PDA

Bekijk Volledige Versie : KPN & Blackberry... WAT zegt u me nu?



Erik H.
30/08/11, 12:53
Okee. Verbazing op mijn gezicht. Laat dat duidelijk zijn. Ik hang net Rachid van het KPN business center op. Ik kreeg Rachid aan de lijn van een klant (van mij) die daar stond. Ik snap er niks van maar wellicht jullie wel....

Klant heeft gisteren een nieuwe Blackberry (9900) gehaald en heeft zijn mail proberen in te stellen (POP/IMAP). Dit geeft echter een error dat er geen verbinding gemaakt kan worden. Klant gebruikt echter wel de juiste gegevens om in te loggen. Hij kan ook via deze Blackberry gewoon naar onze webmail gaan en deze lezen.

Klant staat dus bij het KPN business center. Na wat heen en weer tussen de klant en KPN laat mijn klant KPN mij opbellen op kantoor met de melding dat ik "de klant op een ANDER IP moet zetten want deze range is geblokkeerd door Blackberry". Welke range exact geblokkeerd is, waarom en welke range dan niet (heb er toch echt een heleboel) kan men niet zeggen. Ook met iemand spreken kan niet. "Gewoon de klant op een nieuwe IP range zetten meneer".

We hebben het hier over 1 shared hosting klant. Los van dat ik de klant graag help ga ik niet de hele boel overhoop halen om 1 klant maar op een andere range te zetten natuurlijk. Met het risico dat die ook geblokkeerd wordt. En met het risico dat die meneer van KPN ook maar nonsens loopt te praten....

Iemand hier ervaringen mee?

Ik vond wel dit topic (http://www.webhostingtalk.com/archive/index.php/t-1031622.html) maar daar gaat het om het expliciet whitelisten van de ranges van Blackberry. Net zo achterlijk natuurlijk, naar mijn mening.

Hoe dan ook wil mijn klant natuurlijk toegang tot zijn mail en verwijst KPN gewoon naar ons... En nu ?

Smart-Guyz
30/08/11, 13:08
Wij hebben vorige week een ong. zelfde situatie mee gemaakt. Echter logde een klant van ons via zijn blackberry in op het account "info" i.p.v. zijn eigenlijke mail account "info@domein.nl"
Hierdoor kwam de RIM server van Blackberry op onze webhosting server in de firewall te staan en was een connectie vanaf een blackberry met mail dus niet meer mogelijk.

Wij hebben simpel de RIM servers van blackberry in de allow list gezet van de firewall en een goede uitleg gemaakt voor deze klant en toekomstige klanten.
Het probleem is nu bij ons verholpen, wellicht heb je hier iets aan.

Awerso
30/08/11, 13:56
heb zelf het probleem een keer gehad met een klant die bij proximus zat.
Het bleek net zoals de reactie hierboven te gaan om een ip van BB wat in de firewall stond...

Erik H.
30/08/11, 14:01
Oke, wat hierboven gezegd wordt is inderdaad veel logischer en is ook wat ik EXPLICIET vroeg aan de medewerker van KPN maar die beweerde bij hoog en laag dat het niet zo was. Omdat ik in de deny list niets heb gevonden wat direct op blackberry leek heb ik hem maar even helemaal opgeschoond en ga ik even testen met de klant zelf.

Slecht dat een KPN business center medewerker schijnbaar gewoon nonsens mag verkopen.

Vic D'Elfant
30/08/11, 14:02
Slecht dat een KPN business center medewerker schijnbaar gewoon nonsens mag verkopen.
Wij zijn eerlijk gezegd niet anders gewend... en daar betaal je dan ook nog eens de hoofdprijs voor.

Awerso
30/08/11, 14:03
ik vond in de deny list ook geen directe link met bb, maar hij stond er dus wel tussen.

Beweringen van helpdesk/service desk/enz van bepaalde bedrijven neem ik altijd met een vaatje zout... (geen korreltje idd)

djalken
30/08/11, 14:11
Weer goede service van KPN... Heeft iemand een lijst met IP's van de BB servers? Ik heb een vergelijkbaar iets al een aantal keer met een klant gehad, onze firewall blokkeert tijdelijk dus het is meestal snel weer opgelost. Maar voeg graag meer IP's aan onze whitelist ;)

Yourwebhoster
30/08/11, 16:30
Oke, wat hierboven gezegd wordt is inderdaad veel logischer en is ook wat ik EXPLICIET vroeg aan de medewerker van KPN maar die beweerde bij hoog en laag dat het niet zo was. Omdat ik in de deny list niets heb gevonden wat direct op blackberry leek heb ik hem maar even helemaal opgeschoond en ga ik even testen met de klant zelf.

Slecht dat een KPN business center medewerker schijnbaar gewoon nonsens mag verkopen.
heb sowieso geen hoge pet op van de mensen in dat soort winkels:)

Ik maak het inderdaad vaker mee dat bb foutief inloggen en daardoor zichzelf blokkeren, dit gebeurt opvallend veel in vergelijking met andere mobiele devices.