PDA

Bekijk Volledige Versie : VPS console java applet probleem



Nsly
30/09/11, 15:08
Ik heb een VPS besteld, en nu wil ik CentOS installeren.
In het VPS console krijg ik het installatie scherm, en zou ik Tab/Alt-Tab, Space en F12 moeten kunnen gebruiken om de installatie te voltooien, maar deze toetsen werken niet in de applet?

Ik heb het zowel met Firefox als met Chromium geprobeert, maar ik kom niet verder.

jinxedworld
30/09/11, 15:48
Zit er misschien ook een virtual keyboard in de applet? Mogelijk dat je die kan gebruiken?

Nsly
30/09/11, 17:28
Nee, dat zit er niet bij helaas.

Yourwebhoster
30/09/11, 18:42
Nee, dat zit er niet bij helaas.
Grote kans dat het VNC is, hoe heet het control panel?

Nsly
30/09/11, 18:59
Grote kans dat het VNC is, hoe heet het control panel?
KVM virtualisatiesoftware?

Dit is de eerste keer dat ik met een VPS ga werken. Misschien een domme vraag maar kan ik er niet op een andere manier een OS op te krijgen?

Ahmed
30/09/11, 19:27
Denk dat hij een vps bij transpimp heeft... in het menu van de java-applet kun je wat instellingen wijzigen, misschien dat je daar iets aan hebt?

Geert-Jan
30/09/11, 19:29
Andere vraag, waar ik zelf problemen mee heb gehad;
OSX?

Nsly
30/09/11, 19:45
Ik heb Ubuntu op mijn PC. Ben net even achter een windows computer gaan zitten en daarmee lukte het wel.

MvdP
01/10/11, 12:06
Hier ook hetzelfde probleem met de transip vps gehad en osx Lion... de hele Java applet werkt niet op osx Lion... of tenminste ik krijg hem niet werkende.

Even mijn Macbook Pro in Windows 7 opgestart, toen het os op de vps via console geïnstalleerd, ssh erop en daarna weer over gegaan op osx.

Yourwebhoster
01/10/11, 12:07
KVM virtualisatiesoftware?

Dit is de eerste keer dat ik met een VPS ga werken. Misschien een domme vraag maar kan ik er niet op een andere manier een OS op te krijgen?
Transip weet ik helaas dan niet hoe het zit, maar ergens in de bron code zal de server instellingen staan. Ik kan je helaas niet helpen aan het te vinden want ik heb geen VPS daar;)

Geert-Jan
01/10/11, 12:10
Even mijn Macbook Pro in Windows 7 opgestart, toen het os op de vps via console geïnstalleerd, ssh erop en daarna weer over gegaan op osx. Wat is er mis met Therminal?

MvdP
01/10/11, 12:12
Wat is er mis met Therminal?

Er is niets mis met terminal... maar voordat je de vps via ssh/terminal kan bereiken zul je toch echt eerst een os op de vps moeten installeren, netwerk activeren & ssh installeren.

vDong
01/10/11, 12:23
Ik heb een VPS besteld, en nu wil ik CentOS installeren.
In het VPS console krijg ik het installatie scherm, en zou ik Tab/Alt-Tab, Space en F12 moeten kunnen gebruiken om de installatie te voltooien, maar deze toetsen werken niet in de applet?

Ik heb het zowel met Firefox als met Chromium geprobeert, maar ik kom niet verder.

Ik heb het in de transip pilot periode ook al aangegeven, helaas geen feedback gehad.

Nsly
01/10/11, 13:09
Er is niets mis met terminal... maar voordat je de vps via ssh/terminal kan bereiken zul je toch echt eerst een os op de vps moeten installeren, netwerk activeren & ssh installeren.
Ja precies. Het lag dus niet aan mij, de applet werkt niet goed in Linux :bored:

CentOS is het niet geworden, daar was ik te lang mee bezig en uiteindelijk lukte het niet, dus heb ik Ubuntu geïnstalleerd en dat ging een stuk makkelijker. Ik wil er een aantal websites op hosten. Weet iemand misschien nog een goede beginners tutorial voor het instellen van Ubuntu VPS met Webmin, en hoe je domeinen bind etc.?

Nsly
02/10/11, 14:52
Beste mensen allemaal bedankt voor het meedenken.
Ik heb nu alles voor elkaar.

Mocht er nog iemand in dit draadje belanden op zoek naar help met eerste VPS, ik heb alle informatie die ik nodig had gevonden op howtoforge.com :thumbup: