PDA

Bekijk Volledige Versie : Datacenter Brabant vestigt zich op Haven Zeven in Waalwijk



Domenico
07/10/11, 14:19
En we hebben er weer een nieuw datacenter bij. Hoezo het gaat slecht met de hosting industrie. ;)

-------------------------------------------------------------------------------
bron: brabantsdagblad.nl
(http://www.brabantsdagblad.nl/regios/langstraat/9613334/Datacenter-Brabant-vestigt-zich-op-Haven-Zeven-in-Waalwijk.ece)bron: parkned.nl (http://www.parkned.nl/index.php/dienstenaanbieder/datacenter-brabant/)

WAALWIJK - Bedrijvenpark Haven Zeven in Waalwijk heeft er een nieuwe bewoner bij gekregen: Datacenter Brabant.

Het nieuwe bedrijf heeft zijn deuren geopend in een pand aan de Gragtmansstraat. Datacenter Brabant verhuurt beveiligde ruimte voor de digitale opslag van data aan bedrijven, instellingen en overheidsinstanties. Die hoeven daardoor niet langer zelf te investeren in dure computers en servers. Datacenter Brabant maakt gebruik van snelle internetverbindingen via het glasvezelnetwerk in Waalwijk.

9826

BReady
07/10/11, 14:31
Woehoe! Gefeliciteerd!

Laat ze maar komen in Brabant, scheelt me uren rijen!

dreamhost_nl
07/10/11, 18:01
Dat is nu niet echt mijn enige criterium om daar (een) server(s) te plaatsen ;)

Axel Polfliet
07/10/11, 20:46
Ik zit al in een Brabants datacenter, en zoals dreamhost_nl al zegt. De verminderde reistijd is toch zeker niet mijn enige criterium om er servers onder te brengen ;). Verder vindt ik de enorme stortvloed aan regionale datacenters de spuigaten uitgroeien. Ben benieuwd hoeveel er over een paar jaar over zijn, heb wel een aantal partijen in gedachten die het in mijn visie niet zullen overleven :).

BReady
07/10/11, 21:19
Dat is nu niet echt mijn enige criterium om daar (een) server(s) te plaatsen ;)

Mijn 'enige' criterium ook niet...

Ik heb het over heel Brabant, niet specifiek deze ;)

drex
07/10/11, 21:36
Ik zit al in een Brabants datacenter, en zoals dreamhost_nl al zegt. De verminderde reistijd is toch zeker niet mijn enige criterium om er servers onder te brengen ;). Verder vindt ik de enorme stortvloed aan regionale datacenters de spuigaten uitgroeien. Ben benieuwd hoeveel er over een paar jaar over zijn, heb wel een aantal partijen in gedachten die het in mijn visie niet zullen overleven :).

Ik denk eerder dat de regionale datacenters juist zullen groeien en in een behoefte voorzien! Immers de weg v.v naar Amsterdam (voorheen het Mekka van de datacenters) is een echte crime aan het worden.......volgens mij ligt daar dan ook gelijk het succes van de regionale datacenters.

Randy
07/10/11, 22:06
Ik denk eerder dat de regionale datacenters juist zullen groeien en in een behoefte voorzien! Immers de weg v.v naar Amsterdam (voorheen het Mekka van de datacenters) is een echte crime aan het worden.......volgens mij ligt daar dan ook gelijk het succes van de regionale datacenters.

Koop goede hardware en remote management mogelijkheden. Dan is reistijd geen probleem meet. De huidige virtualisatietechnieken helpen je voor fail-over toepassingen.

drex
07/10/11, 22:11
Koop goede hardware en remote management mogelijkheden. Dan is reistijd geen probleem meet. De huidige virtualisatietechnieken helpen je voor fail-over toepassingen.

Blijft het punt nog steeds overeind dat servers zichzelf niet brengen en installeren naar de Amsterdamse datacenters en blijf ik vervent voorstander van de regionale datacenters....en daar zijn verdomt goeie bij!