PDA

Bekijk Volledige Versie : Welk online boekhoudpakket gebruiken jullie?



Piwi-Web
20/09/11, 09:21
Het onderwerp zegt voldoende: Welk online boekhoudpakket gebruiken jullie?

Op dit moment doe ik nog alles handmatig in Excel wat op dit moment nog wel functioneert maar het overzicht raakt snel kwijt. Ik heb ooit een offline boekhoudpakket gehad (informer) maar dat werkt niet zoals ik dat wil (veel te omslachtig).
Gezien ik verkoopfacturen allemaal in een eigen systeem heb staan zou het fijn zijn als het online boekhoudpakket een API heeft zodat je deze verkoopfacturen allemaal kan doorpushen (dus dat ik niet alles 2 keer moet ingeven).

Nu geeft google veel online boekhoudpakketten waardoor ik door de bomen het bos niet meer zie. Welke gebruiken jullie en raden jullie aan?

zebrafilm
20/09/11, 09:52
Na vele jaren en vele poging van Exact, Accountview, Twinfield, nu aangekomen bij e-boekhouden (www.e-boekhouden.nl) en eindelijk het gevoel dat het simpel kan voor een goede prijs.
Als hoster wil je toch op z'n minst dat terugkerende betalingen automatisch aan gemaakt worden, de kosten per maand laag zijn en het simpel en overzichtelijk blijft met zoveel mogelijk functionaliteit en dat heb ik daar gevonden. Ook hebben ze directe koppelingen met Magento en VirtueMarket en zullen er vast nog wel meer komen.
Directe verwerking van ABN bankmutaties en van de andere banken is het een simpele import. (Net als alle andere is PayPal importeren nog lastig)

Kortom probeer het eens want je kunt het een maand gratis proberen.

Bastiaan

(disclaimer: geen banden met e-boekhouden, maar wel een tevreden gebruiker.)

wijtec
20/09/11, 12:04
http://www.moneybird.nl/ lekker simple en betaalbaar en mogelijkheid voor ideal
(voor 3 facturen per maand oid is het gratis)

patrickekkel
20/09/11, 12:14
http://wefact.nl
wij zijn zeer tevreden over wefact

Bart L
20/09/11, 12:44
Wefact met een export naar Exact online zodat de boekhouder niet alles hoeft over te tikken ;)
Check eerst eens met je boekhouder wat het handigste werkt.

Wij zijn niet tevreden over het ticket systeem van Wefact, maar de rest gaat prima.

YolkNet
20/09/11, 14:32
Wefact, maar we missen het kasstelsel. Al paar keer bij WeFact aangegeven en er zou aan gewerkt worden. Laatste bericht is dat ze het helemaal niet geen implementeren. Dus alleen het factuurstelsel is mogelijk.

Dus als iemand een pakket weet die met het kasstelsel overweg kan en op een eigen server is te hosten... hier is interesse.

The-BosS
20/09/11, 16:28
Wefact lijkt me meer zoiets als hostbill en whmcs en niet echt een boekhouding programma waar Piwi-Web naar op zoek is, bij boekhouding hebben we het nog altijd over activa/pasiva, dagboek, kasboek, grootboek, rekeningstelsel etc.

Piwi-Web
20/09/11, 16:48
Wefact lijkt me meer zoiets als hostbill en whmcs en niet echt een boekhouding programma waar Piwi-Web naar op zoek is, bij boekhouding hebben we het nog altijd over activa/pasiva, dagboek, kasboek, grootboek, rekeningstelsel etc.

Klopt ;)
Ben nu aan het kijken naar e-boekhouden en moneybird.nl (wat ook aangeraden was door iemand op twitter)

pcman
20/09/11, 19:32
Ook al eens gekeken naar yuki?
www.yuki.nl

prekz
20/09/11, 22:38
Ik gebruik het niet zelf maar ik kwam laatst onfin.nl tegen ziet er erg mooi uit en kost ook bijna niks.

