PDA

Bekijk Volledige Versie : Domeinnaam bij de ene, Hosting bij de andere host zonder domain forwarding



fluxus101
30/08/11, 14:44
Mijn vraag is: is dit mogelijk normaliter, of is dat van de host van de domeinnaam afhankelijk?
Ik krijg nl regelmatig klanten die al een domeinnaam hebben geregistreerd bij de ene host, en die biedt ik dan graag hosting bij mijn host aan.
Als ze dan de domeinnaam laten doorverwijzen via een domain alias, dan komt in de adresbalk steeds alleen het hoofddomein bv www.example.com te staan, maar als mensen dan rondklikken in de site, blijft dat hoofddomein alleen zichtbaar in de adresbalk, en niet de toevoeging bv www.example.com/anderepagina. Dit begrijp ik is nogal desastreus voor de SEO.
Is dit een herkenbaar probleem? Of is het mogelijk om bij de host de domeinnaam dns records zo aan te passen dat alle pagina's gewoon individueel aanroepbaar zijn zoals in de situatie dat domeinnaam en hosting zich bij dezelfde host bevinden.
Ik vind het moeilijk om bij de verschillende hosts hierover betrouwbare info te vinden.

Ramon Fincken
30/08/11, 15:23
tuurlijk kun je bij partij A je domein vastleggen en bij partij B je hosting doen. geen probleem.

als je wil dat men redirect moet je dat in een htaccess file stoppen toch? kun je een 301 geven

BReady
30/08/11, 15:47
Het betreft hier overigens niet om een 'probleem'. Dit komt door de manier van doorverwijzen (ik kom zo niet op de naam).

Maar het beste is, DNS Records aanpassen naar jouw IP. Als men toch de mogelijkheid heeft, zeker doen...

ichosting
30/08/11, 18:44
Het betreft hier overigens niet om een 'probleem'. Dit komt door de manier van doorverwijzen (ik kom zo niet op de naam).


Ik denk dat je een cloaked URL of frameforwarding bedoeld ;)

Inderdaad gewoon de nameservers aanpassen is de snelste en beste manier. Dan kan het prima zoals je wilt.

BReady
30/08/11, 19:21
Ik denk dat je een cloaked URL of frameforwarding bedoeld ;)

Inderdaad gewoon de nameservers aanpassen is de snelste en beste manier. Dan kan het prima zoals je wilt.

Dank u! dat was hem: cloaked.