PDA

Bekijk Volledige Versie : Webshop al 2 weken down, hoster voorziet niet in een oplossing



DJSS
16/09/11, 15:11
Beste mensen,

Sinds enkele weken heb ik een webshop gehost bij Bedrijf X (ook actief hier), deze draaide in eerste instantie goed, snel.. totdat ie vandaag exact 2 weken geleden op zwart ging. De host kan ik niet meer bereiken, DirectAdmin en FTP ook niet.

Hiervan heb ik op dat moment direct melding gemaakt bij de hoster, en deze zou eraan gaan werken. Na 24 uur nog geen bericht, dus maar weer een ticket aangemaakt. Hierop kreeg ik de reactie dat ze er mee bezig waren maar geen probleem konden vinden. Het probleem is in mijn ogen vrij duidelijk.

Inmiddels zijn we weer anderhalve week verder en is op mijn laatste paar verzoeken om een status update niet gereageerd. Telefonisch zijn ze heel slecht bereikbaar en als je dan eindelijk iemand te pakken krijgt wordt je afgescheept met "ik bel over 10 minuten/vanmiddag terug", wat dan niet gebeurd. Hierna worden telefonische oproepen niet meer beantwoord.

Ik heb veel tijd en geld in deze webshop gestoken, wat nu verloren lijkt te gaan door hoster die zijn verantwoordelijkheden niet kan nemen.

Wat kan ik doen om wat druk op de ketel te zetten?

patrickekkel
16/09/11, 15:16
nou wat ik als eerste zou doen DJSS is een andere hoster zoeken !

Want een webshop die offline is, is geen webshop,
ik hoop voor jou dat je zelf hebt gedacht aan backups ! En dat je die ook in je bezit hebt

ichosting
16/09/11, 15:19
Is die site ook daadwerkelijk voor iedereen down of is het enkel voor jou niet zichtbaar?
http://www.downforeveryoneorjustme.com/ het gebeurt wel eens dat je buiten wordt gesloten door de csf firewall als je tevaak en te snel verbindingen maakt op bijvoorbeeld ftp of email.

Neemt natuurlijk niet weg dat er een oplossing moet komen vanuit je leverancier.

En inderdaad zoals hierboven al wordt genoemd: zoek een andere hoster. Hopende dat je backups hebt dan.

drex
16/09/11, 15:45
Lijkt mij maar 1 goede oplossing als je webshop al 2 weken op zwart staat: opstappen en hoe sneller hoe beter!

DJSS
16/09/11, 17:00
Net weer de hoster aan de lijn gehad, en het blijkt dus een foutje te zijn in de DNS, zijn webserver heeft een ander IP gekregen en dit was niet in de DNS gewijzigd?

Volgens hem zou het morgen moeten werken. Nu zit ik te twijfelen wat te doen als het werkt.. overstappen kan wel maar dit is al de tweede host waar ik zit (de eerste was te langzaam), mijn algemene vertrouwen in webhosters is enorm gedaald nu het me 2 weken omzet kost.

patrickekkel
16/09/11, 17:09
Ik persoonlijk vindt het al heel slecht dat de hoster dit niet gelijk heeft goed gezet.

Wat staat er in de algemene voorwaarden van jou hoster ? want door zijn toedoen ben jij nu 2 week offline geweest

DJSS
16/09/11, 17:18
AV kan ik op de site niet vinden. Heb inmiddels een backup van de database gemaakt, DA is via het nieuwe ip te benaderen.

Hoster had zo te horen niet de intentie om die 2 weken in enige vorm te compenseren, hij vindt het wel heel vervelend :')

patrickekkel
16/09/11, 17:24
Stuur hem een mail dat je de algemene voorwaarden wil krijgen.

En tevens ondanks dat je straks weer online bent, geef ik je alsnog de tip om te verhuizen naar een andere webhoster.

Thijsvdbrink
16/09/11, 17:25
Slecht dat dit 2 weken duurt, maar ook slecht van jou dat je dit niet zelf al had gezien.
je URL invullen in een DNS-check website, en je ziet meteen wa er mis is, of je laat dit doen door iemand die er verstand van heeft.

En je mag ons eerder om hulp vragen hoor. ;-)

en hoezo werkt het morgen pas? DNS kan echt wel sneller, klinkt alsof je je webshop bij een
reseller hebt draaien die weer een reseller moet bellen die het bij een reseller regelt.

Check je SLA, en claim korting/geld als daarover iets vermeld is, en anders zoek je gewoon een nieuwe, en dan het liefst een wat groter bedrijf, waar je site meedraait met 100 andere websites.
Gaat er dan wat mis, dan hebben ze 100 man aan de lijn,en lopen ze wat harder voor je.

en vraag hier op de offertegevraagd-pagina een offerte voor superdesuperhosting. ;-)

The-BosS
16/09/11, 17:45
Hiervan heb ik op dat moment direct melding gemaakt bij de hoster, en deze zou eraan gaan werken. Na 24 uur nog geen bericht, dus maar weer een ticket aangemaakt. Hierop kreeg ik de reactie dat ze er mee bezig waren maar geen probleem konden vinden. Het probleem is in mijn ogen vrij duidelijk.

