PDA

Bekijk Volledige Versie : SIDN en PwC lanceren Nationale Internetenquête



SIDN
07/09/11, 11:10
Arnhem, 7 september 2011 - SIDN, het bedrijf achter .nl, heeft vandaag in samenwerking met PwC de Nationale Internetenquête gelanceerd. Een maand lang worden zowel Nederlandse particulieren als ondernemers gevraagd de enquête in te vullen op www.denationaleinternetenquete.nl om zo het belang van internet voor de Nederlandse samenleving in kaart te brengen. SIDN en PwC willen aan de hand van de resultaten het bedrijfsleven en beleidsmakers duidelijk maken wat de belangrijkste issues en thema’s zijn op dit gebied, zodat het beleid hier in de toekomst beter op kan worden afgestemd. De uitkomsten van de enquête worden op 10 november bekendgemaakt tijdens het 25 jaar .nl-congres voor nationale en internationale internetexperts. De Nationale Internetenquête is een onderdeel van de jubileumactiviteiten die worden georganiseerd in het kader van het 25-jarig bestaan van het landendomein .nl. Voor meer informatie zie www.de25jaarvan.nl.

Lancering Nationale Internetenquête
SIDN, het bedrijf achter .nl, heeft vandaag in samenwerking met PwC de Nationale Internetenquête gelanceerd. Aan de hand van deze enquête willen SIDN en PwC analyseren wat het belang van internet is voor Nederland op economisch, maatschappelijk en persoonlijk vlak.

Roelof Meijer, Algemeen Directeur SIDN: “Nu ruim 94% van de Nederlandse bevolking gebruik maakt van internet is een leven zonder internet nog maar moeilijk voor te stellen. Daarom willen we nu aan de hand van de Nationale Internetenquête in kaart brengen wat Nederlandse internetgebruikers als de belangrijkste issues en thema’s rond internet zien en hoe zij aankijken tegen de toekomst met internet. Zo kunnen we hier ook meer bewustwording voor gaan creëren, zodat de overheid en het bedrijfsleven in de toekomst hun beleid hier beter op kunnen afstemmen.”

De Nationale Internetenquête richt zich op alle Nederlandse particulieren en ondernemers, waarbij de volgende thema’s aan bod komen:


Meer... (https://www.sidn.nl/nieuws/nieuwsbericht/article/sidn-en-pwc-lanceren-nationale-internetenquete/)

Domenico
07/09/11, 12:47
Ik snap niet echt waarom de SIDN zich op deze manier moet profileren. Met alle respect maar het gaat hier enkel over het registreren van domeinnamen en that's it. Pretenderen dat je belangrijk bent voor de samenleving en er zogenaamd 'middenin' staat wijst op een vorm van grootheidswaanzin.

Sinds het begin van het Nederlandse internet is SIDN de organisatie die zorgt voor de registratie en werking van meer dan 4,5 miljoen .nl-adressen. Daarmee staat SIDN in het midden van het internet voor zakelijk- en privégebruik in Nederland.

Wat de enquête betreft heb ik eigenlijk geen zin meer bij het lezen van vragen zoals "Stel dat u €50,- per maand meer kunt uitgeven, zou u dit dan besteden aan:".
*zucht*

t.bloo
07/09/11, 14:44
Zo, flinke klus, veel vragen zeg. Het is dat ik enquêtes leuk vind, anders was ik na een kwart er al mee opgehouden...

The-BosS
07/09/11, 16:43
Vraag me ook af wat het nut is om te vragen welk internet je hebt en welk pc, game console, etc je hebt. Wat heeft dat met het registeren van een .nl domain te zien, ze zouden beter even vragen vindt u het registratie systeem goed/slecht en welke tld vindt u het vlugst/beste als het op registratie/verhuizing/etc aankomt. Heb het maar gestopt want na de vragen hoeveel uur prive zit u op internet bankieren, goksites, online webshops etc had ik het helemaal gehad. Nogmaals relevantie is hier ver te zoeken in de enquête, ze zouden het geld beter besteden om het technische aspect te verbeteren/moderniseren.

Jorem
07/09/11, 17:17
Ik heb het opgegeven. Wat een partij vragen zeg. Heb ik echt het geduld niet voor. Snel weer door met werk.

®on
08/09/11, 17:53
Gelukkig komt er binnenkort een nieuwe enquete achteraan, ditmaal voor de registrars:

Vanaf 12 september tot en met 23 september voert marktonderzoekbureau MediaTest in opdracht van SIDN de Registrar Tevredenheidsmonitor (RTM) uit. De uitnodiging voor deelname aan deze enquête wordt u per e-mail toegestuurd en is bestemd voor zowel administratieve, technische als beleidsmatige contactpersonen van SIDN binnen uw bedrijf.
Mooi moment om aan te geven dat men zich moet focussen op het .nl domein en haar veiligheid, en het in stand houden ervan. Alle overige acties (sponsoring lokale volleybal clubjes, profilering waar D. het ook al over had, etc) kunnen achterwege blijven.