PDA

Bekijk Volledige Versie : Eerste linux vps opzetten (ftp acces etc)



xolympus
26/08/11, 15:35
dit is mijn eerste post hiero dus stel me even snel voor:
ik ben sander woon in almelo en ben sinds een aantal dagen bezig met het opzetten van een vps (linux) om daar een game server op te laten draaien. voor mij en vrienden etc. alleen nu wil het mij dus niet echt lukken.

ik heb mijn vps (hopelijk mag het) bij www.vpsdeploy.com en ik heb al uitgevonden hoe putty werkt (werkte eerst niet door mijn router firewall) daarna heb ik een vnc viewer geinstaleerd. ik heb ook winetricks geinstaleerd. (alleen hij start volgens mij niet op) alleen ik zoek nu nog een mannier op bestanden te uploaden (ftp acces dus) en uiteindelijk ook normale acces om .exe bestanden etc op te starten. dus hierbij 2 vragen:
1) wie kan mij helpen om ftp acces op te zetten?
2) wie kan mij helpen om de server daarna ook te starten.

alvast bedankt! :)


edit: ik zie zojuist dat ik beter mijn topic hier had kunnen plaatsen: http://www.webhostingtalk.nl/virtualisatie-vps/ sorry!

ichosting
26/08/11, 16:38
Heb het antwoord al ;)

dennis0162
26/08/11, 16:46
.exe bestanden runnen met Wine en dat soort programma's werkt vaak van geen meter.
Waarom neem je niet gewoon een Windows VPS?

xolympus
26/08/11, 17:01
omdat ik nu hier al een vps heb. deze is erg goedkoop voor wat ik wil

of weet jij mischien een beter (goedkope!) vps met windows? ik wil er een game server (of later mischien meerdere) op laten draaien dus heb zeker de data wel nodig ;) maar wil eigelijk sowieso eerst hier nog mee verder. heb deze nog bijna een maand.

ichat
26/08/11, 17:20
en welke game moet er dan wel op draaien, een windows game (server) op een linux vps gaat absoluut NIET werken, en een windows vps is doorgaans heel wat duurder dan jij je kunt voorstellen...

is dit niet weer gewoon een gevalletje eerst doen en dan pas denken? ...

als je een beetje serieus aan de gang was gegaan had je vermoedelijk gewoon een game-server gehuurd...


kijk gewoon even of er geen linux versies van de game server software zijn en of er een howto is voor het installeren daarvan...

ichat
26/08/11, 17:21
dubbelpost.. mod maar weg.

xolympus
26/08/11, 21:51
niemand die weet hoe ik files kan uploaden naar mijn vps? als ik filezilla gebruik krijg ik de "out of memory" fout. dat zou een fout in linux zelf beteken maar ik heb geen flauw idee hoe ik dat moet fixen. is er geen andere mannier om ftp acces naar mijn vps te krijgen?

The-BosS
27/08/11, 02:15
niemand die weet hoe ik files kan uploaden naar mijn vps? als ik filezilla gebruik krijg ik de "out of memory" fout. dat zou een fout in linux zelf beteken maar ik heb geen flauw idee hoe ik dat moet fixen. is er geen andere mannier om ftp acces naar mijn vps te krijgen?

http://tinyurl.com/3twkoe9 & http://tinyurl.com/3p82chw

PS: neem in het vervolg een managed oplossing of een windows vps of zoals eerder vermeld gewoon een game server als je er geen verstand van hebt.

Yordin
27/08/11, 10:39
Ik weet niet om welke game het gaat maar als je kennis op het gebied van "linux" beperkt is, is het dan geen optie om een gameserver te huren bij een GSP?.

wijtec
27/08/11, 10:44
Als je putty aan te praat hebt kan je gewoon sftp://hostname gebruiken met je putty gegevens in filezilla, hoef je niks met een ftp server te gaan doen

xolympus
27/08/11, 10:58
over de windows vps was nu een goed idee geweest maar persoonlijk dacht ik dat het niet zo moeilijk kon zijn. en onder het motto van mij "horizon verbreden" al denk ik daar nu heel anders over :p

dat is juist het probleem. ik kan met geen enkele ftp programma connecten. bij filezilla krijg ik dan de "out of memmory" fout en dat zou aan de server moeten liggen. en omdat ik er werkelijk waar geen idee heb waar ik dat kan vinden hoopte ik dat er een andere oplossing was. ook winscp werkt niet.

ichosting
27/08/11, 11:16
Kijk eens in je logfiles of je daar kunt zien wat er gebeurt.
Mogelijk dat daar al een antwoord in staat.

xolympus
27/08/11, 11:24
welke logs bedoel je daarmee? en waar kan ik die vinden?

The-BosS
27/08/11, 17:42
welke logs bedoel je daarmee? en waar kan ik die vinden?

Knabbel knabbel spuug: "cd /var/log" knabbel knabbel "ls", knabbel "less <file>".

Maar blijkbaar ken je het wereld concept google nog niet, ik zou daar eens beginnen met de zoek opdracht "linux cli for dummy's" (http://tinyurl.com/3zjqyu2)

Magus
01/09/11, 11:23
Wat wijtec zegt klopt, in filezillaclient kun je verbinden via ssh (sftp). Je geeft dan als verbindingstype sftp op, je ipadres en je ssh username/password combinatie.

beetje afhankelijk van welke *nix-smaak je geinstalleerd hebt (gekregen) kun je ook iets doen als

yum install vsftpd
/etc/init.d/vsftpd start

on een ftp server te installeren. Let wel op dat je de juiste poortjes in iptables open hebt staan.