Als het voor jou duidelijke is wat het probleem is waarom los je het zelf niet op of deel je dit dan niet met je hoster en het direct opgelost in plaats van 2 weken te wachten op antwoord.


Nu zit ik te twijfelen wat te doen als het werkt.. overstappen kan wel maar dit is al de tweede host waar ik zit (de eerste was te langzaam), mijn algemene vertrouwen in webhosters is enorm gedaald nu het me 2 weken omzet kost.

En hoeveel betaal je voor de webhosting als ik vragen mag, want if you pay peanuts you get monkeys he. Zoals hier al zo vaak op het forum besproken is, als je webshop je (enige) bron van inkomsten is dan moet je zelf toch wel verstandig genoeg zijn om dit redundant uit te voeren of bij een goed webhoster met SLA contract onder te brengen.

Kunnen we dan stellen dat het vertrouwen in de consument bij de webhosters ook weer wat gedaald is? Niet iedere webhost is hetzelfde tenzij je enkel naar het geld kijkt en niet naar de kwaliteit.

DJSS
16/09/11, 17:54
Als het voor jou duidelijke is wat het probleem is waarom los je het zelf niet op of deel je dit dan niet met je hoster en het direct opgelost in plaats van 2 weken te wachten op antwoord.
Rare reactie van je.. het probleem was overduidelijk.. de oplossing daarentegen moeten ze daar maar uitzoeken.



En hoeveel betaal je voor de webhosting als ik vragen mag, want if you pay peanuts you get monkeys he. Zoals hier al zo vaak op het forum besproken is, als je webshop je (enige) bron van inkomsten is dan moet je zelf toch wel verstandig genoeg zijn om dit redundant uit te voeren of bij een goed webhoster met SLA contract onder te brengen.

Kunnen we dan stellen dat het vertrouwen in de consument bij de webhosters ook weer wat gedaald is? Niet iedere webhost is hetzelfde tenzij je enkel naar het geld kijkt en niet naar de kwaliteit.
Je legt de bal nu wel bij mij, maar waar het op neer komt is dat ik voor een dienst betaal, welke niet goed wordt uitgevoerd en waar het betreft terugkoppeling aan alle kanten schort. Ik ben niet afhankelijk van de webshop, sterker nog ik heb het de laatste weken zo druk met mijn eigen werk dat ik nu pas het vertrouwen in de hoster heb opgegeven en hier korter op ben gaan zitten.

The-BosS
16/09/11, 18:47
Je legt de bal nu wel bij mij, maar waar het op neer komt is dat ik voor een dienst betaal, welke niet goed wordt uitgevoerd en waar het betreft terugkoppeling aan alle kanten schort. Ik ben niet afhankelijk van de webshop, sterker nog ik heb het de laatste weken zo druk met mijn eigen werk dat ik nu pas het vertrouwen in de hoster heb opgegeven en hier korter op ben gaan zitten.

Dat je betaald voor een dienst is duidelijk, maar weet je ook exact wat die dienst inhoudt dat is de vraag. Als je een kast van ikea koopt is het ook goedkoop omdat je hem ook zelf in elkaar moet steken en als je dat niet lukt heb je pech of betaal je iemand (veel) om het voor je in elkaar te knutsellen. Koop je daarin tegen een kast bij een goede meubel fabrikant dan kost je dit meer maar dan komen ze hem leveren en steken ze hem voor je in elkaar. Daarmee wil ik zeggen dat niet elke webhosting automatisch inbegrepen monitoring per website heeft en een SLA contract en/of gegarandeerde uptime van 99,99%. Jij kan dus net zo goed akkoord gegaan zijn met een dienst die maar 5% uptime moet hebben (ja ik weet extreem, maar wil iets duidelijke maken) volgens de algemene voorwaarden (aangezien je deze niet kent of gelezen hebt) en dan heb je niets om over te klagen.

En als je zelf toegeeft dat je het te druk had om er zelf naar te kijken en het op te volgen zou ik mij eens de vraag stellen hoe het komt dat het 2 weken duurt. Dus blijkbaar is je webshop dan toch niet zo belangrijk dat je iedere dag even 10 minuten tijd vrij kunt maken daarvoor, dus veel inkomsten zal je dan wel niet verloren zijn.

