PDA

Bekijk Volledige Versie : Ervaringen gezocht met HP P2000 G3 SAS



Patrick_st
05/10/11, 21:50
Voor een klant gaan we een omgeving opzetten met 2 servers en een storage oplossing ertussen, waar vier virtuele servers vanaf gaan draaien.
In eerste instantie wilde ik voor de 10GB ISCSI versie van de P2000 gaan maar volgens onze leverancier is tot 4 servers de SAS versie een betere keuze.

De servers moeten elkaars virtuele servers kunnen overnemen in het geval van een storing aan een van de servers. Ik wist niet beter dan dat je daar FC of ISCSI voor nodig hebt. Blijkbaar kan dit dus ook met de SAS versie.

Heeft iemand hier ervaring mee? We willen beginnen met een raid setup van 9 schijven (300GB SAS,1 hotspare) en ik twijfel nog tussen raid 6 of raid 10. Ook hiervoor is advies welkom.

websiteondemand
06/10/11, 23:12
raid6 altijd leuk maar meestal pas in gebruik bij veel disken 10+. en vergeet niet dat je tegenover raid dubbele aan parity ruimte nodig hebt en dus minder voor je data, voor zover het boeit.... dus ja raid5,6 10....... Ik gebruik nu de raid6 alleen op 20+ disken storage. met daarover nog een raid10 voor os.

hrodenburg
06/10/11, 23:47
raid 10 voor je OS? Ik denk dat je raid 1 (dus mirror) bedoeld?
En maak je dan 1 Raid 6 array met meer dan 20 disken? Ik heb altijd begrepen dat je dan beter meerdere kleinere arrays kan maken? (beter qua performance in ieder geval)

websiteondemand
07/10/11, 11:28
typo. :-) 0+1