PDA

Bekijk Volledige Versie : Passen jullie ook op voor de oplichters van Handel Registratie ?



Domenico
15/09/11, 19:32
Passen jullie ook op voor de oplichters van Handel Registratie ?
Ze presteren het om mij keer op een keer een factuur te sturen wat eigenlijk een 'aanbieding' is. Dat staat dan ergens in het klein op het papieren vodje, "Let op! Dit is een aanbieding en geen factuur.".

Deze fijne groep mensen zijn te vinden op www.gidsvoormkb.nl (http://www.gidsvoormkb.nl) en ook te emailen op info@gidsvoormkb.nl.
Blijkbaar is deze groep te lui om te werken en willen ze graag binnen lopen met het versturen van op facturen lijkende 'aanbiedingen'.

Handel Registratie
Postbus 2186
6802 CD Arnhem

9789

Let op! Dit is een aanbieding en geen factuur.

Paulewk
15/09/11, 19:41
Gehost bij Proserve / Mijndomein.nl... die beide afaik dit forum lezen... dus heren, ga eens aan het werk door dit soort mensen uit je netwerk te weren ;).

The-BosS
15/09/11, 19:48
En nu met zen alle hun een factuur kuch kuch uuuh "aanbieding" terug zenden.

cfmweb
15/09/11, 20:04
Gehost bij Proserve / Mijndomein.nl... die beide afaik dit forum lezen... dus heren, ga eens aan het werk door dit soort mensen uit je netwerk te weren ;).

Ze sturen die zooi helaas per post en niet per mail... anders was er vast wel wat te regelen denk ;)

Hier_ben_ik
15/09/11, 20:14
Dit soort aanbiedingen sturen valt volgensmij gewoon onder de wet oneerlijke handelspraktijken dus er is wel wat aan te doen als je tijd hebt :)

dreamhost_nl
15/09/11, 20:17
Deze domeinnaam is tijdelijk geblokkeerd wegens misbruik van scripts.


Opgelost zo lijkt me?

SebastiaanStok
15/09/11, 20:19
Melding maken bij http://www.fraudemeldpunt.nl/
En door de papier versnipperaar er mee.

Meer dan een dit je eigenlijk niet doen.
Te minste, wat wettelijk is toegestaan.

Retourtje met antrax :whistling:

freegeek
02/10/11, 13:19
zelfde vorm van oplichting hier in België, gaat om één of andere bedrijvengids gerund door een Duitser die reeds veroordeeld is in Frankrijk voor gelijkaardige feiten. Ik heb klacht neergelegd bij de Economische Inspectie

The-BosS
02/10/11, 17:04
zelfde vorm van oplichting hier in België, gaat om één of andere bedrijvengids gerund door een Duitser die reeds veroordeeld is in Frankrijk voor gelijkaardige feiten. Ik heb klacht neergelegd bij de Economische Inspectie

Das niet echt hetzelfde, op die brief van bedrijvengids (die ik ook gekregen heb) staat nergens vermeld dat het een factuur is, enkel dat het een registratie bon is en hoeveel het zou kosten moest je deelnemen. Staat ook nergens een factuurnr of klantennr vermeld trouwens, dus is gewoon reclame/spam/agresieve advertisement of hoe je het ook wil noemen (maar oplichting zou ik nog niet direct durven noemen).

ionline
09/10/11, 12:50
Ik zou bijna zeggen dat dit soort figuren kunnen blijven bestaan door de bedrijven die hun administratie niet (goed) op orde hebben. Als een crediteur niet in je bestand staat zou ik sowieso niet "zomaar" betalen en eerst de bron achterhalen. (wie heeft er iets besteld?)