Begrijp me niet verkeerd, ik zeg ook niet dat het goed is dat je webshop 2 weken offline is. Maar als je zelf niet de indruk geeft dat het dringend is dan is het voor je webhost misschien ook geen prioriteit of was hij in de veronderstelling dat het probleem opgelost was.

drex
16/09/11, 19:29
Je legt de bal nu wel bij mij, maar waar het op neer komt is dat ik voor een dienst betaal, welke niet goed wordt uitgevoerd en waar het betreft terugkoppeling aan alle kanten schort. Ik ben niet afhankelijk van de webshop, sterker nog ik heb het de laatste weken zo druk met mijn eigen werk dat ik nu pas het vertrouwen in de hoster heb opgegeven en hier korter op ben gaan zitten.

Nu dan zou er toch geen twijfel meer mogen zijn en je geeft het nu zelf ook al aan (eerst had je nog zoiets van als het nu weer goed werkt, etc.)....opstappen!

DJSS
17/09/11, 11:11
Ben inmiddels over :)
Wacht alleen nog even op de auth key

MDSHosting
05/10/11, 13:03
Na een week (wat zeg ik, 2 dagen) onafgebroken downtime zou ik al haastig opzoek gaan naar een nieuwe hoster. Je huidige (inmiddels vorige) heeft duidelijk zijn zaakjes niet op orde. Wrom zou je er dan blijven. Voor hem 10 anderen.

drex
05/10/11, 13:21
Na een week (wat zeg ik, 2 dagen) onafgebroken downtime zou ik al haastig opzoek gaan naar een nieuwe hoster. Je huidige (inmiddels vorige) heeft duidelijk zijn zaakjes niet op orde. Wrom zou je er dan blijven. Voor hem 10 anderen.

Moet je posts scoren?

patrickekkel
05/10/11, 13:38
Kijk ens goed naar de Datum !! TS is al lang geholpen.

Wij snappen dat je op die 100 posts wil zitten.
Maar op deze manier krijg je hier geen respect ben ik bang.

MDSHosting
05/10/11, 13:47
Kijk ens goed naar de Datum !! TS is al lang geholpen.

Wij snappen dat je op die 100 posts wil zitten.
Maar op deze manier krijg je hier geen respect ben ik bang.

Doe eens rustig, het topic is toch gewoon open en op de eerste pagina? Dan mag ik toch zeker mijn mening over de situatie wel geven? Ik wilde alleen zeggen dat ik het opmerkelijk vond dat hij pas na 2 weken downtime ging overwegen te verhuizen.

Jullie mogen wel eens werken aan de manier waarop jullie nieuwe members ontvangen :)

Domenico
05/10/11, 13:55
Doe eens rustig, het topic is toch gewoon open en op de eerste pagina? Dan mag ik toch zeker mijn mening over de situatie wel geven? Ik wilde alleen zeggen dat ik het opmerkelijk vond dat hij pas na 2 weken downtime ging overwegen te verhuizen.

Jullie mogen wel eens werken aan de manier waarop jullie nieuwe members ontvangen :)

We zijn allemaal erg rustig hier op webhostingtalk.nl maar ook erg alert. Het forum is erg spamgevoelig en in het verleden hebben we erg veel last gehad van spammers dus vandaar de soms wat sceptische houding ten opzichte van nieuwkomers. Lees gewoon goed de regels eens door en er zullen verder geen problemen zijn.

Welkom op het forum! :)

MDSHosting
05/10/11, 14:04
Dank je wel Domenico :)

Ik snap dat jullie sceptisch zijn hoor, maar het zou de userbase hier wat meer sieren als ze mensen het voordeel van de twijfel konden geven inplaats van meteen naar iemand's keel te vliegen op het moment dat ze iets fout doen.

Maar goed, ik ga off-topic. Excuus :P

ionline
09/10/11, 14:09
Het is overal wat. De ene webhoster is klein en kan zijn aanbied dus beter afstemmen op jou behoefte, de ander is groot, stabiel maar minder flexibel. Wat is belangrijk en zoek daar een hoster bij.

HageHosting
26/03/12, 10:01
Een goeie hoster probeerd in zo kort mogelijke tijd de boel op te lossen, en vooral open communicatie, naar de klant toe. Maar niet aan het lijntje houden van daar hebben we weer zo zeurder aan de lijn.
Er kan altijd iets voordoen dat het fout gaat, maar vind de situatie al slecht dat ze je niet op voorhand hebben ingelicht over de verhuizing van je site naar een andere server.

drex
26/03/12, 10:55
Een goeie hoster probeerd in zo kort mogelijke tijd de boel op te lossen, en vooral open communicatie, naar de klant toe. Maar niet aan het lijntje houden van daar hebben we weer zo zeurder aan de lijn.
Er kan altijd iets voordoen dat het fout gaat, maar vind de situatie al slecht dat ze je niet op voorhand hebben ingelicht over de verhuizing van je site naar een andere server.

Berichten scoren?
Oude post openen en dan comments geven? Wat is hier het nut van.......

Mod edit: net zo weinig nut als het niet rapporteren van het bericht en zelf de discussie opnieuw aanwakkeren ;)