PDA

Bekijk Volledige Versie : ispconfig3 - website testen



dranach
16/09/11, 11:14
Ik heb als admin een website in een domein aangemaakt in ispconfig3.

Ik zou deze website willen testen, ook al zijn de dns-gegevens nog niet in orde.

Welke URL kan ik in de browser ingeven om dit te testen?

Ik heb al geprobeerd met

http://<ispconfig-server>/clients/client<nr>/web<nr>

en

http://<ispconfig-server>/client<nr>/web<nr>

maar het lukt niet om de website te zien.

Kan er iemand helpen met de juiste URL aub?

Bedankt,
Toni

ichat
16/09/11, 20:48
ispconfig is wel een beetje een hobby project, dus kun je wellicht support op hun forum vragen...
het idee is om een vhost aan te maken onder http://ispconfigserver:nonstandaardpoort

edge
16/09/11, 21:14
Ik zie deze vraag vaak op het ISPconfig forum (ben een mod daar).
Je kan het moeilijk doen of makkelijk.
De makkelijke manier is: Pas je hosts file aan (op de PC waar je de site wil testen). Bv. LAN_IP_VAN_ISPCONFIG www.domain.tld

dranach
16/09/11, 22:02
@edge

De DNS records zijn nog niet in orde, dus werkt de door jou aangereikte oplossing niet. De registrar waar de domeinnaam geregistreerd is moet namelijk in zijn DNS-server een verwijzing maken naar de webserver waar de website gehost wordt. En de registrar laat op zich wachten. Maar dat zou niet zo erg zijn als ik de website al kon testen.

Ik ken de servernaam waar de website gehost wordt namelijk wel, en kan de webroot bereiken, maar weet niet welke URL ik zou kunnen gebruiken om de webpagina van een virtual host te tonen..

Toni

PS: en wat zou de moeilijke manier zijn? :)

The-BosS
16/09/11, 22:17
@edge

De DNS records zijn nog niet in orde, dus werkt de door jou aangereikte oplossing niet. De registrar waar de domeinnaam geregistreerd is moet namelijk in zijn DNS-server een verwijzing maken naar de webserver waar de website gehost wordt. En de registrar laat op zich wachten. Maar dat zou niet zo erg zijn als ik de website al kon testen.

Ik ken de servernaam waar de website gehost wordt namelijk wel, en kan de webroot bereiken, maar weet niet welke URL ik zou kunnen gebruiken om de webpagina van een virtual host te tonen..

Toni

PS: en wat zou de moeilijke manier zijn? :)

Zoals edge zegt je locale hosts file aanpassen en verwijzen naar het server ip, dan heeft dat niets te zien met externe dns server. Nadat je klaar bent met testen de record in je locale hosts file wel terug even deleten.

dranach
16/09/11, 22:57
@edge, @The-Boss

Schitterend! Zo eenvoudig als oplossing!

@edge
Sorry, als ik aandachtiger was geweest bij het lezen van jouw antwoord, dan had ik de oplossing al gehad..

Bedankt aan allen

Toni

skoena
13/08/12, 13:09
Ik zie deze vraag vaak op het ISPconfig forum (ben een mod daar).
Je kan het moeilijk doen of makkelijk.
De makkelijke manier is: Pas je hosts file aan (op de PC waar je de site wil testen). Bv. LAN_IP_VAN_ISPCONFIG www.domain.tld

@edge,
Ik ben bezig met een migratie naar een nieuwe server. Ik wil de nieuwe server ook testen dus pas het host bestand aan. Als ik test site dan aanroep krijg ik de standaard apache pagina ervoor ipv de daadwerkelijke site.

It works!
This is the default web page for this server.
The web server software is running but no content has been added, yet.

Tips?

dranach
13/08/12, 13:21
Dat gebeurde bij mij ook toen ik het IP-adres gebruikte in de adresbalk. Na het wijzigen van de hostsfile gebruikte ik de FQDN van de testsite in de browser, en toen werkte het wel.