Pur
21/09/11, 09:21
Ik gebruik het niet zelf maar ik kwam laatst onfin.nl tegen ziet er erg mooi uit en kost ook bijna niks.

Vraag me alleen wel sterk af hoe veilig je gegevens daar zijn. Geen contact gegevens op de website. Een 12 euro per jaar SSL certificaat....

irernst
21/09/11, 09:34
Ik gebruik het niet zelf maar ik kwam laatst onfin.nl tegen ziet er erg mooi uit en kost ook bijna niks.

Indien gewenst kan ik geïnteresseerden gratis laten 'proeven' van het premium pakket van Onfin.nl (https://www.onfin.nl).

t.bloo
21/09/11, 10:19
off-topic:


Vraag me alleen wel sterk af hoe veilig je gegevens daar zijn. .... Een 12 euro per jaar SSL certificaat....

De versleutelingstechniek tussen certificaten van 12 euro en 1200 euro is dezelfde dus dat maakt niets uit voor de veiligheid.

Pur
21/09/11, 10:29
off-topic:

De versleutelingstechniek tussen certificaten van 12 euro en 1200 euro is dezelfde dus dat maakt niets uit voor de veiligheid.

Uiteraard maar de manier van verifiëren of de aanvraag correct is verschilt natuurlijk wel. Overigens heb je al een EV cert voor 139,-

Daarnaast er lijken meerdere sites op dezelfde server te draaien dus dat maakt het risico op een hack waarbij de data wordt gecompromitteerd ook weer iets groter. En wie weet hebben ze het allemaal perfect voor elkaar maar mij persoonlijk boezemt het wat minder vertrouwen in dat ik mijn administratie daar aan toe zou willen vertrouwen.

prekz
21/09/11, 12:20
@pur, mij beviel het iig goed dus ;)

Pur
21/09/11, 12:34
@pur, mij beviel het iig goed dus ;)

Het ziet er leuk uit ja maar dat zegt toch niks over hoe veilig het is? Het ziet er mooier uit de moneybird iig.

irernst
21/09/11, 13:27
Het ziet er leuk uit ja maar dat zegt toch niks over hoe veilig het is? Het ziet er mooier uit de moneybird iig.

Bedankt voor het compliment :).
Ik moet je gelijk geven dat veiligheid boven alles gaat bij dit soort applicaties. Daar zijn wij ons van bewust. Een duidelijke pagina waarop uitgelegd wordt hoe wij onze beveiliging hebben geregeld ontbreekt op dit moment, terwijl dit toch een must-have is.
We zullen dit dan ook met spoed realiseren, om zoenden de gebruiker een vertrouwder gevoel te geven.

ionline
09/10/11, 12:55
Probeer WHMCS eens. Lastig in te richten maar zeer veelzijdig!

MDSHosting
09/10/11, 13:18
WHMCS is geen boekhoud pakket. Het is een programma om registraties te automatiseren maar boekhouding is meer dan enkel het bijhouden van binnenkomende facturen.

Zelf gebruik ik op het moment Acumulus. Zeer kleinschalig en simpel programma. Doet wat het moet doen en niets meer. Te integreren met bepaalde pakketten en banken, maar veel dingen moet je met de hand invoeren. Vind ik persoonlijk niet erg, dan heb ik het overzicht ook een beetje in mijn hoofd :)

Geert-Jan
09/10/11, 13:26
WHMCS is geen boekhoud pakket. Het is een programma om registraties te automatiseren maar boekhouding is meer dan enkel het bijhouden van binnenkomende facturen.

Zelf gebruik ik op het moment Acumulus. Zeer kleinschalig en simpel programma. Doet wat het moet doen en niets meer. Te integreren met bepaalde pakketten en banken, maar veel dingen moet je met de hand invoeren. Vind ik persoonlijk niet erg, dan heb ik het overzicht ook een beetje in mijn hoofd :)
Hoeveel klanten heb je?

MDSHosting
09/10/11, 13:28
Net begonnen, dus nog niet veel. Daarom doe ik het nu nog met de hand.

