheid hebben opgepakt en opgelost. M.a.w. ik ben (voorlopig) een tevreden klant.

Randy
21/05/12, 15:49
Ik zag al in mijn glazen bol dat dat Denit contact zou opnemen met je. Dank voor de terugkoppeling hier.

:lovewht: