PDA

Bekijk Volledige Versie : Switch Datacenter Amsterdam opent datacenter in Amsterdam Zuidoost



Domenico
25/08/11, 18:39
En we zijn weer een datacenter rijker. Iemand van jullie die snel gaat kijken?


SWITCH DATACENTER GROUP OPENT HIGH DENSITY STATE-OF-THE-ART NETWERK NEUTRAAL DATACENTER IN AMSTERDAM ZUID OOST

“Het antwoord op de groeiende vraag naar betaalbare, kwalitatief hoogwaardige klimaat & netwerk neutrale datacentercapaciteit in Amsterdam.” “Switch Datacenters Amsterdam levert 700 m2 high-end datacenterruimte op aan Internet Unie, de eerste klant binnen Switch AMS1.”

Amsterdam, 25 augustus – Na twee jaar intensief bouwen heeft Switch Datacenter Group vandaag de eerste fase afgerond van haar eerste hyper moderne datacenter in Amsterdam.

Met een capaciteit van meer dan 1.500 racks en 60.000 servers biedt Switch Datacenter Amsterdam AMS1 een direct antwoord op de groeiende vraag naar kwalitatief hoogwaardige carrier neutrale datacenterruimte in Amsterdam. De 8.320 m2 faciliteit is uitgerust met een ultra-efficiënte koeling infrastructuur, die een PUE niveau tussen de 1,2 en 1,3 behaalt. "Dit lagere stroomverbruik biedt een direct prijsvoordeel van circa 25% aan onze klanten vergeleken met de meeste datacenters in Europa", aldus Gregor Snip, oprichter en commercieel directeur van Switch Datacenter Group.

De streng beveiligde faciliteit is specifiek gebouwd voor het leveren van voldoende en flexibel uitbreidbare datacenterruimte ten behoeve van Internet Service Providers, Multi Media bedrijven en grote webomgevingen. Deze robuuste faciliteit is gebouwd conform de hoogste normen van de huidige datacenter industrie.

Een belangrijk voordeel van Switch AMS1 is dat het gevestigd is in Amsterdam Zuidoost, een gebied met één van de hoogste dichtheden aan glasvezel in de grond van internationale Carrier Backbones in de wereld. Op dit moment is Switch Datacenter al aangesloten op 460 glasvezelverbindingen van 40 verschillende Carrier Netwerken waarop klanten direct kunnen aansluiten tegen de best mogelijke voorwaarden.

Gregor Snip: "Primaire partner van Switch voor de ontwikkeling van haar datacenters is Compertius-Total Datacenter Solutions-. Naast up-to-date en relevante kennis en engineering capaciteiten, heeft Compertius meer dan 10 jaar ervaring in 24x7 Operations Management van datacenters. Deze ervaring brengt een enorm voordeel ten opzichte van traditionele en vooral technisch georiënteerde marktspelers. Op basis van deze combinatie van technische middelen, datacenterkennis en Operations Management zijn wij in staat een nieuwe generatie datacenters die een ongeëvenaarde combinatie van capaciteit, energieprestatie en klantvriendelijkheid zal brengen aan de markt, in te voeren."

Switch Datacenter AMS1 beschikt over

- 5 MW stroomcapaciteit (1ste fase)
- Volledige N+1 redundanty op stroom en koeling
- 5 layer security principe
- 2 meet-me-rooms voor redundante verbindingen naar de Carrier Networken
- Tot wel 7.4 KW (32 Amp) aan verbruik per rack
- ISO 27001 en 9001 certificering (lopende aanvraag)
- 24x7 on-site security en toegang tot het datacenter

Meer info:
http://www.switchdatacenters.com/
http://www.thewhir.com/web-hosting-news/082411_Switch_Datacenters_Opens_New_27000_Square_F oot_Data_Center_in_Amsterdam
Fotos:
http://www.switchdatacenters.com/html/pictures_switch_datacenter_in__0.html

dennis0162
25/08/11, 18:58
DC ligt volgens mij vlakbij Telecity 2.
Op de foto's ziet het er netjes uit.

Paulewk
25/08/11, 20:25
Klopt, ook vrijwel naast Equinix dus.

DJSmiley
25/08/11, 22:22
DC ligt volgens mij vlakbij Telecity 2.
Op de foto's ziet het er netjes uit.

Idd vlakbij, lees: als je oversteekt zit je aan de achterkant van TC2 (zit 1 weg tussen)

Domenico
01/09/11, 14:26
Is er hier al iemand die wat meer kan vertellen over het datacenter? Ik bedoel ben je er al binnen geweest of heb je er hardware hangen?

Yourwebhoster
04/12/11, 19:57
Is er hier al iemand die wat meer kan vertellen over het datacenter? Ik bedoel ben je er al binnen geweest of heb je er hardware hangen?
Jep, echter was het nog niet af. Oorspronkelijk was de planning eind 2011 en dat was toen ook te zien, maar echter zou het rond nu af moeten zijn. Het richt zich inderdaad op isps en ze hebben de kennis inhouse. Ik zou wel aanraden om een kijkje te nemen als je op zoek bent naar een rack, je betaald voor wat je gebruikt. Meerdere carriers zijn aanwezig en andere netwerken zijn geen probleem, genoeg fibers daar. 2 meet me rooms die aan 2 kanten van het gebouw zit zijn aanwezig met tevens voorbereiding om bekabeling naar boven te leggen. Overigens zijn de andere verdiepingen nog niet af, maar dat gebeurt later pas als het meer bezet is.
Iomdat het nog niet af was heb ik niet een complete indruk kunnen krijgen, maar maar wat opbouw betreftziet het er goed uit.

noroot
16/03/12, 18:00
Begane grond datacenter groeit gestaag, kan altijd meer bij :)
Kantoorgedeelte is inmiddels ook meer uitgebouwd, zijn nog wat kleine technische details die afgerond worden.
Voor de rest is het als een gek klanten zien binnen te halen.(headbang)

EliteSwitch
07/05/12, 17:46
Wij zitten er ook al vanaf het begin. Net datacenter, ziet er erg schoon uit. Medewerkers zijn ook onwijs fijne mensen om mee samen te werken!