PDA

Bekijk Volledige Versie : Easi2010 gunt cluster Webhosting aan ASP4all, Intermax en Nxs Internet.



Domenico
27/09/11, 00:05
Gefeliciteerd NSX en Intermax. Waarom ASP4all nog mee mag doen is me een raadsel.

-------------------------------------------------------------------------------------------------
bron: computable.nl

Het programmabureau Easi2010 heeft het cluster Webhosting gegund aan ASP4all, Intermax en Nxs Internet. Deze drie partijen verzorgen de komende vier jaar de hostingfaciliteiten van de publieke websites van de rijksoverheid. De raamovereenkomsten vertegenwoordigen een totale contractwaarde van ongeveer 3,6 miljoen euro.

Het cluster Webhosting werd op 9 mei 2011 in de markt gezet. Met het cluster werden hostingfaciliteiten verworven voor de publieke websites van de Rijksoverheid. Projectleider Rob van der Voort is tevreden met het behaalde resultaat. ‘De nu gesloten raamovereenkomsten zorgen ervoor dat de rijksoverheid ook de komende jaren kan beschikken over kwalitatief hoogstaande hostingdiensten, tegen een scherp, marktconform tarief.'

Wido
27/09/11, 06:09
Inderdaad, mijn feli's richting NXS en Intermax! ASP4All heeft al tijden al zijn credits verspilt! Zonde dat het hen wéér gegund is...

Bart L
27/09/11, 10:14
Blijkbaar heeft ASP4All een goede aanbesteder.

Boyke
27/09/11, 10:21
ASP4All heeft al tijden al zijn credits verspilt! Zonde dat het hen wéér gegund is...

Die naam alleen al...

Stewie
27/09/11, 10:33
Inderdaad, mijn feli's richting NXS en Intermax! ASP4All heeft al tijden al zijn credits verspilt! Zonde dat het hen wéér gegund is...Is zo'n groot webhostingproject niets voor jullie Wido? Techniek en kennis volop aanwezig toch?

Apoc
27/09/11, 14:42
Is zo'n groot webhostingproject niets voor jullie Wido? Techniek en kennis volop aanwezig toch?

Het feit dat de aanbesteding naar o.a. ASP4All gaat, zegt wat dat betreft genoeg. Technische competentie is klaarblijkelijk geen primair criterium.

Voor het genoemde budget kan iedere ervaren hostingpartij een goed platform neerzetten.

PimEffting
27/09/11, 21:31
Het feit dat de aanbesteding naar o.a. ASP4All gaat, zegt wat dat betreft genoeg. Technische competentie is klaarblijkelijk geen primair criterium.

Voor het genoemde budget kan iedere ervaren hostingpartij een goed platform neerzetten.
De uitdaging zit, zoals ik het persoonlijk zie, niet zo zeer in de techniek. Die is niet zo spannend of anders wel extern in de kopen (zeker met zo'n budget).
Wat minder makkelijk is te realiseren, is een organisatie ingericht voor dit type klanten. Denk aan SLAs, juristen, procedures, et cetera.
Dat vereist toch een iets andere manier van werken dan met "huis-tuin-en-keuken" klanten. Ze klikken niet even door je webwinkel heen om dit soort zaken te bestellen :)

Zelf hebben we een paar beursgenoteerde ondernemingen als klant en dan gaan evaluaties en inkoopprocessen heel anders. Denk aan vergaderingen met 8 mensen (inkoper, business manager, productmanager, afdelingsmanager, xxx manager, ...). Dat moet je maar net kunnen leveren.

Wido
29/09/11, 19:29
Is zo'n groot webhostingproject niets voor jullie Wido? Techniek en kennis volop aanwezig toch?Oh, lijkt me hartstikke leuk! Vooral over crisis.nl heb ik zelf al tig keer lopen brainstormen over hoe ik zoiets zou aanpakken. Technisch een leuke uitdaging :)

Maar het gaat hier om vriendjes, vooral de mensen die je niet kent, dat idee heb ik sterk.

Want zoals Apoc ook al aangeeft, de technische kunde is blijkbaar niet van toepassing... Nee, ik ben er echt duidelijk in ASP4All heeft het echt af gedaan bij mij. NXS gun ik het daarintegen volledig, aardige lui die het goed voor elkaar hebben.

gjtje
30/09/11, 09:40
Misschien zit asp4all er alleen maar in om de boel over te dragen, je kan ze moeilijk helemaal buiten sluiten...

Apoc
30/09/11, 13:44
De uitdaging zit, zoals ik het persoonlijk zie, niet zo zeer in de techniek. Die is niet zo spannend of anders wel extern in de kopen (zeker met zo'n budget).
Wat minder makkelijk is te realiseren, is een organisatie ingericht voor dit type klanten. Denk aan SLAs, juristen, procedures, et cetera.
Dat vereist toch een iets andere manier van werken dan met "huis-tuin-en-keuken" klanten. Ze klikken niet even door je webwinkel heen om dit soort zaken te bestellen :)

Zelf hebben we een paar beursgenoteerde ondernemingen als klant en dan gaan evaluaties en inkoopprocessen heel anders. Denk aan vergaderingen met 8 mensen (inkoper, business manager, productmanager, afdelingsmanager, xxx manager, ...). Dat moet je maar net kunnen leveren.

Voor het genoemde budget kan iedereen dat leveren, desnoods huur je daar op project basis een paar man voor in. Daar zou m.i. het knelpunt niet hoeven te liggen. Dit ruikt m.i. eerder naar vriendjespolitiek. Het zou - zoals gjtje zei - kunnen zijn dat Asp4all er enkel voor de overdracht in zit, maar dan zou dat denk ik toch wel anders verwoord zijn.