The-BosS
09/10/11, 18:16
Probeer WHMCS eens. Lastig in te richten maar zeer veelzijdig!

Blijkbaar is lezen niet je sterkste kant en post je alleen om maar aan je 100 posts te geraken.


Wefact lijkt me meer zoiets als hostbill en whmcs en niet echt een boekhouding programma waar Piwi-Web naar op zoek is, bij boekhouding hebben we het nog altijd over activa/pasiva, dagboek, kasboek, grootboek, rekeningstelsel etc.

Ahmed
09/10/11, 19:26
Moneybird heeft die dingen ook niet...

Kijk eens bij e-boekhouden.nl klant van mij doet daar z'n hele boekhouding in en is daar tevreden over.

webhostplaats
28/10/11, 12:47
Wij maken gebruik van Wefact. Zeer tevreden over. Makkelijk in de omgang.

goconnected
28/10/11, 13:43
Wij maken gebruik van Wefact. Zeer tevreden over. Makkelijk in de omgang.Zoals eerder aangegeven heeft wefact geen grootboekrekening schema's enzo, wat wel handig is voor een echt boekhoudpakket zoals Exact Online.

ebachtiar
01/11/11, 23:04
-knip Janneman-
Geen affiliate links.

Marvixx
17/01/12, 19:05
ik heb mijn eigen paneel niet. ik huur een boekhouder in voor dit soort zaken.
Hij gaat mij BTW bij houden en elke kwartaal opsturen naar de belasting.

drex
17/01/12, 20:07
Al sinds jaren (jaar of 6) tevreden gebruiker van Accountview met eigen (door) ontwikkelde modules, gekoppelt aan online frontend. Werkt super, kost wel wat. Ook m.b.t tot de wijzigingen in het betalingsverkeer per 01 januari 2013 heeft Accountview al zijn aangepaste omgeving klaar staan.

Ooit begonnen met Snel-Start, leuk voor de beginner, proef gedaan met Exact (niets voor mij) zelfs met SAP gewerkt (te heavy) en de online programma's hou ik niet van, risico factor te groot en niet in eigen beheer.

dreamhost_nl
18/01/12, 08:48
ik heb mijn eigen paneel niet. ik huur een boekhouder in voor dit soort zaken.

Die boekhouder zul je toch wat informatie dienen te verschaffen voordat hij voor je iets kan doen. Waar haal je dat dan uit?

Cybafish
18/01/12, 10:23
Wij gebruiken Twinfield voor de boekhouding. Werkt opzich zo goed als een boekhoudpakket wordt ('t is allemaal toch een drama). Wel tikje prijzig; 75 euro (ex. BTW) p/m.

patrickekkel
18/01/12, 10:54
Wij maken gebruikt van Wefact voor de Facturen, en de rest laten zij door onze Boekhouder doen

Rubra
18/01/12, 11:34
Wij gebruiken Reeleezee voor de facturatie en boekhouding..

Directe import van ABN-AMRO info mbt de rekening, automatische incasso's kan je exporteren naar clieop formaat en diverse interfaces waarmee je ook andere dingen kan checken vanuit een portal ofzo. je kan er ook automagisch gegenereerde factureren weer importeren. (handig met een webshop enzo..)

Redelijk divers en het viel mij op zich mee om er mee te leren omgaan..

Robert Esseveld
18/01/12, 11:56
Wij gebruiken Wefact als facturatie systeem en hebben zelf een convert script gemaakt naar Osirius waar we de boekhouding in doen. Werkt prima!

Boyke
18/01/12, 14:45
Wij maken gebruiken van MultiTrader, sinds vorig jaar zit daar ook een geintegreerde boekhoud module in.

wwa55
05/03/12, 09:49
Wij gebruiken e-boekhouden.nl. Werkt erg gemakkelijk en snel. Heeft standaard ook een abonnementen module. Werkt perfect voor digitaal factureren en is niet duur, 15 euro per maand voor boekhoudmodule en 15 euro per maand voor de facturatie module.

redbeenl
05/03/12, 13:01
Ik gebruik zelf Kleisteen voor een kleine beheer bv, ik betaal iets van 7.50 per maand, maar volgens mij is hun prijsstelling onlangs veranderd. Zakelijk gebruiken we AccountView in een hosted variant. Over beide ben ik zeer tevreden.

