PDA

Bekijk Volledige Versie : geen internet ip adres



jobfct
31/08/11, 12:30
heej iedereen
ik weet niet zeker of deze topic wel hier thuishoort maar ik zit met een dringend probleem.
ik heb een internet aansluiting via kabel van ziggo 40mb/s nog niet zo heel lang maar het bevalt goed, maar laatst was ik aan het experimenteren met een ip changer, aangezien mijn zusje op een site had geregistreerd waar je maar een account per ip kon gebruiken. dus heb ik een command prompt gelaunchd en ipconfig/release getypt en toen probeerde ik een andere ip aan te maken via de ipchanger wat niet lukte.
omdat ik nu geen internet ip heb kan ik bijv. niet gebruikmaken van het windows live id network van gta4

heeft iemand hier een oplossing voor? en zou windows opnieuw installeren een optie zijn?

wijtec
31/08/11, 12:33
netwerkaart op dhcp zetten en reboot helpt niet?

anders opzoeken in welke range je modem/router (op de computer die wel nog werkt) zit en je computer een ander ip uit die range geven met als gateway en dns hetzelfde ingevult als op die computer

wijtec
31/08/11, 12:36
btw ips veranderen gaat niet werken op de computer zelf, die sites kijken naar je externe (internet) ip. Wat soms wel werkt is het modem 4 uur tot 3 dagen uitzetten en dan hopen dat je een nieuw ip toegewezen krijgt.

P.S. dhcp is netwerk op automatisch zetten

rimote
31/08/11, 12:41
gebruik een gratis proxy om je account aan te maken. Let wel op, die proxies zijn niet altijd betrouwbaar. Dus goed uitzoeken en niet een belangrijk maar geheel nieuw wachtwoord gebruiken.

Na de registratie weer de proxy er uit gooien en je ww veranderen.

wijtec
31/08/11, 12:43
tor is ook een optie, wel traag maar dat maakt voor een account maken niet uit. en het is vaak makkelijker dan een (nog werkende) proxy vinden

rimote
31/08/11, 12:45
Inderdaad een goed idee: http://www.torproject.org/

Flaxe_eu
31/08/11, 20:13
Als je een beetje een router hebt is het vrij makkelijk bij ziggo om van ip te wisselen.
Bij de linksys routers kun je namelijk zelf een mac adress opgeven. verander dit naar iets anders (gebruik random mac adressen van Vmware of Xen zodat je nooit ik de knoei komt bestaande kaarten) en op de router een ip renew doen en klaar nieuw ip.


Maar wat heeft dit eigelijk op WHT te zoeken? is meer iets voor tweakers.net ofzo

ichat
01/09/11, 11:24
wdat het nivo op tweakers de laatste jaren niet al te hoog meer is, wil ik wel beamen maar om dit soort vragen naar tnet te dirigeren vind ik wel een beetje jammer, doe dan computertotaal oid.. of helpmij.nl

Magus
01/09/11, 12:29
als het aanmelden via een webpagina gaat: kproxy.com