Poelman
05/03/12, 13:21
Wij hebben gewerkt met Wefact, Acumulus, e-boekhouden en een eigen systeem. Wefact bevalt het beste. Dit gebruiken we nu dus ook weer. Gewoonweg de meeste fucties.

SideFX
05/03/12, 13:24
Zelfbouw!
Soms wel wat bewerkelijk.. maar dat was de enige manier waarop wij alles goed konden integreren, zoals realtime trafficmeting, online inzage in de facturen en klantgegevens.. etc.

Hosters.nl
05/03/12, 14:45
Wij gebruiken zelf ook wefact.
Wel verschillende producten gebruikt maar Wefact past toch het beste bij ons.

The-BosS
05/03/12, 16:39
Dan nog maar even herhalen want blijkbaar is lezen een kunst, maar wefact is geen boekhoudprogramma met activa/passiva, grootboek, rekeningstelsel, etc en dat is waar de TS op zoek naar is/was!

Hosted
12/03/12, 21:59
We hebben het zelf gemaakt, dan heb je toch de meeste opties erin die je wilt...

The-BosS
12/03/12, 23:35
We hebben het zelf gemaakt, dan heb je toch de meeste opties erin die je wilt...

Hoezo de meeste opties die je er in wilt, ik zie niet in wat je uit boekhoudprogramma zou weg laten dat je niet nodig hebt. Denk zelf niet dat als je bvb geen dagboek nodig hebt/gebruikt dat je dit uit je boekhoudprogramma mag slopen.

Hosted
14/03/12, 10:40
Hoezo de meeste opties die je er in wilt, ik zie niet in wat je uit boekhoudprogramma zou weg laten dat je niet nodig hebt. Denk zelf niet dat als je bvb geen dagboek nodig hebt/gebruikt dat je dit uit je boekhoudprogramma mag slopen.

Je kunt eenvoudiger koppelingen maken en aanpassingen doorvoeren. Bij een eigen systeem voel ik me niet zo gebonden aan de 'richtlijnen' die het boekhoudpakket of wat dan ook zich heeft gehouden. Maar het is natuurlijk wel veel duurder... qua opzetkosten, onderhoud en dit zal alleen maar geld blijven kosten...

The-BosS
14/03/12, 15:58
Je kunt eenvoudiger koppelingen maken en aanpassingen doorvoeren. Bij een eigen systeem voel ik me niet zo gebonden aan de 'richtlijnen' die het boekhoudpakket of wat dan ook zich heeft gehouden. Maar het is natuurlijk wel veel duurder... qua opzetkosten, onderhoud en dit zal alleen maar geld blijven kosten...

Daar komen we natuurlijk op het punt, die richtlijnen zijn opgesteld door de staat en dus wettelijk verplicht.

hostingpower
15/03/12, 16:15
Wij maken gebruik van SnelStart (Wefact voor Facturatie). We hebben zelf een stuk code geschreven om het te integreren met elkaar.

EliteSwitch
19/03/12, 11:37
Ik hoor goede verhalen over Profit (Afas). Misschien een idee om hier eens na te kijken? Succes!

EliteSwitch
18/04/12, 18:21
MOD EDIT: Je snapt het wel denk ik... kijk ook even naar je eigen laatste reply in het topic.

The-BosS
18/04/12, 18:35
Wij gebruiken wefact werkt heel goed!!

Dan nog maar even herhalen (voor de zoveelste keer) want blijkbaar is lezen een kunst, maar wefact is geen boekhoudprogramma met activa/passiva, grootboek, rekeningstelsel, etc en dat is waar de TS op zoek naar is/was! En laat ons hopen dat hij na 7 maand ondertussen al gevonden heeft wat hij